۱۷۲۲۰۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

چرا وام مسکن طرفدار نداره؟!

همزمان با رکود بازار مسکن، آمار متقاضیان وام های مسکن هم پایین آمده است.

چرا وام مسکن طرفدار نداره؟!





روزنامه هفت صبح: همزمان با رکود بازار مسکن، آمار متقاضیان وام های مسکن هم پایین آمده است. این در حالی است که از زمان روی کار آمدن دولت حسن روحانی، وام 25 میلیون تومانی مسکن برای جوانان ابتدا به 35 میلیون تومان و پس از آن به 50 میلیون تومان رسید ولی مردم همچنان تمایلی به دریافت این وام ندارند.

در نگاه اول به نظر می رسد وام 50 میلیونی با توجه به متوسط قیمت 300 میلیونی یک واحد مسکونی کوچک، خیلی مشکل گشا نباشد اما در ادامه می توان انتقاداتی را هم متوجه نحوه بازپس گیری وام و سود محاسبه شده برای آن کرد.

چرا وام مسکن طرفدار نداره؟!

اگر شما یک زوج جوان باشید و بدانید بعد از ۱۲ سال باید به جای ۵۰ میلیون تومان ۱۰۸ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۲۷۲ تومان به بانک برگردانید، کمی دست و پایتان شل نمی شود؟

نگاهی به بازپرداخت وام مسکن

اقساط بازپرداخت ۱۲ ساله تسهیلات ۳۵ میلیون تومانی مسکن به روش ساده ماهانه ۵۲۵ هزار و ۳۰۶ تومان تعیین شده است. با احتساب نرخ سود سالانه ۱۵ درصد، کل سود تسهیلات ۳۵ میلیون تومانی به روش ساده بالغ بر ۴۰ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۱۸۹ تومان خواهد بود و در مجموع متقاضی باید ۷۵ میلیون و ۶۴۴ هزار و ۱۸۹ تومان را در سال دوازدهم به بانک مسکن برگرداند.

بانک مسکن در روش پلکانی طول دوره را ۱۲ سال محاسبه کرده است، به عبارت دیگر بازپرداخت تسهیلات به این روش، مبلغ قسط در هر سال متفاوت و پلکانی سالانه است. در بازپرداخت تسهیلات ۳۵ میلیون تومانی به روش پلکانی سالانه، متقاضی در سال اول ماهانه ۴۳۰ هزار و ۷۱۷ تومان می پردازد و این رقم در سال دوم با حدود ۴.۹ درصد افزایش به ماهانه به ۴۵۲ هزار و ۲۵۳ تومان، افزایش پیدا می کند.

اقساط وام ۵۰ میلیون تومانی

بازپدراخت اقساط ۱۲ ساله تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی مسکن به روش ساده ماهانه ۷۵۰ هزار و ۴۳۸ تومان است. با احتساب نرخ سود سالانه ۱۵ درصد، کل سود تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی به روش ساده بالغ بر ۵۸ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۲۷۲ تومان است و متقاضی در مجموع باید ۱۰۸ میلیون و ۶۳۱ هزار و ۲۷۲ تومان را در پایان سال دوازدهم به بانک مسکن پرداخت کند.

در روش پلکانی سالانه، سود تسهیلات حدود ۹ میلیون تومان بیشتر از روش ساده و ۶۷ میلیون و ۵۲۷ هزار و ۶۶۱ تومان است. براساس جدول بازپرداخت تسهیلات ۵۰ میلیون تومانی، مبلغ قسط در سال اول ۶۱۵ هزار و ۳۱۰ تومان است که در سال دوم این مبلغ به ۶۴۶ هزار و ۷۵ تومان افزایش پیدا خواهد کرد.

چرا وام مسکن طرفدار نداره؟!

سود وام جعاله چقدر است؟

بازپرداخت تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی جعاله ۶۰ ماهه تعیین شده است. اگر بخواهید این وام را به صورت ساده بازپرداخت کنید، مبلغ اقساط ماهانه ۲۳۷ هزار و ۸۹۹ تومان خواهد بود. در روش ساده بازپرداخت اقساط، کل مبلغ سود چهار میلیون و ۲۷۳ هزار و ۹۵۸ تومان است. در روش پلکانی، میزان سود تسهیلات ۱۰ میلیون تومانی به چهار میلیون و ۴۸۱ هزار و ۸۷۱ تومان می رسد.

مبلغ قسط سال اول این تسهیلات به روش پلکانی ۲۱۸ هزار و ۴۰۴ تومان است که این رقم در سال دوم به ۲۲۹ هزار و ۳۲۴ تومان می رسد. در سال سوم مبلغ قسط ۲۴۰ هزار و ۷۹۰ تومان و در سال چهارم مبلغ قسط ۲۵۲ هزار و ۸۳۰ تومان خواهد بود و در نهایت در سال پایانی بازپرداخت تسهیلات نیز مبلغ قسط با رشد ۵.۲۱ درصدی به ۲۶۵ هزار و ۴۷۲ تومان می رسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج