۱۶۷۷۰۲
۴ نظر
۵۰۰۷
۴ نظر
۵۰۰۷
پ

جب بوش؛ ورژن سوم خانواده نفتی

«بوش» جدید در راه است؛ خدا به خیر کند!

اعلام احتمال کاندیدا شدن برادر رییس جمهوری سابق امریکا در حالی خبرساز شده است که از جانب دموکرات ها نیز این احتمال وجود دارد که خانم هیلاری کلینتون را نامزد کنند.

«بوش» جدید در راه است؛ خدا به خیر کند!





مجله امید جوان: اعلام احتمال کاندیدا شدن برادر رییس جمهوری سابق امریکا در حالی خبرساز شده است که از جانب دموکرات ها نیز این احتمال وجود دارد که خانم هیلاری کلینتون را نامزد کنند. اگر این اتفاق بیفتد در انتخابات 2016 نه تنها برای اولین بار شاهد رقابت یک زن با کاندیدایی دیگر در مرحله نهایی خواهیم بود که رقابت «بوش- کلینتون» بار دیگر تکرار می شود با این تفاوت که در سال 71 خورشیدی جرج بوش پدر با بیل کلینتون رقابت کردند و در سال 95 خورشیدی و پس از 24 سال «پسر» جرج بوش و همسر «کلینتون» ممکن است رقابت کنند و از این حیث هم جالب خواهد بود.

«بوش» جدید در راه است؛ خدا به خیر کند!

هرچند که رقابت های خانوادگی از ویژگی های کشورهای خاور دور است نه دموکراسی های غربی! «جب بوش» البته هنوز رسما از کاندیدا شدن خود خبر نداده بلکه گفته است: «برای بررسی کاندیداتوری در انتخابات ریاست جمهوری آینده آمریکا از عضویت در هیات مدیره یک شرکت و سمت مشاوره یک بانک انگلیسی، کناره گیری و از ارائه سخنرانی در برابر دریافت پول خودداری می کند.»

عضو حزب جمهوری خواه، فرماندار سابق ایالت فلوریدا و برادر کوچکتر جورج بوش رئیس جمهور سابق آمریکا اعلام کرد برای بررسی مسئله حضور در انتخابات ریاست جمهوری آینده از عضویت در هیات مدیره یک شرکت فعال در زمینه خدمات درمانی نیز کناره گرفته است. آمریکا در سال ۲۰۱۶ شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است. آمریکا در سال ۲۰۱۶ شاهد برگزاری انتخابات ریاست جمهوری است. در این دوره دوم ریاست جمهوری باراک اوباما به پایان می رسد و طبعا او نخواهد توانست برای بار سوم، کاندیدا شود. جمهوری خواهان به شدت امیدوارند در انتخابات بعدی ریاست جمهوری آمریکا، کاندیدای جمهوری خواه وارد کاخ سفید شود.

در صورتی که جب بوش بتواند پیروز انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ باشد او سومین فرد از خانواده بوش ها خواهد بود که بر کرسی ریاست ایالات متحده آمریکا تکیه خواهد زد. جب بوش (جان الیس جب بوش Jeb Bush) متولد ۱۹۵۳ بین سال های ۱۹۹۹ تا ۲۰۰۷ فرماندار ایالت مهم فلوریدا بود. او فرزند دوم بوش پدر (جورج هربرت واکر بوش) رئیس جمهور پیشین آمریکا و برادر کوچکتر بوش پسر (جورج دبلیو بوش) رئیس جمهور سابق این کشور است. در این میان برخی نگران ظهور نوعی اشرافیت تازه در آمریکای هزاره سوم هستند.

«مسعود فتحی پور» در تحلیلی نوشت: جان الیس بوش ۶۱ ساله که با نام «جب» شهرت دارد- اولین شخصیت رسمی از حزب جمهوری خواه آمریکا است که برای نامزدی در انتخابات ۲۰۱۶ اعلام آمادگی و تاکید کرده است در پی گفت و گوهای خانوادگی «پیرامون آینده آمریکا» و «رهبری قدرتمندی» که ایالات متحده نیازمند آن است- تصمیم گرفته تا فعالانه احتمال نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری را بررسی کند. جمهوری خواهان همواره بر این مسئله انتقاد دارند که اوباما اقتدار آمریکا را در جهان خدشه دار کرده است.

«بوش» جدید در راه است؛ خدا به خیر کند!

خانواده بوش یکی از خانواده های پرنفوذ در آمریکا است. این خانواده طی سه دهه گذشته علاوه بر اعضای موفقی که در حوزه بانکداری و تجاری دشات، شامل دو سناتور، یک قاضی دیوان عالی، دو فرماندار ایالتی و دو رئیس جمهور (یک از رؤسای جمهور به عنوان معاون رئیس جمهور نیز فعالیت کرد) بود. پیتر شویزر، نویسنده زندگی نامه خانواده بوش، آن ها را به عنوان «موفق ترین سلسله سیاسی تاریخ آمریکا» معرفی کرده است. این خانواده که عرصه اصلی و نقطه شروع موفقیت آنها در ۱۰۰ سال گذشته در صنایع نظامی و امور اطلاعاتی بوده است، پیوندهای نزدیکی با گروه های راستگرای نومحافظه کار دارند و همواره سیاست های جنگی بر جامعه آمریکا تحمیل می کنند.

خانواده بوش

این خاندان ریشه انگلیسی- آلمانی دارد. گذشته از روابط دور با روسای جمهوری مختلف طی تاریخ ۲۰۰ ساله آمریکا از زمان استقلال، ریشه پیشرفت این خانواده به ساموئل پرسکات بوش بر می گردد. وی فعالیت جدی خود را در هیأ نظامی جنگی در سال ۱۹۱۵ آغاز کرد. وی بعدها در دو عرصه بانکداری و سیاست وارد شد. وی از بانکداران ارشد وال استریت و از سال های ۱۹۵۲ تا ۱۹۶۳ سناتور ایالت کنتیکت بود. وی پدر جورج هربرت واکر بوش است. هرچند که ممکن است رامنی در انتخابات آینده به عنوان رقیب جب بوش در رقابت های مقدماتی جمهوری خواهان شرکت کند، با این وجود اصلی ترین رقیب احتمالی جب بوش، هیلاری کلینتون است که رقابت دو قطبی بوش- کلینتون را در دهه ۹۰ به یادها می آورد.

بوش پدر

او که چهل و یکمین رئیس جمهور آمریکا محسوب می شود، فعالیت سیاسی خود را از سال ۱۹۷۶ آغاز کرد. به جز شکست در انتخابات سنا در سال ۱۹۷۰ روند موفقیت آمیزی در عرصه سیاسی داشت. وی به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل در دوران نیکسون داشت. وی به عنوان سفیر آمریکا در سازمان ملل در دوران نیکسون (۱۹۷۳-۱۹۷۱)، فرستاده ویژه به چین (۱۹۷۵-۱۹۷۴) یازدهمین رئیس سازمان سیا (۱۹۷۷-۱۹۷۶) و معاون ریگان (۱۹۸۹-۱۹۸۱) فعالیت کرده است. او در سال ۱۹۸۹ وارد کاخ سفید شد. اما چهار سال بعد در سال ۱۹۹۳ با وجود پیروزی در جنگ خلیج فارس به علت اقتصاد در حال افول آمریکا از ورود دوباره به کاخ سفید بازماند. جنگ های مختلف به خصوص در قاره آمریکا از دلایل شسکت وی از کلینتون بود.

«بوش» جدید در راه است؛ خدا به خیر کند!

بوش پسر:

او که چهل و سومین رئیس جمهوری آمریکا محسوب می شود، پیشتر فرماندار ایالت تگزاس بود. او که پرحاشیه ترین فرد خانواده بوش عنوان می شود، بانی دو جنگ بزرگ در افغانستان و عراقی نیز به حساب می آید. هنوز هم میراث خونین وی در عراقی و افغانستان پابرجا است.

سلسله در سیاست آمریکا پدیده جدیدی نیست. فهرستی کوتاه این واقعیت را اثبات می کند: آدامز (دو رئیس جمهوری)، روزولت (دو رئیس جمهوری)، کندی (یک رئیس جمهوری، دو سناتور)، بوش (دو رئیس جمهوری، یک فرماندار یک سناتور). ویژگی مهم سلسله ها این است که با خود ثروت شخصی و شهرت می آورند. کایلی کندیک می گوید: «قرار نبوده سیاست آمریکا این طوری کار کند. این کشور بر این اساس بنا شده بود که قرار نیست اشرافیت داشته باشیم. اما در عمل سلسله ها در سیاست آمریکا بسیار مهم اند. ممکن است خوش مان نیاید، ولی نمی توانیم انکارش کنیم».
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      این جب بوش همون فرماندار فلوریدا نبود که میگفتن تو دور دوم انتخاب بوش پسر تقلب کرده بود؟

    • مهدی

      خدایا قیافشو نگاه...اووووووووووووووق

    • سرباز هیتلر

      جنایتکاران حامی دموکراسی !!!!!!

    • kimia

      خدا به داد دنیا برسه فقط قبل از اینکه این شخص دوباره جنگ جهانی سوم را نندازه صلوات

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج