جاباما
۱۷۲۵۶۷
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

گاف جنجالی کاخ سفید درباره نتانیاهو

سخنگوی کاخ سفید در اظهارنظری جنجالی در حضور خبرنگاران، از تمایل واشنگتن برای تغییر نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

خبرگزاری ایسنا: سخنگوی کاخ سفید در اظهارنظری جنجالی در حضور خبرنگاران، از تمایل واشنگتن برای تغییر نخست وزیر رژیم صهیونیستی خبر داد.

منابع آمریکایی اعلام کردند جاش ارنست در کنفرانسی مطبوعاتی به منظور بررسی "تنش موجود در روابط آمریکا و اسرائیل" در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران درباره اینکه "آیا آمریکا خواهان تغییر بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی است؟" اظهار داشت: بله، این موضعی است که ما بارها بر آن تاکید کرده‌ایم.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین ارنست زمانی که با سوال مجدد خبرنگاران مواجه شد، مدعی شد که سوال آنها را اشتباه متوجه شده و فکر کرده که این سوال مربوط به تغییر در مواضع نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

سخنگوی کاخ سفید در عین حال از اختلاف نظر جدی کاخ سفید با رژیم صهیونیستی بر سر برنامه هسته‌ای ایران پرده برداشت و اعلام کرد که دعوت نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره و سنای آمریکا باعث بروز اختلاف نظر میان دولت و کنگره شده و با این وجود به تغییر موضع تل‌آویو در قبال پرونده هسته‌ای ایران امیدواریم.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ناخرسندی کاخ سفید از سخنرانی نتانیاهو در کنگره اعلام کرد: اگر نتانیاهو حاضر به هماهنگی با باراک اوباما، رئیس جمهور آمریکا درباره سفرش به واشنگتن نشود، ما از عرف دیپلماتیک خارج خواهیم شد، اما اوباما در جریان این سفر با نتانیاهو دیدار نخواهد کرد تا چنین تصور نشود که وی قصد دخالت و تاثیرگذاری بر انتخابات پارلمانی آتی اسرائیل را دارد.

جان بوئینر، رئیس کنگره آمریکا هفته گذشته از بنیامین نتانیاهو برای سخنرانی در کنگره درباره پرونده هسته‌ای ایران دعوت کرد که این مساله با واکنش شدید دولت آمریکا مواجه شد و جان کری وزیر خارجه این کشور اعلام کرد که کاخ سفید مخالف اعمال تحریم‌های جدید علیه ایران است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج