۱۶۷۹۱۴
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

قیمت طلا افزایش یافت

طلا در بازار جهانی روز جاری در آستانه انتشار آمار اشتغال در آمریکا با افزایش روبرو شد و با پشتوانه بحران سیاسی در یونان و خرید قوی در چین که تقاضا برای این فلز ارزشمند را تقویت کرده است، به سوی نخستین افزایش هفتگی در چهار هفته گذشته پیش می‌رود.

خبرگزاری ایسنا: طلا در بازار جهانی روز جاری در آستانه انتشار آمار اشتغال در آمریکا با افزایش روبرو شد و با پشتوانه بحران سیاسی در یونان و خرید قوی در چین که تقاضا برای این فلز ارزشمند را تقویت کرده است، به سوی نخستین افزایش هفتگی در چهار هفته گذشته پیش می‌رود.

هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات جمعه بازار سنگاپور حداکثر ۰.۴ درصد افزایش یافت و به ۱۲۱۳ دلار رسید.

در بازار نیویورک هر اونس طلا برای تحویل در فوریه با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۲۱۱ دلار معامله شد.

این فلز زرد روز سه شنبه در پس سقوط قیمت نفت به پایین ۵۰ دلار در هر بشکه و نزول بازارهای سهام جهانی، به ۱۲۲۳ دلار صعود کرده بود که بالاترین قیمت از ۱۶ دسامبر بود.

طلا در پی تحولات سیاسی در یونان که نگرانی‌ها را نسبت به احتمال خروج این کشور از منطقه یورو برانگیخته است و سقوط بازارهای جهانی، پس از سه هفته کاهش متوالی، از ابتدای هفته جاری تاکنون دو درصد رشد قیمت داشته با این همه بهبود نسبی بازارهای سهام باعث شده طلا اندکی از افزایش قیمت خود را از دست دهد. آمار اقتصادی قوی آمریکا نیز به جذابیت این فلز که سرمایه گذاری مطمئن در شرایط بی‌ثباتی اقتصادی و سیاسی به شمار می‌رود، لطمه زده است.

شاخص دلار بلومبرگ پس از اظهارات یکی از مقامات بانکی آمریکا که هشدار داد افزایش نرخهای بهره در سال جاری ممکن است مانع بهبود تورم شود، نزول کرد. با اینهمه انتظار می‌رود آماری که قرار است منتشر شود نشان دهد کارفرمایان آمریکایی برای یازدهمین ماه ۲۰۰ هزار یا تعداد بیشتری شغل اضافه کرده اند که زمینه را برای افزایش نرخهای بهره تقویت می‌کند. با اینهمه جانت یلن، رییس بانک مرکزی آمریکا اظهار کرده است نرخهای بهره بعید است پیش از اواخر آوریل افزایش پیدا کنند.

ذخایر «اس پی دی آر گولد تراست» که بزرگترین صندوق سرمایه گذاری طلای قابل معامله در بورس در جهان است، روز پنج شنبه تغییری نداشت و همچنان در پایین‌ترین سطح از سپتامبر سال ۲۰۰۸ قرار داشت.

در این بین در بازارهای فیزیکی، تقاضا از سوی چین در هفته‌های اخیر با نزدیک شدن به تعطیلات سال نوی چینی که طی آن خرید طلا برای هدیه دادن افزایش پیدا می‌کند، قوی بوده است. بهای معاملات طلا در بازار شانگهای پنج تا شش دلار بالاتر از نرخ بازار جهانی است که علاقه بالا به خرید را نشان می‌دهد.

در بازار فلزات ارزشمند دیگر، هر اونس نقره برای تحویل فوری ۰.۱ درصد افزایش یافت و به ۱۶.۳۸۱۹ دلار رسید. هر اونس پلاتین با ۰.۲ درصد افزایش، ۱۲۲۱ دلار معامله شد و هر اونس پالادیم با ۰.۳ درصد افزایش، ۷۹۴ دلار بود.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج