۱۶۸۹۰۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

دو رقیب جدی در بازار خودروهای اسپورت

مقایسه فنی آلفا رومئو ۴ سی و پورشه کیمن

در ابتدا باید گفت اینجا با خودروهای اسپورت و البته گرانقیمت سر و کار داریم. آلفا ۴ سی در رقابت با نسل دوم پورشه کیمن، هر دو قیمتی بالاتر از کوروت استینگری دارند.

مقایسه فنی آلفا رومئو 4 سی و پورشه کیمن




روزنامه هفت صبح: در ابتدا باید گفت اینجا با خودروهای اسپورت و البته گرانقیمت سر و کار داریم. آلفا 4 سی در رقابت با نسل دوم پورشه کیمن، هر دو قیمتی بالاتر از کوروت استینگری دارند. به منظور این مقایسه، مسیری به طول 650 مایل (بیش از 1000 کیلومتر) پیموده شده و تمام آزمایش های عملکرد برای دو مدل انجام شده است. مثل همیشه، هدف شناسایی بهترین خودرو به شکلی همه جانبه و نه تنها عملکرد بهتر در آزمایشی مانند رقابت در یک کیلومتر یا وضعیت بهتر در پیست مسابقه بوده.

محل انجام مقایسه، جاده های شمال ایالت کنتاکی است، جایی که صنعت معدن زغال سنگ در آن گسترش زیاد دارد. فارغ از شرایط این منطقه، مهم این است که با ترافیک سبک و محدودیت های کمتری روبرو خواهیم بود.

مقایسه فنی آلفا رومئو 4 سی و پورشه کیمن

کیمن خودرویی اسپورت است که دکتر پورشه و پسرش رویای ساخت آن را از سال ۱۹۳۹ میلادی در سر داشتند؛ دو صندلی در زیر یک سقف شیب دار، همراه با موتوری در میانه و سیستم تعلیق سفت و سخت.

در توضیح باید گفت استفاده از موتور میانی در یک خودرو موجب بارگذاری بهینه روی تایرها و گشتاور اینرسی کمتر شده و بر شتاب، ترمز و دینامیک هندلینگ تاثیر خواهد گذاشت.

گرانقیمت ها در یک نگاه

قیمت اولیه یک کیمن ۵۳ هزار دلار است که یک بدنه آلومینیومی فشرده، یک موتور ۲.۷ لیتری شش سیلندر تخت با قدرت ۲۷۵ اسب بخار و تایرها و چرخ های ۱۸ اینچی را برای شما به همراه خواهد داشت. اضافه کردن پکیج «اطلاعات و سرگرمی» به ارزش ۴۶۹۰ دلار و همینطور صندلی های اسپورت (۲۲۲۰ دلار)، دامپرهای تنظیم شونده (۱۷۹۰ دلار)، سیستم گشتاور برداری مبتنی بر ترمز (۱۳۲۰ دلار) و دیگر آپشن ها، قیمت پورشه آزمایش شده را به ۷۰ هزار دلار رسانده اند.

در مقابل، آلفا رومئو ۴ سی از بسیاری جهات زاییده طراحی فراری ۴۵۸ ایتالیا است. این خودرو نیز مانند خودروهای اسپورت ارائه شده توسط تولیدکننده هایی مانند فراری، لامبورگینی و مک لارن از موتور میانی استفاده کرده و در همین حال، هسته ساختار آن از کامپوزیت فیبر کربنی است که تنها ۱۰۶ کیلوگرم وزن دارد.

مقایسه فنی آلفا رومئو 4 سی و پورشه کیمن

یک موتور جدید ۱.۷ لیتری با چهار سیلندر در یک ردیف به همراه پوشش بدنه و رویه آلومینیومی استفاده شده است. همچنین در این موتور بخش های داخلی آلیاژی و انژکتور سوخت مستقیم مورد استفاده قرار گرفته.

توربوهای برگ وارنر فشار اضافی را برای موتور ۴ سی ایجاد می کنند و خنک کننده داخلی نیز حرارت ناخواسته موتور را به محیط اطراف کاهش می دهد.

قدرت ۲۳۷ اسب بخاری این خودرو شاید کمتر از اتومبیل رقیب باشد ولی باید توجه داشت که وزن ۴ سی، ۱۱۲۱ کیلوگرم است که از این نظر نسبت به کیمن، ۲۷۶ کیلوگرم سبک تر است. همچنین فاصله محوری آن نسبت به مدل پورشه ۹.۴ سانتیمتر کوچکتر و طول کلی آن نیز ۳۷.۸ سانتیمتر کمتر است.

رانندگی سخت در محصول ایتالیایی

در خودرو آلفا رومئوی آزمایش شده، تقریبا از تمام آپشن های در دسترس استفاده شده و این آپشن ها قیمت اولیه ۵۵ هزار دلاری آن را به ۶۸ هزار دلار رسانده اند. آپشن هایی مانند پکیج چرم به ارزش ۲۷۵۰ دلار، پکیج «پیست مسابقه» به ارزش ۲۴۰۰ دلار، چرخ های ۱۸ و ۱۹ اینچی با تایرهای چسبان تابستانی به ارزش سه هزار دلار، یک پکیج تجهیزات راحتی به قیمت ۱۸۰۰ دلار، هزار دلار برای صندلی های چرم طرح قرمز و اگزوز مسابقه ای به ارزش ۵۰۰ دلار، مواردی مانند انبار باتری، چراغ های نور بالای زنون و رنگ قرمز مخصوص روسوآلفا نیز هزینه ای برابر ۱۸۵۰ دلار داشته اند.

تنها گیربکس در دسترس، سیستم اتوماتیک دو کلاچه ۶ سرعته بوده. شروع حرکت ۴ سی در پیست حسی شبیه یک غرش ایجاد می کنید. وقتی راه می افتید سر و صدای موتور از همه جا به گوش می رسد. صدایی که دلیل اصلی آن نبود عایق بندی صدا یا حرارت درون این خودرو است.
همانند هر خودرو مسابقه ای، هیجان رانندگی، دردسرهایی هم در پی دارد. یک سواری وحشیانه، یک کمربند که گردن شما را خراش می دهد، آفتاب گیرها به کناره ها نمی چرخند، هیچ تکیه گاهی برای دست ها نیست و یک صندلی ارزان قیمت که نیاز به تنظیم ارتفاع و زاویه دارد؛ همه اینها گوشه ای از میهمان نوازی آلفا رومئو داخل 4 سی هستند.

همچنین بدون سیستم دستیار فرمان، مانور در پارکینگ، کار پر زحمتی شده. حتی اگر دوست دارید از رادیو استفاده کنید، باید به خاطر داشته باشید که کیفیت صدا و کنترل آن بسیار پایین است. برخی ابزارها مانند سوییچ کروز کنترل یا نور بیشتر برای چراغ های نور بالا که ممکن است به آنها احتیاج پیدا کنید، در پشت فرمان پنهان شده اند.

رقابتی دشوار در مسیر مسابقه

در جاده، صدای نویز بیرون کابین آنقدر زیاد است که ناخودآگاه شرایط را بررسی می کنیم تا پنجره ای باز نمانده باشد و همینطور پدل شیفترها را فشار می دهیم تا شاید با یک دنده بالاتر حرکت کنیم.

مقایسه فنی آلفا رومئو 4 سی و پورشه کیمن

شرایط ۴ سی به گونه ای است که انگار آلفارومئو یک خودرو مسابقه ای را با طراحی چرم و سیستم تنظیم هوا همراه کرده؛ شرایطی که ممکن است برای برخی بسیار راضی کننده باشد.

ترکیب موتور قدرتمند، کنترل شروع به حرکت تهاجمی، تاخیر مناسب در شیفت دنده های گیربکس اتوماتیک دو کلاچه و وزن متعادل، باعث شده تا ۴ سی برای رسیدن به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت به ۴.۱ ثانیه و برای طی کردن مسیر یک کیلومتری به ۱۲.۸ ثانیه زمان نیاز داشته باشد. این آمار حدود یک ثانیه نسبت به پورشه کیمن برتری دارد و حتی کوروت سی ۷ را نیز تهدید می کند.

سیستم ترمز آلفا ۴ سی نیز عملکرد قابل توجهی داشته و حس کنترل خوبی در پدال ترمز وجود دارد. این خودرو از سرعت ۱۱۲ کیلومتر بر ساعت در مسافتی برابر ۴۳.۸۹ متر متوقف می شود که این مسافت نسبت به پورشه کیمن ۱.۲۲ متر کوتاه تر است.

در همین حال عملکرد کیمن در تست لغزش در پیچ و چسبندگی بهتر است. اینکه کیمن و ۴ سی هر دو خودروهای اسپورت دو سرنشینه با موتور میانی هستند را نباید به عنوان شباهت این دو مدل در نظر گرفت. در واقع پورشه و کیمن در نقطه مقابل یکدیگر قرار دارند.

۴ سی یک خودرو عصبانی و درنده خو است، در حالی که کیمن همیشه محتاط و تحت کنترل است. اولی یک شرور ایتالیایی است و دومی یک اشراف زاده آلمانی. سیستم پیشرانه پورشه همراه با موتور شش سیلندر تخت، از فناوری قدیمی تری نسبت به ۴ سی استفاده می کند؛ با اینحال در دور موتور ۶۰۰۰ و زمانی که ۴ سی به فکر رفتن به دنده بالاتر است، موتور شش سیلندر کیمن در ابتدای تنفس آرام خود بوده و تا اضافه شدن ۱۶۰۰ دور بر دقیقه، دیگر می توانید از صدای موتور لذت ببرید.

در همین حال، کنترل های مورد نیاز راننده به صورت کامل ساخته و پرداخته شده اند و تمام عملگرها برای راننده داخل کابین راضی کننده است. تنظیم ۱۴ جهته صندلی راننده برای ایجاد یک تکیه گاه مناسب برای مسافرت های طولانی کاملا مفید است.

در پکیج آپشن پرمیوم ۱۷۸۰ دلاری نیز تریم چرمی شرایط را بهتر از قبل می کند. نکته مثبت دیگری که در کابین کیمن نسبت به ۴ سی وجود دارد، میدان دید ۳۶۰ درجه به صورت استاندارد است که شما را از تمامی جوانب آگاه می کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج