۱۶۴۵۵
۱ نظر
۵۰۶۴
۱ نظر
۵۰۶۴
پ

عطاري در منزل: معجزه بومادران

گياه بومادران اصالتا متعلق به اروپا و آسياي غربي است و به‌صورت سنتي به‌عنوان مرهم براي زخم‌ها استفاده مي‌شده است. اين گياه در آلمان و كشورهاي اروپاي شمالي نيز استفاده زيادي داشته است و از قدیم الایام در طب سنتی ایران مورد استفاده قرار می گرفته است.

عطاري در منزل: معجزه بومادران

عطاري در منزل: معجزه بومادران

سلامت «منزل» شامل تمامی حوزه های سلامت، از آسایش روحی تا آرامش درونی و از حظ بصری تا اقناع شنیداری می شود. «منزل» همانگونه که ایده هایی برای سلامت روحی افراد خانواده و نیز ایجاد زیبایی و آرامش درون چارچوب خانه ارائه می دهد، سعی دارد تا با استفاده هرچه بیشتر از طبیعت، زندگی را به خانه روح شما که همان جسمتان است وارد سازد. «عطاری منزل» پنجره جدیدی است که از «منزل» به روی طبیعت گشوده می شود و ایده های سالمی برای استفاده از انواع گیاهان دارویی ارائه می دهد. روش تهیه جوشانده، بخور، پماد، صابون و حتی دربرخی موارد پختن سوپ های خوراکی با استفاده از گیاهان دارویی، به شما کمک خواهد کرد تا زندگی سالمی در خانه سالم خود داشته باشید.

عطاري در منزل: معجزه بومادران

گياه بومادران اصالتا متعلق به اروپا و آسياي غربي است و به‌صورت سنتي به‌عنوان مرهم براي زخم‌ها استفاده مي‌شده است. اين گياه در آلمان و كشورهاي اروپاي شمالي نيز استفاده زيادي داشته است و از قدیم الایام در طب سنتی ایران مورد استفاده قرار می گرفته است. امروزه نیز می توانید بومادران را از عطاری ها و فروشگاه های گیاهان دارویی تهیه کنید. این گیاه به‌دليل قابليتي كه در انقباض خون و جلوگيري از خونريزي دارد و همچنين خاصيت ضد سرماخوردگي، از ارزش زيادي برخوردار است. از آن براي درمان سرماخوردگي و همچنين اختلالات مجاري ادرار نیز استفاده مي‌شود.

عطاري در منزل: معجزه بومادران

قسمت‌هاي قابل استفاده گياه: برگ‌ها، گل‌ها و روغن اصلي

عناصر سازنده گياه: آ سپاراژین، روغن‌هاي فرا، اسيد سالیسیلیک، استرول‌ها، فلاونوئید

موارد استفاده و قابليت‌ها:

قابض خون و ضد خونريزي، مدر (ادرار آور)، كمك به هضم غذا و محرك دستگاه گوارش، تقويت كننده سيستم قاعدگي، روغن‌هاي فرار اين گياه خاصيت ضد التهاب و ضد آلرژي دارند.

عطاري در منزل: معجزه بومادران

نحوه استفاده از گياه:

شما مي‌توانيد اين گياه را مانند چاي دم كنيد و روزي ۳ فنجان از آن را بنوشيد (۱ تا ۲ قاشق چاي‌خوري از گياه به ازاي هر فنجان آب جوش). اين كار سبب تعريق بيشتر بدن و كاهش تب مي‌شود. همچنين اگر اين جوشانده را با اسانس نعناع به‌خوبي تركيب كنيد، محلول بسيار خوبي براي درمان سرماخوردگي است. يك فنجان از اين جوشانده مي‌تواند اشتها را نیز تحريك كند.

مي‌توانيد از قطره عصاره اين گياه نيز استفاده كنيد و ۲۰ تا ۴۰ قطره از آن را سه بار در روز ميل كنيد. اين كار، اختلالات مجاري ادرار را درمان مي‌كند.

عطاري در منزل: معجزه بومادران

هنگام خون دماغ شدن نیز مي‌توانيد يك برگ تازه از گياه را داخل سوراخ بيني قرار دهيد. برگ تازه اين گياه به سرعت خونريزي بيني را متوقف مي‌كند.

از پماد اين گياه به صورت مرهم روي زخم‌ها استفاده می شود.

موارد استفاده از روغن اين گياه نيز به اين صورت است: ۱۰ قطره از روغن را روي قسمت مورد نظر بريزيد و تا هنگامي‌كه پوست احساس گرما كند آن را بماليد. اين كار براي التيام درد مفاصل بسيار موثر است.

بخور (استنشاق بخار) اين گياه نيز براي درمان تب يونجه بسيار موثر است. براي اين كار بايد يك قاشق غذاخوري از گل تازه اين گياه را در آب جوش بريزيد تا با آب بجوشد سپس بخار آن را به مدت حداقل ۲ تا ۳ دقيقه استنشاق كنيد.

عطاري در منزل: معجزه بومادران

نحوه كاشت و توليد گياه

اين گياه براي رويش بايد به خوبي آبياري شود و در جايي قرارگيرد كه نورخورشيد كاملا بر آن بتابد. دانه اين گياه را بايد در فصل بهار بكاريد. تكثير آن از طريق ريشه صورت مي‌گيرد و بهترين فصل براي اين كار بهار و پاييز است. اين گياه به سرعت رشد مي‌كند. در فصل تابستان مي‌توانيد برگ‌ها و قسمت‌هاي ديگر گياه را برداشت كنيد و به محض گل دادن گياه نيز مي‌توانيد گل آن را برداشت كنيد.

هشدار: خيلي به ندرت پيش مي‌آيد كه گياه بومادران سبب ايجاد حساسيت‌هاي پوستي شود و استمرار و استفاده مداوم از اين گياه نیز ممكن است حساسيت‌هاي پوستي را افزايش دهد. در دوران بارداري از این گیاه استفاده نكنيد. همچنين استفاده از روغن اين گياه براي موارد داخلي بايد تحت نظر و با تجويز دكتر كارشناس باشد.

گل‌هاي اين گياه سفيد است و گاهي به رنگ صورتي ملايم نيز ديده مي‌شود. گل اين گياه رايحه‌اي شبيه بوي مشك دارد و از اوايل فصل تابستان تا اواخر پاييز شكوفا مي‌شود.

برگ‌هاي اين گياه كه مانند پر نرم و سبك است مرهم خوبي براي جلوگيري از خونريزي زخم‌هاست.

ريشه‌هاي محكم و برگ‌هاي اين گياه بايد در تابستان برداشت شوند. اين گياه به‌طور كلي گياهي معطر است.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

عطاري در منزل: معجزه بومادران

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • سيد جواد قهاري راد

      بسيار خوب، متنوع و قابل استفاده

      باتشكر

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج