۱۶۹۳۷۶
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

تبلور کیفیت های جنسی فضا

کانسپت فروشگاه نیل بَرِت در توکیو بر اساسِ ایجاد کمترین گسیختگی در طراحی مد روز(بمعنای ایجاد فضایی پیوسته) پی ریزی شد.

اتووود - مينا ارجمند: کانسپت فروشگاه نیل بَرِت در توکیو بر اساسِ ایجاد کمترین گسیختگی در طراحی مد روز(بمعنای ایجاد فضایی پیوسته) پی ریزی شد، زاها حدید برای رسیدن به این منظور از پارامترهای یکسان مانند نقاط ثابت ،چین ها و فولدینگ و جدا سازی و برش دادن عناصر، استفاده کرده است. فراتر ازطرحی گنجانده شده در یک اتاق و یا درفضایی واحد؛ این فروشگاه ، با طرحی دالانی(مسیری مدور) به مشتریان اجازۀ تجربه در فضایی چندگانه و با تعابیرمتفاوت میدهد. مبلمان ها در نقاط کلیدی در سراسر فروشگاه به نمایش گداشته شده اند تا کانسپت فضاییٍ خروج از محوطه ای باریک و ورود به فضایی باز را بوجود آورد.

تبلور کیفیت های جنسی فضا

مبتنی بر وجوه فرمال پروژه ، طراحی میان معماری و مجسمه سازی در حرکت است درجایی که لایه های صفحات فشرده شده از هم جدا می شوند و تا می خورند نشیمن ها و قفسه های نمایشی را بوجود آورند. این لایه های بوجود آمده ،بعنوان مکانی برای نمایش "کلکسیون اکسسوری BN" می اورند . کانسپت فروشگاه با کاراکتر های مکمل و دوگانگی میان زن و مرد، بازی می کند. این مفهوم با استفاده از حس لامسه (خاصیت کیفی عناصر) در متریال های بکار رفته و در طراحی مبلمان هر دو طبقه، بازتاب داده شده است . رنگ و جنس مبلمان در طبقۀ همکف به گونه ای قوی، مردانه و پویا طراحی شده اند در حالیکه مبلمان های طبقۀ اول، با استفاده از خطوط سیال ،بیشتر بیانگر حس زنانگی هستند.

طبقۀ اول با حسی سرزنده و صمیمی طراحی شده است تا زون هایی رابرای نگهداشتن نمای پرسپکتیوی مابین آنها بوجود آورد. این اثر متقابل بین مرد و زن در مفهوم زیبایی شناسی با قرارگیری با روکش صاف کُریَن مبلمان ها در تضاد با صفحات بتنی خشن در جاهای دیگر فضا، نشان داده شده است. این تضاد ، در رنگ و روکش سفید مبلمان درکنار کف سیاه و صیقلی طبقۀ همکف هم تاکید شده است. آخرین طراحی ها بوسیلۀ نرم افزار مدل سازی D۳ شکل داده شده اند.

این کار بوسیله ی کارخانه ی سازنده (که از همین نرم افزار استفاده میکند) ادامه یافت تا بوسیلۀ حرارت دادن ورقه های کُریَن را ، به شکل صفحات سه بعدی طراحی شده در آورند. سری های این صفحات با مفصل ها و اتصالات تجهیز شده اند که سرهم کردن صفحات را در محل نصب آسان تر می کند.شرکت سازندۀ این قطعات با استفاده از آخرین مدل سازی سه بعدی و برنامه نویسی سی اِن سی ، تبدیل طرح را به واقعیت (ساختن دقیق طرح) را به صورتی دقیق و با روشی اتوماتیک تضمین می کند.

فروشگاه نیل بَرِت در توکیو

تبلور کیفیت های جنسی فضا

تبلور کیفیت های جنسی فضا

تبلور کیفیت های جنسی فضا

تبلور کیفیت های جنسی فضا

تبلور کیفیت های جنسی فضا
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج