۱۷۲۶۴۰
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

جزییات پرونده شکایت ایران از عراق

رای کمیته انضباطی AFC در نهایت به نفع تیم ملی عراق صادر شده.فردا تیم ملی عراق در برابر کره جنوبی قرار خواهد گرفت و ایران به تهران بازخواهدگشت.

عصر ایران: رای کمیته انضباطی AFC در نهایت به نفع تیم ملی عراق صادر شده.فردا تیم ملی عراق در برابر کره جنوبی قرار خواهد گرفت و ایران به تهران بازخواهدگشت.

دوپینگ عبدالزهرا برای ۵ ماه قبل

۱۹ شهریور سال جاری اعلا عبدالزهرا از باشگاه تراکتورسازی و به صورت کاملا توافقی جداشد. بازیکن عراقی این تیم دران روزها که تست دوپینگ اش اعلام شده بود بدون کمترین پی گیری از تراکتورسازی جدا شد و البته طبق مسائل مطرح شده پولش را هم به صورت کامل به باشگاه تراکتورسازی بازگردانده است. ماجرایی که به نظر می رسد در عدم خبررسانی علیه اعلا عبدالزهرا موثر باشد. هافبک خلاق عراقی که از تراکتورسازی جداشد وبه راحتی در تیم پلیس عراق به بازی کردن ادامه داد.

سیاست ایران برای تغییر نتیجه!

مسوولان فدراسیون فوتبال از زمانی که قرار شد ایران حریف تیم عراق شود. یعنی از پایان بازی دوم می دانستند که با چه مساله ای رو به رو هستند انها امکان سنجی کرده اند و منتظر نتیجه بازی مقابل عراق نشسته اند. فدراسیون فوتبال ایران با اشراف کامل براینکه عبدالزهرا از حضور در میادین فوتبال محروم است. دقایقی کوتاه پس از پایان بازی نامه ای را به AFC ارسال کرده و به کمیته انضباطی بابت حضور این بازیکن اعتراض کرده است. ایران بنا نداشته حتی در صورت پیروزی برابر عراق اعتراضی بکند. اما از پنالتی عراق که گل شد تا لحظه ای که نامه اعتراض امیز تحویل داده شد نهایتا ۳۰ دقیقه طول کشیده است. طبق قوانین هر نوع اعتراض و شکایتی به این شکل در نهایت ۲ ساعت پس از بازی باید تحویل داده شود و غیر از این اصلا قابل بررسی نیست.

امیدهای بی نتیجه رییس

رییس فدراسیون فوتبال کاملا به بازگشت ایران به تورنمنت امیدوار بود. او پرونده ایران شامل ، نامه ارسالی فیفا ، اعلام دوپینگ عبدالزهرا و شکایت به حضورش را کاملا قانونی تحویل داده و امیدوار بودکه نتیجه بگیرد. این طور که او مدعی بوداز کنفدراسیون فوتبال آسیا به او توصیه کرده اند که تیم ایران را در استرالیا نگه دارد و منتظر اعلام نتیجه رای کمیته انضباطی باشد. این همه آن چیزی است که رییس می دانست. اگر همه چیز همان طور می بود که کفاشیان می گفت بازگشت نتیجه حق تیم ملی ایران بود.

آیا اردن حق اعتراض دارد؟

یکی از نکاتی که سبب شده همه تصور کنند این حکم به نفع ایران تغییر نمی کند نتایج گذشته عراق است. اعلا عبدالزهرا به خاطر دوکارته بودن بازی اخر را از دست داده. تیم ملی عراق به ژاپن باخته و در این بین فقط می ماند اردن که با پیروزی به مرحله بعد می رسد. این سیکل می تواند صدور رای به نفع ایران را کاملا غیرممکن کند. اما در اصل اردن به خاطر عدم اعتراض و شکایت امروز حقی برای اعتراض به نتیجه بازی ندارد و نتیجه بازی این تیم و اصولا هر تیم دیگری تغییر نخواهد کرد.

رای چطوربه ضرر ایران شد؟

« کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا برای صدور چنین رایی همه جوانب را در نظر خواهد گرفت حتی اگر قانونا همه چیز به نفع تیم ملی ایران باشد» این جملات را یک منبع آگاه به عصر ایران می گوید. جملاتی که نشان می دهد علی رغم امیدواری های ایران و ادعایی که برای کامل بودن پرونده وجود دارد همچنان هم مسائلی هست که بر صدور حکم تاثیر می گذارد.

تاریخ فینال تغییر نمی کند

اعلام نتیجه بازی به نفع ایران تبعاتی در برنامه ریزی مسابقات داشت. اولین نکته حریف تیم ملی ایران ، کره جنوبی است که حتما معترض می شد. آنها در بازی نیمه نهایی باید مقابل عراق قرار بگیرند و به این راحتی ها به کنفدراسیون اجازه تغییر رقیب را نخواهند داد. البته منظور این است که آنها اعتراض خواهند کرد که برای بازی مقابل ایران امادگی ندارند و باید اماده شوند. این مدل حتما به نظم مسابقات ضربه خواهد زد و اگر هر تصمیم بگیرندباید به شکلی باشد که مسابقات در وقت خودش به پایان برسد. اگر نتوانند صدور حکم به نفع ایران غیر منطقی خواهدبود.

در عراق چه اتفاقی می افتد؟

مردم عراق در جریان خوشحالی پس از پیروزی مقابل ایران دو کشته و ۶۰ زخمی داده اند. این آمار برای مسوولان وحشتناک است و از آنجایی که هیچ چیز با ارزش تراز زندگی انسان ها نیست ممکن است جلوی صدور حکمی به نفع ایران را گرفته باشد. این استدلال شاید خیلی منطقی به نظر نرسد اما تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا اگر قرار باشد برجان انسان ها تاثیر بگذارد حتما با دقت بیشتری اعلام خواهد شد.این نکته ای که منبع اگاه آن را تایید می کند.

تابوی اولین بار

تا به حال هیچ وقت اتفاق نیفتاده که در تورنمنت های کوتاه مدت چنین رایی برگردانده شود و همین مساله تاثیر به سزایی در جریان پرونده داشت. در اصل AFCنمی خواهد اولین کنفدراسیونی باشد که چنین حکمی می دهد.

شیخ احمد وشرکا

شیخ احمدرییس شورای المپیک آسیاست . به نظر می رسد که در صدور چنین حکمی حتما نظر شیخ سلمان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا اثر بیشتری داشته باشد اما حقیقت این است که نفر اول ورزش آسیا در حال حاضر شیخ احمد است و حتما در مورد این گونه پرونده ها می تواند تاثیر گذارد باشد. تاثیر شیخ احمد در حکم شایعه ای تایید شده نیست اما او برخلاف رییس قبلی کنفدراسیون فوتبال آسیا ، بن همام ، اهمیت زیادی برای اجرای قانوان قائل نیست و بیشتر شاید به منافع جایگاهش و منافع کشور عراق فکر می کند. کشوری که بین کشورهای عربی بسیار مظلوم واقع شده و همیشه تحت فشار بوده. قرار نیست حکم تغییر نتیجه بازی ایران مقابل عراق به راحتی از کمیته انضباطی کنفدراسیون فوتبال آسیا صادر شود مخصوصا باقدرتی که شیخ احمد دارد و در نهایت هم نشد.

فدراسیون چرا پنهان کرده؟

یکی از مهمترین تبعاتی که این پرونده دارد برای فدراسیون فوتبال است. فدراسیونی که این پرونده را رو کرده اما همچنان توضیحی وجود ندارد که چرا قبل از این پیگیر ماجرای بازیکن دوپینگی نشده است. عبدالزهرا به راحتی از ایران رفته و در عراق بازی کرده است. در شرایطی که فدراسیون فوتبال از ماجرا با خبر بوده .این طور به نظر می رسد که فدراسیون فوتبال وظیفه اش را برای پی گیری ماجرای بازیکن عراقی به درستی انجام نداده و همین سبب شده که این بازیکن از محرومیت فرار کند.ایران حتما باید پاسخ روشنی داشته باشد برای اینکه چطور پرونده ای به این مهمی نزدیک به ۵ ماه مغفول مانده.

جلسه ای علیه ایران

جلسه رایی به نفع ایران نداشت و علی رغم همه امیدها کار به نفع عراق به پایان رسید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      رسوای زمونه ماییم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج