۱۷۲۷۷۹
۱ نظر
۵۰۰۰
۱ نظر
۵۰۰۰
پ

کفاشیان: منتظر گزارش کی‌روش هستیم

رئیس فدراسیون فوتبال گفت: قرار بر این شد کی‌روش پس از بازگشت به ایران گزارشی از عملکرد خود و همچنین برنامه‌هایش تا مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ به ما ارائه دهد تا آنها در هیئت رئیسه بررسی کنند.

خبرگزاری تسنیم: علی کفاشیان در پایان جلسه هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال گفت: امروز جلسه خیلی طولانی داشتیم که اولین بخش آن مربوط به گزارش مالی و مجمع بود که ۷۰ درصد آن انجام و خیلی از ابهامات برطرف شد. ۳۰ درصد بقیه هم ماند در جلسه بعدی هیئت رئیسه مورد بررسی قرار بگیرد.

وی در این مورد که آیا در جلسه امروز در خصوص آینده کی‌روش تصمیم‌گیری شد یا نه، گفت: قرار بر این شد کی‌روش پس از بازگشت به ایران و در هفته آینده گزارشی از عملکرد خود و همچنین برنامه‌هایش تا مسابقات جام جهانی ۲۰۱۸ به ما ارائه دهد تا آنها در هیئت رئیسه بررسی کنند. آنچه مشخص است کی‌روش تا پایان جام جهانی ۲۰۱۸ با فدراسیون فوتبال ایران قرارداد دارد.

کفاشیان در خصوص اینکه چرا AFC اعتراض ایران به بازیکن دوپینگی عراق را رد کرد، توضیح داد: مدارکی که ما برای فیفا ارسال کردیم کامل بود و اتفاق نادری افتاد که اعتراض ما رد شد. بازیکن عراقی ۶ ماه پیش که در تراکتورسازی بازی می‌کرد تست پزشکی داد و تست او به آزمایشگاه کلن آلمان ارسال شد. همان موقع این آزمایشگاه به کمیته پزشکی فدراسیون ایران اعلام کرد که بازیکن عراقی دوپینگی است و قانوناً آنها جواب تست را به فیفا و فدراسیون کشوری که در آنجا متولد شده است ارسال می‌کنند.

رئیس فدراسیون فوتبال تاکید کرد: مدارک ما کامل بود و باید ببینیم نمایندگان‌مان پس از بازگشت چه صحبت‌هایی مطرح خواهند کرد. باید بررسی شود که چرا بازیکن عراقی را محروم نکردند و نتیجه بازی عوض نشد. باید دید ایراد از ما بوده که فیفا نگفته باشیم یا فیفا به آنها اطلاع نداده است. به هر حال تا زمانی که به طور دقیق این مسئله روشن نشود نمی‌توان در مورد آن صحبت کرد اما قانون می‌گوید بازیکنی که دوپینگ می‌کند دیگر حق بازی برای باشگاه و تیم کشورش را ندارد در حالی که در مورد بازیکن عراقی این اتفاق رخ نداد.

وی در پاسخ به این سوال که آیا اگر ایران در AFC نماینده داشت نتیجه این بازی به نفع ایران تغییر می‌کرد یا نه، گفت: شاید این‌طور باشد و اگر ما نماینده‌ای در AFC داشتیم شرایط فرق می‌کرد. به هر حال ما هفته آینده با فیفا مکاتبه خواهیم کرد تا ببینیم واقعا اصل ماجرا چیست. قضیه را پیگیری می‌کنیم تا بازیکن عراقی محروم شود و اینکه چرا AFC اعتراض ما را با مدارک کاملی که در دست داشتیم رد کرد.

کفاشیان در مورد اینکه محرومیت بازیکن عراقی چه نفعی برای فوتبال ایران خواهد داشت، گفت: باید قضیه را پیگیری کنیم تا ببینیم کجای کار اشتباه بوده و آیا این اشتباه از ما سر زده یا از جای دیگر. این مسئله خیلی مهم است و تجربه خوبی خواهد شد تا در آینده به شکل بهتری عمل کنیم.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد مصاحبه‌های تند کارلوس کی‌روش علیه برخی مربیان وطنی و برعکس تصریح کرد: من اصلا موافق این نوع حمله کردن مربیان به یکدیگر نیستم. روی صحبت من با دوطرف است. هم کی‌روش باید به مربیان ایرانی احترام بگذارد و هم مربیان ایرانی باید به خودشان اجازه ندهند اینچنین در مورد سرمربی تیم ملی صحبت کنند. آنها باید خویشتن‌داری بیشتری داشته باشند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا تیم ملی انتظارات مردم را برآورده کرد یا نه، گفت: آنچه مسلم است فوتبال امروز آسیا با سال‌های پیش قابل مقایسه نیست. دیگر هیچ تیمی قدرت مطلق آسیا نیست و دیدید کره در چه بازی نزدیکی ازبکستان را برد و امارات، ژاپن را حذف کرد. تیم‌های قدرتمند آسیا با وجود سرمایه‌گذاری زیادی که نسبت به ما انجام دادند نتوانستند نتایج بهتری بگیرند.

کفاشیان اضافه کرد: امروز کشورهای آسیایی سرمایه‌گذاری زیادی در فوتبال انجام می‌دهند چرا که این رشته ورزشی علاقه‌مندان بسیاری دارد و از آن می‌شود درآمدهای اقتصادی خوبی داشت. این در حالی است که این سرمایه‌گذاری در کشور ما کمتر شده و اگر این روند ادامه پیدا کند قطعا در دوره‌های بعد مشکلات بیشتری خواهیم داشت. امروز مردم از نتایج تیم ملی راضی هستند و عملکرد تیم ملی به نوبه خودش خوب بوده است اما این بدان معنا نیست که ما در ادامه نباید نسبت به برخی مسائل بی‌اهمیت باشیم. باشگاه‌ها باید تیم‌های پایه خود را تقویت کنند تا مشکلات فنی تیم ملی در آینده بدتر از این نشود.

وی تاکید کرد: متاسفانه باشگاه‌های ما فعلا در تیم‌های پایه خود چندان سرمایه‌گذاری نمی‌کنند و لازم است که آنها در رده‌های سنی پایین فعال‌تر باشند. همین تیم امارات چند سال قبل روی تیم نوجوانان خود سرمایه‌گذاری کرد و همان تیم در حال حاضر جزو ۴ تیم نهایی جام ملت‌های آسیا است. در کشورمان استعدادهای زیادی داریم اما باشگاه‌های‌مان روی تیم‌های پایه کمتر کار می‌کنند. بهتر است باشگاه‌های بزرگ کشور روی مسائل آکادمی خود نظارت بیشتری داشته باشند و ما هم نیز نظارت بیشتری بر کار آنها خواهیم داشت.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا از عملکرد تیم ملی رضایت دارد، اظهار داشت: از عملکرد تیم ملی راضی‌ام. با توجه به تدارکات کمی که داشتیم خوب عمل کردیم و شاید فقط در بازی آخر نتوانستیم در موقع بحران خوب عمل کنیم. منظورم این است که وقتی تیم ۱۰ نفره شد و به بحران خورد شاید می‌شد تصمیمات بهتری اتخاذ کرد. این بحث در هیئت رئیسه مطرح شد. شاید کادرفنی در مواقع بحران می‌توانست با برنامه‌ریزی بهتر نتیجه را حفظ کند و بازی از سوی ایران بهتر اداره شود اما این اتفاق نیفتاد و ما ۳ گل از عراق خوردیم که البته جبران کردیم اما در ضربات پنالتی بازی را باختیم. در مجموع من از عملکرد تیم ملی رضایت دارم و معتقدم که بچه‌ها خیلی خوب عمل کردند. به این خاطر هم فردا حتما به استقبال آنها خواهم رفت.

رئیس فدراسیون فوتبال در مورد اینکه آیا کی‌روش تا پایان جام جهانی ۲۰۱۸ در ایران خواهد ماند یا نه، گفت: در این مورد با کی‌روش صحبت‌هایمان را انجام خواهیم داد، قطعا سرمربی تیم ملی شرط‌هایی برای ادامه کار دارد و می‌خواهد ابزارهای لازم در اختیارش باشد. اگر قرار باشد با حداقل امکانات کار کنیم قطعاً در آینده مشکل خواهیم داشت مخصوصا اینکه صعود به جام جهانی نسبت به دوره‌های قبل خیلی سخت‌تر شده و به هیچ وجه حاشیه امنیت نداریم. دیدید در جام ملت‌های آسیا چه تیم‌هایی مقابل قدرت‌های آسیا قد عمل کردند. ما از دولت می‌خواهیم که شرایط مالی را برای حمایت از تیم ملی فراهم کند. مردم به تیم ملی علاقه زیادی دارند و اگر واقعا دل‌مان برای فوتبال ملی می‌سوزد باید حمایت‌های لازم از این تیم انجام شود.

کفاشیان افزود: کی‌روش بعد از آمدن به ایران قطعا برنامه خود را تا شروع جام جهانی تحویل فدراسیون خواهند داد و سعی خواهیم کرد شرایط را برای حضور موفق تیم ملی در بازی‌های مقدماتی جام جهانی فراهم کنیم. تیم ملی در جام ملت‌ها نسبت به جام جهانی چند بازیکن خود را تغییر داد و جوان‌های خیلی خوبی به این تیم اضافه شدند، قطعا باز هم در آینده بازیکن جوان‌تری دیگری به تیم ملی اضافه خواهند شد و با انجام بازی‌های تدارکاتی بیشتر به شرایط بهتری خواهیم رسید.

رئیس فدراسیون فوتبال درباره اینکه آیا مربیان داخلی از این پس با کی‌روش همکاری خواهند داشت، گفت: مربیان ایرانی با گذشت هستند و قطعا باکی‌روش دور هم نشسته و به تعامل خوبی خواهند رسید. کی‌روش هم مربی باگذشتی است و می‌شود با او تعامل خوبی داشت.

کفاشیان در پاسخ به این سوال که آیا عزیزی خادم درست گفته که کی‌روش قرارداد مالی‌اش نسبت به فوتبال ایران زیاد است و می‌شود با مربیان با قیمت پایین‌تری کار کرد، گفت: قرارداد مالی کی‌روش با فدراسیون فوتبال بسته شده است.

در پایان از کفاشیان پرسیده شد آیا ممکن است کی‌روش قراردادش را با فدراسیون فسخ کند که او جواب داد: فکر نمی‌کنم این اتفاق رخ دهد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • امین

      آقای کفاشیان ! ما همچین بردی رو نمی خواهیم ! ضعف خودتون رو با ابنجور مسائل پوشش ندین ! مگه اولین بار هست که تیم ملی باخته ...بازی برد و باخت داره و ما باختیم !حالا داور یک طرفه سوت زد یا بازیکن عراق دوپینگی بود دلیل بر سرپوش گذاشتن بر ضعف جنابعالی نیست ! کدام دیدار تدارکاتی رو برای تیم در نظر گرفتین ؟ چه اقداماتی برای فرو پاشیدن فوتبال و لیگ برتر کردین ؟ که حالا اینطور مظلوم نمائی می کنید ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج