۱۷۰۰۱۵
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

تنبیه بدنی در مدارس کم شده است!

با وجود اینکه خبرهایی از تنبیه های دلخراش و متاثر کننده ای در چند ماه گذشته منتشر شده،‌اما معاون پاسخگویی به شکایات اداره کل ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش می گوید به طور کلی تنبیه بدنی در مدارس کم شده است.

خبرآنلاین: با وجود اینکه خبرهایی از تنبیه های دلخراش و متاثر کننده ای در چند ماه گذشته منتشر شده،‌اما معاون پاسخگویی به شکایات اداره کل ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش می گوید به طور کلی تنبیه بدنی در مدارس کم شده است.

خدایار رفیعی در میزگری درباره تنبیه در مدارس گفت: دلایل و علتهای مختلفی برای تنبیه در مدارس می تواند وجود داشته باشد. بسیاری از ناهنجاری های جامعه از گذشته وجود داشته، اما نوع آن متفاوت شده است و اینکه اخیرا به موضوع تنبیه در رسانه ها خیلی پرداخته می شود به معنای این نیست که زیاد شده است. متاسفانه از تنبیه در مدارس به عنوان ابزار بازدارنده و تربیتی استفاده شده و ریشه تاریخی و فرهنگی دارد. البته من قبول ندارم که این رفتار بازدارنده است، چون خلاف ضوابط و مقررات است.

او گفت: شاید باید به گسست نسلی توجه کنیم؛ گسست نسلی در آینده آسیب جدی به روابط مردم در جامعه وارد می کند و ما نتوانستیم این گسست را بین خانواده و نوجوانان که مشکلات اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی دارد را برداریم. کمتر اولیایی هستند که با گفت و گو مسائل را حل کنند. رابطه استاد و شاگردی هم خیلی تغییر کرده است، یک روزی اگر معلم از کوچه ای رد می شد دانش آموزان به حرمت او کنار دیوار می ایستادند اما الان این رابطه تغییر کرده است که بخشی ناشی از گستره شبکه های اجتماعی و ورود دانش آموزان به مسائل فراملیتی است. بخشی هم ضعف آموزش است که نتوانستیم قوی عمل کنیم. اگر در مسیر تربیت دینی و مسیر علمی درست حرکت کنیم مسائل حل می شود.

معاون پاسخگویی به شکایات اداره کل ارزیابی عملکرد آموزش و پرورش گفت: واقعیت است که در این یک سال گذشته که مسئول پاسخگویی به شکایات در آموزش و پرورش هستم مواردی که از تنبیه گزارش شده در حد و گسترده ای نیست که رسانه ها اعلام می کنند. بخشی از این تنبیه ها توسط ولی قانونی دانش آموز در مراجع قانونی و قضایی رضایت داده شده است.البته در وظایف ما این نیست که از اولیا رضایت بگیریم و هرکز ابز این موضوع دفاع نمی کنیم. اگر معلمی از ابزار تنبیه بدنی به عنوان عامل بازدارنده یا اصلاح رفتار استفاده کند تخلف است و ما برخورد می کنیم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج