جاباما
۱۶۶۵۸۲
۲ نظر
۵۰۰۴
۲ نظر
۵۰۰۴
پ

شورای رقابت: دنا، ارتقا یافته سورن است

رضا شیوا با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل تنظیم قیمت خودرو، قیمت دنا ۴۲ میلیون تومان تعیین شده است گفت: این قیمت روی پایگاه مرکز شورای رقابت قرار گرفته و به زودی به ایران خودرو ابلاغ می شود.

خبرگزاری مهر: رضا شیوا با بیان اینکه بر اساس دستورالعمل تنظیم قیمت خودرو، قیمت دنا ۴۲ میلیون تومان تعیین شده است گفت: این قیمت روی پایگاه مرکز شورای رقابت قرار گرفته و به زودی به ایران خودرو ابلاغ می شود.

رئیس شورای رقابت اظهار داشت: کارشناسان مرکز ملی رقابت ۳ دستورالعمل را برای تعیین قیمت این خودرو ارائه کردند که یکی از آنها مورد تأیید شورا قرار گرفت.

وی تاکید کرد: بر مبنای این دستورالعمل، نزدیکترین خودرو را به دنا را انتخاب کردیم که طبق کارشناسی ها، خودروی سورن خصوصیات ظاهری و فنی با دنا دارد و پایه قیمت سمند سورن در نظر گرفته شد.

شیوا با بیان اینکه تفاوت های سورن و دنا را از ایران خودرو گرفتیم گفت: این شرکت ۷ مورد اختلافی سورن با دنا را برای شورا ارسال کرد که برخی از این تفاوت ها در سورن وجود دارد اما در دنا ارتقا یافته و برخی نیز اصلا وجود ندارد. پس از محاسبات دقیق کارشناسان، به قیمت ۴۲ میلیون تومان رسیدیم.

رئیس شورای رقابت با بیان اینکه در این مرحله نیز از خودروساز خواستار توضیح و ارائه مدارک مستدل برای قیمت نهایی شدیم ادامه داد: مدارک ارسالی خودروساز همان مدارکی بود که داشتیم و تغییری در تصمیم گیری ما ایجاد نمی کرد.

وی درباره اینکه اگر خودروساز قیمت اعلامی شورا را رعایت نکند چه برخوردی می شود؟ تصریح کرد: شورای ملی رقابت قادر به ارائه حکم در مورد متخلفان است و تشکیلات شورا یک مجموعه قضایی - اقتصادی است و با حضور قضاتی که در شورا فعالند می توانیم براساس خطای خودروساز با آنها برخورد قانونی کنیم.

شیوا گفت: مطمئن هستیم که ایران خودرو تابع شورا خواهد بود چرا که بررسی های شورا بسیار دقیق بوده است. اعتراض قبلی ایران خودرو مستدل نبود و خودروی دنا خودروی جدیدی نیست، بلکه سورن ارتقاء یافته است که تفاوت قیمت آن را محاسبه و اعلام کردیم.

رئیس شورای رقابت درباره اینکه خودروسازان در مقایسه دنا با خودروهای چینی انتظار دارند که قیمت دنا نیز کمتر از آنها نباشد اظهار داشت: اینکه کدام ماشین چینی چه قیمتی دارد، در مقایسه با دنا نمی دانیم و مقایسه خودروها بسیار مشکل است چرا که موتور، بدنه و ... در این مقایسه باید لحاظ شود.

وی اظهار داشت: یکی از مقایسه های شورا نیز براساس همین موضوع مدنظر خودروساز بوده و نکته ای که در این میان هست تعرفه های دریافتی خودروهای چینی است که در صورت حذف آن، خودروهای چینی نیز با همین قیمت عرضه می شود.

شیوا ادامه داد: ما هم حامی مصرف کننده و هم تولیدکننده هستیم و به ایران خودرو توصیه می کنیم قیمت ارائه شده شورا را بپذیرد و توجه کند که بازار نیز باید کشش داشته باشد.

رئیس شورای رقابت یکی از مشکلات بزرگ بازار خودرو را عجله خریداران در پیش خرید خودرو دانست و گفت: متأسفانه برخی از خریداران بدون توجه به کیفیت خودرو و قیمت واقعی آن با اولین اعلام خودروساز برای عرضه خودروی جدید، اقدام به خرید آن می کنند که این کار درستی نیست. مردم باید خودروهایی را ثبت نام کنند که از قیمت، کیفیت و شرایط ظاهری آن اطمینان حاصل کرده اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • User

      رئیس شورای رقابت یکی از مشکلات بزرگ بازار خودرو را عجله خریداران در پیش خرید خودرو دانست و گفت: متأسفانه برخی از خریداران بدون توجه به کیفیت خودرو و قیمت واقعی آن با اولین اعلام خودروساز برای عرضه خودروی جدید، اقدام به خرید آن می کنند که این کار درستی نیست. مردم باید خودروهایی را ثبت نام کنند که از قیمت، کیفیت و شرایط ظاهری آن اطمینان حاصل کرده اند.

    • حسن

      اینکه ابلیو یا لواشک نیست که درزیرپله ها یا در بیابانهای اطراف تهران تولید میشه .تولید خودررو راکه همه آقازاده ها سهم دارند که دیگه دولتی پس چرا از سودشون نمیگذرند تا مقداری ارزون بشه کیفیت مبارکشون.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج