۱۷۳۲۳۱
۵۰۰۳
۵۰۰۳
پ

عشق عجیب چشم بادامی ها به تجملات

امروز بیش از ۲.۷ میلیون نفر در چین، ثروتی بیش از ۷۲۰.۰۰۰ یورو دارند و جالب است بدانیم که سن خرید کالاهای لوکس در این کشور از ۳۴ به ۲۵ تا ۲۸ سال کاهش یافته است.

خبرآنلاین: امروز بیش از ۲.۷ میلیون نفر در چین، ثروتی بیش از ۷۲۰.۰۰۰ یورو دارند و جالب است بدانیم که سن خرید کالاهای لوکس در این کشور از ۳۴ به ۲۵ تا ۲۸ سال کاهش یافته است.

چینی های چشم بادامی، عاشق تجملات و لوکس هستند. به گزارش مجله فرانسوی نوول آبزرواتور، چینی ها در سال جاری به اولین خریدار کالای لوکس تبدیل می شوند و دلیل آن بالا رفتن درآمد آنهاست. امروز بیش از ۲.۷ میلیون نفر در چین، ثروتی بیش از ۷۲۰.۰۰۰ یورو دارند و جالب است بدانیم که سن خرید کالاهای لوکس در این کشور از ۳۴ به ۲۵ تا ۲۸ سال کاهش یافته است.

از سویی، مشتریان کالاهای لوکس دیگر تنها چینی های پولدار و مرفه نیستند، بلکه طبقۀ متوسط در این کشور نیز به مشتریان این کالاها تبدیل شده است. چینی ها در سال ۲۰۱۱، ۱۱% و در سال گذشته ۲۵% از کالاهای لوکس حهان را مصرف کردند. اما نکتۀ قابل توجه افزایش شمار ثروتمندان در این کشور است. فساد موجود در حزب حاکم چین، طی سالهای اخیر به افزایش جمعیت پولدارها و مصرف کالاهای لوکس کمک کرده است.

هرچند دولت همواره شعار می دهد که عزم خود را برای مبارزه با فساد جزم کرده، اما بخش قابل توجهی از همین جمعیت مرفهین چین و مشتریان کالاهای لوکس را اعضای بلندپایۀ حزب حاکم تشکیل می دهند.

پیش بینی می شود در سال ۲۰۱۵ نیز جمعیت آنها به ۴.۵ میلیون نفر برسد؛ جمعیتی که حقوق و عایدی آنها می تواند از مرز ۸۰.۰۰۰ دلار(در سال) عبور کند. تمایل و گرایش چینی ها به لوازم لوکس و خرید آخرین مدلها آنقدر بالاست که حتی مثلا حاضرند برای خرید جدیدترین مدل آیفون و یا بلک بری از برخی وعده های غذایی خود برای تأمین پول آن صرفنظر کنند و یا سلامتی خود را به خطر بیندازند.

گفته می شود با افزایش درآمد طبقۀ متوسط ، جمعیت بیشتری از چینی ها در سال جاری به سمت خرید لوازم لوکس گرایش می یابند. از آنجایی که عوارض گمرگ در چین بالاست، چینی های مرفه ترجیح می دهند تا به پایتخت لوکس دنیا اعم از پاریس، رم و یا هنگ کنگ بروند تا کالای لوکس را خودشان خریداری کنند و به کشورشان بیاورند.

به رغم آنکه در سال ۲۰۱۴ جهان با بحران اقتصادی دست و پنجه نرم می کرد، اما فروش کالاهای لوکس در چین در مقیاس جهانی ۱۰% افزایش یافت. البته سه چهارم چینی ها ترجیج دادند تا خریدهای لوکس شان را در خارج از کشورشان انجام دهند.

در مجموع در سالی که پشت سر نهادیم، به رغم بحران اقتصادی، بازار کالاهای لوکس، نه تنها بحرانی نبود، بلکه همچنان مشتریان و سود بالای خود را داشت. در سال ۲۰۱۴، سود بازار جهانی لوکس ۲۲۳ میلیارد یورو بود که در مقایسه با سال ۲۰۱۳ از افزایش ۷ درصدی برخوردار بوده است. چینی ها اولین خریدار اسباب لوکس بودند و در رتبه های بعدی آمریکایی ها و ژاپنی ها قرار داشتند.

بازار لوکس در اروپا متأثر از رکود اقتصادی در سال ۲۰۱۴ رونق چندانی نداشت و حتی توریستهای اروپایی نیز پول زیادی بابت خرید خرج نکردند. اما این کاهش با افزایش ۱۱ درصدی فروش اسباب لوکس در خاورمیانه جبران شد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج