جاباما
۱۷۳۵۲۹
۵۰۰۲
۵۰۰۲
پ

تقدیر ظریف از ارمنستان

وزیرامورخارجه کشورمان از مواضع ارمنستان در حمایت از مواضع جمهوری اسلامی در مسائل حقوق بشر و مذاکرات هسته ای در مجامع بین الملل تقدیر کرد.

خبرگزاری مهر: محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان در دیدار با نعلبندیان وزیر امور خارجه ارمنستان، روابط با همسایگان را از اولویت های مهم سیاست خارجی جمهوری اسلامی خواند و گفت: روابط دو کشور ایران و ارمنستان تاریخی و دیرینه است و تعامل ملت ایران با ارامنه در داخل کشور و همچنین روابط سیاسی ایران و ارمنستان همواره صمیمانه بوده که این امر یکی از زمینه های گسترش روابط است.

ظریف از مواضع کشور ارمنستان در حمایت از مواضع جمهوری اسلامی در مسائل حقوق بشر و مذاکرات هسته ای تقدیر کرد و گفت: اطمینان داریم حمایت های متقابل می تواند زمینه ساز تعمیق همکاری های بین المللی باشد.

وزیرامورخارجه کشورمان با ابراز خرسندی از برگزاری دوازدهمین اجلاس کمسیون اقتصادی ایران و ارمنستان به ریاست نخست وزیر ارمنستان و معاون اول رئیس جمهور کشورمان خواستار حل مشکلات ایرانیان زندانی در ارمنستان شد.

ظریف علاوه بر این خواستار ایجاد تسهیلات برای فراهم آوردن زمینه حضور تجار در ارمنستان شد و گفت: باید برای حل مشکل رانندگان ایرانی در مرز ایران و ارمنستان چاره ای اندیشید.

وی گفت: همکاری های سه جانبه ریلی روسیه، ایران و ارمنستان و احداث نیروگاه «مغری» از امور مهمی است که امیدواریم نظر طرف ارمنستانی را داشته باشیم تا کارها آغاز شود.

ظریف همچنین خواستار همکاری های دو کشور برای حل مشکل آلودگی رود ارس شد.

در ادامه نعلبندیان وزیرامورخارجه ارمنستان با بیان اینکه برای توسعه روابط دو کشور، ملاقات های دوجانبه بسیار مهم است گفت: در همین راستا از آقای روحانی رئیس جمهور ایران برای سفر به ارمنستان دعوت می کنیم زیرا این سفر می تواند فصل جدیدی برای روابط دو کشور باشد.

وی تشکیل کمیسیون مشترک اقتصادی را چارچوب خوبی برای ارتقای مناسبات خواند و گفت: امیدواریم مشکلات پروژه های تجاری حل شده و طرح های اجرایی آغاز شود.

وی همچنین قول داد برای رفع مشکلات رانندگان ایرانی در مرزها، گردشگران و زندانیان پیگیری جدی داشته باشد.

در پایان این دیدار، وزرای خارجه دو کشور بر ارتباطات میان پارلمان ها، تقویت همکاری های گروههای دوستی دو کشور، همکاری های استانی، سفر شهردار تهران به ایروان توافق کردند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج