۱۷۱۰۸۸
۵۰۵۰
۵۰۵۰
پ

رابطه موفقیت و تام و جری!

موفقیت همواره شامل عوامل متعدد به هم پیوسته و منسجمی است که در نهایت موجب رضایتمندی، کیفیت بالا، ارتقای سطح زندگی و شغلی و نیز ایجاد روابط بهتر میان انسان ها می شود.

مجله موفقیت - اصغر اصغری: موفقیت همواره شامل عوامل متعدد به هم پیوسته و منسجمی است که در نهایت موجب رضایتمندی، کیفیت بالا، ارتقای سطح زندگی و شغلی و نیز ایجاد روابط بهتر میان انسان ها می شود.

تاکنون بسیاری از این عوامل شناخته شده اند و به راحتی قابل درک هستند؛ عواملی که می توانند در کسب انرژی مثبت، ایجاد انگیزه و تغییر، خودباوری، فرصت شناسی و به وجود آمدن ارتباط های پرثمر تاثیرگذار باشند. اما با این همه آیا می توان گفت همه عوامل موثر در پیدایش پدیده ای به نام موفقیت در زندگی فردی و یا گروهی انسان ها شناخته شده اند، به راحتی قابل ارزیابی اند و کاملا مقابل چشم ما قرار دارند؟ طبیعتا پاسخ این سوال منفی است؛ چرا که تجربه بسیاری از چهره های موفق که در خلق آثار جاودان این جهان تجربه ای گران سنگ داشته اند، خلاف این موضوع را به ما ثابت می کند.

رابطه موفقیت و تام و جری!

شاید موسیقی کارتون مشهور تامو جری بتواند مثال مناسبی برای این فرضیه باشد. حدود ۷۵ سال از معرفی دو چهره مشهور انیمیشن جهان، یعنی «تام و جری»، می گذرد. شخصیت هایی که حتی نامشان را از میان درگیری های جنگ جهانی اول وام گرفته اند؛ یعنی جایی که در آن سربازان انگلیسی را «تام» و مبارزان آلمانی را «جری» می خواندند.

اما آنچه باعث شده است این کارتون تا این حد میان مردم جهان با تفاوت های آشکار فرهنگی، اجتماعی، علمی و حتی شکاف غیرقابل انکار نسل ها همچنان عنوان پرمخاطب ترین انیمیشن جهان را به خود اختصاص دهد، عامل نادیده و نامحسوس موسیقی آن است. شاهکار بزرگ «اسکات بردلی» یکی از ماهرترین سازندگان موسیقی جهان که در زمانه خود دست به خطر بزرگی زد و به موفقیت رسید.

او به هیچ عنوان از موسیقی های رایج آن زمان احساس رضایت نداشت؛ برای همین دنبال کار خود را گرفت تا در نهایت به چنین شیوه ای از روایتگری موسیقی برسد. بردلی به خوبی دریافته بود که کارتون ها به دلیل شیوه خاص روایتشان، به سبکی از کمپوزیسیون نیاز دارند که تصاویر را زنده کند و به آن روح ببخشید. قطعات موسیقی که بردلی برای کارتون تام و جری ساخت، بهصورت مجزا معنای به خصوصی نداشت؛ اما هنگام ترکیب با تصاویر انیمیشن به آن ها عمق و احساس می بخشید.

موسیقی در اینجا قطعه ای جدا بود که بر روی تک تک شخصیت ها و احساساتشان رابطه ای تنگاتنگ ایجاد می کرد. اسکات بردلی نوعی از هارمونی را ساخت که بیش از هر قطعه دیگری در جهان شنیده شد، اما هیچ گاه به خاطر ساختن این قطعات شگفت انگیز مشهور نشد.

موسیقی دان قدرندیده هالیوود، حدود ۳۰ سال برای کارتون های تام و جری تلاش کرد و بسیاری از آثار جاودان این مجموعه را به یاری گروه ۷۵ نفری اش ساخت.

توفیق اسکات بردلی در ساخت موسیقی کارتون تام و جری یک اصل ناشناخته را در دنیای موفقیت برای همه آشکار کرد. گروه بزرگ، پرهزینه و موسیقی منحصر به فردش هیچ گاه در طول تماشای کارتون دیده نمی شوند. اماحس نشدن موسیقی دلیل بر عدم وجود آن نیست. حالا کافی است یک بار هم که شده است، کارتون تام و جری را بدون موسیقی تماشاکنید تا به تاثیر فوق تصور آن پی ببرید.

رابطه موفقیت و تام و جری!

موسیقی انیمیشن این اثر همچون روح روایتگری است که بدون آن، انگار هیچ اتفاقی نمی افتد. سحر و جادوی کارتون از بین می رود و آن را به اثری پیش پا افتاده تبدیل می کند. شاید بسیاری از تولیدکنندگان و یا سازندگان انواع کالاها و خدمات این اصل را به راحتی فراموش کنند.

آن ها حاضر نیستند برای عواملی که به چشم نمی آیند و یا به راحتی حس نمی شوند، هزینه های گزافی بپردازند. اما گاهی همین عوامل به ظاهر پنهان تاثیری شگرف بر موفقیت و یا عدم موفقیت آن خواهدداشت. مولفه هایی نامرئی که به شدت برای تقویت ایده های خلاقانه و جلوه گری آن ها می توانند نقش آفرین باشند.

نکته مهم این است که در برخی موارد، این عوامل ناپیدا هزینه هایی سنگین بروی دست شما می گذارند؛ بنابراین در اینجا مدیر و یا مسئولی موفق عمل خواهدکرد که بتواند خطرپذیری بالاتری از خود نشان دهد و به ارزش عوامل پشت پرده موفقیت واقف باشد. بار دیگر باید به این فرضیه مهم در رسیدن به موفقیت بازگردیم. عوامل موفقیت همیشه جلوی چشم نیستند؛ درست مثل موسیقی تام و جری و خالق استثنایی آن، اسکات بردلی!
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج