۱۷۴۵۲۲
۵۰۰۶
۵۰۰۶
پ

از تازه های سلامت چه خبر؟

تنها آلودگي هوا را براي سردردهاي‌تان مقصر ندانيد و تصور نكنيد دردي كه در سر شما مي‌پيچد، هميشه از والدين‌تان به شما به ارث رسيده است.

از تازه های سلامت چه خبر؟
مجله سیب سبز:

دل‌جوان‌ها بيشتر عمر مي‌كنند

حتما شما هم كساني كه مشتاق‌اند هميشه سن‌شان را بيشتر از آنچه هست، جلوه دهند و حتي در جواني هم احساس پيري مي‌كنند را ديده‌ايد. محققان مي‌گويند اين آدم‌ها درست همان‌طور كه انتظار دارند، پيرتر از سن‌شان هستند و كمتر از ديگران هم عمر مي‌كنند؛ درحالي‌كه كساني كه خود را جوان‌تر از آنچه هستند، مي‌پندارند، بيشتر از ديگران هم عمر مي‌كنند. به نوشته ساينس ديلي، اين افراد 41درصد كمتر از ديگران با خطر مرگ ناگهاني روبه‌رو هستند و عمر طولاني‌تري هم دارند.

تعارف نکنیدنمكدان را بشكنيد

تنها آلودگي هوا را براي سردردهاي‌تان مقصر ندانيد و تصور نكنيد دردي كه در سر شما مي‌پيچد، هميشه از والدين‌تان به شما به ارث رسيده است. محققان مي‌گويند عادات غذايي خود شما بيشتر از هر چيز مي‌تواند در پيچيدن درد در سرتان تاثيرگذار باشد. به گزارش رويترز، اضافه كردن نمك به غذاي‌تان مي‌تواند دليل درد هر روزه سر شما باشد. گذشته از اين به گفته محققان كساني كه به خوردن غذاهاي شور تمايل دارند، اغلب بيش از اندازه قند و چربي هم مي‌خورند و به‌دلیل همين عادت‌هاي غذايي آسيب زننده، عمر خود را كوتاه مي‌كنند.

از تازه های سلامت چه خبر؟

آقايان، بفرماييد هويج!

محققان در پژوهشي ، راه جلوگيري از كاهش عمر آقايان به‌دلیل ناباروري را كشف كرده‌اند. سلامت نيوز نوشته است كه پژوهش‌ها از تاثير مثبت هويج براي بالا بردن كيفيت اسپرم آقايان حكايت مي‌كنند. به عقيده پژوهشگران دانشگاه هاروارد، ميوه‌ها و سبزيجات زرد و نارنجي رنگ به‌دليل دارا بودن خواص آنتي‌اكسيداني ناشي از رنگدانه‌هاي‌شان براي سلامت مفيدند و محققان مشاهده كردند كه مصرف ميزان بالاي كاروتنوئيدها تاثير مثبتي روي كيفيت اسپرم دارد.

ايبوپروفن كليد سلامت است؟

حتما شما هم درمورد مضرات داروهايي از قبيل ايبوپروفن براي سلامت زياد خوانده‌ايد. اما محققان مي‌گويند اين قرص باوجود همه ضررهايي كه دارد، ممكن است كليدي براي طول عمر بيشتر باشد. به گزارش ديلي ميل، محققان مي‌گويند هديه اين قرص براي مصرف‌كنندگانش ۱۲ سال زندگي سالم است. آنها مي‌گويند هنوز مشخص نيست كه چطور چنين دارويي مي‌تواند روند پير شدن را به تاخير بيندازد اما از نظر آنها ايبوپروفن واقعا مي‌تواند چنين خاصيتي داشته باشد.

۲۰ ثانيه يك لنگه پا بايستيد

آيا مي‌توانيد براي ۲۰ ثانيه روي يك پاي‌تان بايستيد؟ محققان مي‌گويند اگر چنين توانايي نداريد، در معرض خطر سكته مغزي قرار داريد. به نوشته ديلي ميل، افراد ميانسال و سالخورده‌اي كه نمي‌توانند تعادل بدن‌شان را در چنين حالتي حفظ كنند، به احتمال زياد با خطر سكته مغزي روبه‌رو هستند. تست بدون هزينه‌اي است، همين حالا امتحان كنيد.

باردارها آنتي‌بیوتيك نخورند

مادران بارداري كه آنتي‌بيوتيك مصرف مي‌كنند، در آينده فرزندشان را با هزار و يك مشكل روبه‌رو مي‌كنند. به گزارش نشريه بين‌المللي obesity محققان مي‌گويند اين كودكان در آينده ۸۴درصد بيشتر از همسالان‌شان به مشكل چاقي دچار مي‌شوند. محققان مي‌گويند مصرف آنتي‌بيوتیك در سه ماهه دوم و سوم بارداري توسط مادران مي‌تواند چنين خطري را براي كودكان به همراه بياورد. پس اگر باردار هستيد، تنها با دستور قاطع پزشك‌تان سراغ چنين داروهايي برويد.

بچه‌ها را در تخت خودتان نخوابانيد

اگر به بهانه هديه كردن آرامش به فرزندتان او را در تخت خودتان مي‌خوابانيد، براي‌تان متاسفيم. شما با اين كار نه‌تنها وابستگي‌اش به خودتان را بيش از اندازه زياد مي‌كنيد، بلكه باعث بيمار شدن جسمش هم مي‌شويد. به گزارش ساينس ديلي، محققان مي‌گويند خوابيدن فرزندتان در اتاق شما نه‌تنها كمكي به آرامش او نمي‌كند، بلكه ريه‌هايش را هم بيمار مي‌كند. از نظر پژوهشگران هلندي، بچه‌هاي نوپايي كه در تختخواب والدين‌شان مي‌خوابند، به احتمال بيشتري گرفتار آسم مي‌شوند. پژوهشگران مي‌گويند ابتلا به آسم در ۳ تا ۶ سالگي، مشكلي است كه بیشتر اين بچه‌ها از آن شكايت مي‌كنند.

خس خس سينه و سرفه از مشكلات شايع اين بچه‌هاست و جالب اينجاست كه اين مشكلات چند سال بعد از جدا شدن كودك از تختخواب پدر و مادرش، خود را نشان مي‌دهد. محققان هنوز نمي‌دانند چه چيزي باعث اين مشكلات مي‌شود اما در بررسي‌هايي كه روي هزاران كودك نوپا كه حدود ۲۴ماه داشتند انجام دادند، دريافتند كه همبستگي آماري ميان اين دو وجود دارد و از نظر آنها اكسيد كربن موجود در بازدم والدين و ميكروارگانيسم‌هاي موجود در تختخواب آنها دليل بروز چنين بيماري‌ است.

زنان باردار توالت را نشويند!

يك خانه تميز مي‌تواند به هر كسي آرامش دهد، اما اگر باردار هستيد بهتر است آرامش‌تان را با وسيله ديگري برقرار كنيد و خيال مدام سایيدن خانه را از سرتان بيرون كنيد. به گزارش رويترز، مادران بارداري كه از مواد شوينده استفاده مي‌كنند نه‌تنها فرزندان‌شان را درمعرض ابتلا به مشكلات تنفسي در آينده قرار مي‌دهند، بلكه باعث كم شدن بهره ‌هوشی كودكان‌شان هم مي‌شوند.

از نظر محققان حتي استفاده از ظروف پلاستيكي به خاطر فتالاتي كه دارند، مي‌تواند باعث چنين اتفاقي شود، پس اگر نمي‌خواهيد فرزندتان كم‌هوش شود، به‌جاي اين ظروف از ظرف‌هاي شيشه‌اي استفاده كنيد و فكر استفاده از محصولات آرايشي را هم از سرتان بيرون كنيد.

از تازه های سلامت چه خبر؟

به‌خاطر زانوهاي‌تان بدويد

به شما گفته بودند كه به‌خاطر مشكلاتي كه زانوها‌ي‌تان دارد، نبايد كوهنوردي كنيد يا اينكه بدويد؟ اين توصيه‌هاي قديمي را فراموش كنيد و براي سلامت زانوهاي‌تان هر روز بدويد. به گزارش مديكال نيوز تودي، محققان مي‌گويند دويدن به‌صورت منظم نه‌تنها خطر ابتلا به آرتروز زانو را بالا نمي‌برد، بلكه مي‌تواند از زانوهاي شما در برابر چنين مشكلي محافظت هم بكند. البته محققان مي‌گويند در شرايطي مي‌توانيد از فوايد دويدن براي زانوهاي‌تان بهره ببريد كه نظم را در دويدن‌هاي‌تان رعايت كنيد.

هشدار برای زنان باردار

حتما نام «سندرم مرگ ناگهاني نوزادان» را شنيده‌ايد. بسياري از نوزادان هر سال به دلايل نامعلوم و ناگهاني و بدون آنكه در تشريح پزشكي قانوني علتي براي آن پيدا شود، جان‌شان را ازدست مي‌دهند و پژوهشگران در تلاشند دليل اين اتفاق را بيابند. آنها به‌تازگي ادعا كرده‌اند كه چاقي مادران مي‌تواند يكي از دلايل قطع ناگهاني تنفس نوزادان باشد. هلث نوشته است كه خطر جان دادن نوزاداني كه مادر چاق با بي.‌ام.‌اي بالاتر از ۳۰ يا ۳۵ دارند، ۵/۲ برابر نوزادان ديگر است.

همچنین متخصصان مي‌گفتند مادراني كه در لحظه شيردادن هوشيار نيستند و ناگهان به خواب مي‌روند، با چند ثانيه خميده شدن روي صورت فرزندشان ناخواسته جان او را می‌گيرند، اما آنها هنوز نگفته‌اند كه چرا چاقي مادر به خودي خود و بدون چنين بي‌احتياطي‌هايي به قيمت جان نوزاد تمام می‌شود. اين درحالي است كه پيش از اين ثابت شده چاقي دوران بارداري هم مي‌تواند خطرات جدي را براي سلامت كودك در آينده به همراه داشته باشد. پس حداقل اگر به فكر سلامت خود نيستيد، به‌خاطر حفظ جان فرزندتان از همين امروز با كمك يك متخصص براي لاغر شدن تلاش كنيد.

آسپیرين دوست شما نیست

اگر براي فرار از درد يا عادت كردن به اين دارو هر روز سراغش مي‌رويد، بهتر است جايگزين ديگري پيدا كنيد و با جان خود بيشتر از اين بازي نكنيد. درحالي كه مصرف روزانه آسپیرين به خانم‌هاي بالاي ۶۵ سال توصيه مي‌شود، محققان مي‌گويند حتي دوز كم اين دارو اگر براي خانم‌هاي جوان تجويز شود، مي‌تواند به سلامت‌شان آسيب بزند. لايو ساينس نوشته است گرچه اين دارو مي‌تواند از ابتلا به بيماري‌هاي قلبي و برخي سرطان‌ها جلوگيري كند، اما در عين حال خطر خونريزي معده و ديگر مشكلات گوارشي كه مي‌تواند كار مصرف كننده‌ها را به بيمارستان بكشاند را هم بالا مي‌برد.

پايان سرطان خون با استروژن درماني

ابتلاي بيشتر مردها به سرطان خون (لوسمي) محققان را به انجام پژوهش‌هاي بيشتر درمورد اين بيماري و عواملش وا داشت. نتيجه بررسي‌هاي آنها اين بود كه هورمون استروژن مي‌تواند به توقف پيشرفت اين سرطان و انواع ديگر اين بيماري مهلك يا اختلال‌هاي خوني بينجامد. خبرگزاري افه از زبان محققان اسپانيايي نوشته سطح بالاي استروژن مي‌تواند به كنترل اين بيماري كمك كرده يا از بالا رفتن آمار مبتلايانش جلوگيري كند.

فشارخوني‌ها كنسرو نخورند

اگر فشارخون‌تان بالاست يا اینکه به‌دلیل سابقه خانوادگي، نگران ابتلا به اين مشكل فراگير هستيد، دور كنسرو خوردن را خط بكشيد. نمي‌خواهيم زياني كه نگه‌دارنده‌ها به سلامت شما مي‌زنند را دوباره يادآوري كنيم. اين بار پژوهشگران دليل ديگري براي دردسرساز بودن كنسروها پيدا كرده‌اند. آنها مي‌گويند ظرف‌هاي كنسرو با بالا بردن فشارخون شما به سلامت‌تان آسيب مي‌زنند. به نوشته ساينس ديلي، قوطي‌هاي فلزي و پلاستيكي كه كنسروها در آن بسته‌بندي مي‌شوند، تركيبات شيميايي را در خود دارند كه باعث افزايش فشارخون مي‌شوند.

از نظر پژوهشگران تركيبات موجود در اين ظرف‌ها ضربان قلب را هم بالا مي‌برند و به همين دليل توصيه مي‌شود كساني كه بيماري قلبي دارند، دور اين خوراكي‌هاي آماده را خط بكشند. كار سختي نيست! مي‌توانيد خوراك‌هايي كه كنسروشان را تهيه مي‌كنيد را بپزيد و در فريزر نگه داريد تا كارتان كمتر به خوردن اين غذاهاي آماده بكشد. اگر هم اهل كمپوت خوردن هستيد، تا اين فصل تمام نشده سراغ مركبات تازه برويد و پول‌تان را براي خريد كمپوت دور نريزيد.

از تازه های سلامت چه خبر؟

به رژیم غذایی‌تان اضافه کنید

واکسن كرفس!

شايد اگر بيماري‌هاي رايجي مثل چاقي، مشكلات قلبي يا ديابت، واكسن داشتند بسياري از افرادی كه پاي‌شان به بيمارستان باز شده، هرگز روانه اين مراكز نمي‌شدند و بسياري از خانواده‌ها عزيزان‌شان را از دست نمي‌دادند. اما محققان مي‌گويند گرچه هنوز واكسن تزريقي‌اي براي اين مشكلات توليد نشده، اما خود شما مي‌توانيد با خوردن برخي خوراكي‌ها، بدن‌تان را در برابر آنها واكسينه كنيد.

به نوشته مديكال نيوز تودي، محققان بر اين باورند كه با خوردن سبزيجات سبز هم با رساندن «نيترات» به بدن‌تان، سلامت قلب خود را تضمين مي‌كنيد و هم از خطر چاقي و ديابت جان سالم به در مي‌بريد. پژوهشگران مي‌گويند سبزيجاتي كه سرشار از اين ماده هستند، توليد هورمون «اريتروپويتين» توسط كبد و كليه‌ها را كم مي‌كنند و ضامن سلامت‌تان مي‌شوند.

با چپ دست‌ها ازدواج نكنيد

«پول خوشبختي نمي‌آورد اما نبودنش مي‌تواند باعث بدبختي شود.» حتما شما هم اين جمله را شنيده‌ايد. حالا اگر به چنين ادعايي باور داريد، چاره‌اي جز خط كشيدن دور خواستگارهاي چپ دست براي‌تان باقي نمي‌ماند. محققان دانشگاه هاروارد مي‌گويند چپ دست‌ها در زندگي شغلي‌شان، پول كمتري به‌دست مي‌آورند و تا پولدار شدن فاصله زيادي دارند. رويترز نوشته است گرچه نتايج اين مطالعه درمورد صددرصد افراد چپ دست صدق نمي‌كند و قطعا نمونه‌هاي استثنايي هم وجود دارد، اما باتوجه به نتايج پژوهش‌ها، شرايط مغزي اين افراد معمولا اجازه ثروتمند شدن را به آنها نمي‌دهد.

دستگاهي براي رفع استرس و اضطراب

ماساژ يكي از بهترين روش‌هايي است كه مي‌تواند استرس و اضطراب را از افراد دور كند اما خيلي از افراد به دليل هزينه بالای جلسات ماساژ ترجيح مي‌دهند با روش‌هاي كم‌هزينه‏تري جسم و روح خود را آرام كنند. به همين دليل ميني‌ماساژورهاي دستي ضد آب با قيمتي حدود ۱۷۷ هزار تومان مي‌توانند جايگاه ويژه‏اي در بين دوستداران ماساژ داشته باشد. به گفته محققان، ماساژ يكي از بهترين و ساده‌ترين روش‌ها براي ترشح هورمون‏هاي سروتونين و آندروفين در بدن است.

از تازه های سلامت چه خبر؟

اين هورمون‏ها سطح هوشياري و آرامش را در افراد بيشتر مي‌كنند. شما از اين پس مي‏توانيد با ميني‌ماساژور دستي ضد آب كه با ليف حمام لايه‌بردار پوست همراه است در حمام هم پوست خود را شست‌وشو دهيد و از فوايد ماساژ بهره‌مند شويد. بهتر است بدانيد ليف طبيعي لوفا سلول‎هاي مرده را از پوست پاك كرده و باعث به وجود آمدن پوست جديد و شاداب مي‎شود. استفاده از اين اسفنج طبيعي هنگام استحمام باعث بهبود گردش خون مي‎شود.

دماسنجي براي كودكان

با شروع فصل زمستان سرماخوردگي شيوع زيادي نسبت به فصل‏هاي ديگر پيدا مي‌كند، به همين دلیل وجود يك دماسنج در خانه ضروري است. البته از زماني كه دماسنج‏هاي ديجيتالي به بازار آمده‏اند، كار با اين دستگاه آسان‏تر شده است. به هرحال استفاده از دماسنج شايد براي هر فردي آسان باشد، اما كودكان زياد از اين وسيله مفيد خوش‌شان نمي‏آيد،

از تازه های سلامت چه خبر؟

براي همين سنجيدن دماي بدن كودك با اين وسيله كمي دشوار است. از زماني كه دماسنج‏هاي پستانكي با قيمت ۷۰هزار تومان به بازار آمده‌اند، تا حدودي كار مادران راحت‏تر شده است. اين وسيله ضدآب و بدون جيوه است که به‌صورت خودكار مي‏توان دماسنج آن را روشن و خاموش كرد.

عصاي هوشمند براي نابينايان

ساليان سال است كه نابينايان با كمك يك عصاي سفيد سعي مي‌كنند مسيريابي كنند و فعاليت‌هاي اجتماعي و روزمره‌شان را مانند ديگران انجام دهند. سال‌هاست كه آنها براي بررسي مسير پيش روي‌شان و گريز از خطرهاي احتمالی از اين عصا كمك مي‌گيرند تا با مانعي برخورد نكنند اما گاهي اوقات عدم تمركز يا حواس‌پرتي موجب مي‌شود حتي با وجود اين عصاي سفيد دچار خطا شوند. زياد نگران نباشيد محققان به‌تازگي با ساخت عصاي هوشمند توانسته‌اند كمك بزرگي به جامعه نابينان كنند.

از تازه های سلامت چه خبر؟

مهم‌ترين ويژگي اين عصا اين است كه توسط سنسورهايي كه دارد موانع را شناسايي مي‌كند و به محض نزديك شدن فرد نابينا به مانع، گودال يا سطح ناهموار بوق مي‌زند و با ويبره خطر احتمالي را به صاحبش هشدار مي‌دهد. اين وسيله مي‏تواند نقش بسيار كاربردي را براي عزيزان روشن‌دل داشته باشد. اين عصا با قيمتي حدود سه‌ميليون تومان قابل خريداري است.

پاپ‌كرن خانگي بسازيد

چيپس و پفك از تنقلات بي‌ارزشي است كه برای سلامت مضر است. به علاوه خواركي‏هاي زيادي وجود دارد كه مي‏تواند بهترين جايگزين اين دسته از خوراكي‏ها باشد. قديم‌تر‌ها ذرت را در قابلمه‏اي مي‌ریختند و بعد از مدتي تفت دادن ذرت به پاپ‌كرن تبديل مي‏شد. اما زحمت اين كار و مشغله زياد روزانه شايد افراد را از درست كردن آن باز دارد. پاپ‌كرن‌سازها اين كار را آسان كرده‏اند. حتي مدل فانتزي آنها باعث شده تا خود بچه ترغيب به درست كردن پاپ‌كرن خانگي بدون خطر در مدت كمي شود.

از تازه های سلامت چه خبر؟

همچنين با اين وسيله ديگر هيچ ذرتي نمي‏سوزد. اين دستگاه مي‌تواند در مدت ۵/۲ دقيقه پاپ‌كرن خوشمزه‌اي را آماده كند. يكي ديگر از ويژگي‏هاي اين دستگاه اين است كه علاوه بر تهيه پاپ كرن، مي‏توانيد شاهد نحوه تهيه آن باشيد و از كار خود لذت ببريد. پرداخت حدود ۱۴ هزارتومان براي اين دستگاه مي‏تواند بسيار مناسب و مقرون به‌صرفه باشد.

چيپس در قالب نان تست

خوردن چيپس و پفك ممكن است براي هر بچه يا حتي بزرگسال يكي از بهترين لذت‏هاي دنيا باشد. اما مي‏دانيم اين خواركي‏ها نه‌تنها خاصيتي ندارند بلكه مضر نيز هستند. همچنين اغلب روغن‌هايي كه براي تهيه چيپس به كار مي‌رود، احتمال دارد بارها و بارها بجوشد و در آن تركيبات سمي ايجاد شود كه مي‌تواند تاثير بسيار بدي بر سلامت جسمي و رشد كودكان داشته باشد.

از تازه های سلامت چه خبر؟

در مورد پفك هم بهتر است بدانيد اين خوراكي وسوسه‌انگيز درست است كه از پودر ذرت تهيه مي‏شود اما حرارت زيادی که به اين پودر می‌دهند باعث می‌شود روغن موجود در پفك سوخته و پراكسيد توليد شود كه خوردن آن سلامت كودك را به خطر مي‌اندازد. به‌تازگي نان تست‏ كوك با طعم‏هاي متنوع در بسته‌هاي ۱۰ هزار توماني به بازار مواد غذايي آمده كه جايگزين خوبي براي چيپس و پفك و خوراكي‌هاي ترد است. اين نان تست‏ مي‏توانند بهترين ميان‌وعده هم براي شما و هم فرزندان‌تان باشد.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج