۱۷۳۳۹۴
۱ نظر
۵۰۰۴
۱ نظر
۵۰۰۴
پ

تفاوت رحیمی استاندار با رحیمی معاون اول!

رسانه های منتقد خاص دولت در روزهای اخیر از معاون اول دولت دهم محمود احمدی نژاد ابراز برائت جسته و پس از قطعی شدن حکم محکومیت محمدرضا رحیمی با فرار به جلو می خواهند وانمود کنند که وی وابسته به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و برای توجیه این اقدام خود استدلال می کنند که وی در زمان ریاست جمهوری آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی استاندار کردستان شده است.

خبرگزاری ایرنا: رسانه های منتقد خاص دولت در روزهای اخیر از معاون اول دولت دهم محمود احمدی نژاد ابراز برائت جسته و پس از قطعی شدن حکم محکومیت محمدرضا رحیمی با فرار به جلو می خواهند وانمود کنند که وی وابسته به رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام بوده و برای توجیه این اقدام خود استدلال می کنند که وی در زمان ریاست جمهوری آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی استاندار کردستان شده است.

منتقدان خاص دولت در حالی با این توجیه، قصد دارند خود را از ترکش های محکومیت معاون اول دولت دهم احمدی نژاد دور نگه دارند که «رحیمی معاون اول احمدی نژاد» با «رحیمی استانداری کردستان» در زمان ریاست جمهوری آیت الله هاشمی رفسنجانی یک تفاوت فاحش و آشکار دارد و برخی از حامیان سابق وی این تفاوت را عامدانه یا سهوی نادیده گرفته اند.

رحیمی هنگامی که حکم معاون اولی را از احمدی نژاد رییس جمهوری سابق دریافت کرد، پرونده ای برایش گشوده شده بود و اتهام هایی متوجه وی بود. همین اتهام ها بود که باعث شد برخی از اصولگرایان نیز از این انتصاب احمدی نژاد انتقاد کنند، اما رحیمی دوران استانداری کردستان در دهه ۶۰ دارای هیچ اتهام مالی نبود و به خاطر رابطه حسنه وی با کردها، از این انتصاب استقبال به عمل آمد و پس از آن بود که او تا عضویت در هیات رییسه مجلس شورای اسلامی پیش رفت.

احمد توکلی یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی سال ۱۳۹۰ در باره انتخاب رحیمی از سوی محمود احمدی نژاد تصریح کرده بود: «سه قاضی باسابقه، آقایان اژه ای،{غلامحسین محسنی اژه ای معاون اول رییس قوه قضاییه}، رییسی {سیدابراهیم رییسی دادستان کل کشور} و خلفی که قضات باسابقه و خوشنام کشورمان هستند، پرونده رحیمی را مطالعه کردند و یک سال پیش نزد احمدی نژاد رفتند و به وی گفتند ما سه قاضی به اتفاق آرا تایید می کنیم که توجه اتهام به آقای رحیمی قطعی است و باید تعقیب شود اما احمدی نژاد ۱۰۰ دقیقه برای این سه نفر سخنرانی و از توطئه علیه دولت یاد کرد و به صورت قاطع از معاون اول خود حمایت کرد.»

دیوان عالی کشور روز دوم بهمن ماه حکم محکومیت ۱۵ سال حبس وی را به ۵ سال و ۹۱ روز حبس و رد مال به ارزش دو میلیارد و ٨٥٠ میلیون تومان و جزای نقدی به مبلغ یک میلیارد تومان قطعی کرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • ایرج عباسی

      خدا میدونه وضعیت بقیه آقایان چه جوریه؟؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج