۱۷۳۲۰۱
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

كفاشيان در واكنش به اختلاف كروش با سرمربي استقلال و درخشان

این دعواها مال جهان سومی‌هاست!

علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال هنوز معتقد است AFC باید نتیجه بازی با عراق را ۳ بر صفر به نفع تیم‌ملی اعلام می‌کرد.

خبر ورزشی: علی کفاشیان رئیس فدراسیون فوتبال هنوز معتقد است AFC باید نتیجه بازی با عراق را ۳ بر صفر به نفع تیم‌ملی اعلام می‌کرد. او دیروز در گفت‌وگو با خبرورزشی در این‌باره آخرین توضیحات را داد.

آقاي كفاشيان، اين‌طور كه شما صحبت كرده‌‌ايد، كروش در تيم‌ملي ماندني است.

بله، ما كروش را مي‌خواهيم. تا جام‌جهاني‌ هم كه قرارداد داريم. فقط ايشان توقعات خاصي دارد. يعني ما بايد بتوانيم امكانات مورد نظرش را فراهم كنيم. بايد در اين زمينه به تفاهم برسيم. دولت هم خيلي مهم است و مي‌تواند به ما كمك كند. عملكرد او با ايران خوب بوده. ايشان مي‌تواند تيم‌ملي را به جام‌جهاني‌ ببرد. فقط ما بايد يكسري ابزار در اختيارش قرار دهيم. الان در بازي تداركاتي ضعيف هستيم. بايد تيم‌ملي را تقويت كنيم. اگر بتوانيم، كروش بهترين گزينه براي ماست.

گفته‌‌ايد جرأت نداريد از كروش ناراضي باشيد...

(خنده) بله ديگر. جرأت نداريم ولي خارج از شوخي، اصلاً ناراضي نيستم. همه از كروش راضي هستند. تمام اعضاي كميته فني و توسعه هم از عملكرد ايشان ابراز رضايت كرده‌اند. جام ملت‌ها تيم را جوان كرد و تيم‌ملي آينده خوبي دارد.

وزير ورزش موافق ماندن كروش است؟

از ايشان نپرسيده‌ام. با او صحبتي نداشتم.

در ماجراي دوپينگ بازيكن عراق هم كه شكست خورديم.

حقانيت با ايران بود. تصميم گرفتند به نفع ما رأي بدهند. از نظر ما بازيكن دوپينگ كرده، مداركش هم موجود است. او مجاز نبوده براي تيم‌ملي عراق بازي كند. فدراسيون اين را مي‌دانسته و ثابت هم كرده است ولي متأسفانه رأي درستي ندادند.

چرا؟ چون عراق يك كشور عربي است؟

فكر نمي‌كنم به خاطر اين بوده باشد. اولين بار است كه چنين موردي اتفاق افتاده. دوپينگ اين بازيكن اعلام شده بود. مسئولان كنفدراسيون نمي‌خواهند اين اتفاق بيفتد. بالاخره كشورهاي عربي هم نفوذ دارند و نمي‌خواستند اين اتفاق بيفتد ولي واقعاً حق با ايران بود.

اين درست است كه مي‌خواستند استراليا و كره‌جنوبي به فينال برسند؟

نه، به نظر من اين‌طوري نبوده. به نظر من نشان نمي‌داد. مسئولان دوست داشتند تيم‌هاي ايران، كره‌جنوبي، ژاپن يا استراليا به فينال برسند.

شما به دادگاه CAS شكايت نمي‌كنيد؟

نه، فكر نمي‌كنم به CAS شكايت كنيم.

چرا؟ اين‌طور كه شما حرف مي‌زنيد، حداقل غرامت مي‌گيريد.

نه، من در خود AFC شكايتم را پيگيري مي‌كنم. صد‌درصد هم پيگير شكايت خواهم بود. مدارك لازم را مي‌فرستيم. اگر هم ناقصي باشد، اين ناقصي را هم جبران مي‌كنيم. كاملاً مشخص است كه حق با ما بوده.

سؤال آخر هم درباره اختلافاتي است كه بين درخشان و سرمربي استقلال و كروش پيش آمده.

به نظر من اين فرهنگ خوب نيست كه با اين ادبيات به هم پرخاش كنند. الان دوستان بايد به تيم‌ملي خسته نباشيد بگويند، نه اينكه انتقاد كنند. آنها بايد كمك كنند كه براي جام‌جهاني‌ آماده شويم. به‌ هر ‌حال آنها در فوتبال با هم زندگي مي‌كنند. نبايد بجنگند. اين تفكر و اين دعواها مال جهان سوم است!

مگر ما جهان چندمي هستيم؟

(خنده) خلاصه از قول من بنويس كه با كروش به جام‌جهاني‌ مي‌رويم، شك ندارم.

حربه جديد كفاشيان براي ماندن

وقت تغيير در فدراسيون فوتبال فرارسيده است. اين حقيقت را علي كفاشيان بهتر از ما و شما درك مي‌كند. او خوب مي‌داند وزارت ورزش دنبال راهكاري براي حذف اوست، اعضاي مجمع فدراسيون فوتبال تمايلي به حفظ او ندارند و مردم هم خواهان انتخاب يك رئيس بانفوذ و فوتبالي هستند. در چنين شرايطي علي كفاشيان نمي‌خواهد ميدان را خالي كند. شايعه شده كفاشيان به فكر خريدن زمان است تا بحران فعلي را پشت سر بگذارد. راست و دروغش گردن راوي كه مي‌گفت علي كفاشيان در يك محفل خصوصي گفته خودم هم ديگر دوست ندارم در فدراسيون فوتبال بمانم. مي‌خواهم فقط تا ارديبهشت ماه سال بعد رئيس فدراسيون باشم كه در انتخابات نايب‌رئيسي كنفدراسيون فوتبال آسيا رأي بياورم.

من ۷ سال در اين فوتبال بودم و مي‌توانم به كرسي نايب‌رئيسي برسم. اين اتفاق به نفع فوتبال ايران است. اما آيا به نظر شما، علي كفاشيان آنقدر در AFC نفوذ دارد كه در انتخابات نايب‌رئيسي رأي بياورد؟! اصلاً اگر او رأي بياورد و نايب‌رئيس شود مجمع را برگزار مي‌كند و مي‌رود؟! منتقدين كفاشيان در پاسخ به اين سؤال مي‌گويند: اصلاً از اين خبرها نيست و اين حربه جديد رئيس زيرك براي ماندن در فدراسيون و خودداري از برگزاري فوري مجمع است چون اين احتمال وجود دارد كه در اولين مجمع، پروژه‌ بركناري‌اش كليد بخورد. اين روزها كفاشيان احساس مي‌كند حاشيه امنيت ندارد. او با حمايت از كروش قصد دارد خودش را كنار سرمربي تيم ملي قرار دهد و از طرف ديگر با طرح مسئله حضور در انتخابات نايب‌رئيسي کنفدراسيون كه هنوز به صورت رسمي از جانب رئيس خنده‌رو رسانه‌اي نشده، مي‌خواهد در جايگاه رياست فدراسيون فوتبال بماند.. او دیروز در این‌باره آخرین توضیحات را داد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج