جاباما
۱۷۳۹۲۲
۲ نظر
۵۰۰۲
۲ نظر
۵۰۰۲
پ

واعظی: فیلترینگ هوشمند جواب داده است

وزیر ارتباطات گفت: برنامه‌های فیلترینگ هوشمند ما در اینستاگرام جواب داده و راضی هستیم، از این رو چنین سیاستی را ادامه خواهیم داد.

خبرگزاری تسنیم: محمود واعظی امروز در حاشیه جلسه هیات دولت، خاطرنشان کرد: در مورد فیلترینگ هوشمند در تمام دنیا دو راه وجود دارد که یکی بستن سایت ها و دیگری حذف بخش های مضر از فضای مجازی است و دولت یازدهم راه دوم را انتخاب کرد.

وی افزود: بسیاری از سایت ها سالم هستند، برخی از سایت ها ماهیت غیراخلاقی دارند که باید بسته شوند، اما برخی از سایت ها نیز وجود دارند که هر دو محتوا در آن با یکدیگر مخلوط شده است، در برخی از سایت ها مقالات علمی و محتوای پرونده وجود دارد و در عین حال مواردی نیز وجود دارد که از نظر فرهنگ اسلامی یا از نگاه فلان طیف قابل قبول نیست. بنابراین تلاش ما این است که در این بخش فیلترینگ را فعال کنیم و در این زمینه با تمام دانشگاه ها و مراکز مرتبط مذاکره کردیم.

واعظی ادامه داد: ما در سه فاز آزمایشی، ساماندهی فیلترینگ را پیگیری می کنیم. در فاز اول این فرآیند را در مورد اینستاگرام پیاده کردیم که فیلترینگ ۸۳ درصد به ما جواب داد در حالی که برخی تاکید داشتند اینستاگرام را مسدود کنیم. بنابراین در مجموع برای ورود به این کار راضی هستیم. ما به فاز دوم و ساماندهی سه ماهه وارد شدیم و تا امروز کل فیلترینگ روی گیت ورودی کشور انجام می شد که این موجب کاهش سرعت بود اما هم اکنون روی شهرها و جاهایی که بیشتردر دسترس مردم است، تمرکز داریم. البته در کنار این کار فیلترشکن نیز وجود دارد ولی ما تلاش داریم تا با وجود این موانع را برطرف کنیم.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات ادامه داد: رئیس جمهور در شورای عالی فضای مجازی تاکید کرد، وقتی نرم افزاری کاربران انبوه دارد باید در مورد نحوه مقابله با آن تدبیر شود و هدف ما این بوده که به جای مسدود کردن، اقداماتی انجام شود که برای علاقه مندان فضای بومی ایجاد کنیم، خود مردم نیز علاقه مندند از شبکه هایی استفاده کنند که اطلاعات شان در دسترس بیگانه قرار نگیرد و خوشبختانه اکنون سه شبکه اجتماعی پیام رسان در دسترس وجود دارد که یکی از آنها با موفقیت خوبی مواجه شده است. بنابراین به برخی از شبکه های مجازی نیز تاکید کردیم اگر می خواهید این شبکه ها در داخل کشور استفاده شود باید مقررات ما را رعایت کنید و میزبانی خود را به داخل کشور منتقل کنید تا مردم به صورت سالم از آن استفاده کنند.

واعظی ضمن اشاره به این که در ماموریت های سازمان فضایی کشور هیچ تغییری ایجاد نشده است، تاکید کرد: طی هفته جاری و هفته آینده سازمان فضایی را از نهاد ریاست جمهوری تحویل خواهیم گرفت و قرار است تمام متخصصان دانشگاه های کشور و محصولات مرتبط با این سازمان مورد استفاده قرار گیرد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    نظر کاربران

    • بدون نام

      ول کن ای حرفو متاسفانه فیلتر کردین شما هم حالا 60 یا 80 % واقعا که!

    • بدون نام

      اصولا ما ایرانی ها چیزی رو خلق نمی کنیم ولی در خراب کردن چیزی که بقیه خلق کردن نظیر تداریم

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج