۱۶۷۰۱
۵۸ نظر
۸۱۸۴
۵۸ نظر
۸۱۸۴
پ

بچه‌ دار شدن به ۱۰ دلیل اشتباه است

بسیاری از پدر و مادرهایی که چند بچه قد و نیم‌قد دارند، حتی حالا هم نمی‌توانند به یک سوال ساده جواب بدهند: «چرا بچه‌دار شدید؟» جواب‌هایتان را با جواب‌های ما چک کنید؛ اگر یکی از این بهانه‌ها، دلیل شما هم هست، در تصمیم‌تان تجدیدنظر کنید.

بچه‌ دار شدن به 10 دلیل اشتباه است
بچه‌ دار شدن به 10 دلیل اشتباه است

بسیاری از پدر و مادرهایی که دو سه تا بچه قد و نیم‌قد دارند، حتی همین حالا هم نمی‌توانند به یک سوال ساده جواب بدهند: «چرا بچه‌دار شدید؟» قدیم‌ها می‌شد بچه‌دار شدن را یک جور سرنوشت بیولوژیک دانست که هر ازدواجی را منجر به چند تا بچه می‌کرد، اما حالا دیگر اوضاع عوض شده است. روش‌های پیشگیری از بارداری و آگاهی زنان و مردان جوان از مسئولیت‌های مادری و پدری باعث شده عملا بچه‌دار شدن یک فرآیند پیش‌بینی شده باشد. به همین دلیل است که والدین امروز فرصت مناسبی برای فکر کردن به جواب این سوال دارند: «چرا می‌خواهیم بچه‌دار شویم؟» به جواب‌های خودتان فکر کنید و آن‌ها را با جواب‌های این صفحه چک کنید؛ اگر خدای نکرده، یکی از این بهانه‌ها، دلیل شما هم هست، در تصمیم‌تان تجدیدنظر کنید.


خلاصی از دست گیرهای فک و فامیل

اگر چند ماهی از ازدواج‌تان گذشته باشد و بچه‌دار نشده باشید، حتما چندتا از این جمله‌ها را شنیده‌اید: «شما هنوز بچه ندارین؟»، «بسه دیگه هر چی دونفری بودین، سه تا بشین!»، «یه کاری کنین تا ما زنده‌ایم نوه‌مون رو ببینیم!» و جملاتی شبیه این که می‌تواند از زبان مادر و پدر خودتان یا حتی دورترین فامیل و همسایه و دوست و همکار بیرون بیاید. اغلب زوج‌های جوان چند ماه اول را استقامت به خرج می‌دهند و در مقابل این حرف‌ها لبخند می‌زنند و سر تکان می‌دهند. اما اگر کارتان به جایی رسیده که این حرف‌ها به‌شما برمی‌خورد و از دست‌شان خسته شده‌اید، مواظب تصمیمی که می‌گیرید، باشید. مبادا به خاطر خلاص شدن از شر این حرف‌های خاله‌زنکی بخواهید یک بچه به دنیا بیاورید تا دهان آن‌ها را بسته باشید؟! برای بچه‌دار شدن به زمان مناسب و زمینه‌های آن فکر کنید. دهان این جور آدم‌ها هم هیچ وقت بسته نمی‌شود؛ مطمئن باشید!


بچه‌ها خیلی نازن!

بعضی‌ها از بدو تولد عاشق بچه‌اند! حتی پیش از ازدواج هم از دیدن یک بچه لپ‌گلی دل‌شان غش می‌رود و برای همه بچه‌های فامیل کادو می‌خرند و هر جا باشند، بچه‌ها از سر و کول‌شان بالا می‌روند. اگر هر یک از شما (زن یا شوهر) این طوری هستید، برای بچه‌دار شدن اصرار نکنید. بزرگ کردن بچه خود آدم، با بازی کردن و کشیدن لپ بچه‌های دیگران خیلی فرق دارد. بعدا نگویید نگفتیم!


داشتن یک پسر/ دختر

ممکن است شما عاشق دختر کوچولوهای تپلی باشید یا همسرتان به داشتن یک پسر قلدر افتخار کند، اما این اصلا بهانه خوبی برای بچه‌دار شدن نیست. 50 درصد اصلا احتمال کمی نیست و هنوز هم هیچ راه عملی و قطعی برای انتخاب جنسیت بچه وجود ندارد. بنابراین اگر به این بهانه بخواهید بچه‌دار شوید، به احتمال 50 درصد با کودکی مواجه می‌شوید که آن را نمی‌خواهید.


یک تجربه ناموفق

مرگ کودک بزرگ‌تر یا سقط جنین، هرچند ضربه عاطفی بسیار بزرگی است، اما به هیچ عنوان بهانه مناسبی برای به دنیا آوردن یک کودک دیگر نیست. این که فکر کنید یک بچه دیگر می‌تواند جای خالی کودک از دست رفته را پر کند، کاملا اشتباه است. از طرفی، هیچ چیز نمی‌تواند اندوه و جای خالی تجربه ناموفق قبلی را پر کند. از سوي دیگر، نبايد به کودک به چشم جایگزین کودکی دیگر نگاه کرد.


بچه‌داشتن مد شده

بله، واقعا تعداد بچه‌ها در اطراف ما خیلی بیشتر شده و این به دليل رسیدن خيل جمعیت دهه 60 به سن باروری است؛ پس این را به حساب مد نگذارید. مطمئن باشید اگر زود بچه‌دار نشوید از هیچ چیز عقب نمی‌مانید!


داداشم اینا دارن بچه‌دار می‌شن!

چه به خاطر چشم و هم‌چشمی باشد و چه خوشحالی از این که کودک‌تان یک همبازی در فامیل دارد، این بهانه، دلیل مناسبی برای بچه‌دار شدن نیست. بچه‌دار شدن مسابقه نیست که بخواهید سریع خودتان را به جاری و خواهرشوهر و برادرزن‌تان برسانید! اگر چنین بهانه‌ای را برای بچه‌دار شدن انتخاب کرده‌اید، هنوز خیلی برای مادر و پدر شدن بچه‌اید!


خانه‌داری به جای شاغل بودن

اگر یک خانم شاغل هستید و حالا از چند سال کار مداوم خسته شده‌اید و دل‌تان یک تغییر در روش زندگی می‌خواهد، بچه را بهانه نکنید. درست است که بعد از زایمان 6 ماه مرخصی دارید، اما برای استراحت روی آن اصلا حساب نکنید. بچه‌دار که شدید، می‌فهمید کار کردن در اداره در مقابل خانه‌داری و بچه‌داری یک جور استراحت به حساب می‌آید!


حل اختلافات خانوادگی

اگر با همسرتان دائم دعوا و بگومگو دارید، یکی از شما دو نفر عادت‌های زشت یا اعتیاد به سیگار یا مواد مخدر دارد، خانواده همسرتان تحقیرتان می‌کنند، از خانواده خودتان دور هستید یا مسائل دیگری شبیه این، به داشتن یک بچه برای پناه بردن به او از شر این اختلافات فکر نکنید. کودک، مسئول حل مشکلات روحی شما نیست. اتفاقا برای بچه‌دار شدن باید زمانی را انتخاب کنید که روابط‌تان با همسرتان به یک پایداری نسبی رسیده باشد.


ما مشکل پزشکی نداریم

بعضی‌ها می‌گویند «حالا شما یه بچه رو بیارین، مطمئن شین که مشکلی ندارین، بعد اگر نخواستین، دومی رو نیارین!» این یکی از تئوری‌های شاهکار بزرگان فامیل است! برای رد فرضیه خاله‌خان‌باجی‌های فامیل در مورد این که چرا شما بچه‌دار نمی‌شوید و اشکال از کدام یکی‌تان است، لازم نیست یک بچه بیاورید. اجازه دهید آن‌ها هم موضوعی برای گردهمایی‌های‌شان داشته باشند!


لباس‌هایی که روی دست‌تان مانده‌اند

اگر کلی لباس بارداری و لباس‌های کوچک نوزادی از فرزند یکی دو ساله‌تان دارید، لزومی ندارد برای استفاده مجدد از آن‌ها به فکر یک بچه دیگر باشید. می‌توانید آن‌‌ها را به یک مادر باردار دیگر ببخشید یا برای سیسمونی افراد نیازمند، کنار بگذارید. برای به دنیا آوردن فرزند دوم دنبال بهانه‌های بهتری باشید!


چه دلایلی برای بچه‌دار شدن خوب است؟

عجیب نیست اگر با خواندن 10 بهانه نادرست، این سوال به ذهن‌تان رسیده باشد «پس چه دلیلي برای بچه‌دار شدن خوب است؟» این دلایل را بخوانید، تا بدانید دلایل درست برای بچه‌دار شدن کدام‌ها هستند.

  • دلیل فردی: می‌خواهم نوع دیگری از عشق را تجربه کنم
همان قدر که ازدواج، دریچه‌ای تازه‌ای از عشق را روی شما گشوده است، بچه‌دار شدن می‌تواند دنیا را در نظر شما عوض کند. اگر فکر می‌کنید قلب‌تان گنجایش یک عشق عظیم و غیر قابل توصیف را دارد و می‌خواهید تمام این عشق را به کودک‌تان ببخشید، دلیل خوبی برای بچه‌دار شدن دارید.

  • دلیل خانوادگی: می‌خواهیم یک خانواده واقعی باشیم
این دلیل، کاملا عاقلانه است. تا وقتی که یک زوج جوان دو نفره باشید، هنوز خیلی هم «خانواده» به حساب نمی‌آیید. تعریف خانواده با وجود یک یا 2 کودک شکل می‌گیرد. حضور بچه‌ها شما را بیشتر به بستگان و به همدیگر گره می‌زند و روابط انسانی پیچیده‌تری را تشکیل می‌دهد.

  • دلیل انسانی: می‌خواهیم به آدم‌های خوب دنیا یکی اضافه کنیم
این که بگوییم در این دنیای کثیف و ال و بل و جیمبل نمی‌شود بچه‌دار شد، لعنت فرستادن به تاریکی است. آن‌هایی که می‌خواهند به همین دنیای جیمبل یک آدم خوب اضافه کنند، شجاعت روشن کردن شمعی را داشته‌اند. این دلیل، یک دلیل عالی برای بچه‌دار شدن است، اما با بچه‌دار شدن تمام نمی‌شود. یادتان باشد آدم‌های بد و معمولی در این دنیا زیادند! تربیت یک آدم خوب، خیلی سخت‌تر از تصمیم برای به دنیا آوردنش است.

  • دلیل دینی: می‌خواهیم فرزند صالحی از خود به جا بگذاریم
باقیات صالحات تنها چیزی است که بعد از مرگ آدم روی زمین می‌ماند و می‌تواند اثرش را بعد از مرگ هم نشان بدهد. یکی از این باقیات، فرزند صالح است. با به دنیا آوردن یک فرزند و تربیت درست او، می‌توانید یک نسل صالح به جا بگذارید که تا دنیا باقی است، خیرشان (و خیرتان) در دنیا بماند.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

بچه‌ دار شدن به 10 دلیل اشتباه است


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      حالا ما که بجه دارنمی شیم وکلی حرف و حدیث پشت سرمون می گند دیگه من روابطمو بافامیل و آشنا کم کردم خیلی داغونم تنها مشکلم نداشتن یه بچه است

    • محمد

      من كه عاشق بچه هستم واسه همين هم با نامزدم شرط كردم بعد از 5سال بچه دار شيم عجب عشقي!!!!!!!!

    • بدون نام

      من 6 ساله ازدواج کردم اوایل همسرم خیلی دوست داشت زود بچه دار شیم ولی با این شرایط اقتصادی هر سال میگیم 3-2 سال دیگه شاید اون وقت وضعمون بهتر شد!!

      پاسخ ها

      • ایکس

        دوستان بهترین ساکشن برای بچه دار شدن موقع که نزدیکی کردین باید پاهای خانمتون رو بالا کنید تا اسپرم برم به تخمدان

    • بدون نام

      تهش يه دليل درست و حسابي واسه بچه دار شدن پيدا نكردي! البته دليل خاصي نداره مطمئن باش به چيزي نميرسي. اگه دنبال هدفي سركاري.

    • fariba

      بچه خیلی خوبه دلگرمیه ولی فقط یکی بسه تا بتونی از لحاط اقتصادی بهش برسی

    • عروس فراري

      وقتى هنوز فرهنگمون پیشرفت نکرده چه خاکی به سر کنیم
      من 3ماه بعداز ازدواجم مادرشوهرم زنگ میزنه بهم میگه اگه بچه دار نشی بایه کولی عوضت میکنیم ویه سری حرفای چرت دیگه
      اول از همه فرهنگ جامعه باید عوض بشه

    • mitra

      فرزندانم تنها امید من به ادامه زندگی است.
      29 ساله

    • بدون نام

      من با نظر میترا موافق نیستم

    • بدون نام

      مطلبو کامل نخوندم ولی همین اولشو که خوندم متوجه شدم که چقدر مطلب مسخره ای هست و تراوشات ذهن بیمار نویسنده است .

    • سحر

      واقعامطلب خوبی بودخیلی هابدون امادگی بچه معصومی به دنیامیارن که اثرات روحی بدی به جا میزارن

    • ریحانه

      باید قبول کنیم نسل جوان امروز خیلی تنبل شدن و حاضرنیستن یه کم سختی رو تحمل کنن. پدر و مادرای ما توی صبرنمره شون بیسته.خداییش خیلی راحت طلب شدیم.

    • ازاده

      آدم به هر بهانه ميتونه بچه باره بچه یعنی عشق

    • مرضیه

      مطلب خوبی بود و دقیقا باید به همه جوانب عاقلانه فکر کرد از طرفی مشکلات اقتصادی واقعا تاثیر گذارن

    • عسل

      شما زنا از تنهایی میگید بچه نازه . من ازدواج موفق داشتم و حاضر نیستم با یه بچه که 1 روز اول نازه همه چی رو خراب کنم . زندگیم هم خیلی شیرینه هم خیلی زیبا .

      پاسخ ها

      • الهه

        سلام

    • حمید

      سلام دوستان .
      هیچ بچه ای تا بزرگ نشه و تا زمانی که در بزرگسالی دچار مشکل حاد فلسفی و مادی نشه به اینکه چرا به دنیا اومده و مقصر دونستن پدر و مادر ، فکر نمیکنه . اما از همون کودکی به اینکه چرا خواهر و برادر نداره فکر میکنه و ناراحته ... تازه شاید در بزرگسالی در صورت مشکل بگه فقط من تنها باید بدبخت میشدم ؟؟؟
      روزی و تقدیر دست خداست ، پس با توکل بر خدا و تلاش مستمر خودمون میتونیم خانواده شادی داشته باشیم .

    • لیلا

      بچه خوبه ولی ۲یا۳تانه بیشتر

    • ندا

      سلاااااام، به نظر منم بچه رو فقط به خاطر خودش باید بدنیا آورد نه به خاطر خودخواهی خودمون، چون اونم یه انسانه یه تقدیر و یه سرنوشت برای خودش داره،، نباید بچه رو به خاطر این آورد چون دو سال اول شیرینه یا همسایه بگه به به چه بچه شیرینی داری!! در ضمن خانمی که بچه دار نمیشی خوب خدا قراره برای خودش بنده خلق کنه و نمیخواد،،، اگه قرار باشه خدا بنده برای خودش درست میکنه و فرصت زندگی هم بهش میده،، توکلت به خدا

    • سارا

      من یک سال و نیمه که ازدواج کردم و شوهر خیلی خوبی دارم .تنها مشکلم دور بودن از خانوادمه .برا همین خیلی تنهام و گاهی به بچه فکر میکنم ولی تا حالا حتب به همسرمم نگفتم آخه عقلم میگه زوده و بعدا پشیمون میشی ولی نمیدونم شاید بعد از بچه دیگه مشغول باشم و دلتنگیام کمتر شه .شما نظرتون چیه دوستان؟

    • ابراهیم

      بنظر من بچه دار شدن بزرگترین خیانت در حق انسانه
      اگه واقع گرا باشیم میبینیم ک اون بچه هیچ حق انتخابی برای ورود بدنیا نداره،نه در انتخاب پدر مادرش، معیشت خانوادش،حد امکانات، حتی انتخاب اسمش.آخه مگه ما میتونیم آینده خوبی واسه بچمون پیش بینی کنیم!؟
      ما ک تا آخر عمر باهاشون نیستیم!
      بیاید با خودمون روراست باشیم، خودخواه نباشیم،بیشتر تأمل کنیم.
      یادمه تمام اینترنت رو دنبال یه همچین عقیده ای گشتم ولی چیزی جز تشویق به تولید مثل و سیاستهای پشت اون، پیدا نکردم!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من با نظر شما کاملا موافقم

      • علی

        کاملا موافقم با شما

        تولد ستیزی رو سرچ کنید یا
        antinatalism

        موفق باشید

      • بدون نام

        این حرفتون درسته که بچه هیچ حق انتخابی در بدو تولد نداره ولی این دلیل برای بچه دار نشدن نیست.درسته که بچه هیچ حقی در انتخاب پدر و مادرش نداره ولی یه روز بالغ میشه و می بینه که خانواده اش بدسرپرست هستند اونها رو ترک می کنه و زندگی خودش رو می سازه.معیشت هم همین طور.اتفاقا کم نیستند بچه هایی که تو یه خانواده با وضعیت مالی متوسط به دنیا اومدند و دنیا رو منقلب کردند.بیل گیتس فرزند یک نقاش بود.به نظر من بهترین دلیل برای بچه دار شدن اینه که فرزندی تربیت کنیم که برای جامعه مفید باشه نه برای خود خواهی خودمون ،وسیله ای برای سرگرمی ،عصای پیری و...ر .

    • غریبه

      بچه خوبه
      زندگی عاشقانه خوبه
      خدا روزی رسونه
      اما زنی که بعد از ۴ سال زندگی ودر سن ۳۰ سالگی با داشتن مدرک دکتری به همسرش بی احترامی میکنه و همسرش دوسش داره و همه جوره تحملش میکنه، به نظر من لیاقت بچه دار شدن رو نداره و ما ازش محروم می کنیم.

      پاسخ ها

      • مجتبی

        کاملا دسته
        خیلی باید تو بچه دار شدن در این مورد خاص تامل و دقت کرد.

    • رها

      بچه دارشدن در دنیای کنونی یک خیانت و جنایت در حق موجودی معصوم و بیخبر از همه جاست.با این وضعیت کشتار و جنایت و کودک آزاری و جنگ و ظلم و تبعیض وخشونت و... کودکی که بدون اختیار بدنیا میاد، چه سرنوشتی خواهد داشت؟؟؟؟؟ قبل از اینکار حتما بیندیشید.کودکان ابزار بازی و سرگرمی و ارضای غریزه و عصای دست پیری و..‌. نیستند.انسانهای مستقلی هستند که باید با خشکسالی،آلودگی هوا،فقر،خشونت،تبعیض،ظلم، بیکاری و....دست وپنجه نرم کنن.انسانها را قربانی خودخواهی خودمون نکنیم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        کاملا موافق

    • مجتبی

      خیلی خوب بود
      آفرین به نویسنده دانا

    • بی نام

      بچه دار شدن یعنی خریت تو این شرایط ایران جهنمه پارتی ندارین بچه نیارین

    • بدون نام

      پاشین جمع کنین تواین اوضاع بی آبی ومشکلات روحی وفکری واخلاقی ونیزاوضاع نابسامان اقتصادی ومعیشتی واین زنهای ناسازگارودنبال پول ومهریه و.. بچه به چه دردمیخوره اونم یه مشکل به مشکلات عدیده دیگر اضافه میکند و اگرفکرمیکنید درپیری عصای دست شماباشن سخت دراشتباهید پول اضافه دارید بسپریدبه خانه سالمندان و..ویا سپرده کنید برای پیری باباجان یه غریبه بیشتر به دادتون میرسه تابچه

    • بدون نام

      کاملا هم درسته من نمیفهمم مگه بچه بستنیه که بعضیا هوس میکنن میارن!!!؟؟؟و در ضمن نظر هر کس محترمه اما به نظر من اون دلایل که آخرش گفتید احتمالش چند درصد بیشتر نیست و اصلا ارزش نداره اونم تو این اوضاع و مملکت بخوای ریسک کنی و بچه بیاری مخصوصا الان که اگه یه سری به خانه سالمندان بزنین با خودتون میگید وای به حال بچه هایی که امروز به دنیا میان!!!کلا بچه داری همش دردسره به ولله بری یه حیوون خونگی بگیری هم خرجش کمتره هم محبتش با بچه فرقی نداره آخرشم ولت نمیکنه مخصوصا اگه داستان اون سگایی که پیش قبر صاحبشون میرفتن رو خونده باشین واقعا به این واقعیت پی میبرید...
      در حالی که حتی مورد داشتیم یه نفر به خاطر اینکه مادرش هندزفری (یا هدفون)شو شکوند مامانشو کشت!!!
      وقتی تصویر یه نفر که بچه داره و نیشش تا بناگوش بازه و یکی دیگه میکشین که بچه نداره و ناراحته چیزی رو تغییر نمیده...

    • معاد نخل تقی

      بچه دارشدن یعنی امیدوار بودن به اصلاح بشر
      +++یعنی ازخودگذشتگی برای یک هدف واقعی

    • ssssss

      هیچ وقت پدر و مادرم رو به خاطر اینکه منو به دنیا آوردن نمیبخشم...و در جواب اون کسی که میگه بچه وقتی بزرگ شد میتونه والدین بدسرپرستش رو ترک کنه و زندگی خودش رو بسازه میگم میتونه بیست سالی که اون بچه از دست داده رو بهش برگردونه؟

    • مینو

      بچه دارشدن یک عمل خودخواهانه، ظالمانه، کاملا پوچ و بی نتیجه است. در نهایت کودکی که متولد میشه، بزرگ میشه و اگر هم با اینهمه مواد غذایی شیمیایی و پارازیت و بیماریهای جدید و...دچار بیماری خاصی نشه، پیر و فرسوده میشه و میمیره. اینکه یک موجود بیگناه رو بدون اراده و خواست خودش به این دنیای پر از ظلم و تبعیض و فساد بیاری که برای بدست آوردن هر چیزی باید کلی امتحان پس بده و رنج بکشه و نهایتا با پیری و بیماری بمیره، خودش یک قتل عمد محسوب میشه و جنایته.

    • مروارید

      بچه دار شدن بی معنیه آخه بچه اوردی بعدش..اصلان با خودت حساب کتاب کن ببین به چی می رسی ببین می تونی از پس مسئولیتش بر بیای.

    • ایمان

      از خودتان انسانیت به یادگار بگذارید نه انسان ، تولید مثل را هر جانوری بلد است .. برتراند راسل ... بچه داررری ؟ اونم تو این کشور گلو بلبل ؟ شوخی میکنید لابد .. مگه میشه ؟ مگه داریم ؟ عجبا ...

    • پگاه

      انسان تنها موجودیه که بر خلاف حیوانات و گیاهان و پرندگان و... بخاطر داشتن نیروی تفکر و تعقل و حق انتخاب، مجبور به تولید مثل و رفتار براساس غریزه نیست.نگاهی کوچک به وضعیت کنونی دنیا که منابع زیستی در اون رو به پایانه و گرم شدن کره زمین که حاصل افزایش جمعیت و گازهای گلخانه ای ساخته دست بشره، به خوبی مشخص میکنه که نه تنها نباید تولید مثل کرد بلکه باید به طور جدی جلوی اینکار گرفته بشه.خشکسالی، سیل، سونامی، زلزله و رانش زمین، نتیجه گرم شدن کره زمینه.

      پاسخ ها

      • راد

        به کی میگی؟ این ملت وقتی میفهمن چند ساله ازدواج کردی و بچه نداری همه میشن ماما و متخصص نازایی و مشاور خانواده که دیگه دیر شده یکی بیار مشغول شو،یعنی جمله مشغول شو توهینه به شعور آدم،آخه مگه بدون بچه میمیریم والا سی و چند ساله بی بچه سر کردیم اصلا هم دلمون نخواست سی سالم روش،

    • ایمان

      بچه داری ؟؟ اونم تو این کشور گلو بلبل با این قوانین اصولی و منظمو قوی ؟؟!!!! لابد شوخی میکنید نه ؟؟ مگه میشه ؟ مگه داریم ؟؟ اینجا ته جهانه از هر لحاظی که بگی .. بچه داری تو این کشور قتل عمده و بزرگترین جنایت تاریخ بشریت ....

      پاسخ ها

      • بدون نام

        عزیزم اگه ته دنیاست چرا نمیری جای دیگه زندگی کنی، چسبیدی به همین ته دنیا

    • بی نام

      من یه فرزند ۱۰ ساله دارم م ناخواسته ۲ ماهه باردارشدم .. افسردگی گرفتم همش به این فکر میکنم که نگهش دارم یا تا دیر نشده سقطش کنم. زن و شوهر هر دو شاغلیم و سطح مالیمون متوسطه. از یطرف از اینده و مسئولیت هاش میترسم از یطرف به فکر تنهایی بچه ام که به شدت تنها و پرخاشگر داره میشه و اینکه خودم همیشه دوتا رو از هر دو جنس میخواستم
      ولی الان با این وضع مملکت و اینده ی مبهم
      انتخاب سختیه و اصلا نمیدونم چه تصمیمی بگیرم

      پاسخ ها

      • چیپلت

        عزیزم بچه ی شما از تنهایی عصبی و پرخاشگر نشده برای خودت بهونه نتراش.شما روان پزشکی مگه ک دلیل میاری برا پرخاش بچت؟؟
        از هر جنس دوتا میخوای؟شما مطمئنی بچه ای ک تو شکمته از جنس همین بچه نیست؟
        نگران تنهایی بچت هم نباش دنیا پر از آمه عزیزم.من و شما الان با دوستامون بیشتر در ارتباطیم تا خواهر برادراااامون

      • فاطمه

        نمیدونم میخونید یا نه مامانم خواهرم رو زمانی که من تنها ۷ ماهه بودم باردار شد خیلی ویار داشت اذیت شد چون عادت نمیشد متوجه بارداری نشد خودشو زد به دیوانگی و مجوز سقط رو گرفت بابام با زور و تهدید نذاشت حالا خواهرم چقدر خوشکله خدا میدونه هر دو مون باهم خوندیم و دانشجوی پزشکی هستیم به حدی از اینکه پشت سر هم هستیم راضی هستیم که حد نداره تنها پشیمونی مامانم بعد از ۲۴ سال اینکه چرا دو تا بچه اورد و ۳ یا ۴ تا نیاورد

    • علی

      بعضی از پدر و مادر ها فقط مثل حیوان، باهمدیگه آمیزش میکنند.دریغ از یک جو محبت به فرزند.
      فرزند دار شدن تربیت میخواد نه اینکه بچه به دنیا بیاری و بعد توی جامعه رهاش کنی.
      اینجور پدری و مادری کردن، جنایته.
      شما که میخوای بچه به دنیا بیاری و بعد بهش محبت نکنی غلط میکنی بچه دار میشی
      پیش خداوند، مسئول هستی.باید به خدا پاسخ بدی که به چه دلیل بچه بدنیا آوردی.
      بعضیا میگن بچه عصای پیری هست.کدوم عصای پیری
      تو خودت برای بابات چکار کردی که بچت برات بکنه

    • پرنده

      سلام خدمت همگی،من ۴ ساله ازدواج کردم و ۷ ساله بیماری ام اس دارم ، موقع ازدواج به همسرم گفتم که برای بچه دار شدن مشکلی ندارم اما الان با اینکه میتونم بچه بیارم اما دلم نمیخاد یعنی فکرمیکنم بچه دارشدن خودخواهی محضه مخصوصا تو این زمونه،،،ولی احساس میکنم حرف مردم مخصوصا مادرشوهرم برای شوهرم مهمه،، حالا نمیدونم چه کنم!!!میشه لطفا راهنمایی کنید

      پاسخ ها

      • راد

        مهم خودتی بقیه رو ولش

    • ص

      بچه برااونی که شوهرش اعتیاد داشت مجبور به طلاق میشه برامادر خیلی دست وپاگیره نه میتونی ازدواج.کنی نه جایی بری من بخاطر امتحان.بچم.نتونستم.باخانواده مسافرت برم پاسوز بچم هستم

    • بدون نام

      سلام بنظرم يه خورده بايدفكرمون رو جلوببريم بچه شيرينه دليل خوبي نيس واسه بچه دارشدن
      اگ اين همه كودك كار، يا بيكاري جوان هارو مي بينيم
      روحيه داغون جوان هاي بيكار رو مي بينيم دليلش ام اينه مادر پدرا هنوز ميگن بچه شيرينه
      از خودمون انسانيت بذاريم ن بچه
      توليد مثل رو هر حيواني هم باده

    • کوروش

      تو این دیوونه خونه ، حتی کروکدیل ها و دلفین ها هم به فکر تولید مثل نیستن چه برسه به آدم عاقل ..... بعدشم مسئله ازدواجو اشتغال جوونا رو حل کنید ، بچه داری و تولید مثل پیش کش .......

    • رضا

      اگه مادر شوهرت تو رو تحت فشار قرار داد برای بچه دار شدن ، محل سگ بهش نده ... نذار تو زندگیت دخالت کنه .. چرا که زندگی شما سر سوزنی به مادر شوهرت ربط نداره ... خیلی هم پر رو بازی درآورد برو دادگاه خانواده به جرم مزاحمت ازش شکایت کن تا بلکه آدم شه و سر عقل بیاد ... همین کارارو کردن که نسل جدیدو به این حالو روز انداختن .. عقل نداشتن که ... نرود میخ آهنی بر سنگ ...

    • یک زن

      بچه عشقه عسله شیرین تر از عسل ولی خدایییش مسولیت داره قدیم نیست که چند جین بچه در هر خانواده ای بود الان دوره زمونه عوض شده نه کار هست نه پول نه مسکن تصمیم با خود زوجین هست بچه بیارن یا نه .به هیچ کس هم ربط نداره و نظر همه زن و شوهرها محترمه.

    • بدون نام

      چون حاصل آدمی در این شورستان،
      جز خوردن غصه نیست تا کندن جان،
      خرم دل آنکه زین جهان زود برفت
      آسوده کسی که خود نیامد به جهان

      خیام

    • احمد

      بچه دار شدن یعنی یک نفر را بیاور در این جهان .بهر دلیلی که فکر می کنی.
      من سوالم این است موقعیکه نمی توانی از آن نفر بپرسی آیا می خواهی بیای ؟
      چطور می توانیم این عمل را در حق او روا نماییم ؟ما حق داریم یک شکلات را به زور و بدون رضایت به کسی بخورانیم؟

    • شاهین

      مواردی که بعنوان دلایل خوب اشاره کردید هم دلایل بدی است:

      - تجربه عشق از نوعی دیگر:
      با اومدن بچه، خبری از عشق سابق بین زن و مرد نخواهد بود و عمده احساس معطوف به بچه خواهد شد.

      - تجربه خانواده واقعی:
      در شرایط اقتصادی فعلی، حضور بچه باعث میشه بیشتر کار کنید و زمان کمتری رو با خانواده بگذرونید.

      - اضافه کردن آدم خوب:
      هیچ تضمینی برای اینکه فرزند ما آدم خوبی بشه وجود نداره؛ با توجه به از بین رفتن اخلاقیات در جامعه، همین که خودمون خوب بمونیم هنر کردیم.

    • میم

      سلام دوستان .تا دنیا بوده همین هست و خواهد بود تولید نسل بشر.ولی چند تا و چگونه انتخاب با خود افراد است .به نظرم کسانی که ازدواج نمی کنند یا دوست ندارند بچه دار بشوند مخالف نظام طبیعت حرکت می کنند و این به ضررشان تمام می شود.

      پاسخ ها

      • سوگند

        سلام من بچه خیلی دوست دارم ولی مادرم راضی نیست میگه نه

    • سوگند

      سلام من بچه میخوام ولی مادرم نمیزاره میگه زوده

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج