جاباما
۱۷۲۷۲۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

شرط داعش برای آزادی گروگان ژاپنی

داعش با انتشار ویدئویی که طی آن کشته شدن یکی از دو گروگان ژاپنی اعلام شد، به جای پول، آزادی ساجده الریشاوی، یک زن عامل انتحاری که در اردن زندانی است، را خواستار شد؛ در غیر این صورت، دومین گروگان نیز اعدام می‌شود.

خبرگزاری ایسنا: داعش با انتشار ویدئویی که طی آن کشته شدن یکی از دو گروگان ژاپنی اعلام شد، به جای پول، آزادی ساجده الریشاوی، یک زن عامل انتحاری که در اردن زندانی است، را خواستار شد؛ در غیر این صورت، دومین گروگان نیز اعدام می‌شود.

شبکه خبری ان بی سی گزارش داد؛ در فیلم ویدئویی مذکور، گروگانی که هنوز زنده است، می‌گوید که اگر الریشاوی آزاد شود، او نیز آزاد خواهد شد.

درهمین حال، شینزو آبه، نخست‌وزیر ژاپن امروز (یکشنبه) اشاره مستقیمی به این مساله نکرد که توکیو درباره آزادی این زن عامل انتحاری به مذاکره می‌پردازد یا خیر.

الریشاوی تلاش کرد پس از اینکه همسرش خود را در یک مراسم ازدواج در هتلی در اردن در سال ۲۰۰۵ منفجر کرد و مرگ ۴۰ تن را رقم زد خود را منفجر کند که دستگیر شد. این زن که در سال ۲۰۰۶ محکوم شد. وی خواهر مبارک الریشاوی است که زمانی دست راست ابومصعب الزرقاوی، رهبر سابق القاعده در عراق بود. مبارک الریشاوی در فلوجه کشته شد و الزرقاوی نیز در جریان حملات هوایی آمریکا در سال ۲۰۰۶ جان باخت.

کریمه بنونه، پروفسور حقوق بین‌الملل در دانشگاه کالیفرنیا به شبکه خبری ان بی سی گفت، داعش درخواست باج ۲۰۰ میلیون دلاری خود از دولت ژاپن را برای آزادی دو گروگان این کشور به آزادی یک زن عامل انتحاری که در حبس است، تغییر داده اما این چیزی به جز یک توطئه تبلیغاتی از جانب این گروه تروریستی نیست.

کریمه بنونه، پرفسور حقوق بین‌الملل در دانشگاه کالیفرنیا و نویسنده کتاب «فتوای شما در اینجا کاربردی ندارد: داستان‌های ناگفته از جنگ علیه بنیادگرایی اسلامی» به شبکه خبری ان‌.بی.سی گفت: ساجده الریشاوی، عامل انتحاری بالقوه که در انفجار بمبی در جریان حمله ۲۰۰۵ به هتلی در امان، پایتخت اردن ناکام‌ ماند، خواهریکی از فرماندهان ارشد القاعده در عراق است.

وی افزود: خانواده گروگان‌های ژاپنی و سازمان‌های مرتبط باید در رابطه با تماس‌ها به منظور آزادی این زن عامل انتحاری کاملا هوشیار باشند. شاید داعش به دنبال تغییر رویه خود و انجام اهداف تبلیغاتی باشد تا با این کار خودش را حامی و مدافع زنان مسلمان نشان دهد. زنان و نحوه کلام استفاده شده در این فیلم و اشاره به الریشاوی به عنوان «خواهر زندانی» به نظر یک تبلیغات است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج