۱۷۴۷۸۶
۵۰۰۰
۵۰۰۰
پ

لمپارد هم افسانه است هم خائن!

فوتبال دنیا به هوادار گره خورده است. هوادار جزئی جدانانشدنی از فوتبال بوده و خواهد بود. البته هواداران نظرات خود را دارند و عقیده ای به آنها تحمیل نمی شود.

خبرگزاری مهر: لمپارد شنبه شب در دیدار با چلسی از دقیقه ۷۷ وارد میدان شد و در ورزشگاهی که سال‌ها در آن بازی کرده بود مقابل تیم پیشین خود به میدان رفت. لمپارد در اندک دقایقی که در میدان بود نتوانست بازی خوبی از خود به نمایش بگذارد و چه بسا این موضوع به وضعیت روانی این بازیکن بازمی‌گشت. بازیکنی که پس از جدایی از وستهام در سال ۲۰۰۱، به مدت ۱۳ سال در استمفوردبریج بازی کرد.

روز گذشته وقتی سوت پایان بازی به صدا درآمد، لمپارد به پاس احترام به هواداران حاضر در ورزشگاه به چهار گوشه میدان رفت. این در حالی است که رفتارهای متضادی از هواداران بروز کرد. عده‌ای او را بازیکن افسانه‌ای باشگاه خواندند و عده‌ای هم او را خائن. در واقع باید گفت از نقطه نظر یک هوادار، لمپارد با وجود اینکه از چلسی رفته اما همچنان محبوب است و افسانه‌ای. از نظر یک هوادار نیز پیوستن فرانکی به من سیتی به معنای پشت کردن به چلسی بوده است. اما به راستی کدامیک راست می‌گویند؟ چنانچه بخواهیم دموکراتیک به موضوع نگاه کنیم باید بگوییم هر دو.

لمپارد هم افسانه است هم خائن!
لمپارد افسانه است

لمپارد هم افسانه است هم خائن!
لمپارد تو افسانه نیستی دیگر. تو یک خائن به چلسی و هوادارانی

منتهی موضوع این است که ایده و نظر هر هوادار در چارچوب حریم مشخصی ارائه می‌شود و از خود وی شروع و به خودش نیز ختم می‌شود.

در فوتبال ما وضعیت متفاوتی را شاهدیم. اینجا عده زیادی به یک باره تحت هدایت شخص دیگری که لیدر خوانده می‌شود به طور همزمان یک بازیکن و یا یک مربی را مورد شماتت قرار می‎دهد و برعکس. در واقع بسیاری از این هواداران نظر خود را بیان نمی‌کنند بلکه نظر القا شده یک جریان دیگر را فریاد می‌کنند.

در لیگ برتر انگلستان بارها شاهد بوده‌ایم که عده‌ای با برپا کردن پارچه‌نوشته‌ای خواستار برکناری مربی خود شده‌اند اما این حق را نداشته اند که با الفاظ تند و زننده، فضایی که متعلق به هواداران دیگر هست را متشنج کرده و آنها را هم احیانا تحت تاثیر خود قرار دهند. در فوتبال ایران چنین نیست. رفتار هوادار ایرانی خودجوش نبوده و به همین علت هم است که همواره سکوهای متشنجی را در فوتبال کشورمان شاهدیم و بارها و بارها بازیکنان با بدترین الفاظ مورد اهانت قرار می‌گیرند.

شاید یکی از دلایلی که 88 درصد هواداران که بسیاری از آنها هواداران واقعی فوتبال هستند به «کارلوس کی‌روش» رای می‌دهند به همین دلیل است. مردم در اعتراض به وضعیت کنونی فوتبال، اینچنین به سوی مربی خارجی تمایل نشان می‌دهند. شاید به جرات بتوان گفت تعداد استقبال‌کنندگان از کی‌روش از جمعیت حاضر در یک ورزشگاه بیشتر بود. همه اینها اعتراض هوادار واقعی فوتبال به هوادارانی است که در ورزشگاه‌ها حرمت شکنی می‌کنند.

در بازی چلسی - منچسترسیتی یک موضوع مشخص شد؛ که «فرانک لمپارد» هم افسانه است و هم خائن. هر هواداری می‌تواند بیانگر نظر خودش باشد و بیصدا حرفش را بزند. اما اهانت ممنوع است. در واقع برگزارکنندگان و جامعه حاضر در ورزشگاه چنین اجازه‎ای را به وی نمی‌دهند.
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج