۱۷۴۱۲۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

رائول کاسترو به آمریکا هشدار داد

رائول کاسترو هشدار داد که کشورش مداخلات آمریکا در امور داخلی‌اش را تحمل نخواهد کرد و مداخله آمریکا در امور داخلی کوبا روند شکل گرفته جدید میان دو کشور را بی معنی خواهد ساخت.

ایسنا: اظهارات رائول کاسترو، رئیس‌جمهوری کوبا به دنبال سخنان روبرتا جاکوبسن، عالی‌رتبه‌ترین مقام آمریکایی که پس از ۴۰ سال به این جزیره سفر کرده و دیدارش با مخالفان کوبایی آن هم یک روز پس از مذاکره با مقام‌های دولتی این کشور ایراد شد.

کاسترو در سخنرانی در نشست سران جامعه کشورهای آمریکای لاتین و کارائیب در کاستاریکا گفت: همه چیز حاکی از این است که هدف ایجاد یک موضع سیاسی غیرمنطقی با استفاده از ابزارهای اقتصادی، سیاسی و ارتباطی است. اگر این مشکلات حل نشود روند شکل گرفته دیپلماتیک میان کوبا و آمریکا بی‌معنی خواهد بود.

با این حال کاسترو تصریح کرد که به رغم نگرانی‌هایش از واشنگتن برای تلاش جهت ایجاد یک اپوزیسیون داخلی در داخل کوبا به مذاکرات ادامه خواهد داد.

وی گفت: عادی‌سازی روابط میان دو کشور راهی «طولانی و دشوار» خواهد بود.

کاسترو اعلام کرد: برقراری روابط دیپلماتیک آغاز فرایندی به منظور عادی سازی روبط دو جانبه است اما مادامی که تحریم‌ها برقرار است، روابط عادی نخواهد شد. مشکل اصلی حل نشده است. تحریم اقتصادی، تجاری و مالی که خسارت های انسانی و اقتصادی عظیمی را برای کوبا به وجود آورده و حقوق بین‌المللی را نقض کرده است، باید متوقف شود.

کاسترو با توجه به درخواست باراک اوباما، رئیس‌جمهور آمریکا از کنگره این کشور برای پایان دادن به تحریم ها علیه کوبا که از سال ۱۹۶۲ برقرار شده است، تدابیر تسهیل کننده ای را که اوباما وعده داده است، «محدود» ارزیابی کرد و از وی خواست فراتر از این اقدام کند.

رئیس‌جمهور کوبا ابراز اطمینان کرد، اوباما به عنوان رهبر آمریکا حتی بدون تصمیم گیری کنگره برای لغو تحریم ها، می تواند از امتیازهایی که جایگاه وی به او اعطا می کند، برای کاهش اعمال تحریم ها، به نحویی اساسی اقدام کند.

کاسترو هشدار داد: برخی نیروها در آمریکا تلاش می‌کنند در برابر این روند در حال شروع مانع ایجاد کنند.

پایگاه نظامی آمریکا در سال ۱۹۰۳ در گوآنتانامو تاسیس شد و دولت کنونی کوبا خواهان بازگرداندن این زمین‌ها به دولت کوبا می‌باشد.

کاستروگفت: دولت آمریکا باید سرزمین‌هایی را که به طور غیرقانونی در پایگاه دریایی گوآنتانامو اشغال کرده به این کشور بازگرداند.

وی همچنین خواستار قطع برنامه‌های رادیویی و تلویزیونی ضدکاسترو شده و گفت که آمریکا باید به مردم کشور خسارت‌ مشکلات انسانی و اقتصادی که متحمل شده‌اند را پرداخت کند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج