۱۷۳۸۴۷
۱ نظر
۵۰۰۱
۱ نظر
۵۰۰۱
پ

رفع مشکل زنان ایرانی دارای همسر افغان

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با مشارکت معاونت حقوقی ریاست جمهوری در حال انجام اقداماتی به منظور رفع مشکل بی‌تابعیتی زنان ایرانی هستیم که به ازدواج مردان افغان درآمده‌اند.

خبرگزاری ایسنا: معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: با مشارکت معاونت حقوقی ریاست جمهوری در حال انجام اقداماتی به منظور رفع مشکل بی‌تابعیتی زنان ایرانی هستیم که به ازدواج مردان افغان درآمده‌اند.

شهیندخت مولاوردی در دیدار خود با خبرنگاران زن افغان که امروز در معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، افزود: رفع مشکل بی‌تابعیتی زنان ایرانی که به ازدواج مردان افغان در می‌آیند در دولت‌های مختلف مطرح بوده و حتی مجلس شورای اسلامی نیز در این زمینه کار کرده است. ما مجددا این موضوع را بررسی و گزارشی درباره آن به رییس جمهور ارائه کردیم؛ این مشکل حتی در سفر هیات دولت به سیستان و بلوچستان نیز مطرح شد.

وی همچنین درباره نحوه حمایت از صنایع دستی زنان در ایران گفت: در بسیاری از استان‌های ایران این صنایع تولید می‌شود اما از نظر حمایت، بازاریابی و فروش آنها وضع مطلوبی نداریم و برای رفع این مشکل در حال انجام برنامه‌ریزی هستیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده تاکید کرد: این برنامه‌ریزی‌ها شامل همه زنان ایرانی می‌شود، البته زنان افغان نیز مدنظر ما هستند چراکه جزو جامعه ما شده‌اند.

مولاوردی در بخش دیگری از صحبت‌های خود گفت: درهای کشورهای ما به روی کشور برادر افغانستان باز است و امیدواریم مناسبات و روابط ما روز به روز مستحکم‌تر شود.

وی با اشاره به سفر خبرنگاران افغان همزمان با سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی اظهار کرد: در ۳۶ سال اخیر زنان ایرانی همانند خواهران افغان خود در همه عرصه‌ها حضور داشته‌اند و آنان چه در پیروزی انقلاب اسلامی و چه در دوران جنگ تحمیلی و بعد از آن حضور موثری داشتند. زنان و دختران افغان نیز تقریبا وضعیت مشابهی دارند و در هر برهه‌ای که کشور افغانستان نیازمند حضور آنان بود زنان و دختران حاضر شدند و تاثیرگذار بودند.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده با بیان اینکه زمینه‌های بسیار خوبی برای همکاری‌ها و اجرای برنامه‌های مشترک با کشور افغانستان داریم، تاکید کرد: زبان، تاریخ، دین و زمینه‌های فرهنگی بین دو کشور مشترک است و از نظر چالش‌ها و مسائل نیز اشتراکات زیادی داریم و می‌توانیم آنها را با کمک هم حل کنیم و به جهانیان برای بهبود وضعیت زنان و تحکیم خانواده راهکار دهیم.

مولاوردی در زمینه برگزاری اجلاس پکن ۲۰+ در اسفندماه اظهار کرد: ما در انجام برنامه‌ریزی برای حضور در این اجلاس هستیم و امیدواریم بتوانیم در حاشیه این اجلاس برنامه‌های مشترکی با کشور افغانستان داشته باشیم.

وی با اشاره به وجود خشونت و افراطی‌گری در منطقه تصریح کرد: در حال حاضر خشونت و افراطی‌گری به نام دین وجود دارد و در این شرایط لازم است همکاری‌های مشترکی با یکدیگر داشته باشیم.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده در پاسخ به پرسش یکی از خبرنگاران افغان در زمینه علل حضور کمرنگ حوزه زنان ایران در افغانستان گفت: باید دلایل این امر را بررسی کنیم، اما برای اجرای برنامه‌های مشترک بین دو کشور اعلام آمادگی می‌کنیم.

مولاوردی درباره وضعیت خشونت علیه زنان در ایران گفت: ما در این زمینه برنامه‌های زیادی داشتیم، مطالعات و پژوهش‌هایی در زمینه کاهش خشونت علیه زنان انجام دادیم و حتی پیشنهاد ایجاد مرجع ملی در این زمینه ارائه شده است. در حال حاضر لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در کمیسیون لوایح دولت قرار دارد و جلسات اولیه مربوط به آن تشکیل شده است.

وی با اشاره به ظرفیت‌های قانونی ایران برای مقابله با خشونت علیه زنان گفت: قوانین خوبی در چارچوب قانون مجازات اسلامی و قانون تعزیرات داریم که پاسخگوی نیازهاست، ولی وجود یک قانون خاص می‌تواند بازدارنده باشد و تدابیر قانونی، حمایتی و حفاظتی از زنان را شامل شود.

معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده درباره وجود خانه‌های امن در ایران گفت: سازمان بهزیستی ایران، سازوکارهایی مشابه با خانه‌های امن افغانستان دارد ولی این سازوکارها به تناسب ویژگی‌های قومی مذهبی باید گسترش یابد.

مولاوردی در پاسخ به پرسش دیگری در زمینه حضور مردان در معاونت امور زنان و خانواده نهاد ریاست جمهوری اظهار کرد: در سطح مدیران و معاونان، زنان فعالیت می‌کنند اما این به معنای مخالفت ما با حضور مردان نیست و اگر لازم باشد از حضور مردان نیز استفاده می‌کنیم. البته لازم است آنان نیز در معاونت امور زنان حضور داشته باشند چراکه مشارکت زنان و مردان برای پیشرفت اهداف موثر است.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • احمد

      از جنگلهای بلوط زاگرس چه خبر ؟

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج