جاباما
۱۷۴۰۸۸
۵۰۲۹
۵۰۲۹
پ

راهنمای کاربردی: کدام دفاتر، کدام خدمات؟

کارهای اداری رو مُخ را سریع تر انجام دهید

خیلی وقت است که بسیاری از فعالیت ها و پروسه های اداری مان الکترونیکی شده و لازم نیست برای انجام کوچکترین کاری به سازمان و اداره اصلی مراجعه کنیم.

کارهای اداری رو مُخ را سریع تر انجام دهید




روزنامه هفت صبح: خیلی وقت است که بسیاری از فعالیت ها و پروسه های اداری مان الکترونیکی شده و لازم نیست برای انجام کوچکترین کاری به سازمان و اداره اصلی مراجعه کنیم. این روزها در جای جای شهرهای ایران انواع و اقسام دفاتر خدمات الکترونیک راه اندازی شده و با مراجعه به آنها می توانید کارهایتان را پیش ببرید. گواهی نامه، خلافی، خدمات شناسنامه، کارت ملی، گذرنامه، پرداخت عوارض، پایان کار و ... هزاران خدمات دیگر دراین مراکز انجام می شود.

در این میان اما بسیاری از مراجعان گاهی اوقات بین انبوه این دفاتر سرگردان می شوند و نمی دانندبرای دریافت خدمات خود باید به کدام دفاتر خدمات الکترونیک مراجعه کنند. مثلا بسیاری از افراد برای دریافت خلافی خود به دفاتر خدمات الکترونیک شهر می روند در حالی که باید برای این کار به پلیس +10 مراجعه کنند.

در این گزارش تلاش کردیم برای شما یک راهنمای کوچک جمع کنیم تا در سریع ترین زمان ممکن کار خود را انجام دهید.

قدم اول این است که شما با انواع دفاتر الکترونیک و خدمات آنها آشنا شوید تا با توجه به زمینه کاری آنها، مراجعه کنید. در حال حاضر چهار نوع دفاتر الکترونیک در کشور فعالیت می کنند که زمینه کاری هر یک کاملا متفاوت از دیگری است.

کارهای اداری رو مُخ را سریع تر انجام دهید

دفتر پلیس + ۱۰ (خدمات الکترونیک انتظامی)، خدمات الکترونیک شهر، پیشخواندولت و خدمات الکتررونیک قضایی. پس حواس تانباشد هر دفتری که عنوان خدمات الکترونیک را داشت الزاما پاسخگوی نیاز شما نیست و باید دقیقا بدانید به کدام دفتر نیاز دارید؟

فقط یک نکته را مد نظر داشته باشید. بسیاری از مدارک مورد نیاز برای خدمت تان در سایت این دفاتر قرار داده شده و برای آگاهی از مدارک مورد نیاز، بهتر است از مراجعه حضوری صرف نظر کنید و کار راحت تر را انجام دهید.

ادامه گزارش را بخوانید تا به همه سوال های شما پاسخ داده شود. البته یادتان باشد، ممکن است همه این خدمات در همه دفاتر ارائه نشود و بهتر است قبل از مراجعه حضوری به دفتر مورد نظر خود زنگ بزنید و از ارائه آن خدمت مطمئن شوید.

پلیس +۱۰ (خدمات الکترونیک انتظامی)

در این دفاتر اموری انجام می شود که با نیروی انتظامی در ارتباط هستند. البته پیگیری امور مربوط به یارانه ها نیز از طریق همین دفتر انجام می شود. گذرنامه، گواهینامه، کارت سوخت و ... مهمترین خدمات این دفاتر هستند.

چه خدماتی در این دفاتر ارائه می شود؟

۱- گذرنامه: تمامی امور صدور گذرنامه جدید، تمدید و صدور المثنی

۲- اطلاعات اقتصادی خانوار: همه پروسه های مربوط به یارانه، تغییرات، ثبت افراد جدید و ...

۳- خدمات نظام وظیفه: ثبت دفترچه اعزام به خدمت، صدور برگ سبز و سفید، ثبت معافیت تحصیلی، تعویض کارت معافیت یا پایان خدمت، صدور المثنی و کارت معافیت

۴- گواهینامه: تمدید، تعویض یا صدور المثنی برای گواهینامه ها

۵- خدمات عمومی: اماکن عمومی، کارت سوخت، تشخیص هویت، خلافی خودرو و ...

کارهای اداری رو مُخ را سریع تر انجام دهید

این دفاتر را از کجا پیدا کنیم؟

کافی است به سایت www.epolice.ir مراجعه کنید و فهرست آدرس دفاتر، شماره تلفن و مدارک مورد نیاز برای هر فعالیت را دریافت کنید.


خدمات الکترونیک شهر

برای هرگونه فعالیتی که با شهرداری در ارتباط است باید به این دفاتر مراجعه کنید. فعالیت های مربوط به ساختمان و پایان کار، عوارض خودرو، طرح ترافیک و ... در این دفاتر صورت می گیرد.

چه خدماتی در این دفاتر ارائه می شود؟

1- صدور انواع پروانه های ساختخمانی: تشکیل پرونده، پیگیری های پروانه های تخریب و نوسازی ساختمان، احداث بنا، افزایش طبقات، توسعه ساختمان، تعمیرات اساسی ساختمان، اصلاح، تمدید و ابطال انواع پروانه ها و ...

2- ارائه خدمات نظارت فنی: تشکیل پرونده، بازدید و پیگیری ها در رابطه با گواهی پایان کار، پایان کار آپارتمانی، گواهی عدم خلاف، تهیه پیش سند و ...

3- خدمات کسب و پیشه: تشکیل پرونده، بازدید و پیگیری های لازم در رابطه با متقاضیان پروانه کسب

4- خدمات مربوط به تفکیک و تجمیع

5- پرداخت عوارض: فیش های عوارض و نوسازی، کسب و پیشه، عوارض خودرو، نقل و انتقال و مفاصاحساب به شهروندان متقاضی

6- فنی و عمرانی: مجوز حفاری، برگزاری تورهای گردشگری برج میلاد، ارائه اسناد فنی مناقصات شهرداری

7- حمل و نقل و ترافیک: پیگیری امور طرح ترافیک، ثبت نام متقاضیان تاکسی و اتوبوس و ...

8- املاک و مستغلات: تشکیل پرونده املاک و اراضی واقع در مسیر پروژه های عمرانی، پیگیری گردش پرونده های املاک اراضی و ...

این دفاتر را از کجا پیدا کنیم؟

به سایت www.tehran.ir بروید و سپس از فهرست سمت راست سایت، گزینه دفاتر خدمات الکترونیک شهر را انتخاب و فهرست آدرس دفاتر، شماره تلفن و مدارک مورد نیاز را دریافت کنید.


دفاتر پیشخوان دولت

بسیاری از فعالیت های مربوط به ثبت احوال مانند شناسنامه و کارت ملی در این دفاتر صورت می گیرد و همچنین انبوهی از فعالیت ها درباره گاز، آب، برق و حتی تلفن همراه در برخی شعبه های آن انجام می گیرد.

چه خدماتی در این دفاتر ارائه می شود؟

۱- ثبت احوال: شناسنامه المثنی، تغییر نام خانوادگی، ثبت وقایع ازدواج و طلاق، کارت ملی المثنی، تعویض شناسنامه، تعویض کارت ملی، تعویض شناسنامه، درخواست کارت ملی اولیه، صدور گواهی تجرد، درخواست اجرای احکام دادگاه، کارت هوشمند ملی و درخواست هیات اختلاف

۲- شرکت آب و فاضلاب، توانیر و گاز: صدور قبض المثنی، تفکیک، ادغام انشعاب آب، تعویض کنتور خراب، تغییر نام، قطع جزیان گاز به علت تخریب و نوسازی، ثبت انشعاب جدید، تثبیت درخواست افزایش قدرت، جمع آوری دائم انشعاب، وصل جریان گاز مشترکین بدهکار و ...

۳- بیمه: ثبت نام جهت بیمه سلامت، بیمه خدمات درمانی کارکنان دولت و ...

۴- امور مالیات: ثبت استعلام بدهی دفاتر اسناد رسمی، مفاصا حساب مالیات مشاغل خودرویی، صدور صورت حساب مالیاتی (مودی جدید) و ...

۵- سیم کارت: در برخی از این مراکز خدمات مربوط به قبوض همراه اول و ایرانسل مانند خرید و فروش، تغییر آدرس، صدور قبض جدید، پرداخت بدهی و ... انجام می گیرد.

این دفاتر را کجا پیدا کنیم؟

به سایت www.epishkhan.org بروید و در منوی سمت چپ وی لیست دفاتر پیشخوان خدمات دولت کلیک کنید. به این ترتیب می توانید فهرست آدرس دفاتر، شماره تلفن و مدارک مورد نیاز را دریافت کنید.


خدمات الکترونیک قضایی

در این دفاتر مراجعه کنندگان پس از انتخاب نزدیکترین دفتر خدمات قضایی با ارائه اطلاعات و مدارک مورد نیاز دادخواست/ شکواییه خود را طرح می کنند. متصدی دفتر، مدارک و اطلاعات مربوط را از شخص دریافت کرده و به طور مثال بخش «ثبت دادخواست جدید»، اطلاعات مربوط به موضوع خواسته و بهای آن، مشخصات کامل خواهان، خوانده، وکیل/ نماینده (در صورت وجود)، متن دادخواست را ثبت می کند. پس از وارد کردن تمامی اطلاعات و محاسبه هزینه دادرسی متصدی دفتر از دادخواست نهایی شده، چاپ تهیه کرده و به تایید شخص می رساند و پس از پرداخت هزینه دادرسی به مرجع قضایی صالح رسیدگی کننده به دادخواست ارسال می شود.

کارهای اداری رو مُخ را سریع تر انجام دهید

چه خدماتی در این دفاتر ارائه می شود؟

در مرحله اول ارائه خدمات الکترونیک قضایی، خدمات الکترونیک قضایی زیر نیز به تدریج از طریق سایت الکترونیکی قوه قضاییه نیز ارائه خواهد شد: ارائه و پیگیری دادخواست، ارائه و پیگیری شکواییه، ارائه و پیگیری اظهارنامه، ارائه لایحه، ارائه مدارک و مستندات پرونده، اطلاع رسانی پرونده، اطلاع از آخرین وضعیت پرونده، مشاهده خلاصه موضوعات پرونده، مشاهده روند کار پرونده، مشاهده ردیف های فرعی پرونده، مشاهده آخرین موضوع پرونده (عنوان خواسته/ اتهام)، محاسبه هزینه دادرسی.

این دفاتر را از کجا پیدا کنیم؟

به سایت www.adliran.ir بروید و در منوی وسط سایت روی گزینه لیست دفاتر خدمات قضایی کلیک و فهرست آدرس دفاتر، شماره تلفن و مدارک مورد نیاز را دریافت کنید.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
درآمد ماهیانه 5-20 میلیون از توی خونه با موبایل

آموزش رایگان کسب درآمد 5-20 میلیون ماهیانه از خونه و فقط با یه موبایل ساده رو در یک وبینار رایگان آموزشی یاد بگیر

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج