جاباما
۱۷۱۷۲۵
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

چه نیم‎‌هایی به نیمه نهایی صعود می‌کنند؟

مرحله گروهی جام ملت های آسیا روز دوشنبه با معرفی هشت تیم صعود کننده به پایان رسید، در این مطلب نگاهی داریم به هشت تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا ۲۰۱۵.

طرفداری: مرحله گروهی جام ملت های آسیا روز دوشنبه با معرفی هشت تیم صعود کننده به پایان رسید، در این مطلب نگاهی داریم به هشت تیم حاضر در مرحله یک چهارم نهایی جام ملت های آسیا ۲۰۱۵.

چه نیم‎‌هایی به نیمه نهایی صعود می‌کنند؟

استرالیا

تیم ملی فوتبال استرالیا با شروعی توفانی در دو بازی ابتدایی که همراه با به ثمر رساندن هشت گل بود خیلی ها را به قهرمانی خود در آسیا امیدوار کرد اما بازی پایانی و شکست مقابل کره جنوبی کمی اقتدار این تیم را زیر سوال برد. استرالیا با شش امتیازی که از پیروزی مقابل عمان و کویت بدست آورد به عنوان تیم دوم راهی مرحله یک چهارم نهایی شد و با زدن هشت گل بهترین خط حمله را در بین ۱۶ تیم حاضر به خود اختصاص داد. زرد پوشان در تاریخ جام ملت های آسیا قدمت چندانی ندارند و پس از جدایی از اقیانوسیه و حضور در قاره آسیا موفق به کسب یک نایب قهرمانی شده اند و امسال با قبول میزبانی در پی کسب اولین قهرمانی خود در آسیا هستند. استرالیا در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم اول گروه دوم یعنی چین خواهد رفت.

چه نیم‎‌هایی به نیمه نهایی صعود می‌کنند؟

ازبکستان

تیم ملی فوتبال ازبکستان در گروه دوم بازی ها با دو برد و یک شکست در حالی به مقام دوم رسید که تیم ملی چین را بالاتر از خود با سه برد می دید. میرجلال کاسیموف سرمربی تیم ملی ازبکستان تیمی را وارد بازی های جام ملت های آسیا کرده است که در مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ در رقابتی نزدیک با ایران و کره جنوبی از رسیدن به برزیل باز ماند و اینک به دنبال کسب موفقیت و اثبات توانایی هایش در بین ۱۶ تیم برتر قاره آُسیاست. ازبک ها در تاریخ جام ملت های آسیا، فروغ چندانی نداشتند و تنها یک بار موفق به کسب عنوان چهارمی در این بازی ها شده اند و این بار آمده اند تا با تیمی یک دست تر خود را در فوتبال آسیا تثبیت نمایند. ازبکستان در مرحله یک چهارم نهایی با صدرنشین گروه یک، کره جنوبی بازی خواهد کرد که در این چند سال اخیر پیوسته از آن تیم شکست خورده است.

چه نیم‎‌هایی به نیمه نهایی صعود می‌کنند؟

امارات

از دست دادن صدرنشینی در دقایق پایانی به قدری برای اماراتی ها ناراحت کننده بود و گران بود که سرمربی این تیم حتی داور بازی تیمش مقابل ایران را محکوم به قضاوت یک طرفه به منظور صدرنشین نشدن تیمش در این گروه کرد. در این دروه از رقابت ها که با افت فاحش تیم های عربی همراه بود، امارات و عراق تنها تیم های نماینده اعراب بودند که توانستند جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را به دست آورند و به همین علت تمام توجهات در حاشیه خلیج فارس به این دو تیم خواهد بود. امارتی ها در این دوره با معرفی چند بازیکن خوب از جمله عبدالرحمان تکنیکی زنگ خطر را برای تیم هایی جون عربستان و قطر به صدا درآوردند و کم کم در حال تبدیل به قدرت اول این قسمت از فوتبال آُسیا هستند. امارات در تاریخ جام ملت های آسیا فقط یک بار موفق به کسب مقام نایب قهرمانی شده است و این بار نیز با توجه به قرعه سختی که دارد بعید به نظر می رسد در این دوره نیز به مقام قابل توجهی دست یابد؛ اماراتی ها در مرحله یک چهارم نهایی بایستی به مصاف ژاپن، پرافتخارترین تیم این بازی ها بروند.

چه نیم‎‌هایی به نیمه نهایی صعود می‌کنند؟

عراق

قهرمان دو دوره قبل جام ملت های آسیا در این دوره با حضور در گروه چهارم بازی ها که تیم های ژاپن، عراق و فلسطین در آن حضور داشتند کار چندان دشواری برای صعود نداشت و با یک شکست برابر ژاپن و کسب دو پیروزی آسان مقابل اردن و فلسطین به عنوان تیم دوم گروه چهارم راهی مرحله یک چهارم نهایی شد. عراقی ها در تاریخ این بازی ها موفق به کسب یک عنوان قهرمانی و یک چهارمی شده اند که قهرمانی شان در سال ۲۰۰۷ یک نقطه عطف بسیار بزرگ در تاریخ فوتبال این کشور به شمار می رود. عراق در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم ملی ایران خواهد رفت که در گروه سوم با سه برد در صدر جدول قرار گرفت.

چه نیم‎‌هایی به نیمه نهایی صعود می‌کنند؟

کره جنوبی

تیم ملی فوتبال کره جنوبی با ۹ امتیاز از سه بازی و با زدن سه گل و بدون دریافت حتی یک گل در گروهی که تیم میزبان هم حضور داشت، مقتدرانه در صدر جدول قرار گرفت. شاگردان اولی اشتیلیکه در گروه یک مسابقات در حالی صدر جدول را مال خود کردند که برای بدست آوردن آن در یک بازی حساس موفق به شکست دادن تیم میزبان در میان هواداران خودی شدند. کره جنوبی جنوبی یکی از پرسابقه ترین تیم های آسیا در تاریخ جام ملت ها می باشد که تا کنون موفق به کسب دو عنوان قهرمانی، چهار سومی و یک چهارمی شده است. کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی باید به مصاف ازبکستان تیم دوم گروه دوم برود.

چه نیم‎‌هایی به نیمه نهایی صعود می‌کنند؟

چین

تیم ملی فوتبال چین پس از صعود به جام جهانی ۲۰۰۲ و نایب قهرمانی در جام ملت های آسیا ۲۰۰۴ که میزبانی آنرا بر عهده داشت حدود یک دهه فروغ چندانی در فوتبال آسیا نداشت تا اینکه حضور در این دوره و صدرنشینی در مرحله گروهی بار دیگر این تیم را بر سر زبان ها انداخت. چین در گروه دوم رقابت ها با اقتدار تمام و با کسب سه پیروزی در سه بازی خود بالاتر از ازبکستان، عربستان و کره شمالی در صدر جدول گروه دوم قرار گرفت. پیروزی مقابل ازبکستان که همراه تعویض شکست ۱-۰ با برد ۲-۱ بود، اوج کار چینی ها در این رقابت ها بود که صدرنشینی این تیم را تا حد زیادی تثبیت نمود. در تاریخ جام ملت های آسیا تیم ملی چین موفق به کسب عنوان قهرمانی نشده است اما دو بار اول، دو بار سوم و دو بار نیز چهارم آسیا شده است. بازی سخت چین در مقابل استرالیای میزبان در مرحله یک چهارم نهایی کار آنها را برای صعود به نیمه نهایی بسیار سخت کرده است.

چه نیم‎‌هایی به نیمه نهایی صعود می‌کنند؟

ایران

صدرنشین گروه سوم جام ملت های آُسیا، تیم ملی فوتبال ایران بود که این عنون را در واپسین دقایق بازی با امارات با گلی که رضا قوچان نژاد وارد دروازه این تیم کرد، به دست آورد. تیم ملی ایران در حالی با تیم های امارات، قطر و بحرین همگروه شده بود که در تاریخ بازی های خود با این تیم ها خاطرات تلخی داشت و همه ایرانی ها نگران تکرار این اتفاقات بودند، اما تیم کی روش با ارائه سه بازی بی نقص و کسب سه برد که توام با چهار گل و بدون دریافت حتی یک گل بود مقتدرانه خود را به عنوان تیم اول گروه سوم معرفی کرد. در تاریخ بازی های جام ملت های آُسیا تیم ملی فوتبال ایران با سه قهرمانی و سه نایب قهرمانی یکی از پر افتخارترین تیم های این رقابت ها به شمار می رود. تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف عراقی خواهد رفت که چند روز قبل از شروع بازی ها با تک گل سردار آزمون این تیم را شکست داده بود.

چه نیم‎‌هایی به نیمه نهایی صعود می‌کنند؟

ژاپن

پرافتخارترین تیم تاریخ جام ملت های آُسیا در این دوره نیز بسیار پر قدرت ظاهر شد و با سه برد متوالی با نه امتیاز به عنوان تیم اول گروه چهارم به مرحله بعدی صعود کرد. ژاپنی ها در این مرحله با زدن هفت گل و بدون دریافت گل بهترین نمایش ممکن را در بین تیم های حاضر در این رقابت ها داشتند. ژاپن که در تاریخ حضور خود در این رقابت ها بیشترین تعداد قهرمانی را با کسب چهار عنوان قهرمانی دارد در صورت قهرمانی در این دوره از رقابت ها خود را در فوتبال آسیا جاودانه خواهد کرد. ژاپن در مرحله یک چهارم نهایی به مصاف تیم دوم گروه سوم، امارات خواهد رفت.

چه نیم‎‌هایی به نیمه نهایی صعود می‌کنند؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج