۱۷۲۲۵۹
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

افسردگی رهایتان مي‌كند اگر...

از نظر محققان این راهکارها مي‌تواند شما را از چنگال افسردگي نجات دهد.

افسردگی رهایتان مي‌كند اگر...
مجله سیب سبز: از نظر محققان راهکارهای زیر مي‌تواند شما را از چنگال افسردگي نجات دهد.

راه برويد

اگر افسردگي‌تان شديد نشده، مي‌توانيد با راه رفتن حال خوب‌تان را برگردانيد. محققان مي‌گويند راه رفتن به‌ويژه براي افرادي كه دچار مصيبت شده‌اند مانند ازدست دادن يك عزيز، بيكار شدن يا جدا شدن از همسر مفيد است و اگر افسردگي شما ناشي از چنين اتفاق‌هاي بيروني باشد، مي‌تواند به كمك‌تان بيايد.

البته پژوهشگران معتقدند حتي افسرده‌هاي شديد هم مي‌توانند در كنار درمان دارويي با راه رفتن به بهبود خود كمك كنند، اما كساني كه به‌دلیل اتفاق‌هايي كه براي‌شان پیش آمده احساس غم شديد يا افسردگي را تجربه مي‌كنند، با راه رفتن در يك محيط طبيعي پر درخت، بالا رفتن از كوه يا راه رفتن اطراف يك درياچه مي‌توانند بدون نياز به دارودرماني سلامت رواني خود را دوباره پيدا كنند.

افسردگی رهایتان مي‌كند اگر...

ويتامين D بگيريد

كمبود ويتامين D تنها استخوان‌هاي شما را تضعيف نمي‌كند. محققان مي‌گويند كمبود اين ويتامين در بدن مي‌تواند به افسرده شدن‌تان هم منجر شود. پژوهشگران در بررسي‌هايي كه درمورد افسردگي زنان انجام دادند، دريافتند كه كمبود اين ويتامين در بدن خانم‌ها به پايين آمدن انرژی‌شان و افسرده شدن آنها مي‌انجامد. اين درحالي است كه زنان افسرده پس از گذراندن يك دوره درمان همراه با دريافت ويتامين D كمتر نشانه‌هاي افسردگي را بروز دادند و حال رواني بهتري تجربه كردند.

رئيس نشويد

شايد تصور كنيد يك ارتقاي شغلي مي‌تواند حال رواني‌تان را بهتر كند و با رساندن شما به آرزوهاي‌تان اجازه افسرده شدن را به شما ندهد. اما محققان خلاف چنين تصوري را ثابت كرده‌اند. آنها مي‌گويند زنان رييس بيشتر گرفتار بيماري افسردگي مي‌شوند.

باتوجه به بررسي‌هاي پژوهشگران، شيوع افسردگي در زنانی كه در موقعيت شغلي قرار دارند كه مي‌توانند استخدام كنند، اخراج كنند يا ميزان حقوق ديگران را تحت‌كنترل داشته باشند، بيش از زنان ديگر است. اين درحالي است كه رئيس شدن روي مردان تاثير عكس دارد و مردهايي كه به چنين موقعيت شغلي مي‌رسند، كمتر به افسردگي مبتلا مي‌شوند.

آسپرين بخوريد

آسپرين و ايبوبروفن داروهاي ضدافسردگي نيستند اما از نظر محققان مي‌توانند درمان بيماري افسردگي را تسهيل كنند. به عقيده پژوهشگران، التهاب ممكن است بيماري‌هاي رواني را تحت‌تاثير قرار دهد و به همين دليل داروهاي ضدالتهاب مي‌توانند روند درمان افسردگي را تسهيل كنند. باتوجه به بررسي‌هاي محققان، داروهايي كه روزانه مصرف مي‌شوند مانند آسپرين و ايبوپروفن با كاهش التهاب بدن مي‌توانند چنين تاثيري را بر روان بيماران بگذارند و حال رواني‌شان را بهتر كنند.

ايمان داشته باشيد

حتما شنيده‌ايد كه آدم‌هاي باايمان كمتر نااميد مي‌شوند و در برابر مشكلات زندگي قد خم نمي‌كنند. محققان بيمارستان مك لين ایالات‌متحده اين ادعا را تاييد مي‌كنند. آنها در يك پژوهش، تاثير ايمان به خدا بر درمان بيماران مبتلا به افسردگي را بررسي كردند و دريافتند كه آدم‌هاي باايمان كمتر دچار افسردگي مي‌شوند يا پس از بيماري زودتر بهبود مي‌يابند.

افسردگی رهایتان مي‌كند اگر...

در اين تحقيق كه نتايج آن در مجله اختلالات عاطفي منتشر شده است مشخص شد كه اعتقاد به خدا مي‌تواند بهبود نتايج درمان‌هاي روانپزشكي را به‌همراه داشته باشد. به گفته پژوهشگراني كه بيماران اين بيمارستان را موردبررسي قرار دادند، افرادي كه سطح اعتقاد آنها به خداوند از متوسط تا بالا ارزيابي شده است، نتيجه بسيار بهتري را در دوره‌هاي درماني كوتاه‌مدت گرفته‌اند و حال‌شان زودتر بهبود يافته است.

وزن‌تان را كم كنيد

كاهش وزن تنها شمارا سالم‌تر نمي‌كند و اعتمادبه‌نفس‌تان را بالاتر نمي‌برد؛ محققان مي‌گويند كم كردن وزن افسردگي را هم از شما دور مي‌كند و در كنار كم كردن خطر ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و سكته مغزي، سلامت رواني‌تان را هم بيشتر مي‌كند. در بررسي آنها پس از گذشت ۶ماه از برنامه كاهش وزن و با كم كردن ۸درصد وزن شركت‌كنندگان، افسردگي آنها به شكل قابل‌توجهي كمتر شد. پس اگر شما هم افسردگي و اضافه‌وزن را با هم داريد، با حذف چربي‌هاي اضافه‌تان، براي بالاتر بردن خلق‌تان تلاش كنيد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • مرده متحرك

      افسردگي من كه با هيچ چيز درمان نميشه ..

    • فاطمه

      منم خیلی نا امیدم یه زمانی ایمان داشتم اما الان نه به شدت تنبل و بی حوصله شدم هیچ کاری نمی کنم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج