جاباما
۱۶۷۳۷
۳۱۴ نظر
۵۸۲۳
۳۱۴ نظر
۵۸۲۳
پ

شما مهم ترید یا سن شما؟!

تفاوت سنی چقدر در ازدواج اهمیت دارد؟

دوره ای که مردها با زن های ۱۰ یا ۲۰ سال کوچک تر از خودشان ازدواج می کردند، تقریبا گذشته است. امروزه ازدواج هایی که در آن زوج ها همسالند و یا ازدواج هایی که در آن زن بزرگ تر از مرد است بیشتر از قبل دیده می شود.

برترین ها به نقل از تندرستی: دوره ای که مردها با زن های ۱۰ یا ۲۰ سال کوچک تر از خودشان ازدواج می کردند، تقریبا گذشته است. امروزه ازدواج هایی که در آن زوج ها همسالند و یا ازدواج هایی که در آن زن بزرگ تر از مرد است بیشتر از قبل دیده می شود.

کوچک تر بودن زن از مرد در ازدواج یک باور سنتی است. دکتر مسعود وزیری، روان شناس بالینی درباره تفاوت سنی مناسب برای ازدواج موفقیت آمیز برایمان می گوید.

تفاوت سنی چقدر در ازدواج اهمیت دارد؟

تفاوت سنی مناسب

اگر تفاوت سنی میان زن و مرد سه تا چهار سال باشد، از یک حد معمولی برخوردار است. این مورد بستگی به این دارد که چقدر زن و مرد بتوانند این فاصله را باور داشته باشند. این مساله را نمی توان به همه تعمیم داد و به این معنا نیست که همه کسانی که چنین اختلاف سنی ای دارند، زندگی خوبی هم دارند.

البته هرچه فاصله سنی زوجین کمتر باشد احتمال تفاهم بیشتر است. چراکه دو نفر با تفاوت سنی زیاد در دو مرحله متفاوت از زندگی هستند و نیازها و خصوصیات آنها بالطبع متفاوت است.

همان طور که از گذشته تا به حال شنیده ایم، تفاوت در سن بلوغ دختر و پسر این روند را طوری نهادینه کرده که پسرها باتوجه به دیرتر بالغ شدنشان باید از دخترها بزرگ تر باشند.

با این حال فاکتور سن به تنهایی نمی تواند تضمین کننده یک ازدواج موفق باشد. انگیزه زوج ها برای ازدواج با یکدیگر در این زمینه بسیار دخیل است. هستند کسانی که با انگیزه های اقتصادی با افرادی ازدواج می کنند که تفاوت سنی بسیار زیادی با آنها دارند؛ ازدواجی بدون پایه های عاطفی و شناخت که نبودن عامل علاقه در این نوع از ازدواج ها آنها را با شکست مواجه می کند. در این صورت نمی توان گفت شکست این زندگی تنها به خاطر بالابودن سن یکی از دو زوج بوده است.


بزرگ تر بودن مرد

از گذشته تا به امروز تفاوت سنی در ازدواج به گونه ای بوده که مرد چندسالی بزرگ تر از زن بوده است. مرد ایرانی با خاصیت مردسالارانه ای که از گذشته در اطراف خود دیده و شنیده، مدیر بودن در خانواده و حرف آخرزدن را تعریفی از خود می داند. از سوی دیگر بزرگ تر بودن مرد نوعی توازن رفتاری را در خانواده به دنبال دارد. با این حال معیارها با گذشت زمان در حال تغییر و دگرگونی است.

حضور زنان در جامعه و فعالیت های اجتماعی آنها، توجه بیشتر آنها به تحصیلات و ارتقای علم و به دست آوردن موقعیت هایی برتر حتی بسیار معتبرتر از مردها تا حدودی باعث تغییر سن ازدواج شده و به همین خاطر است که در جامعه امروز زنانی که از همسران خود بزرگ تر هستند، بیشتر از قبل دیده می شوند.


بزرگ تر بودن زن

اگرچه هنوز مساله بزرگ بودن زن از مرد چه از نظر فرهنگی و چه از نظر اجتماعی در جامعه ما پذیرفته شده نیست اما نمی توانیم برای همه افراد، نسخه های واحد و یکسانی بپیچیم. اگر دو نفر تفاهم فرهنگی و اخلاقی داشته باشند، همسن بودن یا بزرگ تر بودن دختر از پسر، مشکل خیلی حاد و پیچیده ای نیست.

کسانی که مخالف بزرگ تر بودن زن هستند معمولا دلایل زیرا برمی شمارند: ترس از اینکه این ازدواج ها بعد از مدت کوتاهی با شکست مواجه شود؛ به ویژه اگر این ازدواج به خاطر موقعیت مادی زن صورت گرفته باشد، همیشه موردتوجه است.

زنی که چندسال بزرگ تر باشد، معمولا انتظار دارد همسرش هم همانند او فکر کند و مسائل را بسنجد ولی وقتی با چیزی غیر از این مواجه می شود، این فاصله را بیشتر درک می کند.

از سوی دیگر، مردی که با زن بزرگ تر از خودش ازدواج می کند، ممکن است پس از چند سال زندگی، با تحلیل رفتن جسم زن، احساس ناخوشایندی پیدا کند و شاید به فکر جدایی و یا ازدواج دوم بیفتد و... درحالی که این احتمال ها تنها مختص به زن هایی نیست که از شوهرانشان بزرگ ترند بلکه ممکن است در رابطه سایر زن ها با شوهرانشان نیز اتفاق بیفتد.

چنین ازدواج هایی جنبه های مثبتی هم دارد؛ ازجمله اداره زندگی از سوی زنی آگاه و مدیر. البته به شرطی که خود فرد پذیرای شرایطش باشد و بتواند نگاه جامعه و مردم را تحمل کند. چراکه تاثیرهای منفی برخورد جامعه و اطرافیان ممکن است در زندگی بروز پیدا کند.

می توان خانواده های زیادی را یافت که با بزرگ تر بودن زن از شوهر، زندگی هایی شاد و زیبا دارند. این مساله درصورتی که عشق و علاقه طرفین به همدیگر زیاد باشد و زندگی خوبی داشته باشند مشکل ساز نخواهد شد.


همسن بودن یا نبودن

تعریف تفاوت سن و پذیرش آن، کاملا به فرهنگ و تربیت خانوادگی بستگی دارد. در مساله ازدواج درصورت فراهم بودن نیازهای اساسی و شناخت متقابل نمی توان فاصله سنی را از عوامل و عناصر اصلی دوام زندگی دانست. با این حال هرچقدر فاصله و اختلاف سنی بین زن و مرد کمتر باشد آنها به درک بهتری از یکدیگر می رسند.

زن و مرد هرچقدر تناسب و سنخیت بیشتری داشته باشند پیوند و ازدواج مستحکم تری خواهند داشت. یکی از معیارهای انتخاب همسر هماهنگی و تناسب بین زوجین از نظر فاصله سنی است. به هر حال افرادی که در محدوده سنی نزدیک هم باشند، تجربه ها و خاطره های یکسانی دارند و پیش زمینه فرهنگی مشابهی برای درک کردن هم خواهند داشت.

دختر و پسری که در سن ازدواج قرار دارند باید از نظر فکری در یک سطح قرار گیرند. تفاوت سن در فرهنگ ما اهمیت دارد ولی میزان آن را هم هیچ علم و منطقی با قاطعیت تخمین نزده است. باتوجه به عرف جامعه بزرگ تر بودن زن از مرتد، چه از نظر فرهنگی و چه از نظر اجتماعی پذیرفته شده نیست. علی رغم پیشرفت های همه جانبه و تغییر باورها هنوز هم موفقیت این گونه ازدواج ها در مقایسه با ازدواج هایی با تفاوت سنی مناسب برای افراد ثابت نشده است.

زن و مردی که 12 تا 15 سال اختلاف سن دارند نمی توانند همدل و همراه خوبی برای یکدیگر باشند اما باوجود تمام ایرادها، در این بین، نمونه های موفق زیادی نیز وجود دارند. ازدواج پسران با دختران بزرگ تر از خود به دلایل مختلف، یکی از عوامل نگران کننده در خانواده هاست. چراکه به زعم آنها این نوع ازدواج ها از ریسک بالایی برخوردارند. چون دخترها از لحاظ جسمی و عقلی زودتر بالغ می شوند؛ بنابراین به همسرانی احتیاج دارند که هم سطح خودشان باشند اگرچه باز هم توجه به مسائل پیچیده زندگی نسبی است.

فاصله سنی زیاد و از 10 سال به بالا به دلیل اینکه تفاوت زمانی و یک دهه فاصله زندگی کردن بین دو فرد وجود دارد، مشکلاتی برای هر دو زوج به وجود می آورد. مشکلاتی چون عدم درک صحیح و متقابل، برآورده نشدن انتظارات دو طرف بعد از مدتی و بی حوصلگی فرد بزرگ تر، به خصوص احساس پشیمانی و بروز مشکلات بیشتر از عواملی هستند که بین زوج ها با فاصله سنی زیاد دیده می شوند.


باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

تفاوت سنی چقدر در ازدواج اهمیت دارد؟

پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • Melody

      Be nazare man 8ta10sal fasle seni khobiye

      پاسخ ها

      • Maryam

        abji jonam rast mige

      • یلدا

        نه اصلا خوب نیست فاصله 3 سال خوبه بیشتر همدیگرو درک میکنید

      • بدون نام

        من شوهرم17سال ازم بزرگتره.هم محاسن داره هم معایب.البته بستگی به خود طرف هم داره.اینکه زن چطوری باشه و رفتار کنه.ولی در کل خوبه.

    • sahar

      man dost daram shoharam balaye 10 sal azam bozorgtar bashe akhe mardaee ke seneshon balatare mehrabontaran

      پاسخ ها

      • queen

        خیلی مطمئن نباش همه اینطور نیستند شاید یکی از دلایل مهربان بودن اونا این باشه که از سن اونا از کل کل کردن با زن گذشته برای همین کوتاه میان فکر نکن مهربونن

      • بدون نام

        آره خب فکر میکنه با بچه طرفه!

    • محمد

      بنظر من سن فقط یه عدده مهم سن عقلی و رشد عقلی طرف هست.بعضیا سی سالشونه ولی سن عقلیشون 20 سالم نیست بعضیام 20 سالشونه و سن عقلیشون خیلی بالاس

    • maryam

      بنظرمن سن خیلی مهمه دخترخانماهمیشه سعی کنیدبایه اقاپسرازخودتون کوچیکترازدواج نکنید.

      پاسخ ها

      • امین باقری

        همیشه با یه دلیل منطقی یکی را امر و نهی کنید نه با احساس

      • مریم

        چراا؟؟؟؟

    • رحمان

      باسلام برابرتجارب 7دهه اززندگی ازدواج ناموفق این حقیردراین فاصله بمن محرزشده که قدیمی هادلیل خوبی برای ازدواج سن کمترزن بودن درسنین جوانی زیادتاثیری نداردزیرادرزمان پیری مردرغبت نمیکندبازن هم سن سال خودرابطه زناشویی داشته باشدلذاپایه های زندگی سستمیشودومرددرصددازدواج مجددمیشودوزن فرزنددرمقابلش جبهه میگیرد

      پاسخ ها

      • ناشناس

        رو تو برم بعد این همه سختی که خانمت کشیده حالا دیگه رغبت نداری؟ زن جوون هم اگه با پیرمرد ازدواج کنه فقط برای پولشه. واقعا خیلی رو داری

      • ناشناس

        به نظر من این جور مردا تو همون هفت دهگی بمیرن بهتره....

      • بدون نام

        از کجا معلوم خانومت رغبت کنه با شما رابطه داشته باشه؟اینجوری می پسندی؟ازدواج فرای تنوع طلبیه پدر جان.بعد از این سالها انتظار از ازدواج همدم و همراه هم بودنه.از لحن تندم عذر میخوام اما شما سعی کن شناختتو نسبت به ازدواج بیشتر کنی.10 سالم زندگی خوب میتونه جبران این همه سالو کنه

    • maryam

      b nazar man fasele seni nabayad kamtar az 5sal bashe

      پاسخ ها

      • farzin

        هیچ فکر اینو کردی که کسانی که بیشتر از پنج سال با هم اختلاف دارن دنیاشون با هم فرق می کنه؟ از دوتا نسل متفاوتن.

    • پيمان

      اين موارد بيشتر از نوع ساختار جامعه كه طي سالهاي متمادي شكل گرفته شديدا تحت تاثير خواهد بود، براي مثال ميشه به عوامل محيطي مثل نوع برخورد و تعامل همه ي افراد از جمله خانواده تا فاميلها، همكاران، دوستان و ...، و شخصيت زوجين كه در همين محيط رشد كرده و با اين ساختار به بلوغ رسيده اند ذكر كرد، با اين حساب زوجيني كه سن مرد از زن كمتر است بايد تمامي عوامل محيطي بيروني و دروني را در نظر بگيرند و با روشن بيني در مسيري كه هر لحظه آن ميتونه چالشي كه منجر به تهديدي جدي براي زندگي مشترك ميشه برنامه داشته باشند، تا بتونن زندگي شاد و موفقي داشته باشن، بنظر من در حالت عادي كار سختيه و اشخاصي با اقايد و ايدهاي مخصوص به خودش رو ميطلبه

      پاسخ ها

      • مجید

        من هم با نظر شما موافقم

    • محمد

      من از خانومایی که انقد روی سن بالاتر مرد تاکید دارن 1 سوال دارم.این کسانی که تو دادگاهها هستن و هر روز تعدادشون زیاد تر هم میشه کیا هستن؟آیا مردانی هستن که از زن خودشون کوچیکترن؟نود و نه درصدشون مردا بزرگتر هستن.خواهشا مطلق گویی نکنید تو این دنیا همه چیز نسبیه.مشاهده میشه که اینجا هم مثل بقیه ی جاها حرفهای خانوما از روی احساساته.خانوما چون احساس میکنن مرد بزرگتر تکیه گاه بهتر و شریک زناشویی بهتری هست این حرف رو میزنن.ولی نه.مطلقا اینطور نیست.سن فقط یه عدده.بازم میگم بنظر من سن عقلی مهمه و تفاهم و همخوانی شخصیت و فرهنگ

      پاسخ ها

      • بدون نام

        من خانومم اما با شما موافقم صد در صد. سن دل و عقل آدما مهمه نه صرفا یه عدد.

      • ملیکا

        من هم موافقم من و همسرم 11 سال تفاوت سنی داریم و اصلا هم تفاهم نداریم

      • بدون نام

        اگه همه چیز نسبیه چرا احساسی بودن مطلق رو به خانوما نسبت میدی؟اینم نسبیه.

      • بدون نام

        من میگم آقایونی که تازه بزرگتر هم هستن خیلی وقتا تکیه گاه خوبی نیستن.دیگه چه رسیده که کوچیکترم باشن.آره مواردی استثنا هم هست.اما اونا واقعا دیگه استثنایی هستن.خوش به هال اونی که همچین مرد عاقلی پیدا کنه

      • مریم

        من باهات موافقم الان جوری شده که حتی بچهای دبستانیم عقلشون بیشتراز مامان باباشونه، پس دلیل نمیشه که اگه سن مرد کمتراز زن باشه عقلشم کمتره

    • faride

      به نظرشما2سال از دخترکوچکترر باشه چی؟

    • نسترن

      هیچ وقت مردی که 10 سال ازت بزرگتره نمی تونه درکت بکنه چون دنیاش با دنیای تو متفاوته

    • marjan

      be nazare man age mard fasele senish ziyad bashe jaye pedare adamo migire va in jaleb nist

    • farzaneh

      bacheha man to fekre yekiam ke azam 14sal bozorgtare.che eshkalii dare????

      پاسخ ها

      • یلدا

        خیلی اشکال داره تو رو از هیچ نظر درک نمیکنه

      • بدون نام

        bastegi dare k shoma chnd saletoon bashe khanoom

      • shima

        فرزانه جون عشق منم14سال ازم بزرگتره،منم معتقدم که سن فقط یه عدده و زیادبودنش نمیتونه مانع ازدواج دونفر که عاشق همن بشه.وقتی خدا تو کتاب به اون عظیمش نگفته که اختلاف سنی زیاد مشکله ما چطور میتونیم همچین ادعایی کنیم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟اگه طرف ادم باشه و"ادمیت"داشته باشه 20 سالم که از خودت بزرگتر باشه مهم نیست.مهم اینه که درکت کنه و درکش کنی...اوکی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

      • مریم

        منم دقیقا باهات موافقم شیما

    • محمدرضا

      فرزانه جان اشکالی نداره هیچ چیز تو این دنیا مطلق نیست که بخوایم بگیم حتما مرد که 14 سال بزرگتره بده.شما باید این مطالب رو بخونی و از تجربیات دیگران استفاده کنی ولی تصمیم نهایی با خودته چون موردا با هم فرق داره.نسخه پیچیدن برای دیگران کار اشتبیاهیه ولی خوب فکر بکن ایشالا که موفق میشی

    • farzaneh

      ممنون محمدرضاازوقتی که گذاشتی وراهنمایی کردی

      پاسخ ها

      • محمدرضا

        خواهش میکنم.وظیفه بود

    • كاظم

      بچه ها خودتان را بسپاريد به خدا و ائمه (ع) فقط حرف اونا رو دستورالعمل قرار بدين... بريد حرفاشون رو از بزرگان بشنويد و در كتابهاي حديثي بخوانيد
      اگاهترين و روانشناسترين افراد بعد از خداوند متعال ائمه بودند و هستند، (اينكه عده اي ميگويند: دوران ائمه فرق ميكرد و الان زمان اقتضائات خودش را دارد، به حرفهايش اهميت ندهيد، دستورات ائمه هميشه بروز بوده و هستند، پس يادبگيريد و عمل كنيد)پس بانظرديگران و فرهنگ ديگران ازدواج نكنيد كه اثرات منفي اش شايد در نسلهاي بعدتان هم باقي بماند، غصه نخوريد، امامان ما در همه زمينه ها روش و راه درست را نشان داده اند، پس برويد و عمل كنيد تا رستگار شويد، خدانگهدار همه شما دوستان جوياي سعادت ...

      پاسخ ها

      • بدون نام

        خب تو قرآن گفته زن و شوهرهای بهشتی همسن هستن.

    • queen

      من تا حدودی با نظر پیمان و کاظم موافقم به نظر من ملاک فاصله سنی نیست فاصله عقلی ملاک باید باشه چون بعضی آقایون 40 سال دارن اما عقل و مسئولیت اونا اندازه یه پسر 20 ساله است همچنین در مورد خانم ها. اگر دختر ها و پسر ها به بلوغ فکری طرف مقابل خود بیشتر از سن شناسنامه اهمیت بدن بهتره
      باید موقع ازدواج خیلی دقیق باشند و گول سن ظاهری را نخورند

      پاسخ ها

      • بدون نام

        چطوری میشه بلوغ فکری طرف مقابلو فهمید و اصلن اینکه طرز تفکرها چقدر به هم نزدیکه؟؟؟

    • اقاقيا

      با عرض سلام و خسته نباشيد خدمت همه ي دوستان
      من 22 سالمه . گرچه اين موضوع جز مباحثي هست كه خيلي فكرم رو اشغال مي كنه و راستش خودم نمي تونم تصميم درستي بگيرم اما با نظر آقاي محمد و آقاي كاظم كاملا موافقم .

      هميشه توي جمع دوستان هم سن و سالم اذيت مي شم واقعا عذاب مي كشم وقتي مي بينم از سنم بزرگتر هستم اما دست خودم نيست . تنها با افرادي كه خيلي بزرگتر از خودم هستن دوستي واقعي دارم البته جديدا چند دوست مدل خودم پيدا كردم .

      صميمانه ترين دوستانم 68 و 54 ساله هستند و جوون ترينشون دختر خانمي هست كه 12 سال از خودم بزرگتر هست . در مورد خواستگارهام واقعا گيج ميشم حتي چندين سال هست كه فردي رو دوست دارم كه 18 سال از خودم بزرگتره البته فكر مي كنم اون هميشه منو بچه فرض كنه يا نتونم درست دركش كنم يا اون دركم كنه .

      اينا رو گفتم تابا نظراتتون كمكم كنيد واقعا گيج هستم حتي اگر سراغ داريد يك مشاور خوب بهم معرفي كنيد . با تشكر
      راستي منتظر اعلام نظراتتون هستماااا

    • نرگس.25 ساله.

      به نظره من..اگه از نظره عرف و شرع و عقل و ....
      بزرگتر بودنه زن از مرد بد بود و مشکلی داشت هیچوقت حضرت محمد با حضرت خدیجه با اونهمه اختلاف سنی ازدواج نمیکرد و... راضی نبود!!
      اینا همه برمیگرده به درک وفهم... و داشتنه عشق واقعی...
      وقتی یه رابطه ایو که یه زن خوب و قشنگ و راحت میدونه با یکی که از خودش کوچکتره ... ممکنه اون رابطه رو با یکی دیگه که بزرگتر ا خودش باشه ندونه و پیدا نکنه ...
      من یکی از اونایی بودمکه با این مقوله مخالف بودم..چون این نظرو داشتم که همه ی مردها وپسرا از نظره عقل خیلی کوچکتر از سنشون هستن!
      اما الان با زندگی که دارم میگم که من در اشتباه بودم..
      یه زندگیه قشنگ بوجود میاد وقتی که " درک عقلی درستی داشته باشن دو طرف و عاشق باشن و کمک کنن به هم که عاشق بمونن...!

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همانطوری که در صحبت خیلی از دوستان گفته شد سن یک عدد است. البته سن فقط یکی از ملاکهای ازدواج است. ملاکهای مهمتری وجود دارند که در صورت سنخیت آنها برای هر دو نفر تأثیر بیشتری در زندگی دارند. نکته دیگر این است که باید نسبی نگاه کرد. ازدواجهای موفقی هستند که در آنها اختلاف سن دو طرف خیلی زیاد میباشد اما برعکسش هم هست. یا دو نفری که هم سن هم هستند اما باز همدیگر را درک نمی کنند. ما نباید خود را با دیگران مقایسه کنیم و مثلا بگیم چون فلان زوج اختلاف سنشون زیاد هست و مشکل دارند ما هم که اختلاف سن زیادی داریم حتما به مشکل برمی خوریم. شرایط و موقعیت و درک و بلوغ عاطفی و عقلی آدمها با هم فرق دارد. مهمترین مسأله این است که هردو طرف همدیگر را به شکل منطقی بشناسند ببینند چقدر به هم می خورند اگر باهم سنخیت داشتند می توانند ازدواج کنند. سن عددی تعیین کننده میزان رشد و بلوغ عاطفی و عقلانی و اجتماعی نیست.
        دانشجوی دکترای جامعه شناسی

    • asma

      من کمی تا قسمتی با نظر کاظم و محمد موافقم چون نمونه واقعیش جلوی چشممه مادر من 4 سال از پدرم بزرگتره و باید بگم با اینکه سالها از این ازدواج میگذره و لی یه ازدواج سنتی نبوده و هر دو همکار بودن و هم دیگه رو انتخاب کردن همیشه هم رابطه نسبتا خوبی داشتن اما یک بار که از مادرم پرسیدم که از کاری که کرده راضی هست یا نه بهم گفت اگه به اون زمان برگرده شاید دیگه این انتخابو نکنه دلیلش هم این بود که توی زندگیش زمانهای زیادی بوده که احساس می کرده درک نمیشه و نمیتونه منطقشو به پدرم بقبولونه و فشار زیادی از این بابت تحمل کرده واسه همینم همیشه در مورد خواستگار های ما تاکید داشت که حتما یا همسن باشیم یا اینکه مرد بزرگتر باشه

    • leila

      کمکم کنین 10 سال واسه کسایی که همو دوست دارن خوبه؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ده سال خیلیه ولی خب میشه یه کاریش کرد

    • حکیمه

      سلام به نظر من همه چی به شانس و قسمت بستگی دار ونمیشه صد درصد نظر داد که چی بهتر ولی در کل هر چی معمولی تر باشه از نظر عرف همون بهتر همیشه سعی کنید نرمال رو انتخاب کنید هگر نشد بالا یا پایین به توکل بر خدا

    • فرزاد

      سلام با تایید نظر خانوم حکیمه باید بگم اختلاف سنی بیشتر از نصف مناسب ترین سن برای ازدواج به هیچ وجه عاقلانه نیست و به این میزان مرد باید از زن بزرگتر باشد.در این صورت امکان تطبیق خوردن رفتارهای پیش بینی نشده در زندگی مشترک بیشتر میشود.

    • سما

      به نظرمن هم سن عدد. مهم تفاهم

    • نگین

      با سلام و خسته نباشید دوستای عزیزم ازتون یه راهنمایی میخوام من دچار معلولیت خفیفی از ناحیه پا هستم 34 سالمه ولی فعالیتم خیلی بیشتر از یه فرد سالمه شکر خدا بدن قوی و سالمی دارم حال یه خواستگار 63 ساله دارم از همه نظر با هم به توافق رسیدیم
      ایا ازدواج من با این اقا صحیح است
      باتشکر از شما

    • یه دل بیقرار

      کاش سن نبود میدونستیم مشکل ما از اول سن .خیلی براش گریه کردم کاش من کوچک تر بودم . تفاوت سن برای قدیم الان دونفر همدیگر دوست دارن ،می خوان عاشقانه زندگی کن سن بی خود من با رفیقم 9ساله دوست هستم باهم خیلی خوب هستیم 9ساله زندگی بدون بزرگتر ها .کاش اشنا نمی شدیم

    • پریسا

      من دارم درمورد یه پسری که چندماه ازم کوچیکتره شناخت پیدا میکنم اما یکم میترسم

    • بي نشان

      بهترين هميشه اخلاقه كه زندگيرو گرم و صميمي ميكنه . اختلاف سني درصورتي خوبه كه زن و مرد همديگرو درك كنن . بعضيا آرزو دارن زنشون از اونا بزرگتر بود ولي ديگه راه و رسم و مرام زندگي رو يادش نميدادن . فقط اخلاقه كه مردو وابسته مي كنه نه چيز ديگه .

    • سارا

      من و همسرم ١٣ سال با هم تفاوت داريم ولي هيچ مشكلي نداريم و بعد از چند سال اين تفاوت سني معلوم نخواهد شد چون خانم ها زود تر افتاده ميشن اوصولا

      پاسخ ها

      • محا

        شاید هم به اونجا نرسه وفرد یزگتر مرد وتو هیچ لذتی از زندگی نبردی

    • شهاب

      salam dostan man tamame nazarate shoma roo khondam man 20salam hast va ye 2 sali kochik tar az kasii hastam ke dosesh daram man baram mohem nist in tafavot chon man ghabol daram ke in ha hamash rasme sonati bode
      vali nemidonam baghiye yani pedaram madaram roo chetor razi konam ma 2 ta ba ham kamelan be tafahoom residim ba baghiye bayad che kard.
      mamnonam az in ke rahnamayi konin

    • هادي

      من 35 سالمه و ازيه خانم كه 20سالشه خوشم اومده.خواهش ميكنم راهنماييم كنيدكه چكاركنم.

    • unknown

      من 20 سالمه.میخوام با یه دختر که توی فامیلمونه و 6 سال از من بزرگتره ازدواج کنم.آیا میتونیم خوشبخت بشیم؟منتظر نظراتتون هستم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        بیشتر فکر کن.شناختتو به ازدواج بیشتر کن.الان تو سن عشق و عاشقی هستی.این دختر هم بره هیچ اتفاقی نمیفته.اصلا خودت الان چه قدر وفاداری؟چه قدر میتونی یه همدم خوب باشی؟چه قدر پایبند به مسئولیتها هستی؟ایا هر دم از یکی خوشست میاد؟جواب سوالت بیشتر بستگی به تو داره تا اون خانم.باید بتونی 10 سال از سنت بزرگتر باشی تا بتونی همسر خوبی یاشی براش.می تونی؟اگه نه ،نه اونو اذیت کن نه خودتو

      • سارینا

        سلام دوست گرامی من 31سال و همسرم49سال دارد.ما 12ساله با هم زندگی میکنیم چندسال اول همه چیز عالی بود الان هم برا همسرم عالیه....اما برای من خیر ما تا حالا به خاطر دیابت همسرم نتونستیم بچهدار بشیم...واقعی نگاه کنید اختلاف سن مشکلسازه.ما هر دو تحصیلاتون به دکترا رساندیم و مشکل خاصی که بقیه دارند نداشتیم....اما ازدواج با اختلاف سن بالا اشتباهه.مثلا تو در دهه سوم زندگیت تفریح بچه و ورزش میخاهی اما همسرت در دهه پنج زندگیش استراحت و سکوت و ارامش و...را میخاهد.معقول بیندیشید...

    • هستی

      اقای هادی اگه اون خانومو دوست داری و میتوني پا به پاش پیش بری اصلا مهم نیست, چون چهره ی خانوما بعد از چند سال عوض میشه و زیاد نشون نمیده

    • فریبا

      سلام دوستان من 25 سالمه و به مردی فک میکنم و دوسش دارم که 17 سال از من بزرگتره، اینشون استادم و یه بلوغ فکری خیلی خوب داره، به همین دلیل انتخابش کردم اما راستشو بخواین یه کم میترسم؟اما وقتی خودمو با دخترایی که 30 یا بیشترن مقایسه می کنم میبینم که هیچ تفاوتی از نظر دیدگاه و پختگی ندارم ، نظر بدید یه دنیا تشکر

      پاسخ ها

      • بدون نام

        به نظر من بستگی به پختگی خودت داره.بستگی داره چه قدر دوس داری بزرگتر از خودت باشی؟10 سال؟ از نظر شور و هیجان و وفاداری و... می تونی پا به پای یه مرد 42 ساله پیش بری؟میتونه ملاک هاتو تامین کنه؟همدمت باشه؟ منم یه خواستگار 17 سال بزرگتر از خودم دارم.هنوز ندیدمش.اما حس سنگینی دارم.انگار دلم میخواد همسرم هم سنای خودم باشه یا 4 -5 سال بزرگتر

    • بدون نام

      آقایون محترم. لطفا با همسر بزرگتر از خودتون ازدواج نکنید. تجربه من تجربه خوبی نبود. از تجربه من استفاده کنید. فریب حرارات عشق رو نخورید. همسر من بهترین همسر دنیاست ولی من با اینسنم که 5 یال کوچکترم نتونستن براش شوهر مناسبی باشم.نکنید نکنید نکنید نکنید نکنید نکنید...

    • بهزاد

      اختلاف سنی کمتر از 3 سال و بیشتر از 8 سال اصلا پیشنهاد نمیشه
      البته این یک نظر شخصی و طبق تحقیقات شخصیه

    • پانیذ

      اختاف سنی 6 ساعت چی؟؟؟؟

      پاسخ ها

      • مینا

        خیلی باحالی :)))))))))))

    • بدون نام

      منم میگم به پختگی ادمها بیشتر مربوطه به بلوغ فکریشون بچه ها.
      ولی اختلاف هم نادیده نگیرید،بیشتر با طرفتون باشید شمایی که اختلاف سنی فاحش دارین باید خیلی بیشتر طرف مقابلتونو نسبت به ادمهایی که اختلاف سنی نرمال دارند بشناسید

    • یلدا

      اینجا کسی به تفاوتهای فیزیکی اشاره ای نکرده. مردی که مثلا 15 سال از همسرش بزرگتره تو مسائل جنسی دچار مشکل نمیشه؟ یه مرد 50 ساله و یه زن 35 ساله آیا از لحاظ جنسی هماهنگن؟ ضمنا با بالارفتن سن آدمها خودمحورتر و سخت تر میشن. مردی که تو 45 سالگی تصمیم به ازدواج با زنی که 12-15 سال از خودش کوچکتره میگیره چقدر می تونه به خواستهای همسرش احترام بذاره و از خودش انعطاف نشون بده؟

    • فرینوش

      سلام دوستان سوال منم دقیقا سوال یلدا جونه ممنون میشم اگه راهنماییم کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست خوبم من یک زنم و همه به سواد و شعور من اعتراف می کنن اما اختلاف سن زیاد اشتباهه از هر لحاظ بگیری اشتباس.برای مرد و یا طرف بزرگتر مثلا زن مشکل نداره اون در حالت تثبیت است برای طرف کوچکتر مشکلات داره از یک تفریح ساده تا ....به مشکل برمیخوری.

    • Tannaz

      به نظره من که تفاوت سنی بیشتراز۳سالاصلاخوب نیست وتوش هیچ درکه متقابلی نیست

    • اسماعیل

      به نظرمن همه چیز بستگی به شخصیت آدم دارداگرتفاوت سنی بالا باشد ولی از لحاظ اجتماعی ؛فرهنگی؛اعتقادات مذهبی وسایرمساعل مثل هم باشند مشکلی نیست

    • شیرین

      سلام دوستان من 25 سالمه ،خواستگارم 34 سالشه به خاطر سن زیاده خواستگارم دودلم ، 9 سال به نظرتون زیاد نیس ؟ در آینده به مشکل نمیخورم ؟ اخلاق و شرایط زندگیش خوبه خانوادم میگن هر چی خودت تصمیم بگیری ؟ چیکار کنم؟؟؟

    • hassan

      در کل خوبه

    • سحر

      سلام دوستان تفاوت سن مهم هست ولی بیشترین چیز که مهمه شبیه بودن دو نفر به هم و فرهنگ دو نفره
      از نظر سنی هم بهتره مرد چند سالی بزرگتر باشه که از 12 سال بیشتر نباشه ولی مردایی که سنشون یه کم بیشتر از همسرشونه بیشتر محبت دارن و همچنین هوس در انها کمتره

      پاسخ ها

      • mina

        نظرت رو کامل قبول دارم تا 12 سال مشکلی
        نیس چون تو فامیل ما خیلی ازین موارد بوده
        وهمشون الآن خوشبختن

    • مینا

      بانظرت کاملا موافقم عزیزم

    • حسام

      سلام راسش مدتیه که به یه دختر علاقه مند شدم اون حدود 1 سال و7ماه با من اختلاف سنی داره بزرگتر از منه ...موندم سر دو راهی همه ی ملاک های منو داره اشناست اما بزرگتره ایا در اینده با هم دچار مشکل نمی شیم؟

      پاسخ ها

      • موتا

        اگه بگم منم همین مشکل و تقریبا دارم جواب ما چی میشه

      • بدون نام

        دوست خوبم اگر این شرایط قبول کردی دیگه تردید نکنی.اما اگر تردید داری دست به این کار نزن .بعدا در زندگیت هر مساله بی ربطی رو به سن ربط میدی.به نظر من مشکلی نداره به شرط قبلی

    • مجتبی

      سلام من نظر همتون رو خوندم به نظر من به نظر من عددها رو پاک کنید فرهنگ شخصیت توانایی ها و خونواده ها رو ببینید عدد ملاک نیست شناخت مهم تر هستش دختر بزرگتر باشه ویا اختلاف سن پسر زیاد باشه(12 به بالا)مهم نیست فقط ببینید از لحاظ احساس می تونید هم رو راضی کنید یا....

      پاسخ ها

      • محمد

        واقعا درست میگین سن ییه عدده

    • نازنين

      سلام من هم نظر همه شما رو خوندم
      من هم از كسي كه دوسش دارم1سال و6ماه بزرك ترم و هنوز تو دو دليم
      اما نكاتي هست كه تفاوت سن ما رو نشون نميده
      خيلي خوب با هم كنارميايم
      من فقط از سرزنش اطرافيا ميترسم و نميتونم تحمل كنم

    • خیال پوچ

      سلام.من21سالمه وخواستگارهم زیاددارم وتاحالاهم هرچی خواستگارداشتم جواب آخروبامشورت خانوادم خودم میدادم ولی چندماهی میشه که یکی ازفامیلامون منومیخواد وشرایطی داره که هردختری آرزوشوداره وهمه چیزش درحدالمپیکه ولی12سال ازمن بزرگتره من دوسش ندارم البته پدرمم ازهمه جهت عالیه ولی واسه این یکی خانوادم دارن مجبورم میکنن که حتما بهش جواب مثبت بدم ولی واقعانمیخوامش چون از یه منبع موثق شنیدم که خیلی دروغ میگه درحدلالیگا!!!!!!!!!!!!!دوستان عاجزانه التماس دعادارم وراهنماییم کنید که چطوربه پدرم بگم نمیخوامش خیلی از راه هاروامتحان کردم جواب نداده وپدرم واقعاپسره رودوس داره وخبرنداره که خوراکم فقط شده گریه اگرهمه چیزوگفتم فقط خواستم بهتربتوتین کمکم کنین.مرسی

      پاسخ ها

      • lمهدی

        به پدرتون بکید که دلیل تمام بدبختیهای بشریت دروغه و ذات ادما رو نمیشه عوض کرد بخصوص دروغگو ها رو

    • رضا

      سلام به همگی. تورو خدا هرکسی میتونه راهنماییم کنه مدیونه دریغ کنه... بچه ها من به دختر که یک سال ازم بزرگتره بشدت علاقه دارم و اونم واقعاً بهم علاقمنده.فقط این وسط خونواده ی دختر خیلی سنگ اندازی می کنن. در ضمن ما دو تا از یک خونواده ی مذهبی هستیم. تو رابطمون هم هیچوقت از اختلاف سنی چیزی احساس نکردم. بنظرتون ازدواج با این بنده خدا درسته؟
      لطف کنین کمکم کنین نه اینکه صورت مسئله رو پاک کنین. با تشکر

      پاسخ ها

      • وندا

        الان در چه وضعی هستین؟چی شد؟؟خیلی کنجکاوم:))

    • خیال پوچ

      ببخشیددوستان اینکه گفتم پدرم هم ازهمه جهت عالیه منظورم این بودکه یه وقت فکرنکنین پدرم چون خودش هیچ شرایط خوبی نداره توزندگیش داره منومجبورمیکنه که بایه کسی که شرایط عالی داره ازدواج کنم!پدرم کلااین پسررودوس داره ولی خودم اصلادوسش ندارم حتی بااین حال که ازنزدیکترین فامیلامونه!ومن اصلاشرایطش واسم مهم نیست وهرچی هم بهشون میگم من باید دوسش داشته باشم چون من میخوام زندگی کنم نه شما(یعنی خانوادم)ولی گوش نمیدن باز حرف خودشونومیزنن!!!!!!!!!!!!لطفامنوازراهنمایی هاتون محروم نکنین بازم ممنون

    • دخترحاجی

      همه نظراتونو خوندم اما بقران جدی میگم مامانم ازبابام 4سال بزرگتره تازه مامانم از نظرمدرکم ازحاجی بالاتره اما هیچ مشکلی باهم ندارن اصلا....اگه خواستین تو ایمیلم بیاید بیشتر کمک میکنم بعنوان ابجیییییییییییییییییییییییی کوچیکتونم بخدا

      پاسخ ها

      • محمدرضا

        salam. lotfan dar en mored bishtar tozih befarmaeid.mamnon

      • آتنا

        من رو راهنمايي کن خواهش می کنم من هم تقریباً این شرایط را دارم

      • امیر

        منم همچین شرایطی دارم، دختری که دوسش دارم 2سال ازم بزرگتره ولی با هم هیچ مشکلی نداریم، تقریبا تنها مشکل من خانواده خودمن، شما خانواده پدرتون مشکل درست نکردن واسه مادرتون چه اول ازدواج چه الان؟

    • سارا

      سلام من همسرم 14سال باهم تفاوت سنی داریم با اینکه من از اون کوچکترم ولی خیلی خوب همدیگه رو درک میکنیم چون شوهر من فردی باایمان خوش اخلاق خوش قیافه وخوش تیپه وبااینکه32سالشه میخوره 19سال داشته باشه وبعضی مواقع به خاطر من کوتاه هم میاد فراموش نشه که مردهایی که هم سن وسال خانوم ها هستن هیچ وقت از خود گذشتگی یا کوتاه نمیان .

    • عاشق

      سلام من 16سالمه وکسی رو که از من دوسال بزرگتره رو دوست دارم و5ماهه که شب و روزم شده فکر کردن به اون.من میتونم با اون ازدواج کنم یا نه راهنماییم کنید.

    • امین

      با سلام.سن ارتباط با عقل و شعور دارد اما مطلق نیست.افرادی هستند که علی رغم سن کم درک و شعور بالایی دارند پس میتوانیم این فرد را بزرگتر ببینیم..در صورتی که زوجین تفاهم داشته باشند و قدرت درک یکدیگر داشته باشند دیگر اختلاف سن مطرح نیست. اختلاف سن معنا میپذیرد هرگاه به عدم درک متقابل منجر شود

    • رویا جون

      سلام
      من نظرات همه ی شما روخوندم ولی جوابی نداشتم چون مشکل خودم هم هست
      من یه دختر 24 ساله هستم که عاشق یه پسر 19 ساله شدم که فوق العاده مذهبی است و منو خیلی دوست داره.
      من دختر خوشکلی هستم چطور میتونم بفهمم که این پسر واقعا من رو دوست داره یا مجذوب قیافم و رفتارم شده.
      لطفا به من کمک کنید تا به یه نتیجه برسم.

      پاسخ ها

      • یه دختر 23 ساله

        نظر من اینه که چطور میتونی یه پسر کوچکتر از خودتو به عنوان عشقت بخوای؟هوس نیست به نظرتون؟!!!

      • مینا

        عزیزم اشکال ندارهمنم عشقم یه سال ازم کوچیکتره اصلا با هم مشکلی نداریم

    • بدون نام

      رویا خانم بنظر من شما اگه از نظر اجتماعی فرهنگی خانوادگی عاطفی جنسی تحصیلات ونوع شخصیت وعلایق ودیدگاه با هم تفاهم دارید ،،دیگه سن معنی نداره .

    • محمد

      عاشق دختر خالم شدم که از من 5 سال کوچک تره ولی سطح فکرمون در حد هم است و با هم توافق داریم نظرتون راجع به اختلاف سنی ما چیه؟من19سالمه

      پاسخ ها

      • یه دختر 24 ساله!

        مطمئنی می خوای ازدواج کنی الان؟4 سال دیگه یکیتون دبه نکنید یهو!!چه قدر به وفا داری خودتون مطوئنید؟فردا روزی میرید تو یه جهمعه بزرگتر چشو گوشتون وا میشه یهو یکی نزنه زیر همه چی؟!!

    • نشمین

      عزیزم به نظر من خودتم هنوز جا داری

    • مصطفی

      سلام . من عاشق دختری هستم که یک سال از من بزرگتره روی همه مسائل هم تفاهم داریم .به نظر شما مشکلی پیش نمیاد؟
      نیاز به راهنمایی دارم ...

      پاسخ ها

      • محمد

        منم ی دختری رو دوس دارم 2 ازم بزرگتره و تو هر زمینه ای ک فکرشو کنین باهم تفاهم بخدا بلف نیس
        ما باهم قرار گذاشیم ب دیگران ثابت کنیم مهم پایه و اساس زندگیه ک باید محکم با عشق باشه ربطی هم ب اختلاف سنی نداره...

      • دختر 24 ساله

        از نظر من اگه با هم تفاهم دارید و کاملا بررسی کردین از همه لحاظا این حد از بزرگتر بودن دختر مشکلی بوجود نمیاره

      • بدون نام

        انشالله برسی فقط در اینده به رخش نکشی چون وضع من یک ساله شوهرم کوچکه .همش بخث میکنه

    • پریا

      سلام من یه دختر 24 ساله ام خواستگار 36 ساله دارم از لحاظ تحصیلات خوبه ولی محل زندگی و سنش دو موردی است که منو بفکرانداخته به نظر شما چقدر مهمه

      پاسخ ها

      • دختر 24 ساله

        به نظر من محل زندگیش وقتی مهمه که روی فرهنگش اثر بذاره.اگه نذاره مهم نیست وسنتونم بد نیست اگه باقی موارد خوب باشه.موفق باشی

      • بدون نام

        اختلاف سنتون خوبه محل زندگی هم قابل می تونه بعدا تغییر کنه

    • الناز

      بیشتر از سن اخلاق ، عقاید ، فرهنگ مهمه ، که متاسفانه به خاطر باورهای غلط در فرهنگ ما به سن بیشتر از موارد دیگر بها داده میشه، پیامبر اسلام زن هایی بزرگتر و کوچکتر از خودش داشت پس اگر سن امر مهمی بود هیچ وقت حتی برای حمایت از زنان باهاشون ازدواج نمیکرد. بهتره که طرف مقابلتون رو بدون توجه به سنش بشناسید و روحیاتش رو در نظر بگیرید در صورتی که تفاهم داشتید به تصمیم های جدی تر فکر کنید(ازدواج).

      پاسخ ها

      • دختر 24 ساله

        ایشون پیامبر بودن.اگه 20 سالشون بود اندازه 10 تا مرد 60 ساله علم و وعرفت داشتن.ما هم منظورمون از سن همون سن عقلیه.البته خودمو می گم

    • ابراهیم

      من عاضق دختر خالم شدم که از خودم 10 سال کوچکتره و ازش خاستگاری کردم و به خاطر اختلاف سنی جوابض منفیه چکار کنم

      پاسخ ها

      • بدون نام

        هیچیوبرو دنبال یکی که بتونی باهاش یه ازدواج خو داشته باشی.اون بنده خدا هم به حال خودش بذار

    • PARDIS

      سلام من 16سالمه و ی مرد 30ساله عاشقمه و واقعا هم عالیه فقط منطقش صفره بابام بهش میگه باید 3سال صبر کنی تا دخترم ب درک ازدواج برس اما اصلا گوش نمیده

      پاسخ ها

      • بدون نام

        همین یه دلیل کافیه تا دیگه عالی نباشه.جدی بگیر.نشونه ی کمی نیست.دختر هنوز کلی وقت داری.اصلا می دونی ازدواج یعنی چی؟لطفا اول ازدواج رو خوب بشناس

    • سلما

      سلام من 22 سالمه و می خوام با یه پسر که 1 سال از من کوچیک تره ازدواج کنم با هم واقعا تفاهم داریم از همه لحاظ اما من همش فکرم مشغوله به حرفهای دیگران.که دیگران چی فکر می کنند می دونم اشتباست اما نمی تونم فکر نکنم چی کار کنم به نظر شما دوستای من خواهش می کنم کمکم کنید دارم دیوونه میشم.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام اگه دهن بین هستی ازدواج نکن

      • دختر 24 ساله

        عزیزم حرفای دیگران واسه یه مدت کوتاهه.بعدا اگه خوشبخت شی همین واسه بستن دهن دیگران کافیه.فقط لطفا زن ذلیلش نکن که اینجور زوجا اصلا جالب نیستن.به اندازه کافی بهش احترام بذار که اگه اینجوری نباشه درست نیست.وگرنه همون مردم میگن طرف زن ذلیله و پسره حروم شد!!!دیگه مواظب بش اونم یه وقت زیاده روی نکنه

      • وندا

        الان تقریبا یه سال می گذره...چی شد؟سوال منم هست..خیلی کنجکاوم:)

    • بدون نام

      فکر نمی کنید مردی که 40 سالش باشه و اندازه ی یه مرد 30 ساله بفهمه و درک داشته باشه خیلی بده؟مگر اینکه دختری که مثلا 24 سالشه اندازه ی خانومه 30 ساله یا بیشتر درک داشته باشه.

    • JOJO

      سلام دوستان من نظرات همه تونو خوندم به نظر من هر چیزی سرجای خودش مهمه ولی در ازدواج بلوغ عقلی واجتماعی واستقلال طرف مقابل خیلی مهمتر از اعداد وارقامه،من همیشه معتقد بودم مرد باید از زن بزرگتر باشه ولی از وقتی که با پسری که 5 سال از خودم کوچکتره آشنا شدم نظرم کاملا عوض شده،من آدم احساساتی نیستم که فک کنید شاید عاشق شدم واز روی احساس حرف می زنم، ولی با همه اینها باهم یه قراره 2 ساله گذاشتیم که بیشتر باهم آشنا بشیم.دلیل طرف مقابلم برای انمتخاب دختر بزرگتر از خودش نجابت و حیاو...بود

    • JOJO

      ناگفته نماند که ما از نظر خانوادگی ،سطح اجتماعی و فرهنگی ومذهبی واقتصادی خیلی نزدیک به هم هستیم واز نظر فکری هم باهم تفاهم داریم.طرف مقابلم برای انتخاب من قبل از اینکه بهم چنین پیشنهادی بده به قول خودش کلی تحقیق کرده منم ترجیح دادم باهم بیشتر آشنا بشیم و تا الان خیلی خوب پیش رفتیم.همیشه سعی کنید تو تصمیمیاتتون 80 درصد خودتون و 20 درصد با حرف و نظر دیگران پیش برید.

    • نسیم

      من 23 ساله هستم .خواستکارای زیادی داشتم .به خاطر اختلاف سن رد کردم.نمیدونم کار خوبی کردم یا نه؟

    • سحر

      سلام دوستان منم همه نظرات خوندم بنظرمن اختلاف سنی مهم نیس اصل منطق ودرک دوطرفه منم عاشق کسی هستم که هم سن خودمه فقط سرتیپ مشکل داریم خونوادم زیادراضی نیستن شمابگین چکارکنم من20سالمه فقط میترسم بخاطرفرهنگ متفاوتی که داریم به مشکل بخورم لطفاراهنماییم کنید مرسی

      پاسخ ها

      • بدون نام

        دوست خوبم شما تجربه نداری من با اختلاف سنی ازدواج کردم از هیچ نظری مالی.تحصیلی و ....مشکل نداریم اما ته دلت و از لحاظ جسمی برات مشکل پیش میاد برای طرف بزرگتر نه برای طرف کوچکتر ....اصلا شوخی نیست جدی بگیرید.

    • فرهاد

      من از یه دختر خوشم اومده 4 ماه ازم بزرگتره
      به نظر خودم که مشکلی نیست
      دوستان اگه توصیه ای دارن بگن

      پاسخ ها

      • بدون نام

        4ماه که چیزی نیس

      • یاس

        سلام 4 ماه که چیزی نیست بقیه معیارهاتو بررسی کن

    • نیما

      سلام.من کارشناس ارشد مشاوره هستم.به نظر من سن فقط یه عدده و ضامن خوشبختی نیست و اختلاف سنی تا 12 سال هم اگه رف تفاهم داشته باشه اشکالی نداره.مهم اصالت خانوادگی -سطح تحصیلات و فرهنگ و اخلاق و خوب بودن و قدرت درک بالاست.حضرت علی 25 ساله بود و حضرت فاطمه زهرا 10 ساله همچنین پیامبر 20 ساله بود و حضرت خدیجه 40 ساله من هر دو اختلاف سنی را مثال زدم که هم مرد در بین ائمه ما بوده که از زن خیلی بزرگتر بوده و هم زن بوده که از مرد بزرگتر بوده.دختر خانوما اینقد سخت نگیرید.با طرف صحبت کنید اگه بیشتر ملاکا تون داره البته ملاکهای اصلی راحت میشه از اختلاف سنی 12-13 سال گذشت.تفاهم مهمه.مگه اونایی که با هم اختلاف سنی کم دارند مشکل ندارند.آمار طلاق اونا بیشتره که.خودتون تحقیق کنید .

      پاسخ ها

      • دودل

        سلام.واقعن 12سال اختلاف درزندگی مشکل سازنیس؟ توروخداسریع جوابمو بدید.مرسی

    • بدون نام

      اینایی که میگین حرفه سن فقط یه عدده . من یه دختر 30 ساله هستم قیافم بین 20 تا 24 نشون میده شیطنتم بیشتر از یه دختر 14 ساله هست عقل و شعورم با همه جوره از یه کودک یک ساله بگیر تا 100 ساله.وقتی 20 سالم بود اصلا به ازدواج فک نمیکردم تازه 24 سالگی یادم افتاد که بزرگ شدم اون موقع هم خواستگارام دو یا سه سال ازم کوچیک بودن و میگفتم نه من نمیخوام باید ازم بزرگتر باشن همش دنبال این بودم ازم بزرگتر باشه خوشتیپ باشه که یه جورایی خواستگارارو از دست دادم الانم که 30 سالم شده باز هم خواستگارام ازم کوچیکن همه سایت ها رو خوندم که فاصله سن چقدر خوبه چقدر بد .به نظر من هر کسی با هر کسی هم خویی دارن همو درک میکنن باید ازدواج کنن سن مهم نیست الان یه خواستگار دارم 24 سالشه میخوام باهاش ازدواج کنم چون از نظر قیافه اون ازم بزرگتر نشون میده من از اون با حوصله تر هستم. دختر دایی منم با داشتن 32 سال با پسر 28 ساله ازدواج کرده و خیلی همو درک میکنن البته دختر داییم از پسره خیلی کوچیکتر نشون میده .پسره خیلی خیلی دوسش داره.به نظرم اصلا به هیچ وجه نگین نباید شوهرم از من کوچیکتر باشه نذارید عمرتون تلف بشه .

    • بدون نام

      سلام مرسی از پیاماتون من 9ماه از نامزدم کوچکترم این فکر داش دیوونم میکرد خیلی ارومم کردید.محمدرضا

    • سهام

      سلام دوستان..اگه میتونین راهنمایی کنین..من 25 سالمه..2سالی میشه با یه پسر 21 ساله دوست هستم..اولش قصد 2تامون فقط دوستی بود...اما الان اون عاشقم شده..و به شدت وابسته شده..جوری که بعد از تموم شدن دانشگاه هر ماه از یه شهر دیگه میاد که منو ببینه...من هم دوستش دارم و مطمءن هستم که منو بخاطر خودم مییخواد..چون وضع مادی ما معمولی هست..چند بار خواستم باهاش تموم کنم که بهش وابسته نشم..اما هر بار گریه و خواهش منتفی شد...الان اصلا نمیدونم چیکار کنم....سعی میکنم جلو اومدنشو بگیرم شاید کم کم فراموش کنه...اما نمیذاره..میترسم با یکی دیگه ازدواج کنم ولی حسرت رابطه الانمو بخورم...میترسم این خاطرات از تو ذهنم پاک نشه :(

    • الناز

      سلام دوستای گل
      دوست من فقط 2 ماه ازم بزرگتره این اختلاف خوبه؟؟؟؟؟؟؟ البته ما دهه 70ای هستیم الانم باهمیم اگه اشکال داره یا نه بهمون بگید!!!!!!!!!! فقط دو ماه ....

      تازه قبلش ی پسر ک ازم بزرگتر بود ازم خوشش میومد ولی اصن نمیفهمیدم چی میگه چون افکارش با من همخونی نمیکرد من میگفتم اعتقاداتم اجازه نمده اون میگف فقط باهم باشیم


      نظر شما چیه ؟؟؟؟ اختلاف سن آره؟یا نه؟؟؟

    • سحر

      سلام دوستان من از شوهرم 2سال بزرگترم.....البته به لحاظ ظاهر شوهرم 4سال بزرگتر میخوره....خیلی هم زندگی خوبی داریم....من همیشه به شوهرم میگم مثل پیرمردها میمونی....آخه من شیطونم و به روزم و همیشه صدای موزیکم بلنده....اما اون اصلا این طوری نیست...من 32 سالمه و شوهرم 30 سالشه.....به سن ربطی نداره....مهم اینه که از طرفت چی میخوای

      پاسخ ها

      • صادق معین

        سلام عزیزم ، خوشبخت بشید مانعی ندارد دوماه ذهنتان را درگیر نکند .

    • سحر

      سلام دوستان من 32 سالمه و شوهرم 30 ساله......3ساله ازدواج کردیم.....4سال دوست بودیم....خیلی همدیگرو دوست داریم.....اختلاف سلیقه همه دارن توی زندگیشون به سن مربوط نمیشه فقط.....از نظر ظاهر من 4 سال کوچیکتر میخورم...شوخ و شیطونم....همیشه به شوهرم میگم مثل پیرمردها میمونی....آخه اون اصلا این طوری نیست...خودش میگه من خیلی بچه تر از سنم رفتار میکنم.....سن فقط یه عدده همین و بس

    • محسن

      سلام
      من 26 سالمه عاشق دختر دایی شدم که 16سالشه خیلی عاشقش شدم فوق العاده دوستش دارم اما اون میگه من کوچیکم حالا بنظر شما چیکار باید بکنم هرگز نمی تونم ازش بگذرم دیوونم کرده

    • nsr

      سلام من 14سالمه یه خواستگار 19 یا 20 ساله دارم باید چیکار کنم بگم بله یا نخیر خواهشا جوابم رو بدین ممنون

      پاسخ ها

      • صادق معین

        سلام، به نظر میرسد از نظر اختلاف سنی کاملأ طبیعیست زیرا دختر زودتر از پسر به سن بلوغ میرسد و از نظر بلوغ فکری تقریباً نزدیک همید ولی شرایط دیگر را بسنج مثلاً اعتقادات، توقعات،اخلاق و ... طرف را بررسی کنید . سن ضامن خوشبختی نیست معیارهای مهمتر از سن وجود دارد که باید به آنها بها داد و برایشان وقت گذاشت.انشاءالله خیر باشد

    • سارا

      من دختری 22ساله هستم که تصمیم دارم باپسری بیست ساله ازدواج کنم همه شرایطشو پذیرفتم اما در مورد سنش شک دارم البته توی این مدت هیچ وقت حرکتی که احساس کنم از من کوچیکتره ازش ندیدم .نظر شما چیه؟

      پاسخ ها

      • صادق معین

        باسلام، به نظر من 2سال سنی نیست که نگران کننده باشد فقط چیزی که ما را نگران میکند دید شما نسبت به این قضیه است که از همین ابتدا با شک و تردید به این مسئله نگاه میکنید و به نظر میرسد که شما دختری حساس هستید و البته حساسیت در این سن (22) سال چیزی طبیعیست ، به عمق درون خود بنگر جواب درست و بهترین جواب در درون شماست ، تا شخصیت شما را نشناسیم نمیتوان جواب قاطع داد .موفق باشید

    • صادق معین

      باسلام خدمت دوستان عزیز، به نظر من در مورد اختلاف سنی در ازدواج هیچوقت نمیتوان نسخه کلی را پیچاند و باید به دید طرفین نسبت به این مطلب نگریست ، بعضی افراد دهن بین هستند و حساس که حرف دیگران برایش مهم است و به قول معروف با هر بادی متمایل است و قطعاً این تیپ شخصیتها نباید حتی با همسن خودشان ازدواج کنند تا چه برسد با بزرگتر ازخود.ولی در کل قران زن را به لباس مرد تشبیه کرده که منظورش مایه عفت و آرامش مرد است پس چه بهتر که لباسی انتخاب شود که همه جوره به مابیاد و اندازه ماباشد .موفق باشید

    • ناشناس

      سلام
      من یه 23 سالمه متأسفانه یا خوشبختانه کسی با ملاک هام جوره که 12 سال باهام فرق سنی داره
      ولی همه ی ملاک های من رو داره، من خیلی شرو شیطون نیستم و اصلاً همسن و سال های خودم رو قبول ندارم، ولی بازم می ترسم، نمی دونم چکار کنم.

    • بدون نام

      من دختری بیست ساله هستم خواستگاری دارم که بیست سال از خودم بزرگتر هست وتنها مشکلش سن اون هست خواهشا راهنمایم کنید

    • شیما

      گه دوسش داری و میتونی بخاطرش از خیلی از علایقات بگذری از دستش نده...

    • رانیا

      سلام. 25 سالمه.عاشق مردی شدم که 22 سال ازم بزرگتره. بنظر شما میتونیم به ازدواج باهم فکر کنیم ؟؟؟ تفاوت سنی زیاد نگرانم کرده

    • شیما

      رانیا جون هیچکس بهتر از خودتون نمیتونه تشخیص بده که شما میتونید به ازدواج باهم فکر کنید یانه در ضمن یادت نره که ازدواج یه هندونه ی سر بسته ست که تا نبریش نمیتونی بگی چ طعمی داره...از نظر من شما باید زمان بیشتری رو در کنار هم سپری کنید تا به درک بیشتری از خصوصیات همدیگه برسید اونموقع راحت تر میتونی تصمیم بگیری که عشقت آینده ی روشنی داره یا نه...بیشتر خودتو بشناس و ببین تا چه حد میتونی رفتاراتو مطابق رفتارای همسرت که دیگه قابل تغییر نیست تغییر بدی...ایشالا که یه تصمیم درست بگیری....

    • رویا

      سلام خواهش میکنم کمکم کنید من 33 سالمه و متاهلم یه فرزند پسر 6 ساله دارم زندگی مشترک ما همیشه بد بوده و اختلاف فکری و فرهنگی زیادی با همسرم دارم همیشه غمگینم اما بخاطر فرزندم تا الان جدا نشدم اما دیگه نمیتونم باور کنید دارم مریض میشم ! تو این گیر و دار یه پسر 22 ساله رو دیدم و اون و من با یک نگاه عاشق هم شدیم من احساس گناه میکنم اون پسر از مشکلت ما تا حدودی باخبره به نظر شما فکر کردن به اون پسر برای من اصلا درسته؟؟

    • رویا

      فراموش کرده بودم بگم که ما هر دو همسن نشون میدیم مثلا حدود 27 سال و تا جایی که میدونم نگاه هر دومون نگاه پاک و واقعا عاشقانه بود نه از این عشقهای زود گذر من با این سنو سالم خیلی احساساتیم مثل یه دختر 18 ساله و اون هم خیلی پخته تر از سنش نشون میده خواهش میکنم راهنماییم کنید

    • shahram

      من فکر میکنم نباید مرد از زن کوچکتر باشه حداقل 5 سال باید مرد بزرگتر باشه
      ولی مثله اینکه بیشتر کسانی که اینجا نظز دادن دخترایی باشن که سن ازدواجشون گذشته باشه و میخوان افکاره مردمو به سمتی ببرن که خواستگاراشون زیاد بشه

    • علی

      با سلام من یه دختر دختر عمو دارم که 8-9 سال ازم کوچکتره یعنی من الان 25 سالمه و اون الان سوم دبیرستانه فکرکنم 17 سال آیا به امید ازدواج صبر کنم یا یه گوشه هایی به دختر عموم بیام؟دختر خوبیه بچگی با هم بودیم خیلی همو دوست میداشتیم حالا اون یه شهر دیگه هست و تقریبا سالی یه بار بیشتر نمیبینمش نمیتونم تو چشماش نگاه کنم خدا وکیلی اگه مورد مشابه دارین راهنماییم کنین خواهش اینو بگم که یه پسر عمو دارم که الان 21 سالشه میترسم اون اقدام کنه اگه اون اقدام کنه من چه کنم.نمیگم عاشق شدم ولی دوسش میدارم خدا کمک کن. اینو هم بگم که تو بچگی تا مثلا سن 10 سالگی با هم راحت بودیم ولی از وقتی که رفته شهر دیگه زیاد رابطه ای نداریم به نظر شما تو فیس بوک ازش بپرسم یا صبر کنم دارم میپکم هیچ کی ندارم باهاش درد دل کنم یه خواهر دارم میدونم اگه بهش بگم میذاره کف دست مامانم همش حالت بغض دارم کسیو ندارم خواهشا شما جوابمو بدین فاصله سنی 9 سال زیاده ؟منو هر کی میبینه میگه ماشا الله اصلا بهش نمیاد 25 سالش باشه میگن 22-23 ساله میاد .آیا باید تا 18 سالگی صبر کنم.میترسم.خداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا

      پاسخ ها

      • amir

        علی جان مورد شما مورد مشابهیه مثل خودم. صحبت مفصلی دارم اگه دوست داشتی بیا یاهو شاید بتونم کمکت کنم amir_actoronline

    • الي خانوم

      به نظرمن فاصله سني زياد فقط از لحاظ لذت جنسي براي مردا مي تونه خوب باشه و از لحاظ تفاهم و رابطه ي عاطفي ازسمت زن چيزي عايد اين جور مردا نمي شه.

      پاسخ ها

      • علی

        الی خانم سلام ممنون که شما فقط جوابمو دادین از لحاظ عاطفی منظورتون چیه؟در ضمن خدا وکیلی من اصلا هدفم اون لذت جنسی که گفته بودین نبوده.قیافه دختر دختر عموم هم عادیه.
        ممنون اگه جوابمو بدین.

    • رضا ویلسون

      سلام به همگی من 24سالمه با یه دختر ازدواج کردم یک ساعت ازم بزرگتره به نظر شما خوبه برای زندگی؟خخخ

    • الي خانوم

      نه علي آقا، 9 سال اصلا" اختلاف سني زيادي نيست .منظوم اختلاف 15- 20 سال بود .
      منظورم از لحاظ عاطفي هم يعني اينكه زن ها با مرد سن بالا معمولا" واسه پول ازدواج مي كنند و از لحاظ عاطفي كم پيش مي ياد به اون مرد علاقه مند بشن . مردها هم كه بدشون نمي ياد زن از خودشون حتي 50 سال هم كوچكتر باشه و كاملا" معلومه از لحاظ افكار جنسي به اين انتخاب دست مي زنند.

      پاسخ ها

      • علی

        الی خانم یعنی اقدامی بکنم یا صبر کنم بره دانشگاه بعد، میترسم پسر عموم اقدام کنه گیر افتادم یا به دختر عموم یعنی مادرش گوشه هایی بیام؟شما جای خواهر بزرگتر من کمکم کنین؟پدر و مادرش دکترن پدر و مادر منم معلمن.

    • پریا

      اصلا با نظر شهرام موافق نیستم یعنی چی مرد باید حداقل از زن5 سال بزرگتر باشه!!!د ضم مردم خودشون عقل دارن و پسرا خودشون میدونن کیو میخوان و اکثرشونم به خواسته هاشون می رسن . والا حتی اگه بخواهیم طبق نظر صاحب نظرا هم حرف بزنیم باید بگیم که بهتره مرد 3 تا 7 سال بزرگتر باشه و همسن باشن هم ایرادی نداره و اگه تمم شرایط عالی باشد زن حتی تا 3 سال هم میشود بزرگتر باشد و حتی شرایط خاص دیگر... که در طول تاریخ نمونه هاشو داشتیم

    • بيقرار

      سلام من عاشق پسرعموم شدم که ازکوچکى باهم بزرگ شديم اون هم منودوس داره ولى سه سال ازش بزرگترم نميدونم چکارکنم توراخداکمکم کنيدخيلى بهش فک ميکنم تمام شب روز فقط گريه ميکنم. نجاتم بدين خيلى اذيت ميشم

      پاسخ ها

      • علی

        اینکه ازش بزرگترین اشکال نداره من یه پسر عمه دارم از خانمش 2 سال کوچکتره انگار نه انگار به خوبی و خوشی دارن زندگی میکنن

    • علی

      نمگیم حتما خوبه ولی اشکالی نداره جرم نیست

    • مهدی

      سلام اون دختر خانم که میگند بابام میگه جواب مثبت بده دختر خانم هم که میدونه پسره دروغگوهست تازه پسره رو هم دوست ندره اگه بسرهپسر پیغمبر هم باشه چون دروغ میگه و دوستش نداری بگذارش کنار تازه اگه اختلاف سنی رو هم بگیم با رشد عقلی دوطرف حل بشه .درکل رشد عقلی شما به این هست که با دروغگو ازدواج نکنی چون همه بدی ها رو اگه توی یک اتاق جمع کنند درش رو قفل کنند کلیدش دروغه اگه مخوای همه بدیها رو نداشته باشی برای اخرت ودنیات باید تلاش کنی بعلاوه ادم دروغگو مورد اطمینان نیست اطمینان کردن برای زن از مهمترین وحیاتی تین ملاکاست.تازه اصلا دوستش هم نداری .واااااای هرچی همش بزنی بوی گند ددروغگو بیشتر در میاد .

    • sadighe

      nemishe goft tafavote seni mohem nist hast ama gahi vaghta ham afradi hastand ke sene kami daran ama be marhaleii az bulouge fekri residan ke darkeshoon az ye shakhse 40sale ham bishtare naaaaaaaaaaa?

    • amir

      به نظرتون هم سن بودن مشکلی تو زندگی به وجود نمیاره؟ خیلیا میگن زنها از نظر فکری چند سال جلوتر از مردها هستند و مرد باید حد اقل 3 سال بزرگتر از زن باشه من اینو از زبون مشاوره ها شنیدم ولی میخوام تجربیات شما رو بدونم کسی هست که با همسرش هم سن باشه و آیا از نظر فکری با هم تفاهم دارن؟؟ کمکم کنید خواهشا

    • سعید

      سلام.
      من ی دختری رو دوست دارم که 6 سال از من کوچیکتره و 12 سالشه 3 سال هم هست که عاشقش شدم. میدونم که اونم منو دوست داره ولی از وقتی پدر و مادرش فهمیدن دیگه نتونستم باهاش حرف بزنم.بهم بگید چقدر میتونم برا ایندم روش حساب باز کنم؟
      هرروزم چشم بهش میخوره و میام خونه گریه میکنم. تو رو خدا کمکم کنید. ایا کارم درسته ؟ یا نه؟

    • مهرناز

      من و نامزدم 13 سال فاصله سنی داریم من 20 سال و نامزدم 33. من خیلی تحقیق کردم راجع به معایب فاصله سنی زیاد ولی طبق اطلاعات من99درصد این نوع ازدواج مربوط به گذشته بوده و اکثرش هم به دلایل مالی بوده و عشقی در کار نبوده و ثروت طرف سبب شکل گیری ازدواج شده .ولی خودتون قضاوت کنید .الان توی دوره ی جدید چی مثل گذشته باقی مونده .فقط عشق مهمه سن یک عدده البته اگر عشق به معنای حقیقی عشق و از خودگذشتگی باشه ...

      پاسخ ها

      • عاطفه

        واقعا خوشبختید؟حس نمیکنی پشیمون شدی؟

      • مهرناز

        در جواب عاطفه عزیز ...من عاشق نامزدم هستم و هیچوقت از بودن در کنارش پشیمون نمیشم ...سن فقط یک عدده وبسسسس

    • ناشناس

      من عاشق پسر عمم شدم که اون ۲سال کمتر ازمن بزرگ تره اون وارد زندگیم شد اوایل بهش علاقه ای نداشتم اما وارد زندگیم شد و یواش یواش خودش و تو دام جا کرد اون تاحدی به عاشقمه اما من بی اعتنایی کردم از ترس اینکه نتونم جلوی خودم و بگیرم و بگم به اون که تو اون مدت کوتاه تونست با پیامای درحد معمولی من و به خودش نشون بده وخلاصه بی اعتنایی کردم و تا چشمامو باز کردم بهم گفت من با یکی دوس شدم اره اما اون هنوز مطمئنم یه جورایی عاشقمه اما بی خیالم شده من دارم از درون داغون میشم دو سال گذشته من هر روز عاشق تر میشم و اون داره تعویض میکنه مرتب دوست دخترای جدیدش و میدونم اگه واقعا دوستم داشت همون اول پای حرفش میموند اما اون من و وابسته کرده و مریض حالا هم رفته به این راحتی مریضم دو ساله که چشم به راهشم مهرش از دلم بیرون نمیره تورو خدا کمکم کنید هر بار بایه دیدار تا مدتها باید از غمش گریه کنم کمکم کنید

      پاسخ ها

      • عاطفه

        فکرمیکنی همچین آدمی اصلا لیاقت دوست داشتنوداره توحاظری باکسی که بقول خودت باچندتا دختره دوسش داشته باشی؟اگه دوست داشت پات میموندا اصرارمیکرد برای خواستنت اینوبدون ارزششونداره

    • مریم

      سلام ... من از شوهرم یک سال کوچیکترم....واقعا زندگی خوبی داریم خداروشکر...اما چندوقته مثل دیوونه ها شدم همش فکر و خیاال میکنم...که نکنه بعد از چندسال من پیر بشم و اون جوون بمونه...من شکسته بشم و اون نه...اونوقت همه فکر کنن زن و شوهر نیستیم!!!! چهارساله ازدواج کردیم .من متولد 69 و شوهرم 68 ... شوهرم میگه بچه بیاریم و من میترسم که شکسته بشه چهرم چون میگن زن زودی شکسته میشه...تورو خداااا کمکم کنید...دست خودم نیست این فکرا..چیکار کنم؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام اصلا نترس با همسرت صحبت کن بگو اگه من یک روزی شکسته بشم بازم منو دوست داری مریم قیافه برای شوهر خیلی مهم نیست اون عشق علاقه ئ محبت که خیلی مهمه

    • مهران

      اولا با یه دختر دوس بودم که 4سال ازم بزرگتر بود ولی بعدا دیدم به هم می خوریم بش پیشنهاد ازدواج دادم فعلا در مراحل آشنایی هسیم. با مطالبی که تو سایتا خوندم که باس دختر از پسر کوچکتر باشه دلم هوری ریخ پایین. الان با هم همکلاسی هسم هروق میرم بیرون اصن احساس نمی کنم ازم بزرگتره خودشم همینو بم میگه. موندم چکار کنم ضمن اینکه اونم از یه شهر دیگس میترسم از لحاظ فرهنگی و اجتماعی خانواده هامون بهم نخورن از طرفی بش علاقه دارم. خواهشا راهنماییم کنید
      ممنون

    • hesam

      سلام من با يه دختري كه ١٠سال ازم كوچيكتره ميخوام ازدواج كنم ميدونم كه اونقدر همو دوس داريم يا دوسش دارم كه ازش سير نشم بتونم تا اخر زندگيم بهش عشق بورزم ولي يكم از اختلاف سني ترس ورم داشته دوستان خواهش ميكنم اگه با تجربتون راهنماييم كنين ممنون ميشم

      پاسخ ها

      • mehrnaz

        آقای حسام .اصلا نگران نباش اتفاقا در بعضی مواقع فاصله سنی به زندگی کمک میکنه .فقط باید همپای همسرت باشی و توی زندگی چون تو بزرگتری حرف حرف تو نباشه ...یکدل باشید و پر انرژی

    • مریم

      یعنی هیچ کس نیس جواب ما رو بده

    • بدون نام

      سن دل آدم ها رو بدست بیاورید سن دلشون خیلی مهمه

    • غاطفه

      سلام توضیحاتونا خوندم ولی به اون چیزی ک میخواستم نرسیدم.من 1خواستگاردارم همه ی موقیتش عالیه ازلحاظ اخلاقی. وعلایق همون چیزیه که من میخوای خیلی بهم علاقه داره4ماهه که اصرارمیکنه و من میگم نه همه ی نیازها وخواسته های منوحتی ازاینترنت سرچ کرده.ولی من سرتفاوت سنیمون که12ساله تردید دارم همه اعضای خوانادمم مبخاطرتفاوت سنی مخالفن اصلا نمیدونم چیکارکنم ممنون میشم راهنمایی کنید.مرسی.

      پاسخ ها

      • عرفان

        اگر هم دلت هست باهاش ازدواج کن

    • سعید

      من 28 سالمه از طرفی باید دختر داییمو که قدش هم قد خودم187 هستش بگیرم اما 12 سال از من کوچیکتره
      از طرفی عاشق یه دختر شدم که هم سنی هستش هم 2سال ازم بزرگتره و لی عاشقشم مهربوووووونه
      مووووندم
      تو رو خدا برام دعا کنید

    • بی پول

      سلام تو را به خدا درست جواب بدین؟؟؟
      من پسری 26 ساله هستم از نظر مالی ضعیف دارای ندرک کارشناسی .یکی از اقوام دورمون یه دختر داره 30 سالش پدرش به من پیشنهاد ازدواج با دختر داده همراه با کار خوب و تامنین مالی اخلاق دختره عالی ولی دادش های قوددی داره اما پدره چون هم ولایتی هوای من را داره ؟به نظر شما قبول کنم

      پاسخ ها

      • بنار

        داداش نوکر میخوان نه داماد

      • بدون نام

        سلام به نظر من درمورد دختره بیشتر تحقیق کن و با خودت فکر کن و احساساتت را بزار کنار ببین بعد 2سال می تونی با دختر ی که ازت بزر گتره زندگی کنی خواهش می کنم به حرف پدر ومادرت گوش کن اخه اونا خیلی می تونند کمکت کنند

    • محمد

      سلام دوستان طبق تحقیقی که من کردم در سال86 در اصفهان اماری راجع به دلایل طلاق منتشر شد و کتابی تحت عنوان صحنه هایی از بگو مگو های همسران اثر دکتر علی عباسعلی زاده چاپ شده که اختلاف سنی زیاد در رده هجدم علل طلاق با 1درصد فراوانی است به عبارتی این امار مستند نشان دهنده این مطلب است که عوامل خیلی مهمتر در موضوع طلاق وجوددارد مثل اعتیاد،دخالت خانواده،ضرب وشتم،سو ظن و.....وجود دارد که خیلی ها از ان غافل هستند.

    • بنار

      ازدواج خیلی خوبه سعی کنید در زندگی زیاد ازدواج کنید پای بند یه نفر نباشید 4 تا زن جاییز هستش 2 تا کوچیکتر از خودتون بگیرید 2 تا بزرگتر از خودتون اون موقع نه سیخ میسوزه نه کباب موفق باشین

      پاسخ ها

      • خخخ

        خیلی باهالی خیلی خوشم اومد یه ساعت داشتم میخندیدم از این نظرت بابا ایول

    • مهسان

      من ی دختر 23 ساله ام ک یکی از استادام عاشقم شده ولی آقا 33 سالشه موقعیتش خیلی خوبه جز هیئت علمیه دانشگاست نمیدونم چیکار کنم خونوادمم راضین تصمیمو ب عهده خودم گذاشتن

    • بدون نام

      سلام 17سالدارم به نضر شما با پسری که 31سال دار ه ازدواج موفقی است یانه

    • دریا

      سلام خواهشن جوابمو سریع بدید 14سال تفاوت سنی برای یک دختر 17ساله بایک پسر 31 ساله خوبه ؟

      پاسخ ها

      • بهمن

        سلام منم دختر عمم هیجده سالشه و خودم سی و دو سالمه بنظر من اشکالی نداره اگه بتونن دو طرف همدیگر رو اول خوب بشناسن البته ما روز خواستگاری با هم حرف زدیم به توافق رسیدیم ولی بعدش دخترهای فامیل نظرشو عوض کردن و پشیمون شد البته من هنوز پیگیر هستم اما در کل میخام بگم شناخت مهمتره تا سن .برات آرزوی خوشبختی دارم

    • amir

      سلام من 5ماه از همسرم بزرگتر هستم هر دو مولد1370هستيم الانم كاملا خوشبخت هستيم چون ملاك ما قران است.باهم برخوردي نداريم جز قران

    • ترنم

      سلام دوستان.لطفا کمکم کنید.من متولد١٣٧١هستم و خواستگارم متولد ١٣۶١ .با تمام شرایطم کنار اومده اما هم خودم هم مادرم از اختلاف سنی زیاد میترسیم اما بقیه راضی هستن از لحاظ شغل و موقعیت و اجتماعی و خانواده شرایط ایده آل داره فقط سن و قیافه اونجوری که میخوام نیست.میشه کمکم کنید بهترین تصمیمو بگیرم

    • علی

      من می خوام با دختر دایی ام که 3 سال و 1 ماه از من بزرگتره ازدواج کنم . خیلی هم دوستش دارم عقیده هامونم فرق نداره . لطفا راهنماییم کنید .

    • عسل گیسو

      سلام من عاشق مردی هستم که 17 سال از من بزرگتره . اون عالیه از هر نظر اما نمیدونم می تونم باهاش خوب باشم و خوشبخت یا نه... کمکم کنید

    • مونا

      من 24 سالمه و الان یه خواستگاری دارم42 ساله دقیقا 18 سال ازم بزرگتره اما من نه به بخاطر موقعیت مالی بلکه بخاطر شعورو شخصیتش واقعا پسندیدمش و میخوام باهاش ازدواج کنم اما ایشون با وجود همه ی علاقشون به من دچار شک و دودلی شدن تنها معظلمون هم سنه:(

      پاسخ ها

      • بدون نام

        نکن این کارو . اصلا نمیتونه درکت کنه دست خودش هم نیست .

    • مرفم

      منم بانظرشماموافقم

    • سارا

      سلام به دوستای گلم خوبین
      من 25 سالمه و الان یه خواستگار دارم که 38 سالشه نظرتون میشه لطفا بهم بگین من خودم با اختلاف سنی تا این حد مشکلی ندارم ولی خوب یکم میترسم ؟ سر خوبیه از نظر موقعیت کاری و اجتماعی خوبه به نظرون چه کار کنم ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

    • zibaaaaaaaa

      سلام توراخدا کمکم کنید ۱۸ سالمه و یه خاستگار ۳۰ ساله دارم که واقعا باشخصیته.خیلی هم ازش خوشم میاد به نظرتون قبول کنم

    • سید مهدی

      باید دید که از روز ازل رو پیشونی آدم چی نوشته...این بحثا و استرسا فقط آدمو دچار توهم میکنه

    • سروین

      ازدواج دختر 18 ساله با پسر 31 ساله چطور میتونه باشه؟ کمک کنید.
      اگه مورد مشابه دارین از تجربه هاتون بگید راهنمایی کنید. .

    • سمیرا

      سلام دوستان من هم قصد ازدواج با اقایی دارم که ۱۷ سال از خودم بزرگتر هستن من ۲۶ سالمه اما از هر لحاظ با هم تفاهم داریم به نظرم مهم درک طرف مقابل مهمه .اختلاف سنی وحی منظر برای شکست یا موفقیت یه زندگی نیست

      پاسخ ها

      • بدون نام

        این کارو نکن من کردم بچه دار نمیشم اصلا هم منو درک نمیکنه ده سال هم عاشقش بودم

    • مهدیه

      سلام دوستان لطفا کمکم کنین من 19سالمه دانشجوام خواستگاری دارم28ساله دکترای شیمی داره استاده و رئیس قسمتی از دانشگاهه از نظر مادی نگرانی نداره ومیتونه عهدار زندگی باشه خوبه خوشتیب و خوش قیافه و با فهم و شعوره اهل نماز و روزه و اینا هم هست یعنی مقیده کلا همه چیزاش عالیه فقط سنش من و مادرم رو نگران کرده که نکنه 9سال سن در اینده مشکل ساز بشه خواهشا کمکم کنین من خیلی تحقیق کردم اما هنوز به نتیجه ای نرسیدم

    • mohsen8

      سلام دوستان خواهش میکنم خواهش میکنم خواهش میکنم جوابمو بدین من متولد مرداد 73 هستم و به یه دختر اسفند71 علاقه دارم و اون هم به من علاقه داره توی بیشتر مسایل مهم زندگی با هم تفاهم داریم لطفا به من بگین بعدا مشکلی پیش نمیاد؟

    • اعظم

      من همه کامنتها رو خوندم به نظرم آقایون خیلی زرنگن همش به فکر ازدواج با دختر بچه های سن پایین هستن.نمیدونم 5 سال بعدشو چی میکنن؟؟

    • مهرداد

      سلام بچه ها، من ۴۵ سال دارم، خلاصه بگم اینجانب از۲۲سالگی ازدواج کردم بعد پنج سال همسرم درگذشت، یه پسر۱۷ سال به یادگار مانده، ناگفته نماند من همسرم هم سن بودیم، گذشت تا یک سال که دوباره ازدواج کردم که این زن از من دو سال کمتر دارد با این هم جدا شدم که یه دختر دارم اول دبستان میرود، حال هم قسمت بشه رفتم خواستگاری دختر ۲۵ ساله که به قول معروف بزنیم به تور، از من نصیحت از هیچ چیز نترسید هر چه بادا باد، از این عمر دو روزه کمال خوشی و شادمانی ببرید که وقتی پیری آمد سراغ تان از گذشته به خوبی و زرنگی خودتان یاد کنید پس نترسید و زن بگیرید، به امید خدا حرف های من را گوش بگیرید، نوکر شما کاکو شیرازی

      پاسخ ها

      • اعظم

        ادبیات شما چقدر زشته.بزنیم به تور!!!ماشالله به شما حسابی خوش گذشته .مراقب باش توی تور گیر نکنی کاکو

    • محمد

      سلام من کسی رو دوست دارم که یک سالو چهار ماه ازش کوچک ترم.اون هم منو میخواد.به نظرتون مشکلی پیشمیاد؟؟
      دوستان واقعا نمیدونم چیکار کنم راهنمایی میخوام جدی
      جفتمون دانشجو هستیم و یک رشته
      دوستان حتما جواب بدید

    • سیما

      سلام به همگی لطفا کمکم کنید من دختری سی ساله هستم که عاشق یه اقایی شدم که ایشون 20 سال از من بزرگتر هستند. ایشون هم منو دوست دارن . من خیلی دوسش دارم خیلی مرد با شخصیت و خوبیه خیلی خوش تیپ و خوش پوشه . خلاصه از همه نظر خوبه فقط این وسط چیزی که منو دودل کرده همین اختلاف سنی زیاده. توروخدا کمکم کنید چیکار کنم؟ عشقمو انتخاب کنم یا نه ؟ خیلی دارم عذاب میکشم از دوری و نبودنش چیکار کنم اگه شما بودید چیکار میکردید. با هیچ مرد دیگه ای دوست ندارم ازدواج کنم فقط این اقا رو دوست دارم.لطفا راهنماییم کنید.

      پاسخ ها

      • بدون نام

        ببین بچه دار میشه آزمایش بدید و اینکه جوونی ات از دست میره فنا میشه

    • بدون نام

      سلام من دختری 25 ساله هستم که با پسری 35 ساله اشناشدم.شرایطش ازهمه نطربرای ازدواج خوبه.فقط تردیدم بابت تفاوت سنیمونه.بنظرتون این فاصله خیلی زیادومسئله سازه درآینده؟ممنون میشم راهنمایی کنید.

    • بدون نام

      ازدواج کنید و اینقد حرف چرت نزنید
      من یه دختر ۳۴ سالم و قبلا منم ازین حرفای مفت میزدم
      تا حالا این شد سرنوشتم
      دیگه کی میخواد بیاد طرفم؟

    • رقیه

      حضرت علی وحضرت فاطمه مگه عاشق هم نبودن؟
      15 سال اختلاف سنی داشتن این بزرگوارا ...دیگه هم عشقی مانند اینها تو دنیا پیدا نمیشه ...سن فقط یه عدده

    • آقا رضا

      سلام
      بنده پسری هستم با 21 سال سن و عاشق دختر یکی از فامیلامون شدم و از بچگی دوستش داشتم و این اواخر علاقه ام بهش بیشتر شده و دوست دارم باهاش ازدواج کنم ولی اون 15 سالشه تفاوت سنی 6،7 سال
      نمیدونم این تفاوت سنی بالاست یا نه اصلا این تفاوت سنی مشکلی ایجاد نمیکنه؟
      اگه مشکلی نیست پیشنهاد میکنید تو چه سنی این پیشنهاد رو بهش بدم؟
      عاشقی و داغونی میدونید که چه قدر سخته دارم کلافه میشم.

    • ز هرا

      من 15سال سن دارم ودوست دارم هر چه زود تر ازد واج کنم به نضر شما سن من کم نیست اصلا به نضر شما توی این همه فساد کسی میاد خواستگاری من

      پاسخ ها

      • بدون نام

        :|

    • مریم

      سلام به همگی دوستان من دختر24ساله ای هستم که خواستگاری 37ساله دارم همه شرایطش خوبه سنشم برام مهم نیست چون دوست دارم که سنش زیاد باشه فقط مشکل آینه که ایران نیست منم باید باهاش برم از طرفی هم خیلی وابسته خانوادمم به نظرتون چیکار کنم تورو خدا کمکم کنید مامانش هر روز زنگ میزنه یا هدیه میفرسته حالم اصلا خوب نیست

    • بدون نام

      سلام دوستان. از یه دختری خوشم اومده که ۱۳سال اختلاف سنی داریم ولی یه نکته مثبت هست اینکه از اقوام هست سنم ۲۷. به نظر شما برم سراغش یا نه

    • زهرا

      سلام. من 21سالمه ومیخوام با مردی ازدواج کنم که 11سال ازم بزرگتر خیلی میترسم وتردید دارم البته من شناخت کاملی ازش دارم وعاشقانه دوسش دارم خواهش میکنم منو راهنمایی کنید به نظرتون بعدا پشیمون میشم وکم میارم!! ؟:'(

    • بد ون نام

      سلام دوستلن من دختری هستم 31ساله وخواستگاری دارم46سالشه به نظرمن ازهمه لحاظ خوبه ولی مرددم که چه جوابی بهش بدم لطفا راهنماییم کنید

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام اگه خوبه جواب مثبت بده تا کی پیر شدی

      • بدون نام

        نکن این کارو

    • بدون نام

      سلام راستش من یه دختری را دوست داشتم واز فامیلای نزدیک مه بود ومیشه گفت که دختر دایی مامانم بود.که چن سالی ازم بزرگتر بوداون مهندسی می خوند ومن تربیت معلم بعد ازمدتی فهمیدم که او هم مرا دوست دارد ومارسم نداشتیم که زن از مرد بزرگتز باشد ودر حین تحصیل زبان انگلیسی تدریس میکردگاهی وقتا به بهانه پریدن سوال بهش زنگ میزدم وبعد ازم دتی یه این نتیجه رسیدم که به دردم میخوره خیلی دخترروراست وخنده رویی بود عاشق اخلاقش بودم اونم منو دوست داشت به خاطرمامانم نتونستم بهش بگم دوست دارم وبیا ازدواج کنیم زیرا میدانستم اگه ازدواج کنیم مارا جدا میکنن.بعدا زمدتی فهمیدم داییم هم به او دلبسته داییم دیپلم بودواوبه لیسانس یا دیپلم بودن فک نمیکردبیشترپاک بودن مرد برایش مهم بود من از این جهت از خانوادم ناراحتم که همیشه برای من دخترایی درنظر میگیرن که فقط سن او را در نظر میکیرن ومیدانم که اگر او دایی مرا قبول کند دایی مرا خوشبخت می کند... من از خانواده ها خواهش دارم گرچه برای ما زحمت میکشن یکمم به نظر ما احترام بزارند .....

    • مهدیههه

      منم عاشق یه پسر هستم که 13ازم بزرگترههه خیییلی واسه آینده میترسم اما الآن که خیلی دوستش دارم !به نظرتون ازداجمون صحیحه

    • فری

      اگه دختر سه ماه بزرگتر باشه چی

    • فری

      اگه دختر سه ماه بزرگتر باشه چی

    • بدون نام

      سلام

    • دکتر

      منم 28 سالمه نمیتونم خواستگاری دختر هم سن و سال خودم برم چون ممکنه اهل رابطه و این حرفا باشه...
      خواستگاری یه دختر 18ساله رفتم که عاشقمه

    • sara

      از نظر من یه مرد بخاطر شرایط فیزیکی و روحی ای که داره و به خاطر طبیعت اقتدار طلبانه اش باید چند سال از زن بزرگ تر باشه چون دوست داره زنش یه اون تکیه کنه و به زنش ثابت کنه که مقتدره.و اگر زن بزرگ تر از مرد باشه مرد احساس میکنه اون اقتداری رو که باید داشته باشه نداره و همین میشه یه شروع برای بهانه های الکی گرفتن و گیر دادن به همسر

    • فاطمه

      سلام من 25سالمه شوهرم 38سال داره هشت سال ازدواج مون می گذره ولی تاحالابه مشکلی برنخوردیم یه دختر هفت ساله همدارم خیلی باهم خوشبخت هستیم سن مهم نیست مهم اینه که شماباچه دیدی به زندگی نگاه میکنیددرضمن هیچ وقت بازن بزبزرگتر ازخودت ازدواج نکن که به هیچ نتیجه ای نمی رسییی

    • محمود

      به نظرم بحث اختلاف سنی در ازدواج از دو جهت حائز اهمیته که اولی بالغ بودن (عقلی – عاطفی – جنسی ) و دومی هم تناسب ظاهری ، که بلوغ عقلی و عاطفی آدمها هیچ ربطی به سن شناسنامه ای شون نداره و برای افراد مختلف در سنین مختلف اتفاق میافته، چیزی که در ازدواج بسیار مهمه اینه که زوجین به این بلوغها رسیده باشن ، و این اتفاق می تونه با هر اختلاف سنی نمایان بشه ، بنابراین هیچ قانون کلی نمی توان برای این موضوع تعیین کرد و زوجین اگر از دو جهت یاد شده شرایط مطلوبی دارن برای انتخابشون نباید به اختلاف سنی توجه کنن بلکه مسائل بسیار مهم دیگری وجود داره که باید برسی بشه ، اگه دقت کرده باشین حتی یک حدیث از ائمه اطهار علیهم السلام در این باب که برای ازدواج اختلاف سنی تعیین کرده باشند وجود نداره بلکه تاکید بر هم کفو بودن شده…

    • بارسا

      من 16سالم میتونم بادختری که19سالش ازدواج کنم اگر میشع. ایا به باباش این موضوع مطرح کنم

    • پریسا

      من 16سال از خواستکارم کوچیک ترم خودم 20سالمه خواستگارم 36سال خیلی همدیگر دوست داریم اما نمیدونم چکار کنم

    • سمیه

      ایا به نظر شما ازدواج با یه پسر که 12 سال بزرگتره اشتباه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام نه اگر شناخت کامل وتفاهم داشته باشین

    • رضا

      سلام من 23 سالمه قصد ازدواج با دخترخالم که 14 سالشه دارم به نظرتون با اختلاف سنی مشکلی پیش نمیاد؟
      ممنون میشم راهنماییم کنید.

    • شادی

      من اختلاف سنیم باید بالای 10سال باشه وگرنه عدم درک همسرم باعث میشه بریزم تو خودم همه چیو بعدم مدام دارو بخورم و هی بخوابم!!!!!!

    • ابوذر

      سلام من 32سالمه بادختری 22 ساله اشنا شدم ایا تفاوت سنی 10 سال مشکلی ایجاد نمیکنه

    • باران

      سلام من عشقم 12سال ازم بزرگتره قراره بیاد خواستگاریم خانواده ام مشکلی ندارن یعنی قبول کردن بنظرتون 12سال زیاد نیست اون 28 سالشه من16

    • بدون نام

      25سال اختلاف چطوره

    • سارا

      دوستان خواهشا منو راهنمایی کنید
      من سی سالمه وعاشق مردی چهل وپنج ساله شدم
      خیلی به من محبت میکنه، ومهربانه
      ازم خواستگاری کرده
      اما خانواده ام به خاطر سنش مخالف هستن
      چون من خواستگار جوان تر هم دارم
      نظر.شما چیه

      پاسخ ها

      • رز

        خواهش میکنم این کاررو نکن من مشابه تو هستم 10 سال قبل از ازدواج باهاش رابطه داشتم و به ازدواج پافشاری کردم ولی الان هزار تا مشکل دارم

    • فاطمه

      سلام یکی از پسر اقواممون عاشقم شده ومنوخیلی دوس داره ولی دو سه سال ازم کوچیکتره به مامان وباباش گفته ولی مخالفن من ۲۰سالمه ولی اون ۱۸سالشه من خیلی دوسش دارم ولی خونوادهامون فک میکنن که دوست داشتن ما الکیه تو رو خدا کمکم کنین

    • امین

      به نظرمن سن فقط بایدهمسن وسال حالایکی دوسال این طرف واون طرف مشکل ایجادنمیکنه ولی تفاهم توهمسن وسال بودنه البته نظرشخصی منه

    • یاس یاس

      سلام دوستان. سوال من یه مقدار متفاوته و واقعا سردرگمم. خواهش میکنم دلسوزانه و منطقی و دور از احساس راهنمایی کنین.

      من 23 سالمه و از سه سال پیش به استاد دانشگاهم که 40 سال داشتن ولی از نظر خلقیات و روحیات واقعا کمترن علاقمند شدم. ایشون اول نمیدونست ولی بعدا حداقل در ظاهر به من علاقمند شد و این سه سال هر روز علاقه ما به هم بیشتر شده. ضمنا ایشون یکبار ازدواج کردن و منجر به جدایی شده. من توی این مدت بارها دچار عذاب وجدان و تردید شدم و خواستم رابطه مونو قطع کنم، اما هر بار نشد و احساسم خیلی شدیدتر از قبل برگشت. بار آخری واقعا تصمیمم جدی شد و سه چهار روز بعد از گرفتن این تصمیم، حتی قبل از اینکه واقعا کار خاصی برای قطع رابطه بکنم، بی وقفه گریه میکردم و یه لحظه نمیتونستم بغض نکنم. خلاصه واقعا خیلی حالم بد بود. اما از اون طرف، ایشون همیشه مایل به ازدواج با من بود و با اینکه میدونست خانواده من مخالفت میکنن (با شخص ایشون یه مقدار خصومت دارن) منو به اصطلاح میخواست. من و خانواده م مذهبی هستیم و منم بابت این سه سال عذاب وجدان شدیدی دارم. اما ایشون به اندازه ما مذهبی نیستن. با این حال، قبول کردن برای اینکه خانواده من ایشون رو بپذیرن، یه سری تغییرات در خودشون و زندگیشون انجام بدن. مثلا ما معتقد به داشتن مرجع تقلید یا پرداخت خمس هستیم و ایشون اینا رو قبول کردن. من هر شرطی گذاشتم ایشون قبول کردن. ضمنا گرین کارت برای مهاجرت داشتن که بخاطر من حذفش کردن. میخوان تایید روحانی محل رو هم به خانواده من بدن و خونه شون رو هم در زمان عقد به اسم من کنن. این کارا برای اینه که من به ایشون و خواسته شون اعتماد کنم و اینم بگم که من با تمام وجود ایشون رو دوست دارم و به معایب این زندگی هم فکر کردم.
      الان من واقعا مرددم که چقدر ایشون مورد تایید خانواده من قرار میگیرن و من چقدر احتمال داره دچار بدبختی کامل بشم طوری که منجر به طلاق بشه. ضمنا من زیر و بم این آقا رو میدونم و حتی میتونم دلایل قبلی طلاق رو حدس بزنم. فکر میکنین مشاوره برای ما مفید باشه؟ من به علاقه و تفاهم و سازگاری که بینمون هست شک ندارم ولی میترسم چیز دیگه ای قوی تر باشه و زندگی ما رو بهم بزنه. خواهشا راهنمایی کنین و نظرتون رو بگین.

    • ارمین

      بابا رمان نوشتی.من چند خط اولو ک خوندم خوابم برد.ولی عروسی کن برو دختر شوهر گیر نمیاد.از چینم وارد نمیشه.جدا از شوخی نامزد من 14سال ازمن کوچکتر خیلیم باهام تفاهم داره.برو خوش باش ک تا بجنبی تمام است تمام.

    • خانوم اقامون

      سلام دوستان.ممنونم واقعاااا اگه جوابمو بدين.من هاشق نامردمم.١٨ سال بزرگتره ازم.ولي باورتون نميشه اگه بگم كپ هم ديگه هستيم.تماااام نياز هامو ميدونه و من تمام نيازهاي اونو.چون از من همين الان هم شكسته تو بنظر ميرسه پس چيز عجيبي واسم نيس كه بعدا پيش بياد.كنارهم حس خوب دارم.خلاصه مچ هميم.اما من مي ترسم.از خودم.ازاينكه هركسي يك چيزي ميگه.يكي ميگه خوبه يكي ميگه بده.استخاره هم كردم خوب دراومد.اما حالا هرچي به ازدواجمون نزديكتتر ميشه ترس منم بيشتر.ميترسم نتونم خوشبختش كنم.من هم مديونشم هم عاشقش.حالا شماچي ميكين؟؟؟

    • مرضیه

      سلام دوستان ترو خدا راهنماییم کنین من 17 سالمه وچند وقتیه به فردی دلبسته شدم ک 12 سال ازم بزرگتره و اینکه تازگیا متوجه علاقه اون هم ب خودم و خواستگاری کردنش توسط زن داداشش شدم میخواستم نظراتتونو بدونم ک ایا میتونیم با هم خوشبخت بشیم؟این اقا منتظر جواب من هستن تا برای خواستگاری بیان
      و اینکه ایشون هم از نظر روحیه و هم اخلاقی و قیافه خیلی کمتر از سن خودشون میزنن.فرد بسیار خوش اخلاق و خوبی هستن و در همه موارد عاقلانه تصمیم میگیرن.

    • رضا2042

      سلام بر تمام دوستان.من یک مردم و عاشق دختری شدم که 9 سال ازم بزرگتره.سن عقلیم واقعا خیلی بیشتر از سن شناسنامه ایمه.من و اون دختر بهم علاقه داریم و اخلاقمونم خیلی شبیه همه.به نظرتون چکار کنم؟

    • مهشید

      من ۱۵ سالمه و از پسر پسرعموی بابام خوشم اومده ک ۲۴ سالشه اونم از من خوشش اومده میخواستم بدونم ک اختلاف سنی ۹ سال اشکالی نداره؟؟؟

    • عاشق

      اگه 8 سال ازم بزرگتر باشه مشکلی ؟من 12 سالمه و اون 21 ..من خانومم ......جواب بدین لطفا ،،،،البته الان تو 1 سالگی که ازدواج نمیکنم گفتم واسه آینده ...من بشن 18 اون میشه 26 سال عشقم، ،توروخدااااااااااا جواب بدین

    • نرگس

      منم يه خاستگار دارم كه ١٤سال ازم بزرگتره خيلى مهربون و منطقيه من هر كار ميخام بكنم بايد با اون مشورت كنم و خداييش خوب راهنماييم ميكنه هميشه . يه ازدواج ناموفق داشته . خانوادم خيلى مخالفت ميكنند اما من با اون اقا مشكلى ندارم. ولى همش نگران ده سال بعدم . با اينكه خيلى شور و نشاط داره و منم هميشه به ازدواج با اختلاف سن بالا علاقه داشتم ولى نميدونم ميتونم خوشبختش كنم يا نه و ايا اون ميتونه منو خوشبخت كنه يا نه؟

    • سینا

      با درود پسری هستم 26 ساله که عاشق دختر15یا 16 ساله شدم ولی هنوز بهش چیزی نگفتم تو جاهایی خوندم که ازدواج با دختر زیر سن قانونی کودک آزاری محسوب میشه برای همین میتونم تا سن قانونیش صبر کنم ولی میترسم از دستش بدم راهنمایی کنید آیا اصلا ازدواج ما درسته؟پاپیش بذارم یا نه؟

    • افشین

      خانم من از من حدود 6 سال کوچکتره و پنج سال از زندگی مشترکمون میگذره و یه فرزند داریم. خیلی باهم خوشبختیم و واقعاً در زندگی مون به این نتیجه رسیدیم که وقتی عشق و علاقه واقعی باشه هیچ چیز نمیتونه اون دو نفر رو بهم سرد کنه و بینشون فاصله بندازه. کسایی که درگیره مسائل بی اهمیتی مثل سن و رقم و اعداد هستن کسایی هستن که یا دهن بینن و از حرف های گزاف مردم میترسن، یا عشقشون عمیق و کامل نیست، یا ظاهربینن و فقط نگران ظاهر و مسائل فیزیکی و مادی ان توی رابطه. در حالیکه زندگی و رابطه ی واقعی، وقتی که توی فراز و نشیب های زندگی دونفر در همه حال یار و غمخوار همن خیلی با ارزش تر و وسیع تر از این هاست که موضوع های پیش پا افتاده ای مثل سن بخواد چیزی رو تغییر بده. مخصوصا توی این دوره.... آمریکا و اروپا خیلی وقته که به این باور رسیدن اما متاسفانه کشورهای جهان سوم و آسیایی هنوز دچار این تلقین ها و عرفُ های پوچن.

    • افشین

      نظر بالا رو اشتباه تایپ کردم دوستان.
      با عرض پوزش
      منظورم این بود خانمم ازم 6 سال بزرگ تره...
      و واقعاً خوشبختیم.

    • ناری

      جواب کسایی ک میگن اگه زن بزرگتر باشه بعدا زن پیر میشه و مرد شاید دوباره ازدواج کنه, باید بگم ک الان خیلی از مردا هستن ک زناشون کوچیکترن و هیچ نقصی ندارن اما بازهم خیانت میکنن. سن فقط یه عدده درکو شعور مهمه

    • مهتاب

      من شوهرم 14سال ازم بزرگتر همیشه حرف باید حرف اون باشه همش نصیحت میکنه و دستور میده دیگه خسته شدم اعتماد به بنفس انجام هیچ کاری رو ندارم دختر خانمای عزیزم خواهش میکنم مساله سن و دست کم نگیرید خیلی دقت کنید که مثل من نشید

    • عاطفه

      من چون سنم کم میزنه از 20 سالگی خواسگار داشتم اولین خواسگارم تازه دیپلم گرفته بود 18 سالش بود منو مادرش بیرون دید و خوشش اومد اما حرفی از سن نزد وبعد گقت من فکر میکردم 15 یا 16 سالته و تا الآن فقط و فقط ی خواسگار داشتم ک 4 سال ازم بزرگتر بود اونم میگفت من فکر میکردم دبیرستانی هستی وگرنه زودتر خواس گاری میکردم ک خانوادش مخالف بودن و منم حوصله منت کشی ندارم ک جواب رد دادم تازه راه دورم بودن فقط زجر میکشیدم
      تا این حد ک وقتی 26 سالم بود رفتم بانک مسئول بانک گفت کارت چیه عمو گفتم اومدم چک پاس کنم گفت خانوم باید 18 سالت تموم شده باشه کارت ملیمو ک دید کلی تعجب کرد.
      همیشه 1 تا 5 سال کوچیکتر بودن خواسگارام
      5 ساله عاشق پسری ام ک 5 سال ازم کوچیکتره من چ گناهی کردم ک قیافم ب سنم نمیخوره چندتا خواس گارامو رد کردم یکی 15 بار اومد خواس گاریم 7 سال کوچیکتر بود مادرش آخر سر نفرینم کرد و رفت گفت پسرم عاشقت بود ولی تو باهاش بد کردی...
      حالا من تا کی باید خواستگار رد کنم تا ی بزرگتر بیاد
      اونی ام ک عاشقشم خانوادش سر سن مشکل دارن تازه اوایل ک نمیدونستم مشکلی نبودا
      تصمیم گرفتیم صادقانه بریم بهشون بگیم اونام گفتن اصلا بهت نمیخوره ولی اگه بزرگتری بیخیال شید بدرد هم نمیخورید
      لعنت بمن ک صداقت ب خرج دادم

    • عاطفه

      اگه دقیق بگم 4سال و 4 ماه بزرگترم
      جالبه من توی بازیگرا یه زوج خوشبخت میشناسم ریما رامین فر و امیر جعفری که ریما 4 سال و 5 ماه بزرگتره ولی فوق العادست رابطه این دوتا .
      خوشبحال همسر افشین ک شوهرش وسعت دید داره و تونسته خانوادشو راضی کنه

    • الناز

      سلام من ی زن مطلقه هستم 24 سالمه و ی دختر 9 ساله دارم که پیش پدرش هس و ی خواستگار 49 ساله دارم که ببینیش میگی 28 سالش خیلی درکش بالاس و اجتماعی .اما نمیدونم چیکارکنم

    • علی

      سلام اگه مردی گیرت اومد که معتاد نباشه ایاش نباشه.اهل خونواده باشه واختلاف سنی بیشتر از ۱۵ نباشه بهتره ازدواج کنید عمر ادمم خدا تایین میکنه درضم .میل جنسی مرد چهل ساله با دختر ۲۰ ساله برابره توجیهی برای فاصله سنی مردها.مردانی که فاصله سنی دارید نگران نباشید مرد پنجاه ساله میتونه زن سی ساله را به خوبی تامین کنه.در اخر اخلاق درک همدیگر و دوست داشتنه هم خیلی مهمه بای

    • هستی

      سلام دوستان من 21سالمه و عاشق پسری هستم که 9ماه ازم کوچکتره.خانواده هامون از لحاظ سنی باهمون مشکل ندارن.مشکل ما فقط بین خودمونه .نه از لحاظ سنی جوریم نه قدی.ایشون قد متوسطی دارن من بلند قد هستم .و ازلحاظ اخلاقی کاملا مخالفیم .ولی عاشق همیم .واقعا نمیدونیم چیکار کنیم موندیم بخدا.اگه میشه راهنمایی کنید

    • ساناز

      سلام من ساناز 13 سالمه عاشق پسری شدم ک ازم خیلی بزرگه 25 سال داره من خیلی دوسش دارم یعنی واقن عاشقشم اونم منو دوس داره و میخواد بیاد خاستگاریم ولی خونواده مخالفن ما تصمیم گرفتیم فرار کنیم ب نظر شما کارمون درسته ؟ اختلاف سنیمون زیاده؟

    • بماند

      سلام من با مردی که ازم ۲۷ سال بزرگتره ازدواج کردم و واقعا هم دوستش دارم و هیچ مشکلی هم نداریم ...

    • امید

      سلام
      من 26 سالمه عاشق دختر دختر عموم شدم اونم 15سالشه به نظر شما اختلاف سنی ما زیاده باهم. ..
      بعدشم خواستم ببينم مشکلی نداره با نسبت فامیلی که با هم داریم. .بخوایم ازدواج کنیم؟!
      تو رو خدا کمکم کنید

    • بدون نام

      سلام به نظر من تفاهم سنی نباید زیاد باشه

    • بدون نام

      به نظر من‌اختلاف سنی از ۳۹‌سال نباید بیشتر باشه.

    • sevin

      سلام من یه خاستگار دارم ک از خودم ۱۱سال بزرگتره . همه ی شرایطش اوکیه و واقعا ادم خوب و خانواده داریه. ی مدت ارتباط داشتیم برای شناخت و فهمیدم ک میتونم باهاش زندگی کنم . اما چون من از لحاظ قیافه از اون سرترم و میترسم ک اون زود شکسته بشه نگرانم ک بعد ها نکنه از چشمم بیوفته ؟
      خانما و اقایونی ک تجربه دارن نظر بدن ... منتظرم

    • مسعود

      سلام
      من ۸ سال و ۷ ماه از نامزدم بزرگترم
      ما خیلی همدیگرو دوست داریم و این موضوع برامون مهم نیست
      به نظر شما ممکنه در آینده این موضوع روی زندگی مشترکمون تاثیر منفی بزاره؟

    • سیا

      سلام.الان من پیام بدم یعنی کسی هس جواب بده

    • سها

      سلام منو پسری به هم علاقه داریم که اون شیش ماه ازم کوچیکتره خواهش میکنم یچیزی بگید که اروم شم از هیچ نظدم باهم مشول نداریم

    • یاسمن

      امیدوارم این پستو همون آقایی که هفتاد دهه زندگی کرده و خیلی راحت اومده نوشته از زنش سیره این پستو بخونهآقا رحمان گرامی برو بچسب به زندگیت به خاطر زندگیه دخترخالم صبر میکنم ومیسپرمت به خدا اما بدون که در نظر من ومادرم تبدیل شدی به یه آدم بی ارزش لعنت به تو که جوونی خالمو بردی اینهمه بدبختی کشید خیلی نمک نشناسی

    • رکگو

      من تاحالا دودسته کتاب زیاد خوندم علمی و تخیلی و عاشقانه در کتب عاشقانه فاصله سنی زن و مرد زیاد بود و.در کتب علمی و تخیلی کاملا همسن ،میدونید به چه نتیجه ای رسیدم؟؟زندگی ما انسانها دقیقا مثل همون رمانا علمی تخیلی میمونه با همون سختی هاوشیرینی ها با همون سهل انگاری ها و هوشیاری ها اسارت وآزادی ها ولی کوچکترین شباهتی به یک رمان عاشقانه ی احمقانه که زن از مرد کوچکتر باشه مرد هرروز براش گل وشکلات بیاره هر روز اورا از محبت افلاطونی(غیر واقعی)سیراب کنه و مثل یک الهه باهاش رفتار کنه درآخر هم به خاطر خیانت فقط جدا شن نیست فک کنم خیلی از حرفام زدم ونظر خودم درباره ی ازدواج دوهمسن گفتم

    • رویا ۱۶

      سلام من ۱۶ سالمه عاشق یه پسر هستم ک ده سال ازم بزرگتره بعدش قرارع وقتی بیست سالم شد ازدواج کنیم این اختلاف سنیمون مشکل نمیاره؟

    • لیدا

      مهم عشق و علاقه هست سن فقط گردش کره زمین به دوره خورشیده همسرم ازم ۷ سال کوچکتره من خودم ۴۰ سالمه و چهرم ده سال کم نشون میده هنوز منو خیلی دوس داره بچه هم در راهه . سنتی فکر نکنید ما تو زمان قدیم زندگی نمیکنیم که

    • مصطفی

      سلام من پسری هستم 26سالمه ومیخام ازدواج کنم باخانمی که15سالشه ازتون راهنمایی میخام..میخام بدونم مشکلی واسم ازهمه نظرپیش نمیاد..لطفاراهنماییم کنین.ممنون

    • کریم

      باسلام.درمورد دو زوج بااختلاف سنی 5ماه (یعنی مرد 5ماه بزرگتر)به دلیل کم بودن اختلاف سنی یا مناسب بودن آن از هرلحاظ نظراتتون رو بفرستید ممنون

    • فاطمه

      سلام من ی خاستکار دارم از همه نظر خوبه و خانواده ها راضین فقط 12 سال ازمن بزرگتره من 17 سالمه و اونم 28 سال ب نظر شما این مشکل ساز میشه

      پاسخ ها

      • بدون نام

        سلام،اختلاف سنی اصلاموضوع مهمی نمیتونه برای زندگی یک زوج باشه،حتی اگرمرد25سال بزرگترازخانوم باشه،طبق اماری که برای جدایی میبینیم بسشترین جدایی یاشایداکثرجدایی مربوط به اختلاف سنی زیادنیست ونمیبینیم،وبرعکس هست، وتفاوت سنی های معمول بااختلاف سنی معمول بیشترین جدایی رو،داره، .همیشه میگفتندتحصیل کرده باشیپیوندتان مستحکم تره،ولی الانتحصیل کرده هاجدایی شون بیشتره،.حالایه نکته هست واینکه مادرایران زندگی میکنیم ،طبق ای استاندارد تصمیم میگیریم.ولی درکل وقتی تفاهم باشه خانومی که بااقایی 25سال بزرگترازخودش ازدواج میکنه بافرمول وسبک اون اقا جلومیره وکلازن وشوهرشبیه هم میشندبه مرورزمان،وحتی میل جنسی یک خانوم ازچهل که گذشت بخ سرعت فروکش میکنه،
        وتازه برابرمردمیشه،وزندگی مستحکمتروشک نکنید،سن بالای مردبرخلاف بعضی کارشناسان ما،که فقط ازروکتاب نظرمیدند،ونگاهی بعه امارواقعیت ندارند،سن بالای مردحتی 25سال بزرگتر،ازازدواج های الان تواین مقطع اززندگبی بشر،که باهمه استانداردهایی که مشاوران مامیگندکه همش طلاق،وخیانت،که خبرهم نداریم،ماندگارترهست پس خانمادنبال
        ، مردی باشیدکه تفاوت سنی بیشنریطتری داشته باشهه،

    • سارا

      شک نکنیدسن بالای مردحتی25سال بزرگتر،بهترین انتخاب یک خانومی هست که میخوادزندگی موفقی داشته باشه،واین بدونید،زنان ازسن40که بگذرندبه سرعت میل جنسی شون فروکش کرده وبرابرمردمیشندشایدکمتر،وبیشترین طلاق مطلق به زوج هایی باسنین استانداردهست،پس سن ملاک نیست، وحتی تحصیل کرده هاکه بایدبیشترقدرزندگی روبدونند،بیشترین جدایی روبه خوددادند،دراین دوره اززمان،تفاوت سن زیادمردبه نفع خانوم وجامعه هست

    • محمد

      سلام بهتره دوستانی که در این زمینه تجربه دارن نظر بدن بنده از زنم 5 سال کوچکترم اوایل زیاد معلوم نبود ولی رفته رفته اخلاق زنم طوری شد که مدام میخواست مرا نصیحت کنه انگار من بچه هستم وقتی صحبت میکنه داره دستوری حرف میزنه امر و نهی میکنه در حالی که من یه مرد مهربون هستم داد نمیزنم به کسی توهین نمیکنم ولی زنم بعضی وقتا جوری حرف میزنه که به آدم بر میخوره مرد هوس بازی هم نیستم ولی دوست دارم شیک پوش باشم خوب خرج کنم الان با داشتن سه بچه بالای 20 سال کارمون داره به جدایی میکشه هر بار نصیحت میکنم که تو بعنوان زن خونه باید احترام خودت رو داشته باشی امر و نهی نکن بدم میاد پیش بچه‌ها و فامیل خجالت میکشم ولی باز تکرار میکنه واقعا اینا میدونم فقط به خاطر اختلاف سنیه که داریم حالا تو سن من 45 اون 50 باید از هم جدا شیم خیلی هم سعی کردم اخلاق خرابش رو عوض کنم نشد و نمیشه واقعا موندم چکار کنم

    • محمد

      به نظر شما دختر ۹ سال از پسر کوچکتر باشه خوبه؟؟

    • بدون نام

      سلام به نظرمن باید باعشق ازدواج کردو بس و اختلاف سنی ده سال به بالا اشتباهه.ادماییک باعشق ازدواج نمیکنن و به حاطر پول ازدواج میکنن بعد ها توی خونوادشون دوگانگی پیش میاد ومسلماتعداد فرزندان بیشتری خواهند داشت که هم مساله پول رو پاک میکنه فرزند بیشتر پول میخاد..وهم اینک یک عمر بدون عشق زندگی کردن از شکنجه هم بدترمیباشد

    • بدون نام

      بنظر من ازدواج با افراد سن بالا خیلی هم خوبه سن مهم نیس اصل کار عقله

    • شادی

      بنظرتون ۱۲سال اختلاف سنی زیادع!؟

      پاسخ ها

      • بدون نام

        اگرموقعیت هاشبیه هم باشه وهمودوس داشته باشین مشکلی ندارد من خودم هم دوازده سال ازشوهرم کوچیک ترم ولی خیلی باهم خوبیم

    • علیرضا میرحسینی

      با عرض سلام و خسته نباشید.
      بنده یک جوان هستم که هفته بعد مراسم‌ نامزدیمه نمیگم از گشنگیم دارم میمیرم ولی پدرم اصلا کمک نمیکنه و آبروم در خطره هم پیش خانواده خودمو خانواده طرف مقابلم.ازتون عاجزانه خواهش میکنم هر کس در حد توانش میتونه یه کمکی بکنه ک شرمنده فامیل نشم به خدا تکدی گری نمیکنم و خدا میدونه ک از ترس شرمندگی این درخواستو دارم امیدوارم تو تمام مراحل زندگیتون موفق باشید و هیچ وقت شرمنده نشید...
      شماره کارت:6037997358344324 میرعلیرضا میرحسینی

    • .....

      سلام دوستان لطفا اگه میشه کمکم کنید من متولد 1378هستم ی پسری اومده خواستگاریم ک متولد 1363هستش با پانزده سال اختلاف سنی لطفا اگه مورد مشابه دارین راهنماییم کنین دارم دیوونه میشم بخدا ؟؟؟؟

    • دریا

      اختلاف سنی در حدود 4 سال بهترین گزینه واسه ازدواجه و اختلاف سنی زیاد باعث اختلاف میشه عمو و زن عمو ی من 10 سال فاصله سنی دارند و بعد حدودا یک سال زندگی میخوان از هم جدا بشن.

    • احسان

      اصلان به سن اهمیت ندید وظاهر دیگران باخودتان مقایسه نکنید هدف اینه که واقعا بهم علاقه داشته باشید ومعیار خودتون سن قرار ندید اخلاق مهمه اخلاق ودل باید جوان باشه

    • زهرا

      من یه خاستگار دارم که من متولد79هستم اون متولد77به نظرتون چی کار کنم

    • بدون نام

      واقعاسن فقط یک عدده

    • لیلی

      واقعا هم سن یه عدد من 16 سالمه یکیو دوست دارم که دو برابرم سن داره خیلی دوسش دارم و این دوست داشتن الکی نیست و مجازی هم نیست نمیدونم پسر دوسم داره یا نه دعا کنین بهش برسم

    • لیلی

      واقعا هم سن یه عدد من 16 سالمه یکیو دوست دارم که دو برابرم سن داره خیلی دوسش دارم و این دوست داشتن الکی نیست و مجازی هم نیست نمیدونم پسر دوسم داره یا نه دعا کنین بهش برسم

    • بدون نام

      من سی و هشت سالمه ی پسره 34 سالشه منو میخاد به نظرتون مشکل دار میشیم

    • مریم

      من ۱۶ سالمه پسری ۲۸ ساله اومده خاستگاری هم دیگرو دوست داریم ب نظرتون به مشکل بر میخوریم؟؟

    • حمید

      سلام ۱۳ سال از من کوچکتر هست خوبه یا نه

    • هادی

      من هفت ماهه نامزد کردم نامزدم ۱۵سال ازم کوچکتره همدیگرو دوست داریم ولی از گوشه کنار نامزدمو دلسرد میکنن میگن چرا با بابات ازدواج کردی چطوری دلشو بدست بیارم یا طلاق بدم بهتره

    • هادی

      سلام ۳۲سالمه با دختر ۱۷ساله ۷ماهه عقدیم قبل ازدواج با تفاوت سنی به توافق رسیده بودیم ولی الان از دوروور دلسردش کرد میگن چرا با بابات ازدواج کردی اینم بگم روحیه من تو اون نوجوانی مونده هنوز پر انرژی والیبالیستم هی بهم میگه چرا با اون سنت اومدی خواستگاری من بعضی موقع ها هم میگه تار موتو با دنیا عوض نمیکنم میترسم در اینده به مشکل برسیم طلاق بدم بهتره یا ادامه بدم اینم بگم خونوادش،خیلی دوسم دارن خجالت میکشم طلاقش دهم اینجوریم عذاب میکشم

    • جواهر فروش عاشق

      سلام من40سالمه ومجردم از24سالگي مبلغ قابل توجهي خرج پوستم ميکردم براي همين سال ها ٢٠ساله نشون ميدادم تا اينکه يه سال پيش يه جراحي اساسي کردم و الان حدود١٧ساله نشون ميدم من عاشق دختري شدم که حدود٢٨سال ازم کوچيکتره وهميشه موقع رد شدن از مغازه بهم چشمک ميزنه و مخنده يا زبونشو در مياره وميخنده مامانش هم بهش چيزي نميگه اخه فکر ميکنه همسن و ساليم .کاش ميشد بهم برسيم حاظرم تمام ثروتم رو فداش کنم.دوستان راهنمايي کنند چه جوري ميتونيم به هم برسيم؟

      پاسخ ها

      • روشنگ

        بنظر من اختلاف سنی زیادی دارین
        بیا با خودم ازدواج کن من یکسال از شما بزگترم لطفا با پیام جوابمو بدین
        در صمن من لیسانس دارم

      • روشنگ

        اون بچس درکت نمکنه
        شما کدوم شهرید

    • سارا

      سلام من ویه پسری کهه ازم 8 ماه بزرگتره میخایم باهم ازدواج کنیم و ازپسره از نظر قیافه خیلی ازمن بزرگتر نشون میده و ما خیلی با هن تفاهم داریم و تقریبا از یک فرهنگیم و پسره خیلی بیشتراز سنش میفهمه و خیلی ادم منطقی هست حالا خاستم بدونم ایا اختلاف 8 ماه ممکنه بعدا مشکلی برامون پیش بیاره

    • S

      برادر من هم با کسی که شانزده سال ازش کوچکتره ازدواج کرد هر چقدر خانواده ام میگفتد تفاوت سنی زیاد خوب نیست گوش نداد والان زن داداشم هر کاری میکنه میگهنند کوچیکه نه کارهای خونه نه بچه داری نه غذا هیچ کاری نمیکنه فقط شبانه روز در حال گردش وتفریح وهم اینکه خیانت هم کرده

    • بدون نام

      سلام وخسته نباشی
      بنظرمن اخلاق وانسانیت ومهربونی مهمه
      سن. ی. عددمنم خودم مجردم دختر

    • زهرا

      من با این نظرات موافقم باسن بالا ازدواج نکنید رابطه جنسی بکنار حتی لایق عشق هم نیستن ودرکت نمیکنند

    • زهرا

      من ۳۱سالمه یک دختر هفت ساله دارم یک مرد ۴۷ساله با دوتا پسر۱۳و۶ساله گفت قصدش ازدواج من دودلم کمکم کنید جواب منفی بدم توروخدا کمک کنید

    • زهرا

      تورو خدا جواب من بدید

    • Fati

      سلام .به نظرتون ازدواج با کسی که ۱۱سال بزرگتره درسته یا نه؟
      لیسانس داره،وضع مالیش هم معمولیه؟اخلاقش هم میگن خوبه.ولی من ۱۶سالمه اون ۱۱سال بزرگتره.به نظرتون چطوره؟؟؟

    • F

      چراسوال منو نمیزارید؟

    • مهران

      سلام ۲۰ سالمه عاشق دختر ۱۳ ساله شدم به نظرتون خونوادش موافقت میکنن ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج