۱۷۲۹۰۱
۵۰۰۱
۵۰۰۱
پ

همیشه پای آندو در میان است ...

بیشتر گل‌های تیم‌ ملی در جام ملت‌های آسیا با پاس‌های مستقیم آندو بوده است.

خبر ورزشی: بیشتر گل‌های تیم‌ ملی در جام ملت‌های آسیا با پاس‌های مستقیم آندو بوده است. تنها گلی که تیموریان در آن نقش مستقیم یا غیر مستقیم نداشت، گلی بود که وریا غفوری از جناح راست سانتر کرد و سردار آزمون با ضربه سر دروازه عراق را باز کرد ... این در حالی است که آندو هافبک تدافعی است و اولین وظیفه او پوشش عرض نیمی از زمین در جلوی خط دفاعی است. البته این همان بازیکنی است که در استقلال به بازی او معترض بودند و در نهایت رضایتنامه‌‌اش را برای تراکتور صادر کردند. همیشه پای آندو در میان است ... این با تفسیر ۷ گل به ‌ثمر رسیده تیم‌ ملی در جام ملت‌های آسیا اثبات می‌شود.

آندو از روي نقطه كرنر سانتر مي‌كند، مدافع قطر و دروازه‌بان اين تيم سعي در دفع توپ دارند كه توپ مي‌افتد زير پاي احسان حاج‌صفي. شليك اين بازيكن گل زيبايي را منجر مي‌شود؛ گلي كه به طور قطع يكي از زيباترين گل‌هاي جام ملت‌ها بود.

آندو دوباره پشت نقطه كرنر مي‌رود. ارسال دقيق او روي پاي مسعود شجاعي مي‌نشيند و اين بازيكن با داخل پاي راست گل دوم تيم ‌ملي در بازي با بحرين را به ‌ثمر مي‌رساند. اين گل نقطه عطف بازي‌هاي مسعود شجاعي در جام ملت‌ها بود.

يك گل استثنايي از سردار آزمون! توپ‌‌گيري آندو توپ و فضا را در اختيار اشكان دژاگه قرار مي‌دهد. كار خوب آندو با پاس دقيق اشكان، استپ و چرخش خوب سردار آزمون و در نهايت با ضربه اين مهاجم جوان تكميل مي‌شود و در نهايت تيم ‌ملي با همين گل قطر را شكست مي‌دهد.

اشكان دژاگه ضربه كرنر را مي‌زند. مدافع امارات توپ را برمي‌گرداند. آندو با نزديك شدن خود به صحنه توپ را به محوطه شش قدم مي‌برد و گوچي با ضربه سر خود شادي را به اردوي ايران ارمغان مي‌آورد. اين گل مانع از رويارويي ايران با ژاپن در مرحله يك چهارم شد.

گل اول تيم‌ ملي در بازي با عراق يكي از معدود گل‌هايي بود كه آندو در آن نقش نداشت. نفوذ وريا غفوري از جناح راست موقعيت خوبي را براي او به منظور سانتر فراهم مي‌كند. توپ درست روي سر سردار آزمون مي‌نشيند و ضربه سر او چاره‌اي جز تسليم براي دروازه‌بان عراق باقي نگذاشت.

و دوباره آندو. ضربه كرنر اين بازيكن با ضربه سر مرتضي پورعلي‌گنجي مدافع پيش تاخته ما توأم مي‌شود و نتيجه بازي با عراق ۲ - ۲ مساوي مي‌شود. مرتضي‌ پورعلي گنجي يكي از خوب‌هاي ما در جام ملت‌هاي آسيا بوده است. جوان دو پسته‌ای كه قابليت بازي در پست هافبك دفاعي را هم دارد.

قانوناً بايد گل هفتم تيم‌ ملي به نام سيد جلال ثبت مي‌شد اما امان از داوري‌هاي بد. آندو از روي نقطه كرنر توپ را مي‌فرستد. ضربه سر جواد توسط مدافع عراق برگشت داده مي‌شود. در برگشت ضربه محكم سيد جلال به تير دروازه برخورد مي‌كند و وارد دروازه مي‌شود اما داور گل نمي‌گيرد و در ادامه ضربه سر گوچي گل مي‌شود ...

آندويي كه در جام ملت‌هاي آسيا ديديم، با آندويي كه در استقلال بازي مي‌كرد، تفاوت‌هايي داشت. اينكه اذعان كنيم آندو نمي‌خواست براي استقلال بازي كند و بيشتر به دنبال پول بود، يك نگاه غرض‌ورزانه است چون هيچ بازيكني دوست ندارد‌ شأن فني خود را زير سؤال ببرد. اين پرسش مطرح است كه چرا آندو در تيم ‌ملي بهتر از استقلال بازي كرد؟ بي‌شك فضايي كه كروش براي آندو در تيم‌ ملي مهيا كرده است، فضايي مطابق ميل اين بازيكن براي بروز قابليت‌هاي فني‌‌اش بوده است. به واقع كروش راه بازي گرفتن از اين بازيكن را بلد است ...

چگونه بازي گرفتن از بازيكن يكي از هنرهاي مربي است. گاهاً ديده شده است مربي حتي از بازيكني كه به خاطر مشكلات مالي شرايط روحي و رواني خوبي ندارد، به گونه‌اي بازي مي‌گيرد كه گويي هيچ اتفاقي در پشت پرده رخ نداده است ...

مربي خوب بايد به بازيكن نزديك شود و او را درك كند و اگر از مسير خارج شده است، او را با ترفندهاي روحي و رواني دوباره به مسير برگرداند. طرد كردن بازيكن، پاك كردن صورت مسئله است. و اما پاس گل‌هاي آندو در جام ملت‌هاي آسيا نشان دهنده اين مسئله است كه در فوتبال امروز هافبك تدافعي مي‌تواند نقش تأثير‌گذاري در گلسازي داشته باشد. وظيفه هافبك تدافعي فقط دفاع كردن نيست. شركت در حمله وظيفه هر بازيكني از جمله هافبك تدافعي است ...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج