۱۷۳۸۳۲
۱ نظر
۵۰۱۳
۱ نظر
۵۰۱۳
پ

فیلم: معجزات سرکه در زندگی روزمره

سرکه فقط برای ترشی و سالاد مورد استفاده ندارد. از آن می توان برای سهولت زندگی روزمره خود هم بهره گرفت. این مایع با بوی تندی که دارد در رنگ ها و طعم های مختلف موجود است و کارهایی از دستش بر می آید که شاید باور نکنید.

فیلم: معجزات سرکه در زندگی روزمره





برترین ها- ترجمه از فروغ بیداری: سرکه فقط برای ترشی و سالاد مورد استفاده ندارد. از آن می توان برای سهولت زندگی روزمره خود هم بهره گرفت. این مایع با بوی تندی که دارد در رنگ ها و طعم های مختلف موجود است و کارهایی از دستش بر می آید که شاید باور نکنید. مثلا چه کسی تصور می کند با کمی سرکه سیب می توان شیشه عینک آفتابی را براق و تمیز کرد و همه آثار چربی را از روی آن از بین برد؟ یا اینکه با سرکه، چروک های لباس را باز کرد! همه این موارد عجیب اما جالب هستند. برای اینکه با 10 کاربرد جالب سرکه آشنا شوید، ویدئوی زیر را تماشا کنید.

ترجمه متن ویدئو به صورت خلاصه در ادامه آمده است. امید که مورد توجهتان قرار بگیرد.

1. برای باز کردن چاه ظرفشویی، نصف پیمانه جوش شیرین و نصف پیمانه سرکه را درون چاه ظرفشویی بریزید. آب موجود در ظرفشویی شروع به کف کردن می کند. پس از اینکه از جوشیدن و کف کردن افتاد، آب گرم را باز کنید تا همه مواد شسته شوند و پایین بروند.

2. وقتی اثر چسب روی دیوار می ماند، سرکه سفید را درون آب‌پاش بریزید و روی سطح چسبناکی که از نوار چسب برجا مانده بپاشید. اجازه دهید چند ثانیه بماند و سپس با دستمال آن را پاک کنید.

3. وقتی سطل زباله بوی بد و آزاردهنده ای می گیرد، هر چقدر هم که آن را بشویید، بو از بین نمی رود. برای برطرف کردن این بوی آزاردهنده، روی یک تکه نان تست سرکه بریزید تا خیس بخورد و سپس آن را کف سطل قرار دهید تا یک شب تا صبح بماند. صبح آن را از سطل بیرون بیاورید تا بوی بد از بین برود.

4. اگر حوصله انواع مواد شوینده را ندارید، بی خیال همه آنها بشوید. یک بطری اسپری انتخاب کنید. یک‌سوم آن را سرکه بریزید و بقیه آن را با آب پر کنید. چند قطره هم صابون ظرفشویی مایع در آن بریزید. در بطری را ببندید و هم بزنید. با این محلول می توانید همه سطوح دستشویی و آشپزخانه را تمیز کنید.

5. اگر مگس و پشه در خانه موجب ناراحتی شما می شوند، راهکار ساده ای برای بیرون کردن آنها وجود دارد. یک استکان را تا نیمه از سرکه سیب پر کنید. سپس روی آن یک لایه سلفون بکشید. با نوک چاقو در آن سوراخ ایجاد کنید و در مکانی که پشه دارد قرار دهید تا از راهی که آمده اند، بازگردند.

6. لباس هایتان اگر چروک است و حوصله اتوکشیدن ندارید، آن را از چوب‌رختی آویزان کنید. یک شیشه اسپری بردارید، نصف پیمانه سرکه و سه پیمانه آب درون آن بریزید و هم بزنید. سپس آن را روی لباس اسپری کنید و اجازه دهید چند دقیقه آویزان بماند. پس از اینکه خشک شد، می بینید که همه چروک ها از بین رفته اند.

7. اگر در خانه گربه دارید و با ناخن هایش همه سطح مبل و کاناپه ها را از بین برده است، یک راه ساده برای پیشگیری وجود دارد. کمی سرکه روی سطح مبل اسپری کنید. گربه ها از بوی سرکه متنفر هستند و دیگر دوباره به سراغ مبل نازنین شما نخواهند رفت.

8. گل های تازه زیبایی زیادی دارند، اما خیلی زود هم خراب و خشک می شوند. اگر دوست دارید گلی که خریده اید، دوام بیشتری داشته باشد و بیشتر زنده بماند، کمی سرکه سیب قرمز درون آب بریزید و گل ها را درون این محلول قرار دهید. به این ترتیب، گل ها چند روز بیشتر تازه و زنده خواهند ماند.

9. سرکه سفید را با مقدار کمی آب مخلوط کنید و روی سطح شیشه عینک دودی بپاشید. سپس با دستمال نرم آن را پاک کنید. همه لکه ها و چربی ها از روی آن پاک می شوند و شیشه حسابی برق می افتد.

10.اگر اثر روغن سوخته روی تابه های چدنی و نچسب باقی مانده است و نمی توانید با اسکاچ یا سیم‌ظرفشویی آن را از بین ببرید، با سرکه می توانید این کار را انجام دهید. یک پیمانه صابون مایع کف تابه بریزید. یک پیمانه سرکه سفید اضافه کنید و در آخر کمی آب اضافه کنید و روی حرارت قرار دهید تا 5 دقیقه بجوشد. به این ترتیب همه آن لکه ها از بین می روند و تابه دوباره تمیز و نو می شود.



برای مشاهده ویدئو در گجت های اندرویدی و دانلود ویدئو بر روی PC بر روی دکمه زیر کلیک کنید.

فیلم: معجزات سرکه در زندگی روزمره

در صورت بروز مشکل در دانلود ویدئو بر روی دکمه کلیک راست کرده و گزینه Save Link as و یا Save target as را انتخاب کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • غـــــــز ل

      ای واااااااااااای راهش خوبه لیکن بوی سرکه همه ی خونه رو برمیداره و خودمون دچار تنگی نفس میشیم و این بار همه ی خونواده از خونه در میرند و تا اونجایی که میشه دور میشند و هرگز برنمی گردن :|

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج