جاباما
۱۷۳۰۱۲
۵۲۴۶
۵۲۴۶
پ

راز حفظ زیبایی پوست در سفر از زبان بازیگران

تمام افرادی که مجبورند به خاطر شغلشان زیاد سفر کنند، گاهی در طول هفته از یک منطقه سرد به یک منطقه گرم می روند و یا برعکس. اما این سفرهای فراوان برای سلامت پوست و موی افراد چندان بی خطر نیستند.

راز حفظ زیبایی پوست در سفر از زبان بازیگران





هفته نامه سلامت - محبوبه ریاستی: سفر برای بعضی ها تفریح و تفنن است و برای بعضی ها کار و زندگی؛ یعنی مجبورند به دلیل شغلی که دارند، دائم در سفر باشند. مهمانداران، خلبانان و حتی بازیگران جزو این گروه از افرادند. به هر حال، تمام افرادی که مجبورند به خاطر شغلشان زیاد سفر کنند، گاهی در طول هفته از یک منطقه سرد به یک منطقه گرم می روند و یا برعکس. اما این سفرهای فراوان برای سلامت پوست و موی افراد چندان بی خطر نیستند.

راز حفظ زیبایی پوست در سفر از زبان بازیگران

توصیه های متخصصان پوست به مسافران

• دکتر فریده دهقانی متخصص پوست عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی یزد

۱- در سفرهای کاری خوراکی های مفید، میوه و سبزی به خصوص میوه و سبزی های حاوی ویتامیل A و C را مصرف کنید و نوشیدن آب کافی را فراموش نکنید.

۲- در مناطق سرد و کوهستانی با پوشیدن دستکش، شال گردن و کفش مناسب از نقاط آسیب پذیر بدن در برابر سرما محافظت کنید و حتما مراقب پوست و موی خود باشید به خصوص اگر پوست خشکی دارید.

۳- افرادی که پوست خشکی دارند در طول سفر کاری باید استحمام با آب داغ را کاهش دهند و اگر هم از شوینده ای استفاده می کنند، شوینده کرم دار و غیرصابونی باشد. پس از استحمام هم باید قسمت های خشک بدن را با روغن زیتون، بادام یا روغن های بدن دیگر چرب کرد. اگر هم پوست دست ها و لب بسیار خشک است، می توان از وازلین یا نوع کرم مرطوب کننده برای حفظ رطوبت آن استفاده کرد.

۴- استفاده از پن ها برای پاکسازی صورت باعث می شود پوست بیش از پیش خشک نشود.

۵- برای محیط هایی که نور آفتاب در آنها شدید است، از ضدآفتابی استفاده کنید که SPF یا همان فاکتور محافظتی آن حداقل بالای ۳۰ باشد و در ساعت هایی که شدت نور آفتاب زیاد است، مستقیم در معرض اشعه ماورای بنفش خورشید نباشید.

۶- از مصرف مواد دخانی و سیگار که به شدت باعث پیری زودرس پوست می شوند، اکیدا اجتناب کنید.

راز حفظ زیبایی پوست در سفر از زبان بازیگران

• بدون عینک و کلاه ضدآفتاب جلوی آفتاب نروید!

دکتر مجتبی امیری- متخصص پوست، عضو هیات علمی دانشگاه علوم پپزشکی بقیه ا...

در افرادی مانند مهماندارها یا برخی از بازیگران که به دلیل شغلشان مجبورند مدام در سفر باشند، علاوه بر اینکه شرایط آب و هوایی از نظر تغییرات دمایی، رطوبت و نور آفتاب می تواند باعث بروز تغییراتی در پوستشان شود، استرس ناشی از مشغله کاری، کم خوابی و حتی نداشتن تغذیه مناسب و در مواردی کاهش مصرف میوه و سبزی ها در این دوران می تواند سلامت پوست این افراد را تحت تاثیر قرار دهد.

معمولا حضور در مناطق گرم و خشک به دلیل رطوبت کم و گرمی هوا و در مناطق کوهستانی و برفی، به دلیل سرما و خشکی می تواند باعث بروز تغییراتی در پوست و در معرض آسیب قرار گرفتن آن باشد. از آنجا که در آب و هوای خشک، به خصوص حین وزش باد، تبخیر آب از سطوح پوست بیشتر است و به تدریج خاصیت ارتجاعی پوست کاهش می یاد و این مساله باعث کدورت رنگ پوست، از بین رفتن لطافت آن و ایجاد چین های ریز و موقتی و خشکی پوست، می شود، به افرادی که به هر دلیلی مجبورند به مناطق کوهستانی یا به محیط های خشک بروند، توصیه می شود حتما از مرطوب کننده مناسب پوست استفاده کنند.

استفاده از این کرم ها با توجه به رطوبتی که به پوست می دهد، باید در روز چند بار انجام شود. حتی می توانند در آب و هوای خشک محیط را برای خودشان مرطوب کنند مثلابخور سرد یا گرم بدهند، از مصرف مایعات به مقدار کافی هم غافل نشوند و حتما ضدآفتاب مناسب به پوستشان بزنند. نور آفتاب در هر شرایطی حتی در هوای ابری، می تواند به پوست آسیب برساند. همیشه بر استفاده از ضدآفتاب تاکید می شود و کمتر به این مساله تاکید شده که موثرترین راه محافظت از پوست در برابر مضرات نور خورشید، تغییر عادتهای رفتاری غلط است.

آفتاب عامل اصلی پیری پوست، ظهور چین و چروک و ابتلای زودهنگام به سرطان پوست است که بیشترین عوارض خود را در میانسالی نشان می دهد. مهم ترین عامل در مواجهه و جلوگیری از عوارض تابش نور خورشید چگونگی قرار گرفتن در آن است.

نتایج تحقیقات در استرالیان نشان می دهد بروز سرطان در افرادی که ضدآفتاب یم زدند در مقایسه با دیگر افراد، بیشتر بود چرا که این افراد با اطمینان از اینکه ضدآفتاب زده اند، بیشتر در مقابل نور خورشید می ایستادند در حالی که در ساعت هایی که شدت نور آفتاب زیاد است، نباید مستقیم در معرض آن بود و حتما باید علاوه بر ضدآفتاب از کلاه و عینک استفاده کرد.

افسانه پاکرو:

وقتی سفر می روم، بیشتر آب می خورم تا پوستم خشک نشود

راز حفظ زیبایی پوست در سفر از زبان بازیگران

افسانه پاکرو یکی از بازیگران جوانی است که در کارهایی مانند شیر و عسل، در مسیر زاینده رود و ماه پیشونی بازی کرده است. این بازیگر جوان در گفت و گویی کوتاه درباره سفرهای کاری و چگونگی مراقبت از پوستش در این سفرها برایمان گفته است.

تا به حال برای شما پیش آمده به خاطر کارتان مجبور شوید از تهران خارج شوید؟

- فقط یک بار برای بازی به شمال رفتم که در آن زمان هم هوای شمال معتدل و خوب بود

به نظر شما تغییرات آب و هوایی تا چه حد می توانند روی پوست و مو اثر مخرب بگذارند؟

- خیلی زیاد به خصوص اگر از یک منطقه گرمسیر به یک منطقه سردسیر برویم.

چه می کنید که پوستتان در این رفت و آمدهای کاری آسیب نبیند؟

- سعی می کنم بیشتر اوقات بخور بدهم و از ماسک های طبیعی استفاده کنم. چون به هر حال ایراناز کشورهایی است که تغییرات آب و هوایی زیادی دارد. حتی وقتی در تهران هم هستیم باید به فکر سلامت پوست و موی خود باشیم.

برای سلامت پوستتان از چه مواد خوراکی ای بیشتر استفاده می کنید؟

- سعی می کنم میوه و آب زیاد بخورم به خصوص وقتی به سفر کاری می روم آب زیاد می خورم تا پوستم خشک و زبر نشود.

چقدر با این مسئله که بیشتر خانم ها از کرم های گران قیمت برای محافظت پوستشان استفاده می کنند، موافق هستید؟

- خیلی موافق نیستم و مواد طبیعی را ترجیح می دهم مثل بخور بابونه که به شدت باعث طراوت پوست و شادابی آن می شود. گران قیمت بودن کرم حتما نشانه کیفیت خوب آن نیست.

نعیمه نظام دوست:

سفری که باعث شد دچار ریزش مو شوم

راز حفظ زیبایی پوست در سفر از زبان بازیگران

نعیمه نظام دوست بازیگر طنازی است که بیشتر در کارهای طنز او را دیده ایم. کارهایی مانند ساختمان پزشکان و دور زدن ممنوع. او نیز از مراقبت های ویژه پوست و مو در سفرهای کاری اش برایمان گفته است.

تا به حال به خاطر بازی در سریال یا فیلم ها مجبور به سفر کاری شده اید؟

- بله، این تجربه را داشته ام.

در این سفرهای کاری هیچ وقت متوجه تغییر رنگ پوست یا شکنندگی موهایتان نشدید؟

- من به خاطر بازی در یک سریال مجبور بودم چند ماهی را در شهرستان بمانم و بعد ازمدتی متوجه ریزش شدید موهایم شدم. برای همین به پزشک مراجعه کردم تا مشکلم حل شود.

چه پیشنهادی برای خانم هایی که مجبورند دائم در سفر باشند، دارید تا کمتر از این نظر آسیب ببینند؟

- فکر می کنم باید زیر نظر متخصصین پوست و مو باشند و همچنین باید به تغذیه شان هم اهمیت زیادی دهند چون دائم سفر کردن هم سخت است و هم آسان.

به نظر شما راز زیبایی زنان قدیم در چه بوده است؟

- به نظرم هم استرس هایشان کمتر از زنان امروزی بوده و هم تا این حد انواع و اقسام عمل های جراحی انجام نمی دادند و با خوردن مواد غذایی طبیعی به شادابی شان می افزودند.

به نظرتان مهم ترین آسیبی که ممکن است در سفرهای کاری به پوست و مویتان وارد شود، چیست؟

- فکر می کنم خشکی پوست و پیدا شدن لک های مختلف مهم ترین آسیبی است که در اینصورت به پوستت می رسد. در بین همکارانم هم این موارد را زیاد دیده ام.

شهین تسلیمی

از شامپو و صابون هتل ها استفاده نمی کنم

راز حفظ زیبایی پوست در سفر از زبان بازیگران

شهین تسلیمی را بیشتر مخاطبانش با نقش ماهی خانم در سریال زن بابا به یاد می آورند. او بازیگر بسیار محبوبی است و تا به حال در کارهای مختلف سینمایی و تلویزیونی زیادی ببازی کرده. وی اینگونه پاسخگویمان شده است.

فکر می کنید دائم در سفر بودن چقدر در درازمدت می تواند به پوست یا مو آسیب بزند؟

- طبیعی است که بعد از مدتی این اتفاق می افتد به خصوص اینکه ما در کشوری زندگی می کنیم که ۴ فصل سال را در خود دارد و ممکن است به دلیل انجام کاری یک مرتبه از یک منطقه برفی به یک مکان گرم مثل بندرعباس یا لارستان برویم.

آیا شما تا به حال این تجربه را داشته اید؟

- بله، سفر کاری زیاد رفته ام و این تغییرات آب و هوایی را درک کرده ام.

در این شرایط معمولا چگونه از پوست و موهایتان مراقبت می کنید؟

- سعی می کنم از صابون و شامپویی که با پوست موهایم سازگاری بیشتری دارد، استفاده کنم. چون معمولا شامپو یا صابونی که در هتل ها وجود دارد، کیفیت خوبی ندارند.

آیا در سفرهای کاری از ماسک های خاصی هم برای سلامت بیشتر پوستتان استفاده می کنید؟

- ماسک خاصی استفاده نمی کنم، اما معمولا با گلاب صورتم را تمیز می کنم یا بخور می دهم تا پوستم آسیب نبیند و به مرور زمان خشک و حساس نشود.

به خانم هایی که مجبورند بیشتر اوقات در سفر باشند چه توصیه ای دارید؟

- فکر می کنم بهترین توصیه خودمراقبتی است؛ به این معنا که خودشان باید به فکر سلامتشان از هر جهت باشند به خصوص در مورد پوست و مویشان که دو عامل مهم در زیباتر نشان دادن آنها محسوب می شود.

بهنوش بختیاری:

بسته محافظتی پوست در سفر آب، میوه، سبزی و ضدآفتاب

راز حفظ زیبایی پوست در سفر از زبان بازیگران

بهنوش بختیاری، بازیگر شناخته شده ای است که بیشتر در آثار طنز چه در تلویزیون و چه در سینما حضور داشته و سفرهای کاری زیادی را تجربه کرده است. این بازیگر درباره موضوع مورد بحثمان این گونه پاسخگویمان شده است.

فکر می کنم شما از بازیگرانی هستید که سفرهای کاری را زیاد تجربه کرده اید.

- این تجربه را زیاد داشته ام. به هر حال سفر یکی از سرگرمی های مهم هر فردی است و در روحیه انسان اثر مثبت می گذارد.

می خواهم بدانم در این سفرهای متعدد کاری هیچ وقت پوست و مویتان آسیب دیده؟

- نه، خدارو شکر هیچ وقت پوست و مویم آسیب جدی ای ندید. چون به سلامتم خیلی اهمیت می دهم و برای همین سعی می کنم در سفرهای کاری زیاد آب بخورم و از میوه و سبزی تازه استفاده کنم تا کمتر مشکل پیدا کنم.

در صحنه هایی که مجبور هستید زیر نور خورشید بازی کنید، از قبل چه می کنید که پوستتان خسته یا دچار مشکل نشود؟

- طبیعتا از کرم ضدآفتاب استفاده می کنم و اگر بتوانم اسپری صورت هم می زنم تا هم کمتر عرق کنم و هم پوستم لک نشود.

روی پوست شما گریم های متعددی هم انجام می شود. چگونه از آن مراقبت می کنید تا در اثر گریم ها آسیب نبیند؟

- سعی می کنم پوستم را پاکسازی کنم. البته خوشبختانه در حال حاضر گریمورها از مواد بسیار خوبی استفاده می کنند اما به هر حال مراقبت از پوست و مو بسیار مهم است. به خصوص برای خانم ها.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 8/8 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج