جاباما
۱۶۴۶۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

هنر پذيرايي

دكوراسيون و تزئينات ميز

براي داشتن دكوراسيوني زيبا و تحسين برانگيز در ميز غذاخوري، می توانید از عناصر ارگانيك مانند گل‌ها و ميوه‌های فصلی، يا عناصر غير ارگانيكي مانند ظروف چيني و كريستال‌هاي خاص و با ارزش به‌عنوان عناصر دكوراتيو استفاده كنيد.

دكوراسيون و تزئينات ميز

دكوراسيون و تزئينات ميز

دكوراسيون ميز از جمله مراحل هنر پذیرایی است كه خلاقيت در آن نقش زيادي دارد؛ همچنين علاوه بر كاربردي بودن، جنبه زيباسازي و سرگرم كننده نيز دارد. براي داشتن دكوراسيوني زيبا و تحسين برانگيز در ميز غذاخوري، می توانید از عناصر ارگانيك مانند گل‌ها و ميوه‌های فصلی، يا عناصر غير ارگانيكي مانند ظروف چيني و كريستال‌هاي خاص و با ارزش به‌عنوان عناصر دكوراتيو استفاده كنيد.

دكوراسيون ميز در بيشتر مواقع، به يك عنصر مركزي در وسط ميز محدود مي‌شود؛ البته شما مجبور نيستيد كه خود را ملزم به اين روش كنيد؛ زیرا تزئین ميزهاي شلوغ عموما ساده تر است. اما استفاده از تنها یک عنصر تزئینی، در عين حال كه جاي كمي را اشغال مي‌كند، احساس و سليقه شخصي شما را به آسانی نشان می دهد.

گل‌ها عناصري زيبا براي دكوراسيون ميز هستند كه احساسی متناسب با فصل‌هاي مختلف را به ميز القا مي‌كنند.

دكوراسيون و تزئينات ميز

راهنماي دكوراسيون و تزئينات ميز

از هر عنصري كه به نظرتان جذاب و زيباست، براي تزئين ميز غذاخوري خود استفاده كنيد. به‌طور سنتي عنصر دكوراتيوي كه در مركز ميز غذاخوري قرار داده مي‌شود، بايد رسمي و مرتبط با فصلي باشد كه در آن هستید. از مواد خوراكي كه روي ميز سرو مي‌شوند نيز مي‌توانيد به شكلي دكوراتيو بهره بريد؛ به‌خصوص ميوه‌ها و دسرهايي كه پس از غذاي اصلي سرو مي‌شوند، عناصر دكوراتيو بسيار زيبا براي تزئين ميز هستند.

مهم‌ترين مشكلي كه افراد با آن مواجهند، محدوديت فضا روي سطح ميز است. افراد كمي شانس داشتن ميز غذاخوري بزرگ را در خانه خود دارند، از سوي ديگر غذاهاي اصلي فضاي زيادي از ميز را اشغال مي‌كنند؛ از اين‌رو بايد از فضاي كمي كه باقي مي‌ماند به بهترين شكل استفاده كنيد.

نكته مهم ديگري كه بايد به آن توجه داشته باشيد، سطح ديد افرادي است كه دور ميز مي‌نشينند. تنوع در ارتفاع عناصر موجود روي ميز مي‌تواند به دكوراسيون ميزتان عمق دهد، اما توجه كنيد كه بلندترين عنصر روي ميز بايد از سطح ديد افراد پايين‌تر باشد. استفاده از عناصر تزئيني بلند، مي‌تواند گفت‌وگو و صميميت ميان افراد را مختل كند و سبب ‌شود تا آنها نتوانند به‌راحتي فرد مقابل را ببيند.

گل‌ها لزوما نبايد گلدان و ظرفي خاص داشته باشند، بلكه براي مثال، بشقاب يا ظرفي تخت كه اسفنج دسته گل در آن قرار بگيرد ايده‌آل است. حتي يك پارچ زيبا يا شيشه مرباي جالب نیز مي‌تواند گلدان مناسبي براي دسته گل روي ميز شما باشد.

درختچه‌هاي زينتي زيبا نقش موثری در زيبایی چيدمان ميز و تغيير حال و هواي اتاق غذاخوري دارند. اگر ارتفاع آنها بلندتر از حد مجاز است، مي‌توانيد آنها را كنار ميز غذاخوري خود روي زمين يا ميز كوچكي كه كنار ميز غذاخوري است، قرار دهيد .

تركيبي از انواع ميوه‌هاي خشك در يك ظرف بلور زيبا، عنصر دكوراتيو مناسبي است كه علاوه بر جنبه زيبايي آن، افراد مي‌توانند پس از صرف غذا از طعم خوب میوه ها لذت ببرند .

زماني كه نام ميهمانان خود را روي تكه كاغذي مي‌نويسيد با كمك يك روبان پاپيون خورده آن تكه كاغذ را زيبا و دكوراتيو كنيد.

هر وسيله‌اي مي‌تواند يك عنصر دكوري براي چيدمان ميز غذاخوري شما باشد، ما براي نمونه يك آناناس درسته را پيشنهاد مي‌كنيم. آن را داخل يك سلفون قرار دهيد، سلفون را جمع كرده و در انتها با كمك ريسماني كنفي به قسمت سبز آناناس ببنديد. اين آناناس تزئين شده را در مركز ميز غذاخوري خود قرار دهيد.

گاهي خود مواد غذايي سهم زيادي در زيبا شدن چيدمان ميز دارند، براي مثال در اين تصوير تركيبي از انواع قارچ‌ها كه در بشقابي ساخته شده از قلع و سرب قرار گرفته‌اند، حال و هواي خانه‌هاي روستايي را تداعي مي‌كنند.

سبزي‌ها و ادويه‌ها نيز عناصر دكوراسيوني خوبي هستند. براي مثال يك دسته فلفل تند كه به هم بسته شده‌اند درون يك بشقاب سنگي، تركيبي زيبا خلق كرده است.

دكوراسيون و تزئينات ميز

ايده‌هاي دكوراتيو

دكوراسيون ميز غذاخوري مي‌تواند در يك دسته گل زيبا يا يك عنصر مركزي رسمي و تنديسي خلاصه شود، اما خلاقيت اصلي زماني اتفاق مي‌افتد كه از خودتان ايده‌اي نو ابداع و آن را عملي كنيد. براي مثال مي‌توانيد چند شاخه گل‌ يا برخي از سبزي‌ها را با يك ريسمان از جنس كنف يا حتي خود گياه ببنديد و در يك بشقاب به صورت ايستاده قرار دهيد، يا در يك گلدان ابتكاري بگذاريد.

ميوه‌هاي ميز مي‌توانند چيدمان‌هاي دكوراتيو ارگانيك و بسيار جذابي را براي ميز به‌وجود آورند. ميوه‌هايي مانند انگور، گلابي، سيب و كدو تنبل‌هاي خوش‌رنگ از جمله ميوه‌هاي بسيار زيبا و دكوراتيو هستند. اينكه چگونه اين ميوه‌ها و سبزي‌ها را بياراييد و روي ميز به نمايش بگذاريد، بستگي به ذوق و سليقه شما دارد و اينكه چقدر مبتكر و خلاق هستيد.

به چند مثال تصويري توجه كنيد؛

مي‌توانيد از يك ظرف مرباي قديمي بهترين استفاده را ببريد و آن را به ميزباني خوب براي دسته گلي زيبا تبديل كنيد. در اين تصوير مشاهده مي‌كنيد كه بستن يك ريسمان كنفي به دور لبه ظرف مربا، بر زيباتر شدن آن تاثير گذاشته است. تا جايي كه مي‌توانيد كار را ساده و بدون اقدامات اضافي انجام دهيد.

يك دسته مارچوبه سبز و زيبا را مشاهده مي‌كنيد كه به زيبايي بسته شده‌اند. مي‌توانيد حتي مارچوبه‌هايي را كه براي پيش غذا سرو مي‌كنيد، به همين شكل زيبا روي ميز براي هر فرد قرار دهيد.

مجموعه‌اي از آبنبات‌هاي كريستالي و خوش‌رنگ را به اين صورت تزئين كنيد و آن را در مقابل هر ميهمان داخل بشقاب قرار دهيد. همچنين مي‌توانيد يك قطعه سلفون را به شكل قيف درآوريد و سپس درز آن را با چسب ببنديد و داخلش را با اين آبنبات‌ها پر كرده و سر قيف را با روباني به شكل پاپيون گره بزنيد.

اگر دكوراسيون شما معطر باشد، همه چيز براي داشتن يك ضيافت شام ايده‌آل فراهم است. گلدان‌هاي گل نرگس معطر، گزينه مناسبي براي دكوراسيون ميز غذاخوري هستند كه مي‌توانند تا حد زيادي موجب آرامش ميهمانان شوند. قرار دادن آنها در گلدان، همچنين اضافه كردن شاخه‌هاي خشك كه به‌وسيله ريسماني پنبه‌اي به گل‌هاي نرگس گره خورده است بر جذابيت و هنري بودن جلوه اين نرگس‌ها افزوده است.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

دكوراسيون و تزئينات ميز

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج