۱۷۴۲۲۳
۵۰۰۵
۵۰۰۵
پ

نظر جنتی درباره «خانه پدری»

جنتی همچنین در ادامه افزود: برخی فیلم‌ها هستند که با نوعی از ارزش‌های ما سازگار نیستند، مثلا فیلم «خانه پدری» که البته به بقیه‌های حاشیه‌هایش کاری ندارم را می‌توان مثال زد چون هر فیلمی که بخواهد در کشورهای دیگر هم با صحنه‌های خشن نشان داده شود، محدودیت سنی دارد.

خبرگزاری ایسنا: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تأکید بر اینکه نباید ناامیدی میان اهالی تئاتر وجود داشته باشد، دوباره تاکید کرد که در حوزه سینما از پروانه‌های ساخت صادر شده (در دوره فعلی) دفاع می‌کنیم.

علی جنتی در پاسخ به سوال خبرنگار ایسنا مبنی بر اینکه با توجه به اعلام مدیران سینما مبنی بر نبود هیچ فیلم حاشیه‌ای در جشنواره فیلم فجر امسال، اگر سال آینده برای اکران هر کدام از این فیلم‌ها حاشیه‌ای ایجاد شود استراتژی بعدی‌اش چه خواهد بود؟ اظهار کرد: ما سال گذشته وضعیتی داشتیم که در آن فیلم‌هایی بودند که در گذشته پروانه ساخت گرفته بودند و این بحث مطرح بود که آن‌ها اکران شوند یا نشوند!

ما مسوول فیلم‌های که در گذشته پروانه گرفتند،نبودیم

او گفت: ما مسوول پروانه ساخت این فیلم‌هایی که در گذشته مجوز گرفته بودند، نبودیم اما به هر حال مجوزهایی صادر شده بود و برخی طبق همان‌ها فیلم ساختند و برخی دیگر هم برخلاف فیلمنامه‌ای که مجوز گرفته چیز دیگری ساختند و نباید انتظار داشت که برای اثری که متفاوت با فیلمنامه مجوز گرفته شده، ساخته شده، مجوز اکران دهیم.

جدیدترین نظر وزیر ارشاد درباره خانه پدری

جنتی همچنین در ادامه افزود: برخی فیلم‌ها هستند که با نوعی از ارزش‌های ما سازگار نیستند، مثلا فیلم «خانه پدری» که البته به بقیه‌های حاشیه‌هایش کاری ندارم را می‌توان مثال زد چون هر فیلمی که بخواهد در کشورهای دیگر هم با صحنه‌های خشن نشان داده شود، محدودیت سنی دارد. نمایش این فیلم هم برای یکسری از نخبگان اشکالی نداشت و ما گفته بودیم آن را در موزه سینما نمایش دهند تا نخبگان و هنرمندان بتوانند ببینند اما طبیعی بود که برای عامه مردم نمی‌توانستیم به راحتی اجازه دهیم تا همه ببینند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی که شامگاه گذشته ۹ بهمن ماه همزمان با نهمین روز از جشنواره تئاتر فجر برای دیدن نمایش «ساعت بیست» به کارگردانی سیدعلی موسویان به تئاترشهر آمده بود، ادامه داد: بقیه فیلم‌هایی که در این دوره به آن‌ها مجوز ساخت داده می‌شود، وقتی طبق همان مجوز کار خود را بسازند، همان‌طور که بارها اعلام کرده‌ایم از آن‌ها دفاع می‌کنیم و در واقع هم مجوز داده می‌شود و هم پای مجوزهایمان می‌ایستیم.

علی جنتی در این‌باره اضافه کرد: هماهنگی‌های مختلفی برای فیلم‌های سینمایی و کنسرت‌هایی که در شهرهای مختلف برگزار می‌شوند یا حتی نمایش‌هایی که روی صحنه می‌روند، انجام شده تا این‌هایی که مجوز دارند به برنامه‌های خود برسند چون وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه دارد پای مجوز خودش بایستد و عدول هم نمی‌کند.

او تأکید کرد: در این راستا هماهنگی خوبی هم با وزارت کشور و نیروی انتظامی در این زمینه صورت گرفته و همه آن‌ها باید از یک روال قانونی دفاع کنند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج