۱۶۸۲۱۵
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

جدیدترین یادداشت جان آسارف، مدرس و نویسنده برتر قانون جذب

تغییر زندگی با قدرت تجسم

ورزشکاران حرفه ای و بسیاری از افراد موفق و سرشناس به طور منظم از قدرت تجسم استفاده می کنند. چرا؟ ماحصل ۲۰ سال تحقیق در مورد این قدرت نتایج بسیار جالبی در پی داشته است.

تغییر زندگی با قدرت تجسم




مجله خلاقیت - ترجمه از لیلا طباطبایی:

1- ورزشکاران حرفه ای و بسیاری از افراد موفق و سرشناس به طور منظم از قدرت تجسم استفاده می کنند. چرا؟ ماحصل 20 سال تحقیق در مورد این قدرت نتایج بسیار جالبی در پی داشته است. به عنوان مثال، اگر به شخصی مثلا جرج گفته شود از کاری که انجام می دهد دست بکشد، چشمانش را ببندد و به ماشینش فکر کند.

به نظر شما چه چیزی مدنظری می آید؟ کلمه «ماشین» به ذهنش خطور می کند یا تصویری واقعی از آن؟ از لحاظ روانی آن چه که درواقع اتفاق می افتد دسترسی شخص به آن قسمت از حافظه ذهنش است که مفهوم «ماشین» در آن جای گرفته. درست در زمانی که اولین بار با ماشین برخورد کرده است.

تغییر زندگی با قدرت تجسم

۲- به همین صورت انسان ها اسامی را با تصاویر یا دیگر اشکال مشابه همراه می کنند تا بتوانند در صورت لزوم آن ها را به خاطر بیاورند. در این جا با ذکر مثالی بیشتر به اهمیت این توانایی ساده پی می بریم.
اجازه بدهید به همان مثال جرج بازگردیم. هنگام که او پس از خرید به سراغ ماشینش می رود تمام تمرکز خود را به تصویری معطوف می کند که از ماشینش در ذهن دارد. با نگاهی سریع و اجمالی به تمام ماشین های درون پارکینگ بالاخره متوجه ماشینی می شود که به نظرش آشنا می آید.

3- با ذکر این مثال و نگاهی به پشت صحنه آن می توان از چگونگی استفاده از قدرت تجسم برای دستیابی به اهداف پی برد. هدف مطلوب خود را بارها و بارها تجسم کنید. تا این هدف برای سلول های ذهن تان تعریف شود درست مانند اولین باری که با یک شی یا مفهوم تازه رو به رو می شوید. این کار به دو طریق به شما کمک می کند. اولا: با داشتن چنین تصویری آگاهانه و سریع از هر آن چه که در راه رسیدن به هدف تان کمک می کند، مطلع شوید. (مانند جست و جوی جرج برای ماشینش).

4- در نتیجه شما به سرعت از کنار چیزی که هیچ گونه شباهتی به تصویر موردنظرتان ندارد رد خواهید شد. مادامی که بر تصویر ذهنی خود متمرکز باشید تمامی سلول های مغزتان با آن درگیر شده و شما با هر آن چه که همسو با هدفتان است از لحاظ جسمی و غیرجسمی، همراه و هماهنگ می شوید.

این هماهنگی ملزومات را به سمت شما روانه می کند تا به تصویر مورد نظرتان عینیت ببخشد. ثانیا: شما با این کار هدف مطلوب خود را به بخش ناخودآگاه ذهن تان می سپرید و درواقع آن را «تثبیت» می کنید و در نتیجه به طور خودکار به سوی آرزوهای تان حرکت می کنید. ورزشکاران دست به تمرینات تجسمی می زنند تا با شرطی کردن ذهن شان، جسم شان را بدون تلاش و به طور خودکار به سمت هدف مورد نظر، وادار به حرکت کنند.

تغییر زندگی با قدرت تجسم

۵- این تنها راه برای «کسب توانمندی های ناخودآگاه» است. این امر نیز در مورد افراد موفق صادق است. اگر موفقیت را دائم تجسم کنند جسم شان نیز ناخودآگاه به تصویر ذهنی شان از موفقیت عینیت می بخشد. جهان بیرون آینه تصویر درون و دنیای پنهان روح است.

متاسفانه تعداد کمی از مردم زمان کافی برای یادگرفتن این بعد از شخصیت شان صرف می کنند. جای تاسف است زیرا بخش قدرتمندی از انسان نادیده انگاشته می شود. تجسم کردن، فرستادن انرژی نامریی به سوی یک ارتعاش منظم و وسیله مورد نیاز برای دستیابی به آرزوهای درونی فرد است.

آمال و آرزوها، در ابتدا، باید در افکار و سپس در زندگی واقعی پا به عرصه وجود بگذارند. سرنوشت انسان ها نتیجه مجموعه افکاری ست که بیشتر از هرچیز به آن ها پرداخته اند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • یوسف

      بسیار ممنون از اطلاعات مفیدتون

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج