۱۶۷۱۷۷
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

انتقاد شدیدالحن از ظریف در صحن مجلس

نماینده مردم مشهد در مجلس با بیان اینکه در حوزه هسته‌ای اجماع ملی وجود دارد، افزود: چرا با وجود اینکه از مذاکره دوجانبه با آمریکا منع شده بودید بار دیگر در وین۸ آنرا تکرار کردید؟.

خبرگزاری تسنیم: محمدجواد کریمی‌قدوسی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی در سؤال از وزیر امورخارجه، گفت: رهبر معظم انقلاب استراتژی مهمی را مطرح کرده و فرموده‌اند" که: ما از مسئولان خودمان که دارند در جبهه دیپلماسی فعالیت و کار می‌کنند، قرص و محکم حمایت می‌کنیم، اما ملت بیدار باشد و بداند که چه اتفاقی دارد می‌افتد تا بعضی از تبلیغات‌چی‌های مواجب بگیر دشمن و بعضی از تبلیغات‌چی‌های بی مزد و مواجب از روی ساده‌لوحی نتوانند افکار عمومی را گمراه کنند"، مصادیق آن، روزنامه‌هایی است که به عنوان پایگاه دشمن در داخل و سایر رسانه‌های ضد انقلاب اقدام کرده‌اند.

وی افزود: در این مدت ۴ بیانیه با بیش از ۴ امضا در مورد مسائل هسته‌ای از ناحیه نمایندگان صادر شد. ده‌ها تذکر، بیش از ۱۰ سؤال، ده‌ها نطق، صدها خطبه توسط ائمه جمعه، صدها مصاحبه و موضع‌گیری، هزاران مقاله، ده‌ها همایش، چندین حماسه بزرگ مانند راهپیمایی ۲۲ بهمن سال گذشته برای دفاع از حقوق مسلم این ملت به صحنه آمد، البته از تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای تشکر می‌کنیم، اما بار دیگر از جایگاه خانه ملت می‌گویم که بر روی مذاکرات هسته‌ای‌ در ایران اجماع ملی وجود دارد.

نماینده مردم مشهد در مجلس به تشریح سؤالات از ظریف اشاره و تصریح کرد: بیش از ۱۰۰ تن از نمایندگان، این سؤالات را امضا کرده‌اند. چرا با وجود اینکه از مذاکره دوجانبه با آمریکایی‌ها منع شده بودید، بار دیگر در نشست اخیر وین ۸ آن را تکرار کردید؟

کریمی‌قدوسی در ادامه خطاب به ظریف، اظهار داشت: شما در مقاله خودتان در روزنامه لوموند و در تیرماه خطاب به غربی‌ها سال‌جاری نوشتید که ما آمده‌ایم تا با کاهش توانمندی‌هایمان از شما رفع نگرانی کنیم، این برنامه‌ها با مشورت دانشمندان هسته‌ای غیر ایرانی تهیه شده است. البته مقاله شما توسط وزارت خارجه ترجمه شده و در سایت موجود است.

وی ادامه داد: چرا در اکثر وقت مذاکرات یک ساله گذشته متوجه مذاکره با آمریکا، شیطان بزرگ شد و سایر کشورهای ۱+۵ در اولویت دوم بودند؟ چرا در جلسه کمیته روابط خارجی سنای آمریکا مذاکراتی که البته در اینجا می‌فرمایید، نباید جناحی باشد، اما در آنجا می‌گویید که اگر با ما و این دولت کنار نیایید، در ۱۶ ماه دیگر و در انتخابات مجلس، مردم ایران به جریان ضد غربی رأی می‌دهند. مگر شما غربی هستید که قرار است جریان ضد غربی دیگری بیاید؟

نماینده مردم مشهد در مجلس اضافه کرد: چرا هیچ وقت تلاش نکردید که یکی از مذاکرات هسته‌ای را به شرق و کشورهای آسیایی بکشانید، چرا دائم در نیویورک و ژنو بودید؟ چرا به یاوه‌گویی‌های آمریکا پاسخ نمی‌دادید؟ چرا تهدید و توهین‌ها را به ملت بی جواب می‌گذاشتید؟ چرا یک گزارش رسمی به ملت ایران ندادید که توافق چگونه اجرایی شد؟ چرا آنها این قدر از تعهدات خودشان را نادیده گرفتند و از تحریم‌های اندکی که می‌خواستند رفع اثر کنند، عمل نکردند و شما یک اقدام بازدارنده انجام ندادید؟ چرا در توافق ژنو و در همان قدم اول، همه فاکتورهای اقتدار را یک جا به طرف مقابل دادید و امروز دست ملت ایران در این چانه‌زنی‌ها خالی است؟

کریمی‌قدوسی با اشاره به این سؤال که چرا در سفر اشتون با هماهنگی با شما اجازه داده شد که با عناصری از فتنه‌گران ملاقات بشود؟، گفت: کمیسیون امنیت ملی کمیته ویژه تشکیل داد و گزارش آن را به صحن فرستاد، این کمیته با مستندات تشخیص داد که این کار با اجازه و چراغ سبز شما بوده است. در مورد لغو تحریم‌ها، بیش از ۱۰ ماه از مذاکرات یک ساله، سه چهارم وقت را به مباحثات فنی اختصاص دادید و در این آخر که فرصت رو به اتمام بود، وارد مسائل تحریم‌ها شدید و طرف غربی هم سعی می‌کرد از بحث تحریم‌ها سریع عبور کند.

وی اضافه کرد: چرا این قدر تلاش شد که صداوسیما، روزنامه‌ها و رسانه‌های ارزشی از اطلاع‌رسانی و تحلیل آنچه که در مذاکرات می‌گذرد، خودداری کنند؟ چرا مطرح می‌کنید که رهبری در جریان جزئیات و مسائل ریز هستند؟ در حالیکه واقعیت ندارد. ریز مسائل به تیم مذاکره‌کننده واگذار شده است.

نماینده مردم مشهد در مجلس در ادامه با بیان اینکه چرا با وجود تشدید تحریم‌ها از سوی طرف مقابل که بر خلاف اصول اصلی توافق بود، مذاکرات را ادامه دادید و هیچ اقدام مقابله به مثلی در قدم اول انجام ندادید که جلوی آنها را بگیرید؟، تصریح کرد: چرا می‌گویید که این مذاکرات بود که به ملت ایران عزت داد؟ یک ایرانی در خارج به من گفت که حالا من به عنوان یک ایرانی سرم را بلند می‌کنم که یک ایرانی هستم. چرا تمامی مبانی عزت و اقتدار ملت ایران در این ۳۶ ساله را نادیده می‌گیرید و مذاکرات خودتان را منشأ عزت می‌دانید؟

کریمی‌قدوسی تأکید کرد: چرا در زمانی که ۱۰ روز از حمله غزه و جنایت رژیم صهیونیستی گذشته بود، شما در ژنو نشسته بودید و قدمی مؤثر برای مقابله با این جنایت انجام نداید؟ چرا در توافق ژنو تصویب پروتکل الحاقی را در حالیه اجازه نداشتید، تعهد دادید؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • زیبا

      ظریف جان دوستت داریم ..تو به این خیال بافیها و منفی نگری ها اعتنا نکن ...خدا پشت وپناهت...موفق باشی ....انشاا...تعالی

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج