۱۷۰۸۶
۵۰۰۸
۵۰۰۸
پ

احمدی نژاد سه ساعت با كاسترو چه گفت؟

احمدي‌نژاد در اين ديدار با تجليل از شخصيت انقلابي و برجسته فيدل كاسترو گفت: همه ملت‌هاي جهان بويژه انقلابيون با نام فيدل كاسترو آشنا بوده و براي شخصيت انقلابي و مردمي شما احترام فراواني قائل هستند.

دكتر احمدي‌نژاد و فيدل كاسترو در ديداري كه بيش از سه ساعت به طول انجاميد مهمترين مسايل بين‌المللي و منطقه‌اي بويژه موضوع تبعات نظام ناعادلانه حاكم بر جهان، ضرورت خلع سلاح هسته‌اي، تقويت روابط ملت‌هاي انقلابي، تلاش براي برپايي صلح و امنيت در جهان و مقابله با انتشار گازهاي گلخانه‌اي را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

رييس جمهوري اسلامي ايران و رهبر انقلاب كوبا همچنين بر ضرورت همگرايي و اتحاد كشورهاي انقلابي و تلاش همه جانبه براي اصلاح مناسبات ناعادلانه حاكم بر جهان با ايستادگي و مقاومت ملت‌ها در برابر زياده‌خواهي مستكبران و قدرت‌هاي زورگو تاكيد كردند.

احمدي‌نژاد در اين ديدار با تجليل از شخصيت انقلابي و برجسته فيدل كاسترو گفت: همه ملت‌هاي جهان بويژه انقلابيون با نام فيدل كاسترو آشنا بوده و براي شخصيت انقلابي و مردمي شما احترام فراواني قائل هستند.

رييس جمهور با بيان اينكه دو ملت ايران و كوبا آرمان و ديدگاه مشتركي نسبت به مسايل و موضوعات بين‌المللي دارند، گفت: با توجه به اينكه نظام سرمايه‌داري به پايان راه خود رسيده است، دو ملت بزرگ ايران و كوبا، در شرايط كنوني مسئوليت سنگيني در برپايي نظم جديد جهاني بر محور عدالت و انسانيت دارند.

وي با اشاره به هجمه سنگين مستكبران عليه ملت‌هاي مستقل و عدالت‌خواهي مانند ايران و كوبا اظهار داشت: در شرايطي كه امپرياليسم همه توان خود را عليه ما بسيج كرده است، ملت‌هاي مستقل جهان با انسجام و همبستگي و تقويت همكاري‌ها و تعاملات خود مي‌توانند دشمنان را بيش از گذشته ناكام و مأيوس سازند.

احمدي‌نژاد خاطرنشان كرد: امروز به فضل الهي ملت‌ها بيدار شده و از حق حاكميت و تعيين سرنوشت خود دفاع مي‌كنند و ديگر اجازه نخواهند داد اقليتي زورگو و زياده‌خواه اراده خود را بر آنها تحميل كنند.

رييس جمهور در ادامه بر افزايش روزافزون مناسبات تهران - هاوانا تاكيد كرد و گفت: روابط گسترده و نزديك دو كشور در عرصه‌هاي مختلف سياسي، اقتصادي و فرهنگي به نفع دو ملت و تمامي ملت‌هاي دوستدار عدالت و آزادي است.

فيدل كاسترو رهبر انقلابي كوبا نيز در اين ديدار مقاومت ملت ايران در مقابل امپرياليسم و قدرت‌هاي زورگو را ستودني و درس‌آموز توصيف كرد و گفت: جمهوري اسلامي ايران با ايستادگي و مقاومت در برابر مستكبران، جايگاه برجسته‌اي در مناسبات جهاني و در بين ملت‌ها پيدا كرده است و اين جايگاه ارزشمند مي‌تواند كانون اميد ملت‌هاي جهان باشد.

وي با اشاره به اينكه اخبار ايران و سخنراني‌ها و مطالب دكتر احمدي‌نژاد را به طور روزانه پيگيري مي‌كند، با تاكيد بر موافقت خود با ايده‌ها و نظريات دكتر احمدي‌نژاد در خصوص مسايل جهاني اظهار داشت: بنده نيز معتقدم كه امپرياليسم در حال فرو پاشي است و چاپ دلارهاي بدون پشتوانه يك كلاهبرداري بزرگ از سوي سرمايه‌داران عليه ساير ملت‌هاي جهان مي‌باشد.

كاسترو با اشاره به اينكه ايران و كوبا از روابط استراتژيك و راهبردي برخودار هستند، بر ضرورت هماهنگي و تعاملات هر چه نزديكتر تهران - هاوانا در تمامي زمينه‌ها تاكيد كرد.

رهبر انقلاب كوبا خاطرنشان كرد: دنيا به سمت ايده‌هاي عدالت‌طلبانه در حال حركت است و ملت‌ها بايد در مسير رفع مشكلات جهاني، از جمله تلاش براي خلع سلاح هسته‌اي قدرت‌هاي زياده‌خواه، با يكديگر همكاري و مشاركت كنند و امروز موضوع خلع سلاح هسته‌اي يك ضرورت جهاني است.

وي با بيان اينكه توطئه‌هاي امپرياليسم به صورت غيرعادلانه عليه ملت ايران شكل گرفته است، اظهار داشت: همبستگي و همكاري كشورهاي انقلابي با يكديگر مي‌تواند گام مؤثري در شكست اينگونه توطئه‌هاي مستكبران باشد.


منبع: ایسنا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

احمدی نژاد سه ساعت با كاسترو چه گفت؟


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج