۱۷۲۹۱۳
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

مبعلی:‌ کروش به دل مردم نشسته است

ایمان مبعلی یکی از بهترین پاسورهای لیگ ‌برتر ایران معتقد است که مردم ایران به ‌دلیل شخصیت ویژه کارلوس کروش دوست دارند که او در تیم ‌ملی ایران فعالیتش را ادامه دهد.

خبر ورزشی: ایمان مبعلی یکی از بهترین پاسورهای لیگ ‌برتر ایران معتقد است که مردم ایران به ‌دلیل شخصیت ویژه کارلوس کروش دوست دارند که او در تیم ‌ملی ایران فعالیتش را ادامه دهد. مبعلی مثل خیلی‌ها معتقد است که تیم‌ ملی در جام‌ ملت‌ها اسیر یک اتفاق شد و همین موضوع باعث گردید که با بدشانسی بازی‌ها را تمام کند. او در مورد عملکرد تیم ‌ملی، بحث ماندن یا جدایی کروش و مسائل مختلف دیگر به سؤالات خبر‌ورزشی پاسخ می‌دهد.

ابتدا در مورد اردوي تركيه و شرايط نفت تهران صحبت كن.

اردوي بسيار خوبي داشتيم و دو بازي دوستانه هم انجام داديم. كار ما در نيم‌فصل دوم خيلي سخت است، ولي مي‌خواهيم از همان شروع، نتايج خوبي بگيريم. من فقط مي‌خواهم به يك موضوع اشاره كنم و خواهش مي‌كنم اين حرف مرا بنويسيد.

چه موضوعي؟

مي‌خواهم بگويم زمين خوب، زمين خوب و زمين خوب. من معتقدم فوتبال ايران اگر زمين خوب داشته باشد، ‌همه چيز در اين فوتبال رشد مي‌كند. اگر زمين خوب داشته باشيم، بازيكنان، مربيان، مديران، تماشاگران و همه آنهايي كه فوتبال را دنبال مي‌كنند، سود خواهند برد. اميدوارم فوتبال ما از اين لحاظ رشد كند.

فكر نمي‌كني اينكه نفت تهران تماشاگر ندارد به ضرر شما باشد؟

تماشاگر مثل چاقوي دولبه است. ممكن است يك تيم از داشتن تماشاگر سود ببرد و از طرفي مي‌تواند اين موضوع به يك تيم استرس بدهد. با اين حال من دوست داشتم هميشه در يك تيم پرتماشاگر بازي كنم و مطمئن هستم اگر تيم ما تماشاگر داشت، خيلي بهتر نتيجه مي‌گرفتيم. دليلش اين است كه بازيكنان نفت كاملاً بي‌حاشيه هستند.

در مورد حذف تيم‌ ملي چه صحبتي داري؟

اگر تيم‌ ملي قهرمان مي‌شد، تمام مردم ايران خوشحال مي‌شدند، چون اين تيم فقط متعلق به يك قشر خاص نيست. من معتقدم تيم‌ ملي با كارلوس كروش يك نظم تاكتيكي پيدا كرد و شما در اين ۳، ۴ سال هيچ‌ وقت به ياد نداريد كه فورواردهاي تيم‌هاي حريف با دروازه‌بان ما تك‌ به ‌تك شده باشند. شايد خيلي كم اين اتفاق رخ داده باشد و تا آنجا كه من يادم مي‌آيد در جام ‌جهاني‌ هم اين اتفاق نيفتاد.

ولي خيلي‌ها به سبك دفاعي كروش انتقاد كردند؟

هر مربي‌ای سبك خاص خودش را دارد. در تيم كروش تمامي بازيكنان با هم دفاع مي‌كردند و اين كار را در حمله هم انجام مي‌دادند. تيم ‌ملي با اين سبك خوب نتيجه گرفت و بايد به تفكرات هر مربي احترام گذاشت.

در مورد باخت به عراق چه صحبتي داري؟

من معتقدم تصميم سختگيرانه داور همه چيز را تغيير داد و اگر پولادي اخراج نمي‌شد، ۲ گل ديگر هم به عراق مي‌زديم. تيم‌ ملي حتي با اينكه ۱۰ نفره شد اما نظم خودش را حفظ كرد. اگر عراق را مي‌برديم، احتمالاً فيناليست مي‌شديم، چون فكر مي‌كنم كره هم نمي‌توانست مقابل ما ايستادگي كند.

برخي معتقدند كروش كاري براي تيم‌ ملي انجام نداد. نظر تو چيست؟

ما بايد ببينيم چه چيزي در اختيار كروش قرار داديم و چه خواسته‌هايي داشتيم. آيا ما قهرماني آسيا مي‌خواستيم، آيا رفتن به جام ‌جهاني‌ مي‌خواستيم، آيا معرفي چند بازيكن جوان به فوتبال ايران مي‌خواستيم، آيا نتيجه گرفتن مي‌خواستيم، آيا بازي زيبا مي‌خواستيم؟ ما در نتيجه‌گيري بد نبوديم و شايد بعضي‌ها فقط از سبك بازي ايران انتقاد مي‌كنند.

فكر مي‌كني چرا كروش همچنان بين مردم ايران محبوب است؟

كروش خيلي باهوش است و شخصيت خاصي دارد. طرز رفتار و حرف زدن او خاص است و به دل مردم ايران نشسته است. بايد بگويم او روانشناس خوبي است. شما مي‌بينيد كه تمامي بازيكنان با جان و دل برايش بازي مي‌كنند و حتي بازيكنان ذخيره هم هيچ حرفي در مورد نيمكت‌نشيني نمي‌زنند. در اين چند سال كمتر بازيكني را پيدا می‌کنید كه در مورد كروش بد بگويد.

به نظر تو او بايد بماند يا برود؟

خودش هم گفته است كه بايد با مسئولان فدراسيون فوتبال صحبت كند. فكر مي‌كنم اگر طرفين با هم صحبت كنند، به نتايج خوبي برسند. فعلاً كه چيزي معلوم نيست و شايد خود كروش دوست نداشته باشد بماند. جام ملت‌ها ديگر تمام شده است و ما بايد به فكر آينده باشيم.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج