۱۷۱۰۸۳
۵۰۳۳
۵۰۳۳
پ

رازهای آقا و خانم ولز

ریتا هیورث یکی از پرحاشیه ترین چهره های سینمای دهه ۱۹۴۰ بوده است.«استفان دی هور» که کتاب «رازهای ریتا اچ.» را نوشته معتقد است که او شهرت کمتری نسبت به بازیگری همچون «مریلین مونرو» دارد.

رازهای آقا و خانم ولز




هفته نامه تماشاگران امروز - ابوالفضل الله دادی: «استفان دی هور» که کتاب «رازهای ریتا اچ.» را نوشته معتقد است که او شهرت کمتری نسبت به بازیگری همچون «مریلین مونرو» دارد. البته که باید هم چنین باشد. حاشیه هایی که مرلین مونرو در طول زندگی اش با آن دست و پنجه نرم کرد را کمتر چهره دیگری تجربه کرده است.

با اینحال «ریتا هیورث» یادآور سینمای پرافتخار دهه 40 است. بعلاوه هیورث زندگی پر سروصدایی هم داشته است. او سه بار ازدواج کرده که یکی از همسران او بیشتر از بقیه بر سر زبان ها بود.

رازهای آقا و خانم ولز

مطبوعات به اولقب داده بودند: «الهه عشق». او با بازی در فیلم سینمایی «گیلدا» و «بانویی از شانگهای» تولد ستاره ای را در سینمای هالیوود نوید می داد. با اینحال هیورث سرانجامی ناامیدکننده در دنیای سینما داشت. ازدواج با یک نابغه و سپس با یک میلیاردر او را از مسیر زندگی اش منحرف کرد.

اورسن ولز در مورد او گفته است: «مدت زیادی طول کشید تا توانستم او را فراموش کنم.»

«مارگریتا کارمن کاتسینو» ۱۷ اکتبر ۱۹۱۸ در نیویورک بدنیا آمد. او فرزند بزرگ خانواده ای ۵ نفره بود. دو برادر کوچکتر از خودش داشت و پدرش «ادواردو کانسینو» یکی از هنرمندان مشهور نیویورک بود. در واقع پدر ادواردو با هفت فرزندگش گروهی را تشکیل داده بودند که به کارهای هنری می پرداختند.

«ولگا»، مادر ریتا نیز در کار هنری و دختر یک بازیگر ایرلندی بود. ریتا بین پدری سختگیر و مادری که بعدها به الکل اعتیاد پیدا کرد، کودکی سختی را از سر گذراند.

رازهای آقا و خانم ولز

از نخستین روزهای کودکی وارد گروه خانوادگی شان شد و در چهار سالگی یکی از اعضای ثابت گروه پدرش بود. اوضاع مالی بحرانی باعث شد که ادواردو خانواده اش را بردارد و دل به جاده بزند. او که اعتقاد داشت آینده از آن کمدی های موزیکال است از نیویورک خارج شد و راه هالیوود را در پیش گرفت.

ادواردو در ۱۹۲۸ در سانست بلوار کلاس های خود را برپا کرد که موفقیت عظیمی در پی داشت.

مارگاریتا، ریتا می شود

در سال ۱۹۳۳، «وینفیلد شی هان»، معاون کمپانی «فوکس فیلم» تحت تاثیر چهره و هنر مارگاریتا قرار می گیرد و به این شرط که او اسمش را به ریتا تغییر دهد قراردادی با او امضا می کند. اینطوری ریتا کانسینو در سال ۱۹۳۵ در اولین فیلمش «دوزخ» در کنار اسپنسر تریسی ظاهر شد.

ریتا که از سختگیری های پدر و مادرش که حالا الکلی شده بودند به تنگ آمده کم کم از آنها فاصله می گیرد. او در چندین فیلم درجه دو و در نقش دختران مصری، مکزیکی و ... ایفای نقش می کند. ریتا ۱۹ سال سن دارد که با تاجری به نام «ادوارد سی. جودسون» ۳۹ ساله آشنا شده و با او ازدواج می کند. هدف او از این ازدواج بیش از هر چیز فرار از جهنمی است که خانواده اش برای او ساخته اند.

جودسون اما او را به فرد دیگری تبدیل می کند. او ریتا را به چندین عمل جراحی زیبایی وامی دارد تا «زنی را که می خواهد بسازد». در همین دوران است که «هری کوهن» رییس کمپانی «کلمبیا پیکچرز» قراردادی هفت ساله و با حقوق هفتگی ۲۵۰ دلار با او امضا می کند و البته نام خانوادگی او را از کانسینو به نام مادرش یعنی هیورث تغییر می دهد. ریتا در این دوران در دوازده فیلم بازی می کند و البته از شوهرش جدا می شود.

همشهری ولز

طولی نمی کشد که او دل به اورسن ولز می بازد. خودش می گوید اورسن ولز اولین مردی است که صادقانه دوستش داشته است. ولز زمینه دوری او از هالیوود را برایش فراهم کرده و او را با دنیایی آشنا می کند که اگرچه از آن می ترسد اما شیفته آن است: تئاتر.

و البته وقتی مردی که دوستش دارد یکی از دوستان روزولت است بی شک گذرش به سیاست هم می افتد. اورسن ولز می گوید: «راستش ریتا در عمق وجودش از شخصیتش به عنوان یک ستاره متنفر بود. این وضعیت هیچ لذتی برای او نداشت.»

با اینحال یک چیز باعث می شود اورسن ولز از رفتار ریتا خسته شود. ریتا به شکل غریبی دوست دارد به او ثابت شود که دوستش دارد؛ این وضعیت باعث می شود که رابطه بین ولز و ریتا سرد شده و ولز بعد از تولد دخترشان ریکا از او فاصله گیرد اما قبل از اینکه تندباد بی وفایی وزیدن بگیرد، ریتا ترجیح می دهد که حین فیلمبرداری «گیلدا» از ولز جدا شود و در همین دوران است که رسانه ها اخبار مختلفی از ارتباط او با «دیوید نیون»، «نیکتور ماتور» و «هاوارد هیوز» منتشر می کنند و ریتا کلافه از شایعه ها، با «علی خان» ازدواج می کند.

رازهای آقا و خانم ولز

آنها برای ازدواج به سوییس می روند و ریتا دختری به نام «یاسمینا» به دنیا می آورد. با اینحال علی خان پیش از آنکه شوهر خوبی باشد پدر بهتری است و خیلی زود اعتراف می کند که نمی تواند به او وفادار باشد. ریتا یک بار دیگر از همسرش جدا می شود و به آمریکا بازمی گردد.

ازدواج سوم و فراموشی

ریتا هیورث برای سومین بار هم ازدواج می کند و این بار با یک خواننده آرژانتینی به نام «دیک هایمز». با اینحال در این دوره ریتا خیلی زود به مصرف بی رویه الکل روی می آورد. این وضعیت به شدت روی جسم و رفتارهایش اثر می گذارد و نخستین نشانه های بیماری بزرگ از راه می رسد.
ریتا به آلزایمر مبتلا می شود و در این دوران حتی در یک پروژه فیلمبرداری نیز حاضر می شود اما بیماری اش شدت می گیرد و او بلافاصله با فرد دیگری جایگزین می شود.

در سال 1981 او تحت سرپرستی یکی از دو دخترش، یاسمینا قرار می گیرد که بعدها به یکی از موثرترین فعالان حمایت از مبتلایان به آلزایمر تبدیل می شود. سرانجام در 14 مه 1987 ریتا هیورث در نیویور می میرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج