۱۷۴۹۶۳
۵۰۲۱
۵۰۲۱
پ

آیا معمار شدن استعداد می خواهد؟

آیا شعبده بازی بلدید؟ امیدواریم که اینطور باشد زیرا برای معمار شدن بسیار به کارتان خواهد آمد.

آیا معمار شدن استعداد می خواهد؟

برترین ها: معمار بودن چیزی فراتر از طراحی و ساختمان سازی است. به مهارت های اجتماعی بالایی نیاز دارد، در علم مهندسی، ریاضیات، فیزیک دانش گسترده ای می طلبد. در این رشته باید متعهد، سختکوش و طراح باشید.... اما برای اینکه بفهمید آیا صلاحیت معمار شدن را دارید، و یا می توانید از عهده این عمل شعبده بازانه بر آیید نگاهی به این شروط بیاندازید:

آیا معمار شدن استعداد می خواهد؟

آیا معمار شدن استعداد می خواهد؟

شرط اول: باهوش هستید؛ بسیار باهوش!

معمار بودن شروط بسیاری را می طلبد. یک معمار باید دانش و مهارت گسترده ای در زمینه های مختلف داشته باشد و تحقق آن هوش بالایی می طلبد. با این وجود، باهوش بودن شرط کافی برای معمار شدن نیست، اما زمینه ای را در اختیارتان می گذارد تا بتوانید به یک معمار حرفه ای تبدیل شوید.

آیا معمار شدن استعداد می خواهد؟

شرط دوم: بسیار سختکوش هستید.


یکی از لازمه های موفق بودن در هر رشته، خود را وقف کار کردن است. اما در معماری بسیار ضروری است که حجم قابل توجهی از زمان خود را به کار و شغلت اختصاص دهی.

گذراندن زمان زیاد در محل کار، ساعات زیاد در محل پروژه (سایت)، و حتی ساعات زیاد در خانه و کار کردن بر جزئیات طرح و بیدار ماندن تا نیمه های شب از ضروریات این رشته است.

وظیفه شما این است که مطمئن باشید پروژه ای که در دست دارید مقاوم و ایمن است، و از اجرای صحیح آن اطمینان داشته باشید.

آیا معمار شدن استعداد می خواهد؟

شرط سوم: گره گشا و کارآمد هستید


اصولا معماران گره گشا هستند و برای آنکه شما یکی از آن ها باشید، باید در کارآمد بودن و برطرف کردن مشکل مهارت کافی داشته باشید.

برای طراحی یک ساختمان، یا برای حل نیاز و خواسته یک مشتری باید توانایی درک مسئله و خواسته او را داشته باشید. در این رشته همواره با مشکلاتی در ارتباط با طراحی و یا ساختار بر می خورید. این وظیفه یک معمار است تا بتواند این قبیل مشکلات را برطرف کند. یک معمار، تنها با شیوه های مبتکرانه خود می تواند در این شاخه به پیش رود.

آیا معمار شدن استعداد می خواهد؟

شرط چهارم: مهارت ارتباطی و قدرت مذاکره بالایی دارید.


برای یک معمار داشتن سطح بالای مهارت های اجتماعی اهمیت بالایی دارد. باید بتوانید با مشتری، ارباب رجوع و دیگر افراد سر و کله بزنید. همچنین باید بتوانید ایده های خود را بدرستی ارائه کرده و از آن دفاع کنید. مهارت های ارتباطی و قدرت مذاکره، یک رفتار حرفه ای است که به شما اجازه می دهد دیدگاهتان را بدرستی و به نحوی که برای همگان قابل درک باشد، ارائه دهید.

آیا معمار شدن استعداد می خواهد؟

شرط پنجم: یادگیری برای شما یک تفریح است.


معمار شدن کار ساده ای نیست و به تحصیلات و تعهدات بالایی نیاز دارد. برای معمار شدن سه گام مهم پیش رو دارید: تحصیل، تجربه و آزمون. در پی تحصیل در دانشگاه آزمونی پیش رو خواهید داشت تا بتوانید در این شاخه مدرک بگیرید. آنوقت است که تازه به ابتدای این راه پر مسئولیت و پر رقابت می رسید. اگر فکر می کنید کار و تلاش در این زمینه برایتان فرح بخش و سرگرمی است، شاید بتوانید یک معمار موفق شوید.

آیا معمار شدن استعداد می خواهد؟

شرط ششم: یک متفکر خلاق هستید


شاید یکی از مهم ترین ویژگی های یک معمار موفق، داشتن خلاقیت بالا باشد. معمار باید بتواند علاوه بر رعایت مقررات ایمنی در طراحی یک ساختمان، اثری چشمگیر و الهامبخش بیافریند.

تنها راه دستیابی به این هدف از طریق خلاقیت است. یک معمار باید به شیوه ای منحصربفرد از نیمکره راست و چپ خود بطور همزمان بهره بگیرد تا بتواند اثری منطقی و اصولی و نیز منحصربفرد بیافریند.

اگر به طراحی، اتود زدن، خیالپردازی و خلق علاقه مندید و همچنین درک بالایی از اعداد و ارقام دارید، به احتمال زیاد شغل معماری برازنده شما است.

آیا معمار شدن استعداد می خواهد؟

شرط هفتم: درک بالایی از مفاهیم ریاضی دارید


اگر با دیدی کل به جزء بنگریم، معماری ترکیب دو چیز است: هنر و دانش. با وجود ضرورت دید و نگاه زیبایی شناسانه، اهمیت دانش ریاضیات در این رشته غیر قابل انکار است.

همچنین معمار باید متریال و عناصر مختلف سازه ها را بدرستی بشناسد و بداند چه مواد و عناصری را در کنار هم مورد استفاده قرار دهد، و تنها در اینصورت است که می توان سازه ای بنا کرد که نه تنها زیبا و چشمگیر، بلکه ایمن، مقاوم و ماندگار باشد.

آیا معمار شدن استعداد می خواهد؟

شرط هشتم: هنوز هم عاشق خانه سازی با لگو هستید

تعجبی ندارد که استعداد طراحی برای معمار شدن اهیمت بالایی دارد. در واقع معمار باید بتواند ذهن خود را درگیر ساخت و طراحی کند. مانند کودکی که عاشق بازی لگو است. تعریف دقیق تری از کلمه معمار، «طراح ساختمان» است.

آیا معمار شدن استعداد می خواهد؟

شرط نهم: دانش سرشاری دارید.

معمار بودن بیش از آن است که فکر کنید. در واقع معماران با گستره وسیعی از مهارت و دانش روبرو هستند که بطور غیر مستقیم با این حرفه در ارتباط است.

این مهارت شامل توانایی صحبت در جمع، آگاهی در زمینه تجارت، بازاریابی، املاک، و سازه های مختلف است و البته لازم است که این مهارت ها صرفا ذهنی نبوده، و بتوان بصورت عملی آن را به اجرا رساند.

آیا معمار شدن استعداد می خواهد؟

شرط دهم: عاشق طبیعت هستید

برای لحظه ای ریاضیات و فیزیک فراموش کنید. یک معمار واقعی برای جهان طبیعی عشق و احترام بسیاری قائل است. بسیاری معماران مشهور (از جمله فرانک لوید رایت) معتقدند که پروژه های معماری نباید آسیبی به جهان طبیعت بزند، و در عوض باید زیبایش را بیافزاید. اگر فکر می کنید که جای یک خانه کنار یک تپه است نه بر روی آن، شاید شغل معماری برای شما مناسب باشد.

آیا معمار شدن استعداد می خواهد؟

به نظر شما معمار شدن چه لازمه هایی دارد؟
پ
برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن برترین ها را نصب کنید.

همراه با تضمین و گارانتی ضمانت کیفیت

پرداخت اقساطی و توسط متخصص مجرب

ايمپلنت با ١٥ سال گارانتي 9/5 ميليون تومان

ویزیت و مشاوره رایگان
ظرفیت و مدت محدود
آموزش هوش مصنوعی

تا دیر نشده یاد بگیرین! الان دیگه همه با هوش مصنوعی مقاله و تحقیق می‌نویسن لوگو و پوستر طراحی میکنن
ویدئو و تیزر میسازن و … شروع یادگیری:

محتوای حمایت شده

تبلیغات متنی

سایر رسانه ها

    ارسال نظر

    لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.

    از ارسال دیدگاه های نامرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.

    لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.

    در غیر این صورت، «برترین ها» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

    بانک اطلاعات مشاغل تهران و کرج