جاباما
۱۷۲۱۵
۱ نظر
۵۰۰۷
۱ نظر
۵۰۰۷
پ

تيلور لوتنر به شما آموزش می دهد

تمرينات شكم براي تازه كارها

يكي از مهم‌ترين نقاط توجه همه كساني كه در تمام دنيا بدنسازي كار مي كنند، تقويت و فرم دادن عضلات شش تايي شكم است.

تمرينات شكم براي تازه كارها
يكي از مهم‌ترين نقاط توجه همه كساني كه در تمام دنيا بدنسازي كار مي كنند، تقويت و فرم دادن عضلات شش تايي شكم است. تمرينات تيلور لوتنر براي فرم دادن شكم مي‌تواند بسيار مفيد و كارآمد باشد به‌خصوص اگر شما تازه ورزش را شروع كرده باشيد. اين تمرينات را 3 جلسه 40 دقيقه اي در هر هفته انجام دهيد.


تمرينات شكم براي تازه كارها


حرکت قله روی توپ

عضلات درگير: شكم، بالاتنه

تعداد: ۴-۳ ست، ۱۲-۸ تايي

براي تقويت عضلات تنه از توپ بدنسازي سوئيسي استفاده كنيد. در موقعيت شنا قرار گرفته و پاها را روي توپ بگذاريد. بدن بايد از سر تا قوزك پا در يك خط مستقيم باشد و دقت كنيد كه شكم به پايين آويزان نشود. سعي كنيد با سفت كردن شكم موقعيت خود را ثابت نگه داريد.

نشيمنگاه را به سمت بالا حركت داده و همزمان توپ را به سمت شكم قل بدهيد. مكث كرده و توپ را به موقعيت قبلي برگردانيد. براي اين كار نشيمنگاه پايين آمده و توپ به عقب هل داده مي شود. علاه بر شكم عضلات شانه و بالاتنه هم در اين حركت درگير خواهند بود.


تمرينات شكم براي تازه كارها

دراز نست معکوس

عضلات درگير: مايل شكمي

تعداد: ۳ ست ۱۵ تايي

اگر از ساعت‌ها درازنشست نتيجه‌اي نگرفته‌ايد اين تمرين را امتحان كنيد. به پشت روي زمين دراز كشيده و كف دست‌ها را روي زمين بگذاريد. نشيمنگاه و زانوها را ۹۰ درجه خم كرده و در همان حالت نگه داريد. از همين حالا فشار شديد روي عضلات شكم شروع مي‌شود.

نشيمنگاه را از زمين جدا كرده و پاها را داخل شكم جمع كنيد؛ مكث كرده و پاها را پايين بياوريد تا جايي كه پاشنه‌ها تقريبا به زمين برسند. اگر براي سلامت كمرتان اهميت قائل هستيد به‌جاي درازنشست كلاسيك اين فرم را انجام بدهيد. تحقيقات نشان داده، درازنشست معكوس هم از نظر سلامت كمر هم از بابت تاثير روي شكم بر درازنشست كلاسيك برتري دارد.


تمرينات شكم براي تازه كارها

بارفیکس پا جمع

عضلات درگير: شكم، بالاي پا

تعداد: ۴-۳ ست، ۱۲-۸ تايي

ميله بارفيكس را گرفته و كاملا از آن آويزان شويد. دست به اندازه عرض شانه باز، زانوها اندكي خم و پاها به هم چسبيده‌اند. تحقيقات صورت گرفته در دانشگاه «سن ديگو» نشان داده، اين يكي از بهترين تمرينات براي شكم است.

همزمان پاها را جمع كرده و نشيمنگاه را بالا بكشيد، كمر را كمي قوس دهيد به نحوي كه بالاي پا داخل قفسه سينه بيايند. اين تمرين فشار بسيار كمي روي كمر وارد كرده در حالي‌كه تاثير آن روي عضلات شكم بسيار عالي است.


تمرينات شكم براي تازه كارها

خم کردن پا روی توپ

عضلات درگير: شكم

تعداد: ۴-۳ ست، ۱۲-۱۰ تايي

روي زمين دراز كشيده و عضلات پشت ساق پا را روي يك توپ سوئيسي قرار دهيد. دست‌ها كنار بدن روي زمين هستند.

عضلات نشيمنگاه را منقبض و آن را بلند كنيد. در نتيجه بدن شما از شانه تا قوزك پا در يك خط مستقيم قرار مي گيرد. با اين كار عضلات كمر تقويت شده و فشار روي عضلات شكم باعث مي‌شود، شكم شما كوچك‌تر به‌نظر برسد.

مكث كنيد؛ سپس پاها را خم كرده تا توپ به سمت شما قل بخورد. سپس پاها را صاف كنيد و توپ را به‌جاي قبلي قل بدهيد و بعد بدن‌تان را روي زمين بگذاريد.


تمرينات شكم براي تازه كارها

حرکت کبرا

عضلات درگير: شكم، كمر

تعداد: ۳ ست هر كدام ۶۰ ثانيه

عضلات شكم به تنهايي تقويت نمي شوند. اين عضلات به وسيله عضلات پايين كمر حمايت مي شوند. اين حركت براي تقويت هر دوي اين عضلات موثر است. به سينه روي زمين دراز بكشيد؛ پاها كشيده و دست‌ها را كنار بدن قرار دهيد. عضلات نشيمنگاه و پايين كمر را منقبض كرده و سر، قفسه سينه، بازوها و پاها را بالا بياوريد. تحقيقات نشان داده اين حركت يكي از بهترين حركات درماني براي مشكلات ناحيه پايين كمر است به‌خصوص براي كساني كه دائما پشت ميز نشسته‌اند.

دست‌ها را بچرخانيد تا انگشتان شست به سمت سقف قرار گيرند. تنها لگن شما بايد با زمين تماس داشته باشد.


تمرينات شكم براي تازه كارها

وی ( V )

عضلات درگير:شكم، نشيمنگاه

تعداد:۴-۳ ست، ۱۲-۸ تايي

روي زمين دراز بكشيد. پاها كشيده و دست‌ها كشيده بالاي سر قرار دارند. با اين حركت تعداد عضلات بيشتري در مقايسه با درازو نشست تحت فشار قرار مي گيرند.

پاها و دست‌ها را بلند كنيد تا اين‌كه با زمين زاويه ۴۵ درجه درست كرده و حالت بدن شما شبيه وي (V) بشود. سپس به حالت اول بازگرديد.

اختصاصی مجله اینترنتی برترین ها Bartarinha.ir

تمرينات شكم براي تازه كارها


پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • 120

      با سپاس فراوان

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج