۱۷۳۴۹۹
۵۰۰۷
۵۰۰۷
پ

شدیدترین اعتراضات ضد دولتی در کوزوو

کوزوو امروز(سه شنبه) شاهد بدترین اعراضات ضد دولتی از زمان جدایی از صربستان در سال ۲۰۰۸ بود و خیابانهای پایتخت این کشور صحنه درگیری میان نیروهای پلیس ضد شورش و معترضان شد.

ایسنا: کوزوو امروز(سه شنبه) شاهد بدترین اعراضات ضد دولتی از زمان جدایی از صربستان در سال ۲۰۰۸ بود و خیابانهای پایتخت این کشور صحنه درگیری میان نیروهای پلیس ضد شورش و معترضان شد.

پلیس کوزوو علیه هزاران تن از معترضان مخالف دولت این کشور که خواهان استعفای یکی از وزیران دولت بودند، متوسل به گاز اشک آور و ماشینهای آب پاش شد.

این معترضان پس از آنکه آلکساندر جابلانوویچ، یکی از وزرای دولت کوزوو، ارتکاب جرایم جنگی علیه آلبانیایی تبارها در زمان جنگ سالهای ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ با صربستان را رد کرد، خواهان استعفای وی شدند.

در تظاهرات امروز در خیابانهای شهر پریستینا، پایتخت کوزوو، معترضان به سوی افسران پلیس در اطراف مقر دولت سنگ و اشیای دیگر پرتاب کردند.

افسران پلیس نیز با استفاده از گاز اشک آور و ماشین آب پاش اقدام به متفرق کردن حدود ۲۰۰۰ معترضی که به دعوت احزاب سیاسی مخالف دولت به خیابانهای مرکز شهر پریستینا آمده بودند، کردند.

نزدیک یک هفته است که احزاب مخالف دولت کوزوو در سراسر این کشور به سازماندهی تظاهرات پرداخته و خواهان کناره گیری آلسکاندر جابلانوویچ که یک صرب تبار است هستند.

اظهارات او در ناچیز شمردن نقش صربستان در جنگ سالهای ۱۹۹۸ و ۱۹۹۹ باعث خشم خانواده های حدود ۱۰۰۰ آلبانیایی تباری که همچنان به سبب این جنگ مفقود الاثر هستند شد.

معترضان همچنین به عقب نشینی دولت از مناقشه بر سر سرنوشت یک معدن بزرگ که مورد ادعای صربستان نیز قرار دارد اعتراض دارند.

کوزوو که ۹۰ درصد جمعیت ۱.۸ میلیون نفری آن آلبانیایی تبار هستند در سال ۲۰۰۸ از صربستان جدا شد و اعلام استقلال کرد و بیش از ۱۰۰ کشور آن را به رسمیت شناختند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج