۱۶۶۸۳۵
۱ نظر
۵۰۱۶
۱ نظر
۵۰۱۶
پ

شلغم آرمتركي سبزي

سرماخوردگی را با این غذای هندی درمان کنید

اسم اين غذا كه متعلق به ايالت پنجاب هند است «شلغم آرمتركي سبزي» است. گياهخواران مي‌توانند اين غذا را در برنامه غذايي خود بگنجانند.

سرماخوردگی را با این غذای هندی درمان کنید
مجله سیب سبز: با نگاه کردن به شلغم تصویر روزهای سرماخوردگی جلوی چشم‌ها‌ی‌تان رژه می‌رود و به یاد سوپ شلغم یا شلغم بخارپز و بوی آن می‌افتید. نگران نباشید ما پیشنهادهای ویژه‌ای برای شما داریم. به شما آموزش مي‌دهيم چه كارهايي انجام دهيد تا به نتيجه دلخواه برسيد.

در غرب با شلغم غذاهايي مثل سوپ و سالاد درست مي‌كنند يا به صورت تنوري براي دورچين بشقاب از آن استفاده مي‌شود. در آسيا رنگ و بوي شلغم تغيير مي‌كند و با ادويه‌ها و چاشني‌هاي مختلف تركيب مي‌شود. در كشورهايي مثل چين و ژاپن شلغم را كنار نودل سرو کرده يا با آن غذايي مثل كوكو درست مي‌كنند.

در كشور‌هاي آمريكايي كه مردم عاشق فست‌فود و سيب‌زميني سرخ شده هستند، شلغم به صورت سرخ شده يا پاي مصرف مي‌شود. اين گياه غده‌اي داراي خواص متعددي است و در زمره سبزيجات مهم به شمار مي‌رود.

سرماخوردگی را با این غذای هندی درمان کنید

شلغم را جايگزين گوشت قرمز كنيد

براساس تحقيقات و بررسي‌هاي دانشمندان هر صد گرم شلغم ۳۵ كيلوكالري انرژي، يك گرم پروتئين، چهار ميلي‌گرم آهن و ۴۰ ميلي‌گرم ويتامين C دارد. بنابراين شلغم مي‌تواند جايگزين مناسبي براي گوشت قرمز باشد.

در انتخاب شلغم حساسيت به خرج دهيد

شلغم سالم بايد سنگين باشد و وقتي آن را از وسط برش مي‌دهيد درونش روشن و شفاف باشد. بهتر است شلغم را در دست بگيريد و وسط آن را با انگشت فشار دهيد، اگر فرو رود و شل باشد نشانه پوسيدگي آن است که اگر به صورت پوسيده مصرف شود توليد نفخ مي‌كند.

بيشتر افراد به دليل بوي نامطبوع شلغم از آن دوري مي‌كنند.ما مي‌خواهيم شما را به سرزمين پهناور هند ببريم تا ببينيد هندي‌ها چطور با شلغم يك غذاي خوش عطر و خوش رنگ درست مي‌كنند. اسم اين غذا كه متعلق به ايالت پنجاب هند است «شلغم آرمتركي سبزي» است. گياهخواران مي‌توانند اين غذا را در برنامه غذايي خود بگنجانند.

طبق معمول به يك قابلمه احتياج داريم. دو تا سه قاشق روغن در قابلمه بريزيد. براي غذاهاي هندي در اولين مرحله حتما بايد ادويه تفت داده شود، با اين كار بافت ادويه و طعم آن بهتر مي‌شود. وقتي روغن داغ شد يك قاشق غذاخوري زيره سبز و سه تا چهار عدد فلفل سبز تند و یک پیاز نگینی به آن اضافه كنيد. حالا به دلپذيرترين قسمت آشپزي رسيده‌ايم، خوب به صدايش گوش دهيد اين صداي موسيقي ادويه‌هاست!

اگر شما هم عاشق بوي گشنيز هستيد، سه قاشق غذاخوري گشنيز خردشده اضافه و آن را تفت دهيد، عطر بي‌نظيري دارد! پس از اين همه بوي خوب لذت ببريد. در اين مرحله همه مواد را داخل ميكسر بريزيد و كمي آب اضافه كنيد و دكمه استارت را بزنيد تا حسابي پوره شود و آن را كنار بگذاريد. در يك قابلمه كمي روغن بريزيد، دو عدد برگ بو داخلش بيندازيد، تفت مختصر بدهيد، پوست چهار عدد گوجه‌فرنگي رسيده را بكنيد و آن را پوره كرده و به برگ بو اضافه كنيد. در قابلمه را ببنديد و حرارت را روي متوسط تنظيم كنيد.

بعد از گذشت پنج دقيقه نوبت به اضافه كردن ادويه‌ها مي‌رسد، يك دوم قاشق غذاخوري زرد چوبه خوشرنگ، يك دوم قاشق غذاخوري پودر گراماسالا خوشبو و يك قاشق غذاخوري تخم گشنيز نيم كوب شده را اضافه كرده و در قابلمه را ببنديد، صبر كنيد آب گوجه‌فرنگي تبخير و مثل رب شود. حواس‌تان باشد پوره گشنيز را فراموش نكنيد، همين حالا آن را به گوجه فرنگي اضافه كنيد، سپس چهار عدد شلغم را كه به صورت مكعبي خرد كرده‌ايد همراه سه‌چهارم پيمانه نخود فرنگي پخته به مخلوط گوجه‌فرنگي و گشنيز اضافه كنيد.

مقداري آب بريزيد و هم بزنيد و در قابلمه را ببنديد تا شلغم بپزد. در انتهاي پخت مقداري نمك، يك دوم قاشق غذاخوري ادويه گراماسالا و يك قاشق غذاخوري گشنيز تازه ساطوري شده اضافه كنيد تا عطر غذا دوباره زنده شود. بعد از يك دقيقه مواد را از روي حرارت‌برداريد. مي‌توانيد اين غذا را با نان يا برنج ميل كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • فرح حاجيوندي

      سلام زماني كه احساس كرديد سرماخورديد فقط به فكر رب انار باشيد و لاغير . امتحان كنيد و نتيجۀ عاليش را ببينيد .

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج