جاباما
۱۶۹۶۹۴
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

حمله یوزهای ایرانی به قهرمان قلابی

قطر یکی از رقبای بسیار آشنا برای تیم‌ملی، همسایه کوچکی در خلیج فارس است که در این سال‌ها بارها و بارها مقابل ایران صف‌آرایی کرده و خاطرات تلخ و شیرینی برای فوتبال‌دوستان کشورمان رقم زده است.

خبر ورزشی: قطر یکی از رقبای بسیار آشنا برای تیم‌ملی، همسایه کوچکی در خلیج فارس است که در این سال‌ها بارها و بارها مقابل ایران صف‌آرایی کرده و خاطرات تلخ و شیرینی برای فوتبال‌دوستان کشورمان رقم زده است. البته این خاطرات در سال‌های گذشته برای ما شیرین بوده به خصوص در مقدماتی جام‌جهانی‌ ۲۰۱۴ که تیم کارلوس کروش با اقتدار توانست از سد قطر بگذرد.

ايران بعد از برد روحيه‌ساز برابر بحرين در روز نخست امروز مقابل قطري‌هاي زخم‌خورده قرار مي‌گيرد با اين هدف كه صعودش به مرحله بعد را قطعي كرده و شانس خود براي صدرنشيني را افزايش دهد. شاگردان كروش در بازي اول نشان دادند به هماهنگي و پختگي لازم در اجراي برنامه‌هاي تاكتيكي مربي پرتغالي رسيده‌اند و از آن مهمتر ديگر احساسي به توپ ضربه نمي‌زنند.

امروز مسلماً اگر مثلث تهاجمي تيم‌ملي بتواند سرعت خود را بالا ببرد، عبور از خط دفاع از هم‌پاشيده قطر كار چندان دشواري نخواهد بود، مدافعاني كه در بازي با امارات نشان دادند روي هر حمله شكننده هستند و توان بسته نگه داشتن چهارچوب دروازه را ندارند. كروش با توجه به تفكراتي كه دارد امروز هم قطعاً برنامه خاصي براي فضاهاي باز قطر دارد و چه بسا مثل بازي با بحرين با تله‌گذاري خاص باعث سردرگمي قطري‌ها شود تا در زمان لازم تيرخلاص را شليك كند. در سوي مقابل قطري‌ها با گلباران شدن مقابل امارات امروز تنها براي زنده ماندن در جام به مصاف ايران مي‌آيند تا علاوه بر خلق شگفتي همچنان شانس صعود داشته باشند.

تيمي چندمليتي اما ناهماهنگ نسبت به ادوار گذشته كه با اتكا به نفرات خارجي خود سوداي بزرگي در فوتبال قاره را دارد اما در عمل هنوز فاصله زيادي با مدعيان قاره ‌كهن دارند. برگ برنده امروز كارلوس كروش مي‌تواند شناخت خوب لژيونرهاي فوتبال ما از قطر باشد، بازيكناني كه در ليگ قطر بازي مي‌كنند و خوب مي‌دانند جلوي رقيب به چه نحوي بازي كنند. اگر ايران بتواند از سد قطر عبور كند، صعودش قطعي خواهد شد و تنها در بازي با امارات به فكر صدرنشين شدن خواهد بود.

سوژه‌هاي بازي

ايران تنها در يك دوره از جام ملت‌هاي آسيا با قطر روبه‌رو شده و آن هم برمي‌گردد به جام ۱۹۸۸ در قطر كه در بازي افتتاحيه ما توانستيم با گل‌هاي فرشاد پيوش و كريم باوي از سد اين تيم عبور كنيم.

قطري‌ها تا سال ۱۳۷۶ شمسي نه موفق به شكست دادن ايران شده بودند، نه موفق به گلزني. در آبان ۷۶ و رقابت‌هاي مقدماتي جام‌ جهاني‌ ۹۸ در دوحه با دو گل ما را شكست دادند تا طلسم ناكامي‌هاي‌شان شكسته شود، شكستي كه باعث شد محمد مايلي‌كهن از سمت مربيگري ايران بركنار شود.

آخرين بازي ايران - قطر خردادماه سال ۹۱ در دوحه بود كه ايران با هدايت كارلوس كروش و درخشش رضا قوچان‌نژاد از سد قطر عبور كرد تا با همين برد، روحيه ايران براي صعود به برزيل بالا برود.

در حال حاضر از ۶ لژيونر فوتبال ايران در ليگ ستارگان قطر چهار نفر در تيم ‌ملي حضور دارند كه تجربه آنها مي‌تواند برگ برنده ايران در مصاف امروز باشد. اشكان دژاگه، مهرداد پولادي، سيدجلال حسيني و مسعود شجاعي در ماه‌هاي گذشته بارها با ملي‌پوشان قطري در رقابت‌هاي باشگاهي روبه‌رو شده و شناخت خوبي از آنها دارند.

آندرانيك تيموريان هافبك كليدي تيم‌ملي با وجود خبرهايي در ارتباط با مصدوميت، ديروز اعلام كرد مشكلي براي مصاف با قطر ندارد و امروز در صورت صلاحديد كادرفني به ميدان خواهد رفت.

بلال محمد، مدافع كليدي و كاپيتان قطري‌ها به دليل مصدوميت بازي با ايران را از دست داد تا مشكلات جمال بلماضي سرمربي فرانسوي - الجزايري قطري‌ها بيشتر شود.

قطر يكي، دو ماه قبل عنوان قهرماني جام خليج فارس را به خود اختصاص داد اما امروز شيران پارسي اين فرصت را دارند تا با حمله به قهرمان قلابي خليج هميشه فارس، خيلي چيزها را به تيم‌هاي عربي حاشيه خليج فارس ثابت كنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج