جاباما
۱۶۸۰۲۱
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

بررسی گروه چهارم جام ملت های آسیا

اگر در جام ملت ها به دنبال بهترین تیم های چند دوره اخیر باشید، باید گروه D این جام را از نظر بگذرانید، گروهی که دو قهرمان گذشته این جام در آن قرار دارند.

طرفداری: تیم قدرتمند آسیایی ژاپن به استرالیا می رود تا از عنوان قهرمانی خود دفاع کند که چهارسال پیش در دوحه و بعد از قائق آمدن بر میزبان جام ملت های آسیا ۲۰۱۵ در انتهای وقت اضافه بدست آمد. عراق نیز با یدک کشیدن عنوان قهرمانی جام ملت های آسیا در سال ۲۰۰۷ ، که در چهار کشور اندونزی، مالزی، تایلند و ویتنام برگزار شد، در این گروه رقیبی سرسخت محسوب می شود.

موفقیت دو تیم دیگر این گروه را می توان تنها از این نقطه نظر متصور شد که آن ها با راه یابی به این جام توانایی های خود را اثبات کرده اند، اردن و فلسطین که قبل از راهیابی به جام ملت های آسیا به فینال رقابت های چلنج کاپ آسیا در ماه می راه یافت.

بررسی گروه چهارم جام ملت های آسیا

تیم های مدعی

ژاپن

ژاپن که عنوان قهرمانی را در رقابت های جام ملت های آسیا یدک می کشد، بعد از ناکامی در مسابقات جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل می رود تا هر آنچه در توان دارد در استرالیا به معرض نمایش بگذارد. برخلاف پیش بینی ها که حاکی از رسیدن ژاپن به نیمه نهایی جام جهانی بود، این تیم خاک آمریکای جنوبی را بدون حتی یک برد ترک کرد. عملکرد ژاپن در این رویداد ویژه هزینه سنگینی برای مربی ایتالیایی این تیم داشت و موجب شد تا آلبرتو زاکرونی استعفا دهد و یک خارجی دیگر یعنی خاویر آگیره مکزیکی جانشین او شود. علیرغم چهار برد و دو باخت، آگیره تاکنون متحمل هیچ فشاری نشده است. آگیره درگیر پرونده تبانی در بازی های لالیگای اسپانیا شد و همین مسئله بر درخواست ژاپنی ها مبنی بر قهرمانی دوباره در جام ملت‌های آسیا و بازپس گیری رتبه اول تیم های آسیایی از ایران سایه افکنده است. آگیره در سمت خود ابقا شد و حالا باید پاسخ این وفاداری را بدهد.

بررسی گروه چهارم جام ملت های آسیا

عراق

اگرچه عراق نتوانست برنامه های خود را جهت آمادگی در این رقابت ها به انجام رساند، اما انتظار می رود که این تیم یک چالش جدی برای ژاپن در این گروه قدرتمند باشد. در ماه نوامبر، پس از این که عراق در جام ملت های خلیج در رده آخر گروه خود ایستاد، حکیم شاکر از سمت سرمربیگری این تیم برکنار شد. سپس رازی شنایشیل سرمربی تیم القطر به طور قرضی هدایت تیم عراق را به عهده گرفت تا در سن ۴۸ سالگی شانس حضور در رقابت های جام ملت های آسیا را داشته باشد. هنگامیکه عراق در فینال جام ملت های آسیا ۲۰۰۷ عربستان را با سابقه سه قهرمانی مغلوب ساخت، رسانه های ایرانی اعلام کردند که عراق خود را در صحنه جهانی تثبیت کرد. عراق جنگ زده که در رده صد و سوم فیفا ایستاده است اگرچه به هدف خود برای حضور در جام جهانی برزیل نزدیک بود اما موفق به صعود به دور نهایی جام های جهانی ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴ نشد. عراق به دور چهارم رقابت های مقدماتی جام جهانی برزیل راه یافت و در گروهی قرار گرفت که ژاپن و استرالیا در آن حضور داشتند.

بررسی گروه چهارم جام ملت های آسیا

سایر تیم ها

اردن

اردن با فرم نگران کننده ای وارد این تورنمنت شد. اردن که در رده هفتاد و چهارم جهانی ایستاده است، پس از برتری در مقابل سوریه در رقابت های مقدماتی جام جهانی، در ۹ بازی متوالی بردی نداشته است. حضور مربی باسابقه ای به نام «ری ویکینز» به اردنی ها کمک می کند تا شاید یکی از تیم های پیش بینی نشده مرحله مقدماتی این دوره از رقابت ها باشند. ویکینز ۸۴ بار پیراهن تیم ملی انگلستان را پوشید و بازی در منچستریونایتد و رنجرز را تجربه کرد.

بررسی گروه چهارم جام ملت های آسیا

فلسطین

فلسطین جنگ زده، تیم ناآشنای جام ملت های آسیا، اولین حضور خود را در یک تورنمنت معتبر بین المللی تجربه می کند. فلسطین پس از غلبه بر فیلیپین در رقابت های چلنج کاپ آسیا، به عنوان آخرین تیم به جام ملت های آسیا صعود کرد. مردان احمد الحسن در شرایطی به فینال راه یافته بودند که در دیدار برابر مالدیوی‌ها تصور نمی کردند که به فینال راه یابند.

بررسی گروه چهارم جام ملت های آسیا

ستاره گروه: کیسوکه هوندا

پسر طلایی فوتبال ژاپن، کیسوکه هوندا بار ملت ژاپن را در استرالیا به دوش می کشد. ستاره میلان با ۶۵ بازی برای این تیم بدون شک توانایی های فراوانی دارد اما به ندرت در تورنمنت های بزرگ حضور پررنگی داشته است. اما در جام شانزدهم آسیایی می تواند برای هوندا مسیر یک موفقیت بزرگ باشد.

بررسی گروه چهارم جام ملت های آسیا

گل سرسبد بازی ها: بازی عراق و ژاپن

نبرد تیتان های خشمگین در استادیوم سانکورپ شهر بریسبون می تواند تعیین کننده صدرنشین گروه D باشد. ژاپن در دو بازی قبلی اش با عراق این تیم را شکست داده است. با تکرار این بردها در این جام می توان یاران آگیره را در راه صعود به مرحله نهایی این جام دید.

بررسی گروه چهارم جام ملت های آسیا

برنامه بازی های گروه D

بررسی گروه چهارم جام ملت های آسیا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • رضا

      لطفا به اسم جام ملت های خلیج واژه فارس نیز اضافه کنید. در غیر این صورت به سایت فیلترین اطلاع می دهم که این سایت به جای جام ملت های خلیج فارس می نویسد جام ملت های خلیج.

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج