جاباما
۱۷۳۱۵۲
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

روحانی: تحریم، شمشیری دو لبه است

رییس‌جمهور با اشاره به روابط دیرینه سیاسی،اقتصادی و فرهنگی تهران – لیسبون تصریح کرد: معتقدیم ایران می‌تواند دروازه اتصال پرتغال با منطقه بسیار مهم خاورمیانه باشد و لیسبون نیز پلی برای ارتباط ایران با پرتغالی زبانان، کشورهای اروپایی و مناطق دیگر مثل آفریقا و آمریکای لاتین باشد.

ایرنا: حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی روز دوشنبه در دیدار "رویی ماشاته" وزیر امور خارجه پرتغال ، به رفت و آمدهای مقامهای دو کشور در یکسال گذشته اشاره کرد و گفت: این سفر را آغازی برای تحرک بیشتر در عرصه روابط دو کشور می‌دانیم.

رییس جمهوری با بیان اینکه باید به فکر حل و فصل معضلات و مشکلاتی مثل خشونت و تروریسم باشیم که امروز نه تنها منطقه ما بلکه اروپا و سایر مناطق جهان با آن مواجهند، خاطرنشان ساخت: ملت‌های ما و تاریخ در این مقطع، از همه رهبران دنیا می‌خواهند در زمینه پایان بخشیدن به معضلاتی که بشر با آنها مواجه است، همکاری و تلاش کنند.

روحانی در بخش دیگری از سخنان خود به مذاکرات هسته ای میان ایران و ۱+۵ اشاره کرد و گفت: مردم ایران برای استفاده از فناوری صلح آمیز هسته ای اراده جدی دارند.

رییس جمهوری با تاکید بر اینکه مسئله‌ای که امروز بین دو طرف مذاکرات هسته‌ای وجود دارد نه حقوقی است نه فنی، اظهار داشت: این موضوعی کاملا سیاسی است که برای حل و فصل آن ، نیاز به یک اراده و تصمیم سیاسی از سوی دو طرف دارد. البته این اراده از طرف ما کاملا وجود دارد تا مسائل را سریع ‌تر حل و فصل کنیم.

رییس شورای‌عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه همه فعالیت‌های ایران بدون استثنا تحت نظر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و در چارچوب مقررات بین‌المللی خواهد بود، خاطرنشان ساخت: در طول نزدیک به ۱۴ سال گذشته، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بازدیدها و بازرسی‌های گسترده و حتی سرزده زیادی از مراکز هسته‌ای ایران داشته است، اما از میان هزاران بازرسی هیچ علامتی مبنی بر انحراف فعالیت‌های هسته‌ای ایران مشاهده نشده است.

رییس جمهوری با بیان اینکه روشن است فعالیت‌های هسته‌ای ایران کاملا صلح‌آمیز است، گفت: بر این اساس فشار بر ایران از نظر ما مفهومی ندارد. مسئله فشار و تحریم همواره شمشیری دو لبه بوده که به دو طرف آزار می‌رساند.

روحانی تاکید کرد: هر کشوری در درون،مسائل خاص خود و نظرات و احزاب و گروه‌های مختلف را دارد، اما این رهبران کشورها هستند که باید بتوانند کشور را به سمت اهداف و مصالح و منافعش هدایت کنند.

رییس جمهوری گفت:باید مذاکرات هسته‌ای را سریع‌تر به نتیجه برسانیم و مذاکرات برای توسعه کشورها و مناطق مختلف جهان را آغاز کنیم.

"رویی ماشاته" وزیر امور خارجه پرتغال نیز در این دیدار با اشاره به روابط دیرینه دو کشور گفت: پرتغال خواهان گسترش بیش از پیش روابط با ایران است و امروز این فرصت پیش روی مااست که روابط دو جانبه را متحول کنیم.

وزیر امور خارجه پرتغال افزود:البته پرتغال هم روابط خود با ایران را محدود به روابط دو جانبه نمی‌داند و معتقد است دو کشور می‌توانند نقش دروازه اتصال یکدیگر به اروپا و خاورمیانه را ایفا کنند.

ماشاته سفر خود به تهران را فرصتی مناسب برای ایجاد تحول در روابط دو کشور توصیف کرد و افزود: پرتغال نیز به نوعی درگیر مذاکرات هسته‌ای ایران با گروه ۱+۵ است و به خوبی آگاهیم که موفقیت‌آمیز بودن این مذاکرات تا چه حد برای دو طرف و همه جهان مهم است.

وی اظهار داشت: کاملا به این نکته باور دارم که موفقیت این مذاکرات بیش از هر چیز می‌تواند به ایجاد همکاری‌های گسترده میان طرفین از طریق ایجاد اطمینان و اعتماد بیانجامد و کشورهای اروپایی تلاش دارند هر چه سریع‌تر این مذاکرات به نتیجه برسد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج