۱۷۴۳۵۵
۵۰۱۴
۵۰۱۴
پ

مالزی چگونه مالزی شد؟ (۲)

در بخش اول مالزی چگونه مالزی شد اشاره کردیم که در کمال تعجب متوجه شدیم هواپیمایی از مبدا مالزی، بدون آنکه در طول مسیر گم شود، به مقصدش رسید!

لاپلاس: در بخش اول مالزی چگونه مالزی شد اشاره کردیم که در کمال تعجب متوجه شدیم هواپیمایی از مبدا مالزی، بدون آنکه در طول مسیر گم شود، به مقصدش رسید! و همین امر بهانه ی خوبی به هیئت تحریریه ما داد تا به شما دوستان و همراهان گرامی، اطلاعاتی در خصوص این کشور زیبا و فوق العاده بدهد!

مطلب مرتبط:

مالزی چگونه مالزی شد؟ (1)


مالزی چگونه مالزی شد؟ (2)

کشوری که به گواه تاریخ، در حدود ۲۰ سال پیش مردمانش روی درخت زندگی می کردند!! اما امروزه در بالاترین طبقات آسمان خراش های چندین میلیارد دلاری!

بخش دوم این پست با عنوان مالزی چگونه مالزی شد را ببینید و از زیبایی های این کشور لذت ببرید.

بلندی های گنتینگ

مالزی چگونه مالزی شد؟ (2)

بلندی های گنتینگ، مجموعه تفریحی و تجاری است و بالای کوه های تی‌تی وانسگا در ۴۵ کیلومتری کوالالامپور قرار دارد. در این منطقه، گردشگرها می توانند در آرامش طبیعت خستگی زندگی شهری را به در کنند. این گردشگاه، آب و هوای خنک و کوهستانی و امکانات تفریحی متعددی همچون پارک های آبی دارد و بعضی های آن را لاس وگاس مالزی نیز می نامند. با ماشین، از کوالالامپور تا بلندی های گنتینگ فقط یک ساعت راه است. در سال ۱۹۶۴ شخصی به نام تن سری لیم گوه تونگ اولین برنامه ریزی برای پیدایش یک مجموعه تفریحی در بلندیهای گنتینگ را انجام داد. وی پیش بینی کرد که با توجه به آب و هوای گرمسیری و استوایی کشور مالزی , وجود یک چنین مجموعه اقامتی تفریحی بتواند بسیار مفید باشد. وی با همکاری عده ای دیگر و بعدها با همکاری دولت مالزی و سرمایه گزاری تمام اموال شخصی خود در این پروژه توانست در سال ۱۹۷۱ اولین هتل مجموعه ی گنتینگ را با نام هتل گنتینگ افتتاح کند.

مالزی چگونه مالزی شد؟ (2)

بزرگ ترین هتل جهان به نام «نخستین هتل دنیا» در مجموعه تفریحی گنتینگ نام دارد و نام آن در رکوردهای گینس ثبت شده است. این هتل ششصد و یک اتاق با امکانات کامل دارد و اتاق ها در دو ساختمان برج مانند قدیمی و جدید قرار دارند.گنتینگ یا گنتینگ هایلند یکی از نقاط دیدنی مالزی در قسمت شمالی پایتخت این کشور - کوالالامپور- می باشد. فاصله ی گنتینگ که در بالای کوه با ارتفاع بیش از ۱۸۰۰ متر از سطح دریا واقع شده است. مجموعه گنتینگ با پنج هتل متفاوت از یک مجموعه با بیش از ده هزار اتاق یکی از بزرگترین مجموعه هتل های جهان است. در این مجموعه پارک بازی در فضای باز و همچنین پارک بازی در فضای بسته وجود دارد .

مالزی چگونه مالزی شد؟ (2)

برای رسیدن به ارتفاعات گنتینگ می توان از تله کابین مجموعه استفاده کرد که حدود ۳٫۳۸ کیلومتر طول دارد و بلند ترین و سریع ترین تله کابین آسیای جنوب شرقی قلمداد شده است. سیرک بزرگ گنتینگ، نمایشگاه دنیای سنگ ها و نیزامکاناتی بسیار متنوع دیگر در این مجموعه به جذابیت های آن می افزاید.

غار میمونها- Batu Caves

مالزی چگونه مالزی شد؟ (2)

یکی‌ از مراکز توریستی مالزی باتو کیو یا غارمیمونها است. این مکان از اماکن مقدس هندو هاست با پله های بسیار و منظره زیبا با یک مجسمه بزرگ از الهه ای هندو و چند معبد کوچک. این غار که در سال ۱۸۸۱ میلادی به وسیله یک جستجوگر آمریکایی کشف شد،در شمال شهرکوالالامپور و درحدود ۱۱ کیلومتری مرکز آن واقع گردیده. این مکان در طول دوران استعمار به عنوان یک منطقه تفریحی و پس از آن مخفیگاهی برای کمونیست ها بود و امروزه به عنوان محل مهمی برای عبادت، پرستش و تجمع هندوها است.

مالزی چگونه مالزی شد؟ (2)

اگر توان بالا رفتن از ۲۷۲ پله را دارید و به دنبال بازدید از یک معبد تمام عیار هندی هستید، غارهای باتو (Batu Caves) محل بسیار جالبی برای شما خواهد بود. این مکان صخره ای که در ۱۳ کیلومتری شمال KL قرار دارد، شامل ۳ غار آهکی است که اصلی ترین آن ها در انتهای پله هاست و معبد اصلی در آن قرار گرفته و در سال۱۸۹۲ کشف شده اند.

مالزی چگونه مالزی شد؟ (2)

به محض ورود به غار، میمون ها از شما استقبال می کنند! نترسید! دنبال هر نوع خوراکی اعم از بادام زمینی و موز هستند که می توانید برایشان از مغازه های پایین پله ها بخرید!

مالزی چگونه مالزی شد؟ (2)

غذا دادن به میمون ها از نزدیک، تجربه ی جالبی است. یکی از روزهای خاصی که می توانید به این غار بروید و شاهد مراسم ویژه ی جشن هندی ها باشید، روز تایپوسام (Thaipusam) است که سالی یک بار و در یک روز خاص در اواخر ژانویه یا اوایل فوریه برگزار می شود (هر سال فرق می کند). این جشن در واقع جشن سالروز تولد پسر شیوا است.مجسمه ی ایستاده بودا در باتو کیو (کوالالامپور) بلندترین مجسمه ایستاده دنیاست که همه روزه تعداد زیادی ازگردشگران از آن دیدن می‌کنند.

معبد آرولمیگو‌سری‌را جاکالیامان

مالزی چگونه مالزی شد؟ (2)

یکی از دیدنی ترین جاذبه های گردشگری مالزی به شمار می رود. در معبد«آرولمیگو سری را جاکالیامان» تا چشم کار می کند همه جا از کف زمین گرفته تا ستون ها، دیوار و سقف از شیشه پوشیده شده است. شیشه های رنگی که در نگاه اول بازتاب نور در آنها چشم را می زند اما وقتی چشم به این نورها عادت می کند تازه انسان متوجه زیبایی و هنری که در ساخت معبد به کار رفته می شود. ساخت معبد آرولمیگو یک میلیون دلار هزینه در برداشت. این بنا در شهر جوهر بهرو در نزدیکی مرز مشترک سنگاپور و مالزی قرار دارد.که یکی از معبدهای قدیمی جوهور است.

مالزی چگونه مالزی شد؟ (2)

نخستین بار این معبد سال ۱۹۲۳ ساخته شد و در طول گذر زمان کامل شد تا اینکه سال ۱۹۹۱ راهب سری سیناتامبی مسئولیت معبد را از پدر خود گرفت.او تصمیم گرفت معبد را به زیباترین شکل ممکن بسازد تا هندی هایی که برای عبادت به آنجا می آیند لذت ببرند. هرچند کامل کردن معبد کار بسیار سختی بود اما راهب در مدت پنج سال این کار را به پایان رساند و سال ۱۹۹۶ درهای معبد به روی عموم باز شد.

مدتی گذشت تا اینکه راهب سیناتامبی به تایلند سفر کرد، در آنجا بود که او به فکر افتاد تا معبد را به درخشنده ترین شکل ممکن تزئین کند.او در این سفر معبدی را دید که از دور می درخشد و وقتی نزدیک معبد شد متوجه شد که سر در آن را با شیشه تزئین کرده اند، آن موقع بود که تصمیم گرفت معبد خود را با شیشه تزئین کند.از این رو این معبد تبدیل به یک معبد شیشه ای شد که ۹۰ درصد آن از موزائیک های شیشه ای رنگارنگ درست شده است.در تزئین این معبد از ۳۰۰ هزار قطعه شیشه قرمز، آبی، زرد، سبز، بنفش و سفید استفاده شده است.

برجایا هیل

مالزی چگونه مالزی شد؟ (2)

اگر می خواهید چندین فرهنگ مختلف دنیا را در یکجا ببنید سفر به برجایا هیل این فرصت را به شما خواهد داد. برجایا هیل مجموعه ای است با وسعت بیش از ۸ هکتار و در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا که ۱ ساعت با مرکز شهر کوالالامپور فاصله دارد. این منطقه به دهکده فرانسوی ها نیز معروف است و در زبان محلی به آن بوکیت تینگی می گویند.

مالزی چگونه مالزی شد؟ (2)

اصلی ترین جاذبه برجایا هیل دهکده ای به سبک فرانسوی مشابه دهکده کولمار قرن ۱۸ میلادی در فرانسه است . کمی بالاتر دهکده ژاپنی واقع شده که الهام گرفته از بوداییان ژاپن است. جاذبه دیگر چشمه معدنی چاتیاو است، همچنین هتلی به سبک فرانسوی و چشمه آب معدنی از روی یک قلعه قرون وسطای قرن ۱۸ در فرانسه ساخته شده است.

مالزی چگونه مالزی شد؟ (2)

جاذبه های گردشگری:

  • قدم زدن در حیات سنگفرش شده
  • صرف غذا در رستوران های فرانسوی
  • تجربه مراسم چای ژاپنی ها
  • لذت بردن از چشمه آب گرم تاتامی ( Tatami )
  • بازی گلف در زمین ۱۸ حفره
  • نوازش خرگوش های زیبا در پارک خرگوش

مالزی چگونه مالزی شد؟ (2)

تنها راه رسیدن به برجابا هیل استفاده از خودرو است که میتوان از خوردرو شخصی، مینی ون ها با ظرفیت ۷ نفر یا اتوبوس استفاده کرد. اتوبوس ها معمولا از تایمز اسکوئر یا KL Plaza به سمت برجایا هیل حرکت می کنند.

اگر خوش شانس باشید و در روز تعطیل به این محل سفر نمایید احتمالا شاهد حضور موتورسیکلت های رالی و یا انجام مسابقات مختلف در محل شهرک فرانسوی ها خواهید بود. اما این را نیز باید بدانید که آخر هفته ها و روزهای تعطیل برجایا هیل بسیار شلوغ می شود، پس اگر بدنبال جای خلوتی برای استراحت می گردید مسافرت به بلندی های برجابا در این روزها توصیه نمی شود.

پوتراجایا

مالزی چگونه مالزی شد؟ (2)

ایده ایجاد چنین شهری به عنوان پایتختی اداری که از تراکم کوالالامپور کم کند، سال ۱۹۸۰ مطرح شد. جالب این است که سال ۱۹۸۵ شهر ساخته شده و استقرار نخستین وزارتخانه‌ها در آن شروع شده بود.

پوتراجایا، کوالالامپور را نجات داد و نگذاشت به مصایب دیگر کلانشهرهای آسیا مثل توکیو، تهران، بمبئی، بانکوک و ... دچار شود. جالب است که خود شهر- شهری که در ۵سال ساخته شده بود- چنان زیبایی باشکوه و آرامش کم‌نظیری دارد که اکنون از آن به‌عنوان یکی از دیدنی‌ترین جاذبه‌های توریستی آسیا نام برده می‌شود. پوتراجایا به خاطر طبیعت گسترده و بهره‌گیری از مؤلفه‌های معماری ایرانی، آسیایی و اسلامی در آن روحی یگانه دارد و به قولی «باغ‌شهر زیبای مشرق زمین» است.

مالزی چگونه مالزی شد؟ (2)

پوتراجایا شهری کاملا برنامه‌ریزی شده است. همه چیز در این شهر پیش از اینکه ساخته شود برنامه‌ریزی شده است: از کاخ نخست‌وزیری گرفته تا مراکز خرید، بلوک‌های مسکونی و چراغ‌های خیابان‌ها.در اطراف این جزیره چندین پل وجود دارد تا جزیره را به دیگر مناطق شهر متصل کند. این طرح یکی از نو‌آوری‌های معماران پوتراجایاست که نظر برخی مقامات منطقه‌ای را به‌خود جلب کرده است. یکی از این مقامات رئیس‌جمهور اندونزی است. وی پس از بازدید از پوتراجایا از کابینه‌اش خواست تا با مطالعه این طرح از آن در استان آچه اندونزی که به‌شدت در مقابل‌ تسونامی‌های جنوب شرق آسیا خسارت دیده است استفاده شود.

مالزی چگونه مالزی شد؟ (2)

وجود دریاچه‌ای مصنوعی و پاکیزه،‌ پوتراجایا را به مکانی رؤیایی تبدیل کرده است و شهروندان آن می‌توانند از آرامش بی‌نظیری که در شهر وجود دارد استفاده کنند. مقداری از این آرامش البته با استفاده از تلویزیون‌های مداربسته و گشت‌های امنیتی خصوصی در شهر تامین می‌شود. در کنار آن شهر نسبت به کوالالامپور هوای پاکیزه‌تر و خنک‌تری دارد. این که در شهر هیچ حصاری وجود ندارد هم یکی از مولفه‌های دیگر وجود آرامش در شهر است. این مسئله ابتدا با واکنش منفی ساکنان مواجه شد. آنها نسبت به زندگی در جایی که در آن هیچ حصاری وجود ندارد بی‌میل بودند اما پس از مدتی از این امر استقبال کردند.

مالزی چگونه مالزی شد؟ (2)

اما آرامش تنها چیزی نیست که ساکنان یک شهر نیاز دارند. شهروندان گاهی به هیجان و شلوغی نیاز دارند و این چیزی است که پوتراجایا نتوانسته است به ساکنان خود بدهد.بسیاری از ساکنان جوان پوتراجایا از نبود زندگی هیجان‌آمیز در شهر گله دارند. این شهر ساکت‌تر از آن است که جوانان بتوانند در آن جوانی کنند. کمبود امکانات تفریحی یکی از مشکلات دیگری است که مردم شهر با آن روبه‌رو هستند. با این حال برخی مسئولان شهری ضمن تلاش برای رفع این مشکلات معتقدند که پوتراجایا پایتخت اداری و سیاسی مالزی است و شهروندان آن باید با این حقیقت کنار بیایند. آنها معتقدند بیشتر ساکنان این شهر از کارکنان دولتی هستند و زندگی آنها در چارچوب‌های خاصی تعریف شده که شهر مطابق با آنها معماری شده است.

همه ی اینها بخشی و تنها بخشی از زیبایی های مالزی بود! کشوری که ظرف مدت کمتر از ۲۰ سال به اینجا رسیده و در حال حاضر جزو ۱۰ کشور برتر صنعتی دنیا و نیز یکی از بزرگترین قطب های گردشگری و توریستی آسیا به شمار می آید.

توصیه می کنیم بازدید از این کشور زیبا را در این فصل از سال از دست ندهید.

سفر خوبی داشته باشید...
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج