جاباما
۱۶۷۹۲۹
۱ نظر
۵۰۰۵
۱ نظر
۵۰۰۵
پ

حرکت ضدایرانی کنگره آمریکا کلید خورد

یک سناتور آمریکایی از نزدیک شدن قانونگذاران جمهوری خواه به تصویب لایحه‌ای برای تحریم جدید ایران در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: یک سناتور آمریکایی از نزدیک شدن قانونگذاران جمهوری خواه به تصویب لایحه‌ای برای تحریم جدید ایران در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای خبر داد.

سناتور مارک کرک در گفت‌و‌گو با خبرنگاران در کنگره گفت: انتظار دارد کمیته بانکداری سنا طی هفته‌های آینده به لایحه افزایش تحریم‌ها علیه ایران در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای رای مثبت دهد.

وی گفت که این لایحه را به همراه رابرت منندز، سناتور دموکرات آمریکایی ارائه داده است.

بر اساس این گزارش لایحه کرک -منندز در دسامبر ۲۰۱۳ ارائه شد اما به دلیل مخالفت دموکرات‌های حامی باراک اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نتوانست در مجلس سنا به رای گذاشته شود.

کاخ سفید که از حامیان اصلی مذاکرات هسته‌ای آمریکا با ایران به شمار می آید اعلام کرده است تصویب چنین لایحه‌ای می تواند مذاکرات بر سربرنامه هسته‌ای ایران را به خطر بیاندازد.

همچنین باب کورکر، سناتور جمهوری‌خواه آمریکا و سرپرست کمیته روابط خارجی سنا گفته بود در حال کارکردن روی لایحه‌ای است که به کنگره اجازه می‌دهد پیش از آنکه اوباما بتواند هرگونه توافق نهایی با ایران امضا کند درباره آن اظهارنظر کند.

بر اساس قوانین آمریکا در صورت حصول توافق نهایی میان ایران و گروه ۱+۵‌ این توافق نیازی به تصویب کنگره ندارد اما اوباما برای لغو کامل تحریم‌های اعمال شده علیه ایران نیازمند موافقت قانونگذاران است.

بر اساس این گزارش دور بعدی مذاکرات هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ قرار است ۱۸ ژانویه در ژنو برگزار شود.

ایران و گروه ۱+۵ شامل آمریکا،‌ روسیه، چین، انگلیس ،‌فرانسه و آلمان بیش از یک سال است که به منظور پایان دادن به اختلافات بر سر برنامه هسته‌ای ایران و چگونگی لغو تحریم‌های این کشور وارد مذاکرات جامع شده‌اند.

غرب به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی ایران را به تلاش برای دستیابی به ظرفیت تولید سلاح هسته‌ای متهم می‌کند. این در حالی است که ایران این اتهامات را بی‌اساس و ساختگی خوانده و تاکید می‌کند برنامه هسته‌ای ایران ماهیت کاملا صلح‌آمیز دارد و سلاح هسته‌ای در دکترین نظامی ایران هیچ جایگاهی ندارد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      لعنت بر آمريكا لعنت خدا بر آمريكا كه با تحريماش باعث شده مامانم براي درمان سرطانش يه روز در ميون قرص دونه اي يك ميليون ميخوره...مرگ بر آمريكا مرگ بر اسرائيل و در آخر دعا ميكنم روزي مردم ايران با بصيرت بگن مرگ بر آمريكا

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج