جاباما
۱۷۳۹۰۴
۵۰۱۱
۵۰۱۱
پ

زمان واریز عیدی بازنشستگان تامین اجتماعی

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اعلام اینکه اعتبار پیش بینی شده عیدی بازنشستگان ۱۳۰۰ میلیارد تومان است ، گفت: با مشخص شدن رقم عیدی از سوی دولت عیدی بازنشستگان این سازمان در بهمن واریز می‌ شود.

واحد مرکزی خبر: سید تقی نوربخش در مصاحبه با خبرنگاران با بیان اینکه دولت همه ساله مبلغی را برای افزایش حقوق بازنشستگان در نظر می گیرد، تاکید کرد: سازمان تامین اجتماعی در سال ۹۴ تلاش می کند با هدف کمک به بازنشستگان و مستمری بگیران تحت پوشش غیر از مبلغی که دولت اعلام می کند درصدی را نیز به حقوق این افراد اضافه کند.

نوربخش درباره مسکن امید بازنشستگان نیز گفت: سازمان تامین اجتماعی برای تسریع در ساخت این نوع مسکن، تاکنون جلسات متعددی را با وزیران مسکن و رفاه اجتماعی تشکیل داده است.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی از اختصاص بودجه ای معادل ۲۰۰ میلیارد تومان برای سال ۹۴ ویژه آغاز طرح های مسکن امید بازنشستگان خبر داد و ابراز امیدواری کرد : مراحل ساخت آن امسال آغاز شود.

بازنشستگی کارگران با ۲۵ سال سابقه

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی در ادامه گفت : کارفرمایان می توانند کارگران خود را با ۲۵ سال سابقه پرداخت حق بیمه بازنشسته کنند.

سید تقی نوربخش به ماده ۱۰ قانون نوسازی صنایع اشاره کرد و افزود: براساس این قانون چنانچه فردی پس از۲۵ سال کار بخواهد ۵ سال زودتر بازنشسته شود علاوه براینکه دولت باید حق بیمه ۵ سال کارگر را پرداخت کند کارفرما نیز موظف است مستمری پنج سال آن را تقبل کند.

وی با بیان اینکه دولت نمی تواند منابع مربوط به این قانون را تامین کند درباره بخشنامه ای که در این خصوص صادرکرده است، افزود : در صورتی که کارفرمایان تمایل داشته باشند می توانند با پرداخت همه هزینه های پیش بینی شده در این قانون کارگران خود را بازنشسته کنند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی تعداد بیمه شدگان این سازمان را تا پایان آبان امسال ۳۹ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر برشمرد و گفت : در سال جدید ۳۸۰ هزار نفر به تعداد بیمه شدگان افزوده شده است.

کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری

نوربخش همچنین از کاهش مقرری بگیران بیمه بیکاری در سال جاری خبر داد و گفت: بررسی ها نشان می دهد تعداد مقرری بگیران از ۲۱۵ هزار نفر به ۱۷۰ هزار نفر رسیده است.

وی یکی از دلایل رشد منفی مقرری بگیران بیمه بیکاری را شناسایی افرادی دانست که همزمان با دریافت این مقرری مشغول به کار بودند.

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به اینکه این سازمان امسال با کسری بودجه مواجه نشده است کسری بودجه سال گذشته را ۵ هزار میلیارد تومان دانست و گفت : سازمان تامین اجتماعی به جای فروش دارایی ها و دریافت تسهیلات بانکی تلاش کرده است با مدیریت صحیح این میزان کسری بودجه را جبران کند .

وی همچنین از پرداخت مطالبات مراکز طرف قرارداد، داروخانه ها، پزشکان و... تا اول آبان خبر داد و گفت: سازمان تامین اجتماعی در نظر دارد تا پایان بهمن مطالبات پزشکان عمومی و متخصص را پرداخت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج