۱۶۶۶۳۸
۱ نظر
۵۰۱۲
۱ نظر
۵۰۱۲
پ

از تازه های سلامت چه خبر؟

بدون عذاب وجدان فحش دهيد!

اگر قرار باشد يك درد ۱۴۰ ثانيه شما را عذاب دهد، با گفتن چند ناسزا مي‌توانيد زمان دردكشيدن‌تان را به ۷۰ ثانيه برسانيد.

بدون عذاب وجدان فحش دهيد!
مجله سیب سبز:

شامه خانم‌ها تيز‌تر است

اگر همسرتان با وجود بلند شدن بوي سوختگي غذا براي خاموش كردن شعله كاري نكرد، او را سرزنش نكنيد. محققان مي‌گويند شريك زندگي شما به اندازه خودتان در حس كردن بوها توانايي ندارد. از نظر پژوهشگران، حس بويايي در خانم‌ها قوي‌تر از آقايان است. محققان پيش از اين ثابت كرد تحليل رفتن حس بويايي مي‌تواند يكي از نشانه‌هاي ابتلا به بيماري‌هاي پاركينسون يا آلزايمر باشد.

كوتاه قدها از آلزايمر مي‌ميرند!

پژوهشگران مي‌گويند هر فردي باتوجه به شرايط بدني و سبك زندگي‌اش، در معرض خطر مرگ بر اثر بيماري خاصي قرار مي‌گيرد. از نظر آنها بيماري‌اي كه اغلب كوتاه‌قدها را مي‌كشد، زوال عقل است البته آنها مي‌گويند احتمال مرگ به‌خاطر آلزايمر و ديگر گونه‌هاي زوال در ميان مردهاي كوتاه قد بيشتر از ديگران است. به‌گفته آنها مردهايي كه قدشان از 165 سانتي‌متر كوتاه‌تر است 50 درصد بيشتر از آنهايي كه قدی بلندتر از 172 سانتي‌متر دارند با خطر مردن در اثر زوال عقل روبه‌رو هستند.

بدون عذاب وجدان فحش دهيد!

خوشحال شويد پوست‌تان مي‌خارد

مي‌دانيد كه ترشح هورمون سروتونين در بدن‌تان مي‌تواند افسردگي را از شما دور كنيد و خلق‌تان را بهبود ببخشد، اما محققان مي‌گويند اين هورمون گرانبها مي‌تواند گاهي با اعصاب‌تان هم بازي كند. پژوهشگران دانشگاه واشنگتن معتقدند اين هورمون باعث خارش بدن شما مي‌شود. پژوهش‌هاي آنها حاكي از آن است كه ترش سروتونين به خارش بيشتر منجر مي‌شود و خارش بيشتر هم درد بيشتري به‌وجود مي‌آورد و در اين سيكل، درد بيشتر مجددا به ترشح بيشتر سروتونين منجر مي‌شود. خلق شما، تحمل درد را هم آسان مي‌كند.

همسر سيگاري شما را چاق مي‌كند

اگر با يك سيگاري ازدواج كرده‌ايد، حتي بدون اضافه وزن داشتن بايد به فكر رژيم گرفتن بيفتيد. محققان مي‌گويند چند سال زندگي با يك سيگاري كافي است تا گرفتار اضافه وزني شويد كه خلاص شدن از آن براي‌تان از هر كاري سخت‌تر است. به‌نوشته ساينس ديلي، محققان بر اين باورند كه استشمام بوي سيگار در فضاي بسته خانه و ماشين و گذراندن روزها در كنار يك همسر سيگاري، تنها قلب و ريه شما را بيمار نمي‌كند بلكه چربي‌هاي بدن‌تان را هم بيشتر مي‌كند.

براساس پژوهش‌هاي آنها قرار گرفتن در معرض دود سيگار، افزايش ترشح هورمون انسولين در بدن را همراه دارد و كساني كه طي ماه‌ها و سال‌ها در معرض اين دود قرار دارند، به مرور نسبت به انسولين مقاوم مي‌شوند. پژوهشگران مي‌گويند همين مقاومت به انسولين باعث چاقي اين افراد مي‌شود. البته آنها اين بررسي‌ها را روي موش‌ها انجام داده‌اند اما از آنجا كه ساختار مغز انسان و موش شباهت زيادي به هم دارد، پژوهشگران ادعا مي‌كنند كه انسان‌ها هم در معرض خطر مقاوم شدن به انسولين در صورت استنشاق دود سيگار هستند.

ناباروريد؟ شانس‌تان را در زمستان امتحان كنيد

يك ماه ديگر تا زمستان مانده، يعني فصلي كه بيشترين تعداد باروري‌ها در آن اتفاق مي‌افتد. تلگراف از زبان محققان نوشته است كه اغلب حاملگي‌ها در فصل زمستان اتفاق مي‌افتند و كساني كه در ماه‌هاي ديگر سال تلاش‌هاي‌شان براي باردار شدن بي‌نتيجه مانده بود، مي‌توانند در اين فصل باردار شوند.

بدو! فقط بدو!

محققان‌می‌گویند دويدن منظم خطر ابتلا به ساييدگي زانو را نه‌تنها افزاش نمي‌دهد، بلكه به پيشگيري از آن هم كمك مي‌كند. به نوشته مديكال تودي، كمتر سالمند و ميانسالي است كه از ساييدگي زانو رنج نبرد اما دويدن منظم بيشتر از هر راهي مي‌تواند در پيشگيري از اين مشكل يا درمانش موثر باشد. باور كنيد هيچ وقت دير نيست!

بدون عذاب وجدان فحش دهيد!

امگا۳ به جاي برچسب نيكوتين

مي‌خواهيد سيگار را ترك كنيد؟ روغن ماهي بهتر از برچسب‌هاي نيكوتين مي‌تواند شما را در روزهاي ترك سيگار ياري دهد. به نوشته ديلي ميل، محققان مي‌گويند امگا۳ بهترين همراه سيگاري‌هايي است كه قصد دارند اين عادت را كنار بگذارند. محققان مي‌گويند سيگاري‌هايي كه قرص روغن ماهي را براي يك ماه مصرف مي‌كنند، ۱۱ درصد بيشتر از ديگران در ترك اين مخدر موفق مي‌شوند. پژوهش‌ها نشان مي‌دهد كه سيگار كشيدن، سطح امگا۳ در مغز را بيشتر مي‌كند و به همين دليل است كه افراد بدون دريافت امگا۳ اضافه از عهده ترك سيگار بر نمي‌آيند.

حوله آشپزخانه قاتل شماست

تصور مي‌كنيد حوله‌اي كه در دستشويي و آشپزخانه آويزان كرده‌ايد يكي از نشانه‌هاي تميز بودن توالت و آشپزخانه شماست؟ در اشتباهيد! محققان مي‌گويند نه داخل مایكروفر و نه كاسه توالت، بلكه حوله‌هايي كه در خانه استفاده مي‌كنيد آلوده‌ترين وسايل خانه شما هستند.

به نوشته ديلي ميل، پژوهشگران معتقدند اين حوله‌ها نه‌تنها آلودگي را در خود نگاه مي‌دارند، بلكه آن را از فردي به فرد ديگر منتقل مي‌كنند و حتي باعث مسموميت شما شده يا اينكه مشكلات معده را به جان‌تان مي‌اندازند. از نظر محققان شستن حوله‌ها با آب ۹۰ درجه بهترين راه خلاص شدن از اين آلودگي‌هاست اما بهتر از آن اين است كه حوله‌ها را براي هميشه از دستشويي و آشپزخانه بيرون كنيد و به جاي آنها از دستمال‌هاي يكبار مصرف براي خشك كردن دست‌هاي‌تان كمك بگيريد.

بعد از ۷۰ سالگي پاشنه‌دار نپوشيد

شايد تصور كنيد پوشيدن كفش‌هاي پاشنه‌دار مي‌تواند در سنين بالا هم شما را آراسته و جوان نشان دهد، اما محققان مي‌گويند بهتر است به جاي اينكه دنبال جواني از دست رفته باشيد، براي زنده ماندن تلاش كنيد. به نوشته ديلي ميل، بررسي‌ها نشان مي‌دهد كه زمين خوردن يكي از اصلي‌ترين دلايل مرگ تصادفي در سال‌هاي پيري است. بله، به همين سادگي! شما ممكن است به‌خاطر زيباتر بودن، جان‌تان را از دست بدهيد.

چطور خشم‌تان را مدیریت کنید

بدون عذاب وجدان فحش دهيد!

نمي‌توانيد ناسزايي را به زبان بياوريد بدون آنكه عذاب وجدان كلافه‌تان كند؟ محققان مي‌گويند بهتر است براي هميشه با اين عذاب خداحافظي كنيد و با خيال راحت گاهي فحش بدهيد. به نوشته ريدرز دايجست، محققان ثابت كرده‌اند كه فحش دادن و ناسزا گفتن در چهار موقعيت به سلامت شما كمك مي‌كند. از نظر آنها در زمان درد كشيدن مي‌توانيد با گفتن ناسزا دردتان را تسكين دهيد.

محققان مي‌گويند اگر قرار باشد يك درد ۱۴۰ ثانيه شما را عذاب دهد، با گفتن چند ناسزا مي‌توانيد زمان دردكشيدن‌تان را به ۷۰ ثانيه برسانيد. گذشته از اين پژوهشگران ثابت كرده‌اند ناسزا گفتن در مديريت عصبانيت به شما كمك مي‌كند يا وقتي احساس درماندگي مي‌كنيد، حال‌تان را بهتر مي‌كند و به شما كمك مي‌كند كنترل اوضاع را در دست بگيريد.

اما چهارمين موقعيتي كه مي‌توانيد با ناسزا گفتن تحملش را راحت‌تر كنيد، زماني است كه منتظر مانده‌ايد. در چنين شرايطي ناسزا گفتن به شما براي تحمل زمان انتظار كمك خواهد كرد. محققان مي‌گويند شايد لازم باشد گاهي ادب را كنار بگذاريم و لااقل در دل خودمان براي تحمل شرايط سخت يا آزار‌دهنده كمي بددهني كنيم.

بدون عذاب وجدان فحش دهيد!

بله؛ واقعا مغزتان تعطيل مي‌شود!

حتما شنيده‌ايد كه احتمال ابتلا به سرطان مغز يا مشكلات ديگر مغزي در موبايل‌باز‌ها بيشتر است، اما حتما ادعاي بسياري از افراد در مورد اينكه خطر ابتلا به سرطان مغز به‌خاطر استفاده از موبايل هنوز ثابت نشده است را هم شنيده‌ايد! در جواب اين ادعا‌ها بايد بگوييم محققان بالاخره ثابت كردند كه موبايل‌بازي واقعا مغز را تعطيل مي‌كند البته تصور نكنيد تنها تلفن همراه شما را در معرض اين خطر قرار مي‌دهد، به‌گزارش رويترز پژوهشگران معتقدند تلفن‌هاي بي‌سيمي كه در خانه استفاده مي‌كنيد هم مي‌توانند اين بلا را به جان‌تان بيندازند. پس اگر نمي‌خواهيد مغزتان سرطاني شود تا جايي كه مي‌توانيد تماس‌هاي‌تان را با هندزفري يا بلندگوي تلفن پاسخ دهيد.

آنتي‌بيوتيك، بي‌آنتي‌بيوتيك

قطعا هر كسي در دوره‌اي از زندگي‌اش مجبور به مصرف آنتي‌بيوتيك مي‌شود اما اغلب ما بدون آنكه بيماري‌مان را دقيقا تشخيص دهيم و داروي مناسبش را پيدا كنيم، سراغ آنتي‌بيوتيك‌ها مي‌رويم و حتي آنها را به فرزندان‌مان هم مي‌خورانيم، اما به‌نوشته مديكال تودي، محققان مي‌گويند مصرف آنتي‌بيوتيك در دوره كودكي مي‌تواند مشكلات جبران‌ناپذيري در بزرگسالي براي افراد ايجاد كند. يكي از اين مشكلات، ابتلا به آرتريت روماتوئيد است. به‌گفته پژوهشگران بچه‌هايي كه آنتي‌بيوتيك مصرف مي‌كنند، در بزرگسالي دچار بيماري‌هاي التهابي مثل آرتريت روماتوئيد مي‌شوند.

تحمل لاكتوز را نداريد؟ خوش به حال‌تان سرطان از شما دور است

اگر همه عمر به‌خاطر اينكه نمي‌توانسته‌ايد لاكتوز را تحمل كنيد از خوردن شير محروم بوده‌ايد، خبر خوبي براي‌تان داريم؛ ناتواني در تحمل لاكتوز باتوجه به پژوهش‌هاي تازه مي‌تواند به سلامت شما خدمت كرده و طول عمرتان را بيشتر كند. محققان سوئدي در آخرين بررسي‌هاي‌شان ثابت كرده‌اند كساني كه نمي‌توانند لاكتوز را تحمل كنند، كمتر با خطر ابتلا به سرطان روبه‌رو هستند.

عدم تحمل لاكتوز باعث مي‌شود افراد به‌محض خوردن شير نفخ كنند و با شكم‌دردي آزار‌دهنده دست به گريبان شوند اما محققان مي‌گويند اين افراد خوش‌شانس كمتر از ديگران به سرطان ريه، سينه يا تخمدان مبتلا مي‌شوند. پژوهشگران هنوز دليل اين موضوع را نمي‌دانند اما ادعا مي‌كنند اين اختلال درنهايت به سلامت مبتلايانش خدمت خواهد كرد.

سلام بر غذاهاي منجمد

براي هر روز غذا درست كردن فرصت نداريد اما نگران اين هستيد كه با خوردن غذاهاي فريزري به سلامت‌تان آسيب برسد؟ نگران نباشيد! محققان مي‌گويند اين غذاها در بعضي مواقع به‌نفع سلامتي‌تان هم كار مي‌كنند. به نوشته منزهلث محققان مي‌گويند كساني كه غذاي فريز شده مي‌خورند، اغلب كالري كمتري مي‌گيرند.

از نظر آنها يكي از دلايل آن مي‌تواند اين باشد كه اين افراد زمان كمتري براي غذا خوردن دارند و چون مي‌خواهند به سرعت وعده غذايي‌شان را ميل كنند، كمتر پرخوري مي‌كنند. محققان توصيه مي‌كنند در غذاهاي يخ‌زده‌تان مقداري پروتئين و سبزيجات بريزيد و بدون عذاب وجدان آنها را ميل كنيد. اما توصیه ما این است که حتما پیش از تجربه این تحقیق برای حفظ سلامت و تندرستی خود و خانواده‌تان با یک متخصص رژیم درمانی یا متخصص تغذیه مشورت کنید.

بدون عذاب وجدان فحش دهيد!

آقايان ضدآفتاب نزنند!

حتما اين ضرب‌المثل را شنيده‌ايد كه آمديم ابرويش را درست كنيم، چشمش كور شد! يافته‌هاي محققان براي حفظ سلامت انسان‌ها هم بي‌شباهت به اين ضرب‌المثل نيست. محققان سال‌هاست داروهايي را براي درمان يك مشكل تجويز مي‌كنند اما بعد از مدتي اعتراف مي‌كنند كه آن داروها دردسر تازه‌اي را ايجاد كرده‌اند.

يكي از اين يافته‌هاي دردسرساز كرم‌هاي ضد آفتاب هستند. به‌گزارش فاكس نيوز، درحالي‌كه مدت‌هاست پژوهشگران توصيه مي‌كنند مردها هم از اين كرم‌ها استفاده كنند، يافته‌هاي جديد اين احتمال را مطرح مي‌كنند كه ضدآفتاب‌ها باعث ناباروري مردها مي‌شود.

آواز بخوان و مسواك بزن

عادت دادن كودكان به مسواك زدن كار سختي نيست اما نياز به وقت كافي دارد. با اين حال اين كار يكي از مهم‌ترين اصول بهداشتي است كه اگر از همان كودكي در برنامه روزانه فرد به يك عادت روزانه تبديل شود، مي‌تواند سلامت دندان‌هاي او را تا ميانسالي و كهنسالي تضمين كند، براي اين كار نياز به ابزاري هيجان‌انگيز داريد، مسواك‌هاي موزيكال چاره كار شماست.

بدون عذاب وجدان فحش دهيد!

اين محصول مي‌تواند يك هديه جالب براي كودكان باشد. مسواك زدن يكي از ساده‌ترين روش‌ها براي رعايت اصول بهداشتي دهان و دندان است. قيمت مسواك‌هاي موزيكال از ۲۰ هزارتومان تا ۵۰ هزارتومان متغير است و به هر داروخانه معتبری سر بزنيد، مي‌توانيد یکی از آنها را بخرید.

قالبي براي كف پاها

پياده‌روي يكي از ساده‌ترين ورزش‌هايي است كه انجام آن براي تمامي گروه‌هاي سني مجاز است به‌شرطي كه در موقعيت و شرايط درستي انجام شود. مثل استفاده از يك كفش استاندارد و راحت براي پيشگيري از صدمه ديدن قلب دوم‌تان است. استفاده از كفي مناسب يكي از نكاتي است كه مي‌تواند پياده‌روي را براي شما لذت‌بخش و بدون عارضه كند، پس دقت كنيد هنگام خريد كفش سراغ آنهایی برويد كه كفي مناسب و نزديك‌ترين قالب به پاي شما را دارند.

بدون عذاب وجدان فحش دهيد!

كفش‌هاي اسكچرز داراي كفي است كه بعد از چندبار پوشيدن حالت كف پاي فرد را مي‌گيرد، به علاوه شما مي‌توانيد اين كفي‌هاي جادويي را جداگانه از كفش‌فروشي‌هاي معتبر تهيه كنيد. اين كفش‌ها بين ۲۹۰ تا ۳۰۰ هزار تومان قیمت دارند، اما كفي قالب پا را با قيمت كمتري می‌توانید از بازار كفش‌فروش‌ها تهيه كنيد.

سرشور خودكار

ماساژ منظم و آرام پوست سر يكي از روش‌هاي ساده و خانگي است كه مي‌تواند با بهبود جريان گردش خون و غذارساني بهتر موها را تقويت كند. به‌گفته متخصصان، شيوه‌هاي طبيعي درمان ماساژ سر بهترين روش براي كاهش تنش‌ها و استرس ناشي از زندگي روزمره است. با اين وجود خيلي از ما باتوجه به مشغله‌هايي كه داريم فرصتي براي ماساژ گرفتن نداريم اما نگران نباشيد به‌تازگي دستگاهي به بازار آمده كه نه‌تنها به صورت خودكار موهاي‌تان را مي‌شويد بلكه مي‌تواند موها و پوست سرتان را ماساژ دهد، بنابراين شما با يك تير دو هدف می‌زنید؛

بدون عذاب وجدان فحش دهيد!

هم بدون چنگ زدن به موهاي‌تان با كمك اين سرشور خودكار سرتان را مي‌شوييد و هم يك ماساژ راحت و بدون دردسر را تجربه مي‌كنيد. اين دستگاه كه ماساژور سر اسكالپ نام دارد را مي‌توانيد با قيمت ۵۰ هزار تومان از داروخانه‌ها و مراكز فروش گجت‌هاي بهداشتي تهيه كنيد.

با زغال، آب بازي كنيد

شايد براي‌تان جالب باشد اگر بدانيد ژاپني‌ها براي تصفيه آب آشاميدني‌شان هنوز از شيوه‌هاي سنتي كه نسل‌به‌نسل به آنها منتقل شده، استفاده مي‌كنند. روش تصفيه آب با زغال سفيد يا Binchotan از قرن ۱۷ در ژاپن رواج دارد. زغال Binchotan كه از چوب درختان تهيه شده، داراي كربن اكتيو است كه ناخالصي‌هاي آب مانند كلر را با جذب ين‌هاي منفي به طرف خود مي‌كشد و در عوض، مواد معدني مفيد خود را (مانند كلسیم، منيزيم و آهن) به آب مي‌بخشد، همچنين قادر است PH آب را تنظيم و نرمال كند.

بدون عذاب وجدان فحش دهيد!

اين نوع زغال از زماني كه داخل آب گذاشته شود تا سه ماه قابل استفاده است. مي‌توانيد به جاي پرداخت هزينه بالا براي دستگاه تصفيه خانگي تنها با قيمت ۲۰ هزار تومان آبي سالم و شفاف بنوشيد. تنها كافي است با جست‌وجو در فروشگاه‌هاي عرضه اين محصول را پيدا كنيد، البته فراموش نكنيد كه هنوز محققان در پژوهش‌های‌شان به این خاصیت زغال سفید اشاره نکرده‌اند.

راحت آبکش كنيد

هميشه جدا كردن مواد غذايي كه همراه آب هستند، كار دشواري است، به‌خصوص اگر اندازه اين مواد بسيار كوچك باشد. به‌عنوان مثال جدا كردن آب از حبوبات يا برنج بدون اينكه دانه‌اي از آنها هدر برود كار شدني است اما كمي سخت است.

بدون عذاب وجدان فحش دهيد!

با اين حال از اين پس مي‌توانيد با خريد درپوش آبكشي كه حدود قيمت آن بين ۶ تا ۱۰ هزار تومان است، به اين مشكل خاتمه دهيد و آشپزي آساني داشته باشيد. اين درپوش اندازه استانداردي دارد و به وسيله دوگيره روي قابلمه محكم شده و مانع ريزش برنج يا هر چيز ديگري از قابلمه يا ظرف شود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • شهرزاد

      متن، اولاش خوب بود و اطلاعات خوبی میداد، ولی بعدش یه نوع تبلیغات شد :(

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج