جاباما
۱۷۲۱۸۷
۳ نظر
۵۰۱۶
۳ نظر
۵۰۱۶
پ

استرسي‌ها دختردار مي‌شوند؟!

بعضي‌ها ناخن‌هاي‌شان را مي‌جوند و بعضي‌هاي ديگر معده‌شان به هم مي‌ريزد. هر كدام از ما به استرس‌هاي روزمره كه انگار تمامي هم ندارند، به شيوه خودمان پاسخ مي‌دهيم.

استرسي‌ها دختردار مي‌شوند؟!
مجله سیب سبز - محبوبه عطايي: بعضي‌ها ناخن‌هاي‌شان را مي‌جوند و بعضي‌هاي ديگر معده‌شان به هم مي‌ريزد. هر كدام از ما به استرس‌هاي روزمره كه انگار تمامي هم ندارند، به شيوه خودمان پاسخ مي‌دهيم. اما محققان مي‌گويند شيوه‌هاي رايجي كه بسياري از ما آنها را تجربه كرده‌ايم - از قبيل سوزش معده، سردرد و مشكلاتي از اين قبيل- تنها شيوه‌هاي بدن ما در پاسخ دادن به استرس نيستند. آنها در بررسي‌هاي‌شان ثابت كرده‌اند كه بدن انسان به شيوه‌هاي عجيب‌تري هم مي‌تواند به اضطراب پاسخ دهد و خود را براي رويارويي با تنش‌هاي روزمره آماده كند؛ شيوه‌هاي عجيبي كه در ادامه آنها را با شما در ميان مي‌گذاريم.

استرسي‌ها دختردار مي‌شوند؟!

مودي مي‌شويد

آدم‌هاي پراسترس از نظر محققان، آدم‌هاي مودي هستند كه نمي‌توانند درست برنامه‌ريزي كنند يا آن‌طور كه برنامه‌ريزي كرده‌اند براي رسيدن به اهداف‌شان تلاش كنند. به نوشته ساينس ديلي، محققان مي‌گويند استرس باعث مي‌شود كه آدم‌ها دچار فراموشي لحظه‌اي شوند و ترشح هورمون‌هاي هيدرو كورتيزون و نور آدرنالين در مغز افرادي كه استرس را تجربه مي‌كنند باعث كاهش يا تضعيف رفتارهاي هدفمند در آنها مي‌شود.

دخترزا مي‌شويد

اگر آرزوي پسر‌دار شدن را در سر داريد، بايد استرس‌هاي‌تان را كم كنيد و آرامش بيشتري داشته باشيد. به گزارش ديلي ميل، محققان در پژوهش‌هاي‌شان دريافتند كه استرس احتمال دخترزايي را بيشتر مي‌كند. البته آنها پيش از اين نقش استرس در نازايي را تاييد كرده بودند اما در بررسي‌هاي ديگري ثابت كردند كساني كه خطر نازايي را پشت‌سر گذاشته‌اند با استرس داشتن احتمال دخترزايي‌شان را بيشتر مي‌كنند. محققان مي‌گويند زنان پراسترس كه ميزان زيادي از كورتيزول (هورمون استرس) را در بدن خود جا داده‌اند به احتمال پنج درصد بيشتر از ديگران با شانس دخترزايي روبه‌رو هستند. آنها ادعا مي‌كنند سطوح بالاي هورمون استرس لانه‌گزيني جنين پسر را در رحم سخت مي‌كند يا اينكه باعث سقط جنين‌هاي پسر مي‌شود.

بيشتر سرما مي‌خوريد

اگر هنوز زمستان نيامده و سرماخوردگي امان شما را بريده، نگاهي به وضعيت رواني‌تان بيندازيد. آيا شما بيش از اندازه با استرس درگير هستيد؟ اگر جواب‌تان مثبت است بايد بگوييم تا زماني كه به آرامش نرسيد و استرس‌هاي‌تان را كم نكنيد، وضعيت سلامت‌تان به همين شكل خواهد بود. به نوشته ساينس ديلي، محققان مي‌گويند آدم‌هاي پراسترس سطح ايمني پايين‌تري دارند و بيشتر بيمار مي‌شوند. البته آنها تاكيد مي‌كنند كه چاقي و اضافه‌وزن هم بيشتر از ديگران با چنين آدم‌هايي همراه مي‌شود. محققان سطح بالاي هورمون كورتيزول را مسبب اين اتفاق مي‌دانند و مي‌گويند تا زماني كه اين هورمون در بدن شما پادشاهي مي‌كند از بيماري‌ها خلاص نخواهيد شد. به عقيده پژوهشگران، استرس خطر ابتلا به يبوست‌هاي طولاني‌مدت، بيماري‌هاي قلبي و عروقي و مشكلات پوستي و بي‌خوابي را هم براي صاحبانش به همراه مي‌آورد.

سرتان شوره مي‌زند

انگار استرس گذشته از سلامت به زيبايي و بهداشت شما هم حمله مي‌كند. محققان مي‌گويند كساني كه استرس دارند بيشتر از ديگران سرشان شوره مي‌زند. به نوشته هلث دي نيوز، گرچه شوره زدن سر در برخي موارد ارثي است يا اينكه به دلیل چربي پوست سر يا خستگي ايجاد مي‌شود، اما نقش استرس هم در ايجاد آن كم نيست. پژوهشگران چيزي در مورد دلايل اين اتفاق نگفته‌اند اما معتقدند براي ريشه‌كن كردن شوره‌ها غير از كمك گرفتن از شامپوهاي ضدشوره، بايد سطح استرس روزانه‌تان را هم پايين بياوريد.

سرطان رحم مي‌گيريد

شايد بسياري از شما چيزي در مورد سرطان دهانه رحم نشنيده باشيد اما پزشكان اين روزها در مورد بالا رفتن آمار مبتلايان اين سرطان هشدار مي‌دهند و حتي توصيه مي‌كنند براي مقاوم شدن در برابر آن دختران از ۹ سالگي واكسن سرطان دهانه رحم تزريق كنند. به گزارش بي‌بي‌سي، گرچه اين سرطان به دلیل ايجاد برخي عفونت‌ها، كه بيشتر از طريق روابط جنسي ايجاد مي‌شود، عود مي‌كند، اما محققان نقش استرس را در بالا رفتن شانس ابتلا به اين سرطان ناديده نمي‌گيرند. پس اگر نمي‌خواهيد به دلیل اين سرطان خاموش جان‌تان را از دست دهيد، گذشته از رعايت بهداشت و تزريق واكنش براي آرامش بيشتر تلاش كنيد.

پوست‌تان مي‌خارد

افرادی كه استرس زيادي را تجربه مي‌كنند، اغلب به آلرژي دچار مي‌شوند و محققان مي‌گويند شدت ابتلا به انواع آلرژي در اين افراد بيشتر است. اما پژوهشگران ژاپني بر اين باورند كه گذشته از آلرژي، خارش پوست هم در ميان افراد مضطرب بيشتر ديده مي‌شود. اين افراد نه تنها بيشتر دچار اگزما كه يك بيماري پوستي است مي‌شوند، بلكه نسبت به افراد آرام شكايت بيشتري از خارش بي‌دليل پوست هم مي‌كنند.

شكم گنده مي‌شويد

حتما شما هم دیده‌اید كساني را كه بعد از گذراندن روزهاي سخت و آزار‌دهنده چاق‌تر از قبل مي‌شوند و در جواب ديگران مي‌گويند كه غم‌باد كرده‌اند. محققان مي‌گويند غم‌باد همان چاقي است كه به‌دلیل داشتن استرس ايجاد مي‌شود. به نوشته هلث، محققان بر اين باورند كه استرس داشتن باعث ترشح هورمون كورتيزول در بدن مي‌شود و اين هورمون به چاق‌تر شدن افراد منجر مي‌شود. كورتيزول يا هورمون استرس باعث مي‌شود كه افراد غذاها را تند و نجويده قورت دهند و بدن‌شان هم توانايي سوخت‌وساز درست غذاها را از دست دهد. حاصل اين ناتواني بدن، هر روز چاق‌تر شدن، به‌ويژه دچار شدن به چاقي شكمي است، به همين دليل است كه آدم‌هاي پراسترس، اغلب شكم‌هايي بزرگ دارند.

ناگهان كچل مي‌شويد

اگر روي سر يا ريش‌تان یک دایره از مو خالي شده، سراغ متخصص پوست و مو نرويد بلكه به روانپزشك مراجعه كنيد. به اعتقاد متخصصان در این موارد كچلي عصبي اتفاقي است كه براي‌تان افتاده. از نظر آنها استرس‌هاي ناگهاني و شديد به‌طور ناگهانی مي‌توانند باعث ريزش بخشي از موها ‌شوند. در چنين حالتي شما بدون اینکه از زمان ريزش موي‌تان باخبر شده باشيد يا كم شدن تدريجي موهای‌تان را ديده باشيد، به‌طور ناگهاني دچار چنين شكلي از كچلي مي‌شويد. البته معمولا دايره بي‌مويي كه روي سر يا ريش‌تان به‌خاطر استرس ايجاد مي‌شود، آنقدر بزرگ نيست كه توجه ديگران را جلب كند، اما آنقدر به چشم خودتان مي‌آيد كه استرس‌هاي شما را چندبرابر كند.

آخر هفته سردرد مي‌گيريد

كمتر متخصصي است كه شك داشته باشد سر درد‌هاي ميگرني با حمله‌هاي اضطراب تشديد مي‌شوند. اما محققان مي‌گويند تنها شدت اين حمله‌ها نيست كه وابسته به استرس است بلكه زمان حمله‌هاي درد هم تحت‌تاثير اضطراب‌هايي است كه سراغ‌تان مي‌آيد. به نوشته ديلي ميل، سردردهاي ميگرني ضربان‌دار كه به‌دلیل استرس ايجاد مي‌شوند، اغلب آخر هفته‌ها گريبان شما را مي‌گيرند. پس اگر آخر هفته‌ها دچار استرس مي‌شويد، بهتر است به جاي خوردن مسكن، براي آرام‌تر شدن تلاش كنيد.

شيريني دوست مي‌شويد

گفتيم كه چاقي بيماري افراد پراسترس است اما اين مشكل تنها به‌دلیل پرخوري سراغ آدم‌هاي مضطرب نمي‌رود. بررسي‌هاي پژوهشگران نشان مي‌دهد كه بالا رفتن سطح كورتيزول در بدن افراد مضطرب تنها آنها را پرخور نمي‌كند، بلكه ميل‌شان به خوردن شيريني و شكلات را هم بيشتر مي‌كند. ترشح هورمون استرس در بدن اين افراد باعث مي‌شود كه نتوانند از خوردن شيريني و شكلات صرف‌نظر كنند و هر روز چاق‌تر و بيمار‌تر از قبل شوند.

استرسي‌ها دختردار مي‌شوند؟!

استرس با شما چه می کند

استرس باعث مي‌شود كه آدم‌ها فراموشي لحظه‌اي را تجربه کنند. در حقیقت ترشح هورمون‌هاي هيدرو كورتيزون و نور آدرنالين در مغز باعث كاهش يا تضعيف رفتارهاي هدفمند در افراد پر استرس مي‌شود.

به ديگران استرس مي‌دهيد

اگر نمي‌خواهيد به اين مشكلات دچار شويد، با كساني كه استرس دارند همنشين نشويد و اگر نمي‌خواهيد اعضاي خانواده و عزيزان‌تان را دچار استرس كنيد، وقتي خودتان چنين فشاري را تجربه مي‌كنيد، در نزديكي آنها ننشينيد چراكه به نوشته تلگراف، محققان مي‌گويند استرس واگيردار است و مي‌تواند از ديگران به شما و از شما به اطرافيان‌تان سرايت كند، درحالي‌كه محققان مي‌گويند مشكلاتي مثل افسردگي يا منفي‌گرايي واگير‌دار هستند و البته تجربه‌هاي خوشايندي مثل خنديدن و شادي عميق هم مي‌توانند واگير‌دار باشند، بررسي‌هاي جديد از اين واقعيت پرده برمي‌دارد كه درگير بودن با استرس هم مسري است.

دلایل بروز استرس را بشناسید

اگر پاي‌تان به دهه چهارم زندگي رسيده، بيشتر مراقب سلامت روان‌تان باشيد. محققان مي‌گويند زنان در سي و چند سالگي بيشتر با استرس درگير مي‌شوند و درمعرض فشار رواني قرار مي‌گيرند. به نوشته ديلي ميل، يافته‌هاي پژوهشگران نشان مي‌دهد ۳۴سالگي پراسترس‌ترين سال زندگي زنان است، در حالي‌كه زنان در ۲۵سالگي بيشتر از هر زماني احساس خوشبختي مي‌كنند و كمتر از هر دوره‌اي از زندگي‌شان استرس دارند.

به عقيده محققان، زنان به ترتيب به اين ۱۰ دليل استرس را تجربه مي‌كنند:

۱. نداشتن پول كافي

۲. سلامت

۳. سلامت دوستان و خانواده

۴. خوشبختي بچه‌ها و يك زندگي خوب خانوادگي

۵. تلقي ديگران درباره خود

۶. به اندازه كافي جذاب نبودن

۷. از دست دادن جذابيت ظاهري

۸. وظايف شغلي

۹. صرف كردن وقت كافي با دوستان

۱۰. سطح آمادگي جسماني
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      چقد خوب و مفيد بود. ممنون برترينها جان..

    • بدون نام

      چند وقت پیش یه مقاله علمی با منبع خوندم که گفته بود اینکه آلودگی هوا، استرس و این چیزا باعث دختردار شدن نمیشن به هیچ وجه و اینا یه سری حرفای عامیانه و خرافی هستند.

    • میترا

      به اندازه کافی جامعه ما فاشیست مرد سالار و زن ستیز هست لازم بود دختر دار شدن حاصل اختلال استرس بدونید و تیتر یه ناهنجاری بکنید

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج