۱۷۲۷۹۷
۳ نظر
۵۰۱۶
۳ نظر
۵۰۱۶
پ

معرفی سبک های روکوکو، جورجین، ویکتوریایی

سبک های طراحی داخلی (۴)

سبک های رایج طراحی داخلی که در ۴ شماره به شما معرفی می کنیم، عبارتند از: سبک مدرن، معاصر، مینیمال، کلاسیک، آرت دکو، رترو، شهری، محلی، جورجین، ویکتوریایی.

سبک های طراحی داخلی (4)




برترین ها - ترجمه از ساره محمدی: در ابتدای هر پروژه طراحی داخلی، برای طراح این پرسش ها ایجاد می شود که چه سبکی را باید انتخاب کنم؟ به چه سبکی علاقه مندم؟ چه سبکی برای طراحی این فضا مناسب است؟ با چه سبکی احساس راحتی می کنم؟ سبک مناسب، برای طراحی یک اتاق و یا کل خانه، یک خانه ییلاقی و یا یک عمارت بزرگ، بر اساس فضای موجود و مقتضیات آن متغیر است.

لیست سبک های طراحی داخلی که در ادامه آوردیم یک لیست دقیق نیست، بلکه مجموعه ای از رایج ترین و محبوب ترین سبک های طراحی داخلی است. در این حیطه، سبک های بیشتری وجود دارد و روز به روز بر تعداد آن افزوده می شود. می توانید از این لیست برای بدست آوردن درک بنیادین از سبک های رایج طراحی داخلی، ویژگی هایشان، تفاوت میان آن ها و چگونگی ایجاد آن استفاده کنید.

سبک های رایج طراحی داخلی که در 4 شماره به شما معرفی می کنیم، عبارتند از: سبک مدرن ، معاصر ، مینیمال ، کلاسیک ، آرت دکو ، رترو ، شهری ، محلی ، جورجین ، ویکتوریایی .

مطالب مرتبط:

سبک های طراحی داخلی (3)

سبک های طراحی داخلی (2)

سبک های طراحی داخلی (1)


طراحی داخلی به سبک روکوکو (Rococo Style Interior Design)

طراحی داخلی روکوکو، سبکی پر زرق و برق، پر پیچ و تاب و با آراستگی بیش از حد است. روکوکو در دهه ۱۷۰۰ و ۱۷۸۰ در غرب اروپا سبکی ممتاز به شمار می رفت. نام روکوکو در زبان فرانسه (rocaille) به «سنگریزه» های غارها اطلاق می شود. این نامگذاری مبتنی بر تزئینات نامتقارن ملهم از پیچ و تاب های طبیعی درختان، صدف ها، ابرها و گل ها است که در این سبک بسیار به چشم می خورد.

از ویژگی های این سبک گچبری های طلایی رنگ، دیوار و سقف های پر تزئینات، بکارگیری آینه (با فرم های پر پیچ و تاب و فریم های طلاکاری شده) است. مبلمان روکوکو ساخته از چوب ماهون و مطلا شده، و نیز روکش های چرمی، ابریشمیِ گل برجسته و یا مخمل است. انعکاس سایه های حکاکی چوب ها بر روی دیوار، تزئینات پیچ و تابدار دیوار و سقف را افزون می کند.

سبک های طراحی داخلی (4)

رنگ های زرد، صورتی، شیری و طلایی، آبی لاجوردی، کرمی در این سبک بسیار به چشم می آید. ترکیب رنگ های مات و طلایی از شاخصه های اصلی سبک روکوکو است. در این سبک خطوط منحنی و فرم های نامتقارن دایره وار، پرپیچ و تاب و حلزونی و فرم های ارگانیک بسیار به چشم می خورد. حتی اتاق ها به فرم بیضی ساخته شده و یا ترجیحا از فرم های مربعی اجتناب می شود.

سبک های طراحی داخلی (4)

در مجموع، ویژگی های اصلی سبک روکوکو عبارتند از:

• سبکی پر زرق و برق
• فرم های منحنی، تزئینات پرکار و پر پیچ و تاب
• تضاد گچبری های طلایی رنگ با رنگ های مات و پاستلی
• استفاده از آینه های مزین
• بکارگیری چوب های گرانقیمت در مبلمان (مانند ساج و ماهون)
• استفاده فراوان از فرم های منحنی، پرپیچ و تاب و بیضی

سبک های طراحی داخلی (4)

سبک طراحی داخلی جورجین (Georgian Style Interior Design)

سبک جورجینِ آغازین، در واقع انتهای سبک طراحی ملکه-آن (Queen Anne) بود و به تدریج در خطوط و جزئیات معماری شکل افراطی تری به خود گرفت. جورجین سبکی برگرفته از یونان و روم باستان است که سبک طراحی چینی نیز در فضای داخلی آن دیده می شود. موتیف های سبک چینی مانند گل صدتومانی و گل داوودی، در چینی آلات، پارچه ها و آباژورها بسیار به چشم می خورد. رنگ های ملایم مانند کرم، صورتی چرک، سبز خاکستری، سبز لجنی، آبی گچی رنگ هایی مختص این سبک است. نقوش گلدار نیز از مواردی است که در این سبک به کار گرفته می شود. در خانه های بزرگتر رنگ طلایی و نقاشی های دیواری استفاده بیشتری دارد. در روکش مبلمان و پرده ها معمولا از پارچه های مشابه استفاده می شود.

سبک های طراحی داخلی (4)

سبک طراحی داخلی جورجین معمولا با مبلمان ظریف با پایه های کار شده و شبیه پنجه حیوان، گچبری های پرکار و مزین شناسایی می شود. پارچه ها بسیار لوکس و تجملی با رنگ ها و نقوش ماهرانه هستند. جورجین یک سبک سلطنتی در خانه های سلطنتی است با مبلمانی پرتزئینات که پایه های شان به شکل پنجه های حیوانات ساخته می شوند. در این سبک شومینه به عنوان نقطه کانونی اتاق انتخاب شده و معمولا از جنس آهن سیاه رنگ ساخته می شد.

سبک های طراحی داخلی (4)

در مجموع ویژگی های اصلی سبک طراحی داخلی جورجین عبارتند از:

• برگرفته از یونان و روم باستان اما متاثر از ویژگی های سبک چینی
• چینی های پر از تزئینات و پارچه های لوکس به عنوان ویژگی هایی برجسته
• بکارگیری موتیف های چینی مانند گل صدتومانی و گل داوودی
• پایه های صندلی و میز و ... به فرم پنجه حیوانات
• شومینه به عنوان نقطه کانونی اتاق

سبک های طراحی داخلی (4)

سبک طراحی داخلی ویکتوریایی (Victorian Style Interior Design)

سبک های طراحی داخلی (4)

سبک ویکتوریایی یا ویکتورین سبک رایج دوران ملکه ویکتوریا است و معمولا به عنوان سبکی پرکار و لوکس شناخته می شود. ویکتورین سبکی است که دقیقا در نقطه مقابل مینیمالیسم قرار می گیرد و بر پایه تزئینات زیاد است و (برخلاف مینیمالیسم) استفاده از اکسسوری ها هر چه بیشتر، بهتر. اما سبک ویکتوریایی برای جلوگیری از درهم ریختگی ترفند خاص خود را دارد؛ مبلمان با تزئینات زیاد در تضاد با سطوح و زمین های صاف و عاری از تزئینات. در روکش مبلمان و دیوارپوش ها در سبک ویکتوریایی رنگ های ژرف، ملایم و رنگ های خنثی، در تضاد با بافت های پرکار و سایه های روشن بکار می رود. متریال عجیب و غریب و چوب های سنگین در دوره ویکتوریا به وفور مورد استفاده قرار می گرفت اما امروزه در اجرای این سبک از چوب و مواد ارزانتر استفاده می شود.

سبک های طراحی داخلی (4)

در مجموع، ویژگی های اصلی سبک طراحی داخلی ویکتوریایی عبارتند از:

• تزئینات وافر، لوکس و پر تجمل
• دیوار ها و سطوح ساده برای ایجاد تضاد با دیگر عناصر تزئینی
• سبکی دکوراتیو اما بدون در هم ریختگی
• تناژهای تیره و مات در کنار رنگ های خنثی
• فرم های عجیب و غریب در چوب مبلمان

سبک های طراحی داخلی (4)
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      مجموعه خیلی خوبی بود. مرسی مجله جون

    • مینا

      اومای گااااااااااااااااااااااااااااااااااااد
      :)

    • شیده

      عذر میخوام، سبک ویکتوریایی کوش پَ؟!

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج